ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: ثبت برند صابون

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/10/10, 14:20
    companyregisterir
    اقدامات لازم برای ثبت برند در تهران چیست ؟
    اولین قدم در ثبت برند، استعلام کردن آن است تا به وسیله فرد دیگری به ثبت نرسیده باشد.
    بعد از انتخاب کردن برند و تایید استعلام می توانید به سامانه اداره مالکیت معنوی به نشانی iripo.ssaa.ir مراجعه نمایید. اطلاعات و مدارک لازم را ارسال نمایید و کد پیگیری دریافت کنید.
    بعد از تکمیل کردن اطلاعات در سامانه ممکن است پاسخ اداره یکی از این سه حالت اخطار نقص، رد پرونده، آگهی نوبت اول باشد. که در حالت آگهی نوبت اول یعنی مشکلی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته و می بایست نسبت به ارائه مدارک اقدام نمایید.
    بعد از انتشار آگهی نوبت اول باید مدارک به صورت فیزیکی به اداره مالکیت معنوی تحویل داده شود، و نسبت به پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و هزینه حق الثبت اقدام نمایید.
  • 2018/10/07, 13:58
    fekre

    ثبت برند صابون

    شرکت های تولید صابون نیز همچون سایر شرکت های تولیدی به برند تجاری نیاز دارند. در عین حال باید برند این شرکت ها نیز به ثبت برسد. در واقع ثبت برند برای شرکت های تولید صابون به منزله ایجاد شناسه ای است که آن ها را از دیگر شرکت ها متمایز و در عین حال محصولات آن ها را در بازار به مصرف کنندگان معرفی می کند.
    از جمله برندهای ثبت شده صابون در ایران می توان به برند عروس ، گلنار و ... اشاره کرد که با استقبال زیادی از سوی مصرف کنندگان مواجه شده اند. این شرکت ها ابتدا اقدامات لازم را جهت ثبت برند خود انجام داده و سپس به بازاریابی و تبلیغات روی آورده اند.
    در ایران به موجب تبصره 1 قانون ثبت علایم تجاری و اختراعات مصوب اول تیرماه 1310 ثبت علامت در ایران اختیاری است مگر در مواردی که دولت آن را الزامی قرار دهد. وفق ماده 5 تصویبنامه مورخ سوم اردیبهشت 1328 مواردی که دولت ثبت آن ها را اجباری دانسته است به شرح ذیل است :
    1- داروهای اختصاصی ( سپسیالتیه ) مورد استعمال طبی یا بیطاری که با نسخه پزشک یا بدون آن مصرف می شود.
    2- مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و به اسم مشخصی باشد مانند کنسرو و مواد غذایی ، آردهای مخصوص، چای های مختلف ، شکلات ، آب نبات، پنیر، شیر، مربا، ترشی، کره و روغن های مختلف و غیره
    3- آب های معدنی یا گازدار، شربت آب های میوه ... که در تحت اسم و ظرف مشخصی به معرض فروش گذارده می شود.
    4- لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود مانند صابون ، خمیر ، پودر ، محلول عطریات ، ادکلن و پماد
    تمام اجناس دارویی و طبی و مواد غذایی مذکور در این آیین نامه، اعم از آن که در داخل ایران ساخته و یا در خارج ساخته و وارد کشور شود و در بازار تحت اسم مشخصی که بر روی برچسب آن زده می شود به معرض فروش قرار گیرد باید دارای علامت صنعتی یا تجارتی ثبت شده بود و در روی برچسب نکات زیر تصریح شود:
    الف- اسم تجارتی و نشانی سازنده ی جنس با قید کشور مبدا
    ب- شماره ثبت علامت در ایران
    بر اساس ماده ی 2 این آیین نامه، علامت و مشخصات بالا باید قبل از به معرض فروش قرار دادن جنس روی اجناسی که از خارجه وارد شده قید گردد.


    تعیین نام تجاری به سلیقه و اراده و طرز تفکر تجار و مسئولان شرکت های تجاری بستگی دارد. با این وجود، برای بازاریابی و به شهرت رساندن یک تجارت، باید ها و نبایدهایی در انتخاب برند مناسب وجود دارد. برند یا اصطلاحاَ علامت تجاری باید از خلاقیت و نوآوری برخوردار باشد.به عبارت دیگر می توان کفت علامت تجاری نباید تکراری و یا مشابه علایم مستعمل قبلی باشد.علامت تجاری باید بنحوی طراحی، ترسیم و تعیین می شود که موجب خطا، اشتباه، فریب و گمراهی مخاطب و مشاهده کننده نگردد.
    قانون ثبت علائم و آیین نامه اصلاحی اجرایی مصوب سال 1337 ثبت علائم ذیل را ممنوع نموده است:
    - علائم رسمی، دولتی و مملکتی نظیر پرچم ایران، علائم وزارتخانه ها، هلال احمر،علائم نیروهای مسلح و ....
    - علایمی که قبلاَ خود یا مشابه آن به ثبت رسیده باشد.
    - علائم منافی عفت عمومی ونظم و انضباط اجتماعی
    - علائمی که دارای اسم و عبارت عمومی باشد و دولت استعمال آن را تحت علامت تجاری منع کرده باشد.

مجوز های ارسال و ویرایش