ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: انواع مدل های درآمدی برای کسب و کارها، قسمت سوم

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/12/07, 17:35
    SARA

    انواع مدل های درآمدی برای کسب و کارها، قسمت سوم



    در قسمت اول و دوم این مقاله، ۷ مدل درآمدی کمپانی های بزرگ را تحت عنوان “پرداخت به ازای هربار استفاده”، “برپایه ی کارایی”، “کسب درآمد قبل از هزینه”، “به اشتراک گذاریِ درآمد”، “فروش”، “جذب حمایت مالی” و “اشتراک” بررسی کردیم.
    در ادامه به بررسی موارد دیگری از مدل های درآمدی خواهیم پرداخت و مدل های مرتبط با آن ها را هم معرفی خواهیم کرد.
    ۸- تبلیغات (Advertising)

    یکی از رایج ترین جریان های درآمدی این است که به مشتریان تبلیغاتی خود این فرصت را بدهید که برخی از انواع پیام های بازاریابی و پیشنهادات خود را به عنوان بخشی از محصولات یا خدمات شما تبلیغ کنند و موجب درآمدهای اضافی برای شما شوند. مدل های مرتبط: AirAsia Berhad (خطوط هوایی ایرآسیا): بلیت­های ارزان برای مسافرت در آسیا. (مشاهده بوم مدل کسب و کار AirAsia) Amazon Services (خدمات آمازون): راه ­حل­های آمازون برای تجارت. Android: سیستم عامل منبع باز گوگل برای موبایل. (مشاهده بوم مدل کسب و کار اندروید) Facebook: استفاده از داده های بزرگ (big data) به منظور بهینه سازی تبلیغات Foursquare: اپلیکیشن موبایلی که برای جستجو و کشف مکان های موردنظر کاربران استفاده می شود (مشاهده بوم مدل کسب و کار Foursquare) Groupon: بازاری امریکایی بر پایه تجارت الکترونیک که هزاران نفر از اعضای خود را در زمینه های کالا و خدمات و ارائه تخفیف های بسیار زیاد با تاجران محلی در ۲۸ کشور جهان متصل می کند. Houzz: روشی جدید برای طراحی خانه­ ها. (شامل بیش از ۱۰ میلیون تصویر از طراحی های داخلی، ایده های طراحی دکور) Monocle: نسل جدیدی از شرکت های خبری ۹- فروش دارائی و اموال (Asset Sale)

    در این مدل درآمدی، شما با فروش یک دارایی، اختیار کامل استفاده از آن را به مشتری خود می دهید و با دریافت هزینه ای در قبال آن، هیچ ادعایی نسبت به آن برای شما باقی نمی ماند.
    مدل های مرتبط: Alibaba Group (گروه علی­ بابا): بازاری جهانی که خریداران و تامین کنندگان را به هم متصل می­کند. (مشاهده بوم مدل کسب و کار علی بابا) BlackBerry (بلک­ بری): ایجاد انقلابی در صنعت گوشی تلفن همراه با دستگاه هایی برای کسب و کار و بازار مصرف دولتی. (مشاهده بوم مدل کسب و کار بلک بری) GlaxoSmithKline : یک شرکت دارویی بزرگ با مدل کسب و کار مبتنی بر ارزش Godiva Chocolatier, Inc : تولید کننده و خرده ­فروشی لوکس شکلات و محصولات مشابه. IKEA : یک گروه چندملیتی سوئدی که پیشتاز در طراحی مبلمان و وسایل منزل است که در جعبه های مسطح بسته بندی و ارسال می شوند.
    Nikki Beach: برند جهانی زندگی و ضیافت های لوکس



    Onbelle : وعده ارائه سبک زندگی نامحدود با یک سفارش Solarcity: یک شرکت آمریکایی در حوزه انرژی خورشیدی که به تجدید و بازسازی انرژی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی می پردازد. ۱۰- کارمزد (Commission)

    آیا تا به حال به درخواست هزینه در ازای محصولات و یا ارائه ی خدماتتان فکر کرده اید؟ مخصوصا در زمان فروش، درخواست کارمزد تکنیک رایجی برای دستیابی به مقاصد ویژه است. معمولا وجوه براساس درصدی از قیمت کالا یا خدمات فروخته شده محاسبه می شوند.
    مدل های مرتبط: Airbnb : یک رقیب جدی برای بازار اماکن اجاره ­ای در تعطیلات. (مشاهده بوم مدل کسب و کار Airbnb) Alibaba Group (گروه علی­ بابا): بازاری جهانی که خریداران و تامین کنندگان را به هم متصل می­کند. (مشاهده بوم مدل کسب و کار علی بابا) Coursera : توانمند ساختن افراد از طریق آموزش (مشاهده بوم مدل کسب و کار Coursera)
    Getaround: مقابله با مشکل افزایش تعداد اتومبیل ها. Houzz: روشی جدید برای طراحی خانه­ ها. (شامل بیش از ۱۰ میلیون تصویر از طراحی های داخلی، ایده های طراحی دکور) IKEA : یک گروه چندملیتی سوئدی که پیشتاز در طراحی مبلمان و وسایل منزل است که در جعبه های مسطح بسته بندی و ارسال می شوند. Instacart : مواد غذایی خود را در عرض یک ساعت دریافت کنید. ۱۱- کمک مالی (Donation)

    اگر محصولات و خدمات خود را بصورت مجانی در اختیار افراد قرار دهید، درخواست کمک های مالی می تواند رویکرد مناسب و قابل دوامی برای جریان درآمدی در نظر گرفته شود. بعنوان مثال Wikipedia که از همین طریق فعالیت می کند و کمک های مالی چشمگیری دریافت کرده است. مدلهای مرتبط: DonorsChoose.org : اقدامات بشردوستانه برای مدارس عمومی. ۱۲- قیمت گذاری پویا (Dynamic Pricing)

    قیمت گذاری پویا به تنظیم قیمت ها مربوط می شود که به عوامل مختلفی بستگی دارند. بعنوان مثال تقاضا، زمان، تفاوت های بین گروه های مشتریان، تملک و غیره. مثال: تنوع قیمتهای خطوط هوائی کم هزینه easy Jet، شدیدا برپایه سطوح تقاضا قرار دارند. مدلهای مرتبط: easyJet: خطوط هوایی کم هزینه و بهبود یافته که تا کنون بر روی بیش از ۸۲۰ مسیر در بیش از ۳۰ کشور جهان کار کرده است.
    ۱۳- قیمت های ثابت (Fixed Prices)

    ثابت نگه داشتن قیمت ها باعث می شود که پیشنهادهای شما برای مشتریان و شرکت تان بیشتر قابل انتظار و محاسبه باشد. از سوی دیگر، انعطاف پذیری شما را در برخورد با نوسانات تقاضا یا تملک کاهش می دهد.


    https://isfahanplus.ir/%d8%a8%d9%88%...3%d9%88%d9%85/

مجوز های ارسال و ویرایش