ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/18, 14:13
    Sina homaei

    قرار گرفتن سوئیس در صدر فهرست «شاخص جهانی نوآوری» در سال 2017 میلادی

    کشور سوئیس موفق گردید برای هفتمین سال پیاپی پیشتازی خود را در شاخص نوآوری در بین اعضای سازمان جهانی مالکیت فکری «WIPO» ادامه دهد. بنا بر گزارش جهانی شاخص نوآوری سال 2017 میلادی که با همکاری دانشگاه «Cornell»، «INSEAD» و وایپو تحت عنوان «Global Innovation Index 2017» منتشر گردیده است، کشورهای سوئد، هلند، آمریکا و انگلیس در رده های بعدی قرار گرفته اند.





    به گزارش «WIPR»، در سال 2016 میلادی کشورهای توسعه یافته که از بنیان اقتصادی مطلوبی برخوردار هستند، توانسته اند از بین 25 جایگاه اول فهرست مذکور، 24 جایگاه را از آن خود نمایند. کشور چین اولین کشور با درآمد اقتصادی متوسط می باشد که موفق شده با ارتقاء شاخص های نوآوری در فضای کسب و کار خود، جایگاه 22 را از آن خود نماید.
    بنا بر شاخص های ارزیابی شده در گزارش مذکور، در بین کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته، کشورهای هند، کنیا و ویتنام عملکرد بسیار مطلوبی در بهبود شاخص های نوآوری خود داشته اند. با این حال، به نظر می رسد نوعی شکاف در «ظرفیت های نوآورانه» بین کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته وجود دارد، به طوری که نرخ رشد فعالیت های تحقیق و توسعه در سطوح دولتی و بنگاهی در این کشورها کاملاً متفاوت می گردد.
    یکی از نکات جالب توجه، شناسایی گروهی از کشورهای دارای اقتصاد متوسط و سطح درآمدی به نسبت پایین است که توانسته اند عملکرد نوآورانه بسیار مطلوب تری نسبت به پیش بینی های قبلی داشته باشند. در مجموع هفده کشور شامل نه کشور جنوب صحرای آفریقا نظیر کنیا و روآندا و نیز سه کشور شرق اروپا توانسته اند دستاوردهای نوآوری خود را با وجود شرایط سخت اقتصادی بهبود دهند.
    فرانسیس گاری «Francis Gurry» مدیر کل وایپو، با تأکید بر نقش نوآوری در شکوفایی اقتصادی کشورها در درازمدت، افزود: «در جهان امروز که اقتصاد مبتنی بر دانش سهم بیشتری به خود اختصاص داده است، نقش نوآوری به عنوان موتور رشد اقتصادی به طور فزاینده ای پر رنگ شده است؛ کشورها با سرمایه گذاری بیشتر در تقویت خلاقیت انسانی و تولید اقتصادی می توانند از این پیشران در جهت بهبود فضای کسب و کار خود استفاده حداکثری نمایند.»
    لازم به ذکر است، شاخص نوآوری هر ساله با ارزیابی ده ها معیار از تعداد پتنت های ثبت شده گرفته تا هزینه های آموزش و پرورش در بیش از 130 کشور جهان انجام می گیرد.

    منبع atentoffice.ir/index.php?ctrl=news&actn=news_view&id=58917&lang=1

مجوز های ارسال و ویرایش