ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: بازی پردازی به سبک گیمیفیکیشن – آشنایی با ابزار جذب کاربر

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/24, 15:15
    Arshia

    بازی پردازی به سبک گیمیفیکیشن – آشنایی با ابزار جذب کاربر

    ساخت یک بازی برروی وبسایت برای درگیرکردن کاربر باسایت، شبکه اجتماعی های برند برای اهدافی فراتر از سرگرمی (اهدافی مثل بازاریابی و برندینگ) را گیمیفیکیشن (Gamification) می‌گویندکه در واقع می توان گمیفیکیشن را این گونه نیز توصیف کرد :
    به کارگیری تفکرات بازی گونه برای اهدافی فراتر از بازی
    دریافت اعتبار، هدیه نقدی، تخفیف یا پیشنهاد ویژه از سمت یک برند تجاری برای مشتری آنقدر می تواند مهم و جذاب باشد که که خود را درگیر بازی کند و کم کم این بازی یا برند باعث فروش هرچه بیشتر بشود. در طراحی گیمیفیکیشن باید به این نکته توجه داشت که به گونه ای باشد، حس کنجکاوی و اشتیاق مشتری برای دریافت هدیه از برند شما باعث استفاده بیشتر از وبسایت یا خدمات شما بشود.
    گیمیفیکیشن را آسان بگیریم – مثالی ساده برای بازی پردازی

    فرض کنید دریک رستوران هستید و هوس خرید یک پرس چلوکباب را کرده اید، به هنگام خرید از رستوران صندوقدار به شما می گوید :
    اگر ۵ پرس چلوکباب از ما بخرید ، یک پرس رایگان دریافت می کنید!
    به دفعه بعد فکر می کنید ؟ اگر ۶ مهمان داشته باشید، با پرداخت پول ۵ غذا ، نفر ششم برای شما رایگان می شود! مثالی که زدم ، مثالی ساده از یک گمیفیکیشن بود، چرا ؟ چون شما درگیر این رستوران شدید که سود دوطرفه هم برای شما و هم برای رستوران دارد. در طراحی گیمیفیکیشن به نکات زیرتوجه داشته باشید :

    ساده باشد نه پیچیده : روند بازی باید به گونه ای راحت و جذاب باشد که کاربر در اولین نگاه متوجه روند بازی بشود. توجه داشته باشیدکه اگر کاربر یک الی دو دفعه تلاش کرده و موفق نشود، شما در گیمیفیکیشن شکست میخورید! اغراق نداشته باشد : بازی باید قابل باور باشد و همینطور به گونه ای باشد که کاربر آن را دست کم نگیرد. به رسانه ای شدن بازی درشبکه های اجتماعی فکر کنید : بازی را به گونه ای طراحی کنید که کاربر بتواند پس از اتمام بازی و بادریافت عکس اختصاصی امتیاز خود را به راحتی در شبکه های اجتماعی با دوستانش به اشتراک بگذارد.
    تجربه کاربری را جدی بگیرید : طراحی درست عناصر صفحه و المان های آن ، کمک بسیار زیادی به جذب و درگیرشدن کاربران با گیمیفیکیشن شما میکند. طراحان تجربه کاربری می توانند رفتار کاربر درمواجه با بازی را تحلیل و به شما گزارش کنند. نقش راه مشتری را مشخص کنید : مشتری شما تنها قرار نیست بازی کند بلکه قراراست از طریق بازی به سمت تخفیف یا جایزه مدنظرگرفته شده هدایت بشود. نام کاربر و محتوای مرتبط با کاربر را نشان دهید :بهترین راه درگیر شدن کاربر با بازی ، استفاده از نام کاربر درحین بازی است. این نام می تواند درجاهای مختلف روبه روی چشم کاربرباشد. مثلا : زمان بازی ، زمان نشان دادن امتیاز و حتی زمان دریافت جایزه. با این کار عملا کاربر با بازی شما رابطه خوبی برقرار می کند و آن را از خود می داند. به نظر شما یک گیمیفیکیشن موفق چه ویژگی هایی دارد؟ آیا گیمیفیکیشن به فروش بیشتر کمک می کند یا جذب کاربر بیشتر؟ منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستم.


    https://jalaltorabi.com/gamification/

مجوز های ارسال و ویرایش