ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/11/13, 15:09
    راتین
    ممنونم. بسیار مفید بود.


    امضای کاربر:
    طراحی سایت راتین
    سایت ساز کاریک
  • 2018/11/09, 13:56
    mariol

    چگونه رزومه حرفه‌ای بنویسیم ، بایدها و نبایدها ( نحوه نوشتن رزومه کاری / رزومه دانشگاهی )

    رزومه کاری Resume چیست ؟


    نویسنده : دکترسیدرضا آقاسیدحسینی

    رزومه Resume عبارت است از فهرستی از فعالیت‌های آموزشی و تحصیلی و تحقیقاتی انجام‌شده یک فرد در طی یک دوره زمانی مشخص در چهارچوب زندگی شخصی، شغلی و اجتماعی که تصویر کننده جنبه‌های مالی، اقتصادی و انسانی تصمیمات وی خواهد بود. به‌عبارت‌دیگر رزومه کارنامه موجز حرفه‌ای شماست.دانلود رزومه آماده یا نوشتن رزومه ، مسئله این است !

    حتماً تاکنون برای خود یا دیگران رزومه تهیه نموده و یا از دیگران تقاضای رزومه نموده‌اید. شاید در اینترنت به دنبال “دانلود رایگان رزومه آماده” یا “دانلود رایگان قالب رزومه” گشته‌اید. حتما تعداد زیادی فایل ورد دانلود کرده و سپس سردرگم شده‌اید که :
    • کدام قالب رزومه حرفه‌ای‌تر است ؟
    • کدام قالب رزومه ، نماینده شخصیت من در نظر کارفرماست؟
    • کدام یک را راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانم پر نمایم؟
    • کدام یک ، بررسی‌کننده را سردرگم‌تر نموده و فقدان تجربه کافی من را کمتر نشان می‌دهد ؟

    لبخند می‌زنید ؟!!بله این تجربه تیم مشاوران مدیریت ایران، از مطالعه بیش از 20 رزومه‌ای است که روزانه برای ما ارسال می‌شود. در رنگ‌های و شکل‌های مختلف که قالب اکثر آن‌ها از تعداد محدودی سایت انگلیسی‌زبان دانلود شده است.جالب آنجاست که اغلب افرادی که دارای تجربه و تحصیلات سطح بالایی در حوزه مدیریت هستند از همین قالب‌ها استفاده نموده، اما آنان نیز اشتباهات دیگران را تکرار نموده‌اند.سؤال اساسی اینجاست :فردی که به رزومه خود اهمیت نداده و زمان کافی برای بررسی کمی و کیفی آن تخصیص نمی‌دهد، چگونه به نیاز کارفرما اهمیت خواهد داد ؟ چگونه ما و کارفرمایان ما باید به این فرد اعتماد نماییم؟پیش‌تر در خصوص اینکه چگونه در زمان مصاحبه دوست‌داشتنی باشیم به بیان نکاتی پرداختیم، حال به بیان برخی بایدها و نبایدها در خصوص تبیین یک رزومه حرفه‌ای خواهیم پرداخت که موجب افزایش اثربخشی آن خواهد شد.
    روش نوشتن یک رزومه کاری خوب و حرفه‌ای


    باید :

    • ساختار رزومه برای درخواست عناوین مختلف شغلی متفاوت است.
    • فرضاً ساختار رزومه برای درخواست یک سمت در حوزه منابع انسانی با درخواست یک سمت در حوزه مدیریت واحد مهندسی متفاوت است.
    • باید خوانا نوشته، از بولت پوینت‌ها و فوت مناسب استفاده نمایید.
    • باید را با توجه به جایگاه سازمانی شغل موردتقاضا خود ویرایش نمایید.
    • حتماً در مورد اهداف شغلی خویش، و اینکه این اهداف چگونه به کارفرما کمک خواهد نمود و انتظار چه مواردی را در کار خود ندارید، توضیح دهید.
    • فهرست تجربیات شغلی گذشته خویش را به ترتیب زمانی معکوس بیان نمایید.
    • برای هر شغل: عنوان، سمت خود، نام کارفرما، محل و مدت همکاری را درج نمایید.
    • نتایج قابل ارزیابی و مشهود حاصل از حضور شما در هر شغل چه بوده است؟
    • از کلمات عملیاتی،کنشی و تعاملی به‌جای کلمات منفعل استفاده نمایید. مثلاً از کلمه “کار” استفاده ننمایید.
    • در مورد کتب، اختراعات، ارائه‌ها و افتخارات، مشارکت در فعالیت‌های داوطلبانه و گواهینامه‌های خویش توضیح دهید.
    • تأییدهای علمی اساتید دانشگاهی خود را به همراه آدرس ایمیل درج نمایید.
    • اطلاعات تماس باید شامل : آدرس محل زندگی، تلفن همراه، تلفن ثابت و ایمیل آدرس باشد.
    • زمان آخریم ویرایش حتما ذکر شود .
    • تأییدیه خود بر صحت مطالب مندرج در فراموش نگردد.
    • در به‌کارگیری پس‌زمینه و رنگ‌بندی‌ها کمی خلاق باشید.
    • در مورد حجم فایل و شرایط پرینت آن نیز دقت نمایید.


    منبع : نحوه نوشتن رزومه حرفه ای

مجوز های ارسال و ویرایش