خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
ارسال پاسخ به این موضوع :: برای جلسه چهارم حاضرید ؟
برای ورود اینجا را کلیک کنید
Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)
شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید
تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].
برای جلسه چهارم حاضرید ؟ فهرست کسب وکارهای محلی ، رایج ترین راه حضور دربازارآنلاین اگر خدمات و کسب وکار شما به گونه است که به یک منطقه خاص جغرافیایی محدود می شود و مشتریان شما نیاز به مراجعه حضوری برای دریافت آن دارند، بهترین گزینه برای اینکار ثبت کسب وکارتان دردایرکتوری های آنلاین و همچنین تبلیغات براساس محدود جغرافیایی است. بهترین مثالی که میتوانم برای کسب وکار های محلی بزنم : سوپرمارکتها، آرایشگاهها، نانواییها و خدمات لولهکشی هستندکه این نوع کسب وکارها محدود به یک منطقه جغرافیایی هستند. البته با گسترش روزافزون تکنولوژی و فناوری اطلاعات با وجود اپلیکیشن ها و فهرستهای معرفی کسبوکارهای محلی مثال های اینگونه کسب وکارها نیز افزایش یافته است. مردم برای یافتن رستورانی که در مورد آن از دوستانشان شنیدهاند یا کافهای که در نزدیکیشان باشد در گوگل جستوجو میکنند، و از اپلیکیشن های رستوران یاب کمک میگیرند و یا از اپلیکیشنهای ایرانی برای یافتن محل کسبوکار موردنظرشان استفاده میکنند. فرهنگ جستوجو در فهرستهای آنلاین در مردم شکل گرفته است و به همین دلیل، بهتر است کسبوکار شما هم از این مدل حضور آنلاین بهرهمند شود. فهرستهای محلی چی هستند؟ وظیفه اصلی و مهم فهرست ها ارائه اطلاعات و جزئیات کسب وکار های محلی است. فهرست کسبوکار محلی یک صفحه آنلاین است که نام تجاری، آدرس، شماره تلفن، لینک وبسایت، ساعت کاری، تصاویر خدمات و محصولات، محل جغرافیایی روی نقشه و سایر جزئیات کسبوکار شما را در معرض دید کاربران اینترنت قرار میدهد. امروزه وبسایت های زیادی برای ثبت کسب وکارهای محلی وجود دارند. در این میان Google My Business ، Yelp ، Bing Places و Yahoo! از مهم ترین دایرکتوری های کسب وکارهای محلی هستند که می توانید با جزئیات دقیق روی نقشه کسب وکار خود را ثبت کنید. خوشبختانه در ایران عزیز نیز اپلیکیشن و دایرکتوری های خوبی برای این کار راه اندازی شده اند : نزدیکا، همگردی، دانرو، لوکز اپلیکیشنهای فعال در این حوزه هستند و کتاب اول و فیدیلیو نیز مشهورترین فهرستهای آنلاین فارسی برای کسبوکارهای محلی هستند. هرچه تعداد فهرستهای محلی که در آنها ثبت نام میکنید بیشتر باشد، شانس بیشتری برای حضور آنلاین پیدا خواهید کرد؛ بنابراین، از حضور در تمام جاهایی که مشتریان بالقوه ممکن است شما را پیدا کنند اطمینان حاصل کنید. به زودی در آی تی من بررسی اپلیکیشن های ایرانی را نیز خواهم داشت و با بهترین اپلیکیشن ها شما را آشنا میکنم. برای حضور در فهرست کسب وکارهای آنلاین باید شرایط زیر را داشته باشید : داشتن یک نام تجارییک شماره تلفن ثابت محلی با کد شهر محل اقامتآدرس جغرافیایی دقیق و قابل مراجعه (دفاتر مجازی در فهرستهای آنلاین ثبت نمیشوند.)راههای ارتباط و تماس حضوری با مشتریان (تماس مجازی مورد قبول نیست.) نکات مهمی که درثبت کسب وکار باید رعایت کنید برای داشتن یک فهرست موفق و درست باید به نام، آدرس، شماره تماس، دستهبندی، تصاویر توجه ویژه بکنید و نکات زیر را درنظر داشته باشید : ۱- اطلاعات خود را بهدرستی و بهصورت کامل در این فهرستها قرار دهید تا مخاطبین بهراحتی به شما دسترسی داشته باشند. این کار بسیار مهم است؛ زیرا گوگل، پروفایلهایی که کامل هستند را در اولویت نمایش در موتورهای جستوجو قرار میدهد. ۲- سایتیشن محلی به معنی ذکر نام کسبوکار، وبسایت و محل شما در دیگر سراچههاست که باعث میشود گوگل، شما را در رتبه و موقعیت بهتری قرار دهد و رتبه وبسایت شما در موتورهای جستوجو افزایش یابد. این کار باعث میشود وقتی مردم با کلیدواژه کسبوکار شما به جستوجو میپردازند، شما در نتایج صفحه اول به آنها معرفی شوید و پیدا کردنتان برای مشتریان بالقوه آسانتر شود. برای تحقق این امر، یک راه ساده و رایگان، حضور در تعداد زیادی از فهرستهای آنلاین است. بهترین فهرستها در حوزه کاری خود را بیابید و در آنها ثبت نام کنید؛ بهاینترتیب هرچه در تعداد فهرستهای بیشتری حضور داشته باشید، رتبه شما در موتورهای جستوجو بالاتر خواهد رفت. ۳- نکته قابلتوجه دیگر این است که برند و آدرس شما باید در تمام راهنماهای موجود یکسان باشد و اگر تغییری در یکی از فهرستها ایجاد کردید، فوراً باید بر سایر فهرستها نیز اعمال شود. بهعنوانمثال، در صورت تغییر آدرس آرایشگاهتان، حتماً این تغییر را در تمام فهرستها اعمال کنید در غیر این صورت ممکن است مشتریان سابق شما نتوانند آدرس جدید را پیدا کنند و درنتیجه رفتهرفته از تعداد مشتریان شما کاسته شود. ۴- چون هدف اصلی فهرستهای آنلاین یافتن اطلاعات تماس و آدرس محل مراجعه است، کاربران زیادی از طریق موبایل این جستوجو را انجام میدهند تا تنها با یک کلیک بتوانند با محل موردنظر تماس بگیرند یا از طریق راهنمای مسیر روی نقشه، محل موردنظر را سریعاً پیدا کنند. چه مزایایی در استفاده از فهرست های محلی وجود دارد؟ ۱- مهمترین ویژگی این فهرستها رایگان و آسان بودن راهاندازی و مدیریت آنهاست درصورتیکه برای راه اندازی وبسایت، باید زمان و هزینه بهمراتب بیشتری صرف کنید و سایر راهکارهای حضور آنلاین نیاز به پشتیبانی و تولید محتوای مستمر بیشتری دارند. ۲- پس از ثبتنام در این فهرستها، قادر به مدیریت و بهروزرسانی و ایجاد تغییرات موردنیاز در فهرست خود خواهید بود. همچنین میتوانید تعداد افرادی که روی لیست شما کلیک کردهاند را نیز مشاهده کنید و متوجه نقاط ضعف و قوت اطلاعات و تصاویری که به اشتراک گذاشتهاید بشوید. ۳- میلیونها کاربر بهصورت رایگان به این فهرستها دسترسی دارند، بسیاری از این فهرستها امکان تعامل کاربران را فراهم کردهاند و کاربران اگر از خدمات/محصولات شما راضی باشند میتوانند نظرات مثبتی در مورد کسبوکار شما بنویسند، بهاینترتیب مشتریان جدیدی که دنبال شما هستند با نظرات مشتریان قبلی هم آشنا خواهند شد. ۴- باعث افزایش رقابت بین کسبوکارهای محلی میشود. اگر سایر رقبای شما در این فهرستها حضور ندارند و شما زودتر از آنها اقدام به ثبت کسبوکار خود کنید، گوی سبقت را در جذب مشتریان آنلاین ربودهاید. حضور درشبکه های اجتماعی روزانه مردم برای ارتباط با یکدیگر از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند. این شبکه ها که به مردم قدرت ارتباط، تعامل، اشتراکگذاری و تبادل اطلاعات را میدهد فرصت مناسبی را فراهم می کند تا کسب وکارها بیشتر درچشم مشتریان باشند. همچنین این شبکههای اجتماعی میتوانند ابزاری عالی برای کسبوکار باشند که امکان تماس مستقیم با مشتریان احتمالی، اشتراکگذاری اطلاعات کسبوکار، آگاهی از درخواست مشتریان، ایجاد اعتماد و جذب هرچه بیشتر مخاطبان را فراهم میکنند. اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، توئیتر، گوگلپلاس، فیس بوک، یوتیوب، پینترست و … که هر یک دارای میلیونها کاربر ایرانی و خارجی هستند، فرصت بینظیری برای دیده شدن کسبوکار شما فراهم میکنند. بدون حضور فعال در شبکههای اجتماعی، سود بردن از مزایای این شبکهها ممکن نیست اما در ابتدا باید بدانید که مشتریان شما بیشتر در کدام شبکههای اجتماعی که در بالا ذکر شد، حضور دارند. سپس باید یک صفحه در شبکههای اجتماعی موردنظر ایجاد کنید و اطلاعات مربوط به کسبوکارتان مانند موقعیت مکانی و اطلاعات تماس خود را قرار دهید و درصورتیکه امکان اشتراک عکس و ویدئو وجود دارد توجه مخاطبان را از این طریق جلب کنید. سپس باید دنبال کنندگان صفحه خود را افزایش دهید و این کاری بسیار زمانبر است. برای جذب کاربران تان از مشتریان فعلی خود بهره بگیرید؛ راه های مختلفی برای این کار دارید مثلا : از طریق آویختن تبلیغات محیطی در فروشگاه و محل مراجعه مشتریانتان، آنها را به بازدید از صفحه شبکه اجتماعی خود دعوت کنید ۱۰% تخفیف برای کسانی که بهصورت آنلاین با شما ارتباط برقرار میکنند، قرار دهیدبرگزاری مسابقات در شبکههای اجتماعی برگزاری رویدادهای ویژهقرار دادن پیشنهادها و تخفیفهای ویژه دنبال کنندگانتان در شبکههای اجتماعیایجاد محتوای سرگرمکننده، ارزشمند و آگاهیبخش حضور در شبکه های اجتماعی باید چگونه باشد؟ تشخیص هدف حضور در شبکه های اجتماعی قبل از هرچیزی به نکات زیر توجه داشته باشید : هدف از حضور کسب وکارتان در فضای مجازی را بدانید، دقیقا بدانید که چرا باید شبکه های اجتماعی باشد؟ آیا به دنبال راهی سریع برای پاسخگویی به مشتری هستید و میخواهید از شبکههای اجتماعی برای مدیریت بهتر ارتباط با مشتری استفاده کنید؟ آیا رسانههای اجتماعی راهی برای تشویق مشتریهای فعلی به خرید بیشتر از شماست؟ آیا به دنبال جذب مشتریهای جدید هستید؟در مدیریت هرکدام از شبکههای اجتماعی مدام از خود بپرسید که امیدوارید با رسانههای اجتماعی به چه موفقیتی برسید؟پاسخ به این پرسشها در کنار شناخت دقیق مخاطبین، میتواند مشخص کند که کسبوکار شما باید در کدام شبکههای اجتماعی حضورداشته باشد و استراتژی تولید محتوا برای هرکدام را تبیین کند. ثبت پروفایل مرتبط با کسب وکار بعد از آنکه مشخص شد که درچه شبکه هایی باید فعال باشید، دومین گام ساختن صفحه رسمی برای کسب وکار است. بسیاری از شبکههای اجتماعی صفحات مخصوص کسبوکارها را از صفحات کاربران عادی متمایز کردهاند و خدمات ویژهای به صفحات تجاری ارائه میدهند. برای ایجاد صفحه در هر شبکه اجتماعی احتمالاً لازم است اطلاعات کلی در مورد کسبوکارتان، نحوه تماس با آن، لوگو و تصاویری از کسبوکار را منتشر کنید. (در این اینفوگرافیک، با قوانین و سایز صحیح تصاویر و ویدئوها در شبکههای اجتماعی پرمخاطب بیشتر آشنا شوید). توجه داشته باشید که محتوای صفحه اجتماعی شما از طریق موتورهای جستوجو نیز قابلدسترسی هستند؛ بنابراین سعی کنید محتوای باکیفیتی را در صفحه کسبوکارتان ارائه کنید. تدوین درست یک استراتژی شبکههای اجتماعی و جامعه هدف آنها تفاوتهای زیادی با یکدیگر دارند و این نکته، بیان گر اهمیت داشتن استراتژی جداگانه تولید محتوا برای هر شبکه است. قبل از تدوین استراتژی باید به ماهیت و معماری کار هرشبکه اجتماعی وارد باشد. مثلا ماهیت توییتر ایجاب میکند که برای دیده شدن کسبوکارتان روزانه تعداد زیادی توئیت جدید منتشر کنید اما اگر فرکانس انتشار تصاویر و ویدئوهای اینستاگرام شما زیاد باشد، مخاطبان کلافه میشوند و از جمع دنبال کنندگان شما خارج میشوند. این یک مثال ساده از تفاوتهای گسترده شبکههای اجتماعی است که اهمیت برنامهریزی انتشار را نشان میدهد. بعد از ثبت پروفایل خود در هر شبکه اجتماعی، زمانی را برای شناخت موفقترین صفحات و افراد آن شبکه بگذارید، ظرفیت تولید محتوا در بین نیروهای کسبوکار خود را بررسی کنید و در نهایت، برنامهریزی دقیقی برای انتشار محتوا در هر شبکه اجتماعی انجام دهید. تولید محتوای جذاب ، کاربردی و یکتا ( کپی نباشد) بعد از تدوین یک استراتژی باید کار تولید محتوا را آغاز کنید. اگر برای شروع مردد هستید، میتوانید در گام اول تولید محتوا، به افزایش آگاهی مردم درباره کسبوکارتان بپردازید. این کار به شما کمک میکند که از مخاطبان خود بازخورد بگیرید و حرکت بعدی در رسانههای اجتماعی را برنامهریزی کنید. ازآنجاکه احتمالاً تعدادی از مخاطبان جدید شما در شبکههای اجتماعی هنوز اطلاعاتی در مورد کسبوکارتان ندارند، معرفی محصولات و خدمات شما میتواند برای آنها جالب باشد. استفاده از مناسبتهای مربوط به کسبوکارتان، اشتراک داستانهای روزمره در محیط کاری و موفقیتهای تیمی، آمارها و مطالب علمی در مربوط به صنعت و حوزه کاری شما و … همه میتوانند بهانههایی برای تولید محتوا در شبکههای اجتماعی متناسب باشند. تقویم محتوایی تقویم محتوایی به کسب وکار و مدیر شبکه های جتماعی کمک میکند تا برنامه محتوایی درستی را برای صفحات تدوین کند. این تقویم محتوایی نیز می تواند با کاربران نیز به اشتراک گذاشته شود تا در زمان های مختلف از برنامه بارگذاری محتوای صقحه باخبر باشند . در ادامه چندین نمونه از تقویم های محتوایی را برای شما آماده کرده ام که به زبان اصلی هستند. دانلود تقویم محتوایی اطلاع رسانی درست و جذب مخاطب یکی از بهترین راهها برای جذب مخاطب به صفحه کسبوکارتان در شبکههای اجتماعی، دعوت از دوستان و خانواده و آشنایان خودتان و سایر همکاران و همتیمیهاست. کسبوکار خود را در صفحات شخصی خود معرفی کنید و از دوستان خود بخواهید آن را با دیگران هم به اشتراک بگذارند تا از یک راهکار رایگان برای اطلاعرسانی آنلاین بهرهمند شوید. حضور در شبکه های اجتماعی چه مزایایی برای کسب وکارها دارد؟ یک – ارتباط مستقیم مشتری با کسب وکار حضور در شبکههای اجتماعی علاوه بر اینکه شما را قادر میسازد با مشتریان ارتباط داشته باشید، به مشتریان نیز این امکان را میدهد که بهصورت مستقیم با شما ارتباط برقرار کنند. این ارتباط مداوم، کاربران را به مشتریان دائم شما تبدیل میکند و موجب رضایتمندی آنها میشود، زیرا برندها در این شبکهها میتوانند مانند افراد رفتار کنند و این موضوع برای کاربران مطلوب است. دو – آگاهی هرچه بیشتر از برند کسب وکار رسانههای اجتماعی به شما اجازه میدهد که داستان کسبوکار خود را از طریق ایجاد پروفایل در شبکههای اجتماعی و اشتراک مطالب و تصاویر مرتبط با کاربران این شبکهها در میان بگذارید. این راهکار هزینه ناچیزی دارد و در اکثر موارد یک راهکار رایگان برای آگاهسازی مخاطبان در مورد کسبوکار شماست. سه – گسترش جامعه مخاطبان شما مطالب شما میتواند تنها با یک کلیک برای مخاطبین زیادی نمایش داده شود، همچنین مشتریان فعلی شما میتوانند از طریق شبکههای اجتماعی، سفیر نام تجاری شما باشند به این صورت که بسیاری از دنبال کنندگان شما در شبکههای اجتماعی از طریق خواندن نظرات خوب مشتریان محصولات شما در این شبکهها، تبدیل به مشتریان احتمالی شما خواهند شد. این اتفاق همچنین اعتماد مشتریان به شما را افزایش خواهد داد زیرا مردم عادی در شبکههای اجتماعی، صادقانه و بهدوراز هرگونه تبلیغ جانبدارانه، نظرات خود را مطرح میکنند. چهار – وفاداری مردم نسبت به برند شما درواقع، بعد از مدتی مشتریان تمایل دارند تنها محصولات برند شما را خریداری کنند. شبکههای اجتماعی میتوانند تصویری که دوست دارید مردم از برند شما داشته باشند را بسازند. همدلی و هم دردی برند شما در اتفاقات ملی، کمپینهای مسئولیت اجتماعی که در این شبکهها به مخاطبان اعلام میکنید، نحوه پاسخ به نظرات مخاطبان در شبکههای اجتماعی و … همه میتوانند مخاطبان شما در شبکههای اجتماعی را به مشتریان دائم تبدیل کنند. پنج – پی بردن به سلیقه و درخواست مشتریان پی بردن به سلیقه و درخواست مشتریان از طریق مشارکت فعال در شبکههای اجتماعی و جمعآوری اطلاعات مشتریان و استفاده از این اطلاعات جهت تصمیمگیری هوشمندانه در کسبوکار نیز یکی از مهمترین مزیتهای حضور در شبکههای اجتماعی است. شاید بتوان گفت که هیچ کانال دیگری چنین ارتباط بیواسطهای با مشتری را فراهم نمیکند و شناخت مشتری، کلید اصلی موفقیت هر کسبوکاری است. شش – بهبود موتورهای جستجو ازآنجاییکه در رتبهبندی موتورهای جستوجو حضور در شبکههای اجتماعی بسیار مهم است، افزایش ترافیک وبسایت و بهبود رتبهبندی موتورهای جستوجو (SEO) یکی از بزرگترین ارمغانهای استفاده از این رسانههای آنلاین است. هفت – رقیب شما پابه پای شما ! مزایای فراوان حضور در شبکههای اجتماعی، احتمالاً رقبای شما را هم به این صفحات میکشاند؛ بنابراین با حضور در این صفحات میتوانید به فعالیتهای رقیبان خود هم پی ببرید و بر تازهترین اخبار محصولات آنها و نحوه تعاملشان با مشتری نظارت کنید. هشت – انتشار سریع و آسان شبکههای اجتماعی انتشار محتوا را آسان و سریع کردهاند. اگر محصول/خدمت جدیدی ارائه کردهاید و برای بهروزرسانی وبسایت خود وقت کافی ندارید یا اگر میخواهید به یک اتفاق اجتماعی واکنش نشان دهید و در کنار مخاطبان خود باشید، این شبکهها سریعترین و آسانترین راه را در انتظار شما قرار میدهند. تگ آموزش : #دیجیتال_مارکتینگ ویکی آی تی من : اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ خب تا اینجا به مهم ترین نکات شبکه های اجتماعی و کسب وکار های محلی پرداختم . اما چند معیار مهم برای شناخت هرچه بهتر شبکههای اجتماعی هم باید داشته باشیم تا تصمیمگیری برای انتخاب شبکه متناسب با کسبوکارتان برای شما آسانتر شود. معیار اول – بزرگی شبکههای اجتماعی شبکههای بزرگ نظیر فیس بوک، توئیتر، Google+، LinkedIn، دارای کاربران بسیار زیادی است بطوریکه ممکن است مشتریان فعلی و آینده شما عضو این شبکه باشند و شما نیز برای جذب این مشتریان، باید عضو این شبکهها باشید. دستهای از شبکههای اجتماعی وجود دارند که مخاطبان و موضوعات خاصی دارند و آنها به دنبال جزئیات و محتوای مفصلتری هستند مانند TripAdvisor که مخصوص بررسی سفرهاست. شبکههای اجتماعی بسیاری وجود دارند که به صنایع مختلف اختصاص دارند و ممکن است به کسبوکار شما کمک کند. اگرچه مخاطبان چنین برنامههایی کم است اما اعضای آن دقیقاً همان افرادی هستند که به دنبال جذبشان هستید. معیار دوم – اهداف را بشناسید ازنظر هدف، موارد استفاده از شبکههای اجتماعی شامل سه مورد روابط شخصی، اشتراک محتوا و اهداف تجاری میشوند. قبل از اینکه به شبکه موردنظر بپیوندید، مطمئن شوید که آیا این شبکه بین اهداف شخصی و تجاری، تمایزی قائل میشود یا خیر؛ چراکه بعضی از شبکههای اجتماعی این ویژگی را دارند. معیار سوم – نوع محتوا هر یک از شبکههای اجتماعی ویژگیهای منحصربهفرد خود را دارند؛ ازجمله این ویژگیها، محتوای موجود در این شبکههاست که این محتوا میتواند شامل متن، عکس، ویدئو، GIF و یا ترکیبی از همه اینها باشد. بهعنوانمثال، در توئیتر باوجوداینکه امکان قرار دادن متن، عکس یا GIF هم وجود دارد اما کاربری اصلی آن متن است و همچنین محدودیت ۱۴۰ کاراکتر دارد؛ درنتیجه اگر از توئیتر استفاده میکنید، باید قادر به ارائه مطالب موردنظرتان اغلب در قالب متن و تعداد محدود کاراکتر باشید. در اینستاگرام نیز امکان قرار دادن محتوا در قالبهای مختلف وجود دارد ولی کاربری اصلی آن، عکس است؛ درنتیجه باید از طریق عکسهای جذابی که در صفحه اینستاگرام خود قرار میدهید، کاربران را جذب کنید. اپلیکیشن تلگرام علاوه بر اینکه ازلحاظ محتوا بسیار متنوع است، در همه قالبها نیز کاربری دارد و محیط بسیار خوبی برای حضور آنلاین کسبوکارهای ایرانی است. بعد همه موارد بالا، نکته ای که وجود دارد جامعه آماری بالای تلفن های همراه هوشمند هستند که با یک استراتژی صحیح و تدوین درست آن می تواند بهترین اتفاقات را برای یک کسب وکار رقم بزند. در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت. وبسایت های بهینه شده برای بستر موبایل در دنیای تجارت امروز، فقط داشتن یک وبسایت کافی نیست. احتمال اینکه مردم به اینترنت موبایل دسترسی پیدا کنند بیشتر از دسترسی به اینترنت از طریق دسکتاپ است؛ درنتیجه وبسایت کسبوکارتان باید برای تلفن همراه نیز مناسب باشد و روی صفحات کوچکتر در موبایل نیز بهخوبی عمل کند. یکی از گزینههای مناسب برای وبسایت طراحیشده روی موبایل باید شماره تلفن قابل کلیک باشد که کاربر را سریعاً به هدف موردنظر میرساند. اگر نمیخواهید وبسایتهای جداگانه برای کامپیوتر و موبایل طراحی کنید، نیاز به طراحی Responsive دارید که نمایش محتوای وبسایت را برای هر نمایشگر بر اساس ویژگیهای آن تغییر میدهد، بهاینترتیب وبسایت شما حتی در کوچکترین صفحات نمایش نیز قابلاستفاده خواهد بود. موتورهای جستوجو فرآیندهای ویژهای برای تشخیص وبسایتهای مناسب برای نمایش در نتایج جستوجوی کاربران موبایل دارند. این فرآیندها برای رتبهبندی وبسایت شما و نمایش آن به کاربران موبایل، عملکرد و قابلیت وبسایت شما را میسنجند. عملکرد درواقع، سرعت بارگذاری سایت است که تحت تأثیر عوامل مختلفی نظیر عکسهای بسیار بزرگ و حجم فایلها است. قابلیت استفاده به تجربه بازدیدکنندگان از سایت بستگی دارد و هرچه تجربه کاربری موبایل بهتر باشد، احتمال بیشتری برای حضور در نتایج موتورهای جستوجوی موبایل وجود دارد. یکی از موارد مهم در تجربه کاربری این است که فونتها و دکمهها بهراحتی قابلخواندن و کلیک کردن باشند. برنامه های موبایلی کسبوکارهای بسیاری بر روی اپلیکیشنهای موبایل سرمایهگذاری میکنند تا راحتتر با مشتریان ارتباط برقرار کنند. وبسایت شما بر روی موبایل تقریباً یک نسخه ساده از سایت اصلی است که فقط روی یک صفحه کوچکتر نمایش داده میشود اما اپلیکیشنها، نرمافزارهایی هستند که میتوانند بر روی یک تلفن همراه دانلود و نصب شوند و شاهراه ارتباطی شما با مشتریانتان شوند. اپلیکیشن بهطورمعمول کاربردی خاص را فراهم میکنند که در مرورگر وبسایت بهآسانی انجام نمیشود. آنها اغلب از ویژگیهای رایج گوشیهای هوشمند مانند دوربین و GPS استفاده میکنند. رشد بیشتر فروش در اپلیکیشنهای فروشگاه آنلاین نسبت به رشد فروش وبسایتهای فروشگاه آنلاین، از اهمیت پرداختن به اپلیکیشنها برای بسیاری از کسبوکارها خبر میدهد. حضورآنلاین با موبایل چه ویژگی هایی دارد ؟دسترسی نزدیک به تعداد بیشتری از مخاطبینآگاهی بخشی سریع و راحت در مورد فعالیتهای کسبوکارتانبرقراری ارتباط بهتر با مشتریان و افزایش اعتماد در آنهاتجزیهوتحلیل دقیق در مورد نحوه ارتباط افراد با اپلیکیشن موبایلاقبال بیشتر مردم به تعامل با کسبوکارها با استفاده از موبایل به علت صرفهجویی در زمانامکان ارسال نوتیفیکیشن و جذب کاربران قدیمی که از لیست مشتریان فعال خارج شدهاند (در این مطلب با نوتیفیکیشن و ارسال هدفمند آن بیشتر آشنا شوید.)ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب از طریق شخصیسازیاستفاده از GPS و اطلاعات مکانی مشتریان برای ارائه بهتر خدمات/محصولات تا اینجا به چهار راهکار حضور آنلاین پرداختیم و گامهای تصمیمگیری برای حضور در هر یک را توضیح دادیم. در آخرین بخش از جلسه چهارم دیجیتال مارکتینگ به مقایسهای کوتاه بین این راهکارها انجام میدهیم. اولین راهکار : اگر کسبوکار شما در مراحل اولیه چرخه رشد است و امکان صرف هزینه برای زیرساخت و تولید محتوا ندارید و علیالخصوص اگر محصولات و خدمات شما بهصورت حضوری به کاربران ارائه میشود (رستورانها، کافهها، آرایشگاهها، نانواییها، سوپرمارکتها، خدمات لولهکشی و …) استفاده از فهرستهای کسبوکار محلی، برای شما مناسب است. دومین راهکار : اگر به دنبال حضوری حرفهایتر هستید و علیالخصوص اگر خدمات و محصولات شما بهصورت آنلاین و یا انتزاعی ارائه میشوند، ساخت یک وبسایت تعاملی و متناسب با نیاز مشتریان میتواند برای شما راهگشا باشد. برای ساخت وبسایت، میتوانید از ابزارهای آنلاین رایگان و یا پولی استفاده کنید یا اگر منابع مالی بیشتری در اختیار دارید از متخصصین UX و SEO دعوت به همکاری کنید. سومین راهکار : اگر در مرحلهای چرخه محصول هستید که نیاز به ارتباط نزدیک با مخاطب و درگیر نگهداشتن مشتریان بالقوه چالش اصلی تیم شماست، حضور در شبکههای اجتماعی را امتحان کنید. طیف جوان در شبکههای اجتماعی، به افزایش فروش محصولات/خدمات مرتبط با این گروه سنی کمک خواهد کرد. به یاد داشته باشید که حضور بیبرنامه و منفعل در این شبکهها نمیتواند باعث تحقق اهداف دیجیتال مارکتینگ شما شود، پس اگر تصمیم به استفاده از این راهکار برای حضور آنلاین دارید، حتماً به همکاری با فردی که مدیریت و تولید محتوای این بخش را به عهده بگیرد فکر کنید. چهارمین راهکار : در آخر اگر میخواهید مشتریان بالقوه را با ارتباطی شخصی به مشتریان دائمی و وفادار تبدیل کنید، با تعداد بیشتری از کاربران آنلاین در ارتباط باشید و یک برند آنلاین واقعی به نظر بیایید، استراتژیهایی برای حضور در دنیای موبایل تدوین کنید. در گام اول وبسایت خود را از نظر عملکرد و خوانایی و سهولت استفاده در موبایل، بهینهسازی کنید و اگر به ویژگیهای بیشتری برای تعامل با کاربرانتان نیازمندید، در مورد داشتن یک اپلیکیشن موبایل فکر کنید. https://jalaltorabi.com/digital-marketing-4/
برای جلسه چهارم حاضرید ؟
مشاهده قوانین انجمن