ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/08/09, 09:57
    TOURGASHT

    نگاهی کلی به مالزی و جادبه های دیدنی در آن + مهم ترین مراکز خرید، رستوران ها و هتل ها

    معرفی اجمالی مالزی
    مالزی کشوری واقع در جنوب شرق آسیا می باشد که حدود 326.000 کیلومتر مربع وسعت دارد. با توجه به سرشماری انجام گرفته در سال 2010 این کشور حدود 30 میلیون نفر جمعیت دارد که 60% آن مسلمان و بعد از آن بوداییان و مسیحیان هستند. مالزی دارای آب و هوای استوایی می باشد که تغییرات دما در فصول مختلف در آن ناچیز است. همچنین این کشور دارای طبیعتی بکر و جاذبه های گردشگری بسیاری است. در سال های اخیر تور مالزی یکی از پر ترافیک ترین کشورهای شرق آسیا در نزد گردشگران ایرانی می باشد. در ادامه مطب به ده مورد از مهم ترین جاذبه های گردشگری این کشور اشاره می کنیم. برای آشنایی بیشتر با این کشور باتورگشت همراه شوید.
    1-برج های دو قلو پتروناس
    برج های دو قلو پتروناس بلند ترین برج های مالزی می باشند که زبان زد عام و خاص گردیده است. این برج ها بوسیله یک معمار معروف آرژانتینی به نام سزار پلی ساخته شدند که امروزه نماد اصلی مالزی به حساب می آیند. این برج های دوقلو حدود 452 متر مربع ارتفاع دارند. برج های دو قلو پتروناس نمایی استیل و شیشه ای دارند و هر برج دارای 88 طبقه می باشد. جهت اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید.



    2- پارک آبی سان وی
    پارک آبی سان وی بزرگترین شهر بازی در مالزی می باشد که بلندترین سرسره آبی جهان در آن قرار دارد. در پارک آبی سان وی علاوه بر سرسره مکان های هیجان انگیز دیگری مانند بازی های جنگی پینت بال، دوچرخه سواری بر روی کوه، بالا رفتن از دیوار، بانجی جامپینگ، کارتینگ، سوار شدن بر خودروی همه جارو ، تئاتر ترسناک پونتیاناک و جنگ لیزری ترمیناتور وجود دارد. همچنین بزرگترین پل معلق جهان نیز در این پارک قرار دارد و شور و هیجان خاص خود را برای گردشگران عزیز به ارمغان می آورد. جهت اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید.


    3-آکواریوم klcc

    آکواریوم klcc بدون شک یکی از مهم ترین مکان های تفریحی کوالالامپور می باشد. این آکواریوم حدود 60 هزار متر مربع وسعت دارد و جزء بزرگترین آکواریوم های جهان به شمار می رود. این آکواریوم مامنی امن برای 5 هزار گونه متفاوت ماهی و آبزیان دیگر می باشد. در این آکواریوم وسایل مدرن و پیشرفته ای مانند ویدئو پروژکتور نصب شده است که بوسیله آن می توان اطلاعات جامعی درباره حیوانات درون آکواریوم کسب نمود. در درون آکواریوم یک تونل شیشه ای در زیر آب قرار دارد که داخل آن جانوران دریایی مانند ببر، کوسه، مار ماهی ها و ماهی های عظیم الجثه زندگی می کنند. جهت اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید.



    4-برجایاهیل
    برجایاهیل دهکده ای رویایی در شهر کوالالامپور می باشد که حدود 8 هکتار وسعت دارد و در ارتفاع 800 متری سطح دریا ساخته شده است. آب و هوای این دهکده بسیار ملایم و دلچسب می باشد و فرهنگ آن برگرفته از چندین فرهنگ متنوع است. دهکده برجایاهیل شامل هتل ها و مغازه هایی می باشد که طراحی آنها شبیه به دهکده های آلزاس فرانسه است. جهت اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید.



    5-بلندی های کنتینگ
    بلندی های کنتینگ یکی از مکان های منحصر به فرد در مالزی می باشند که بر فراز یکی از کوه های رشته کوه تیتی وانگ سا واقع شده اند. سر پرستی این مجموعه را کمپانی کنتینگ مالزی بر عهده دارد. برای رفتن بر بلندی کتینگ می توان از تله کابین استفاده نمود. در این منطقه هتل ها رستوران ها و فروشگاه های زیادی وجود دارند که گردشگران می توانند از این امکانات رفاهی استفاده کنند. جهت اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید.



    6-غار میمون ها
    غار میمون ها یکی از مکان های پر طرفدار شهر کوالامپور است که هر ساله گردشگران بیشماری را اقصی نقاط کشور به سوی خود می کشاند. این غار در سال 1881 توسط یک کاوشگر آمریکایی کشف شد و در بین گردشگران به باتو کیو نیز شهرت دارد. غار میمون ها پله های زیادی دارد و یک مکان مقدس برای هندو ها می باشد. این غار دارای چند معبد کوچک و یک مجسمه بزرگ از الهه هندوها می باشد. در مالزی این غار مهمترین حیات وحش آن می باشد دربالینیز پارک فیل های آن شهرت دارد و بازدید از آن را به تمام گردشگران عزیز توصیه می کنیم. جهت اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید.



    7-موزه ملی مالزی
    یکی دیگر از مکان های محبوب در بین گردشگرانتور مالزی موزه ملی مالزی می باشد که در شهر کووالامپور قرار دارد. این موزه شبیه به یک ساختمان لوکس است که سقف آن مخروطی و نوک تیز می باشد. روی دیوارهای ورودی موزه با نقاشی هایی طراحی گردیده که نمادی از تاریخ و فرهنگ مالایی می باشد. در بازدید از این موزه می توان از بخش های موسیقی، اسلحه، میراث فرهنگی و تاریخ طبیعی، وسایل نقلیه، اتومبیلها و لکوموتیوهای قدیمی نیز دیدن کرد. جهت اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید.



    8-بوکیت بینتانگ
    بوکیت بینتانگ خیابانی معروف در کوالالامپور می باشد که بزرگترین مراکز خرید شهر در این خیابان واقع شده اند. خیابان بوکیت بینتانگ به ضربان قلب شهر کوالامپور نیز معروف است. قسمتی از این خیابان به شکل خیابان های عربی طراحی شده است. این خیابان در شب جذابیت زیادی دارد زیرا در شب نوازندگان در پیاده روهای این خیابان باعث سرگرمی و نشاط مردم می شوند. جهت اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید.



    9- مسجد کریستال
    مسجد کریستال مالزی دومین مسجد بزرگ شرق آسیا می باشد که در دریاچه مصنوعی پوتراجایا در شهر کوالاتیرینگانو واقع شده است. این مسجد هوشمند ترین مسجد در دنیا می باشد که با مدرن ترین فناوری های روز دنیا مجهز شده است و ظرفیت 25 هزار نماز گزار را دارد. معماران این مسجد برای ساخت این مکان مذهبی، بیشتر به جنبه گردشگری آن توجه داشته اند. جهت اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید

    .

    10 -پارک پروانه ها
    پارک پروانه ها یکی دیگر از مکان های دیدنی مالزی می باشد که هزاران پروانه رنگارنگ از تمام دنیا را در خود جای داده است. برای اینکه پروانه ها فرار نکنند دور تمام پارک از تور پوشیده شده است. در این پارک یک موزه نیز وجود دارد که در آن گونه های متنوعی از حشرات به نمایش گذاشته شده است. جهت اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید.
    ا

    طلاعات لازم برای سفر به مالزی
    جمعیت: 30.448.600
    مساحت: 326.000 کیلومتر مربع
    پایتخت: کوالالامپور
    زبان رسمی: مالزیایی
    واحد پول: رینگیت
    مذهب رسمی: دین اسلام، دین رسمی مردم مالزی می باشد اما ادیان و مذاهب دیگر نیز در این کشور دیده می شود.
    آب و هوا: اب و هوای گرم و مرطوب

    مهم ترین مراکز خرید مالزی
    مرکز خرید پاویلیون: این مرکز خرید یکی از بهترین و لوکس ترین مراکز خرید مالزی می باشد که در سال 2007 افتتاح گردیده است. در این مرکز خرید بیش از 450 فروشگاه وجود دارد و از بخش های تجاری داخلی و سرپوشیده و فروشگاه های بیرونی تشکیل شده است. در مرکز خرید پاویلیون برندهای مشهور بین المللی هم چون ایو سن لوران، ورساچه، دولچه، گابانا و مکس مارا در این مرکز خرید نمایندگی دارند.



    مرکز خرید suria klcc: این مرکز خرید از مراکز خرید مدرن و شیک مالزی می باشد که در شش طبقه ساخته شده و در نزدیکی برج های دو قلوی پتروناس در مرکز شهر واقع شده است. مرکز خرید suria klcc در سال 1999 افتتاح گردیده است و در آن برندهای معروفی مانند کلورین کلاین، دیور، بولگاری، شنل، کارتیه و رالف لورن دیده می شود.



    مگا مال mid valley: این مرکز خرید یکی از بزرگ ترین مراکز خرید مالزی می باشد که بین مرکز شهر و منطقه klang valley واقع شده است. این مرکز خرید در نوامبر سال 1999 افتتاح گردیده و در سال 2000 نیز عنوان بهترین مجموعه ی خرید را از آن خود کرده است. همچنین بهترین برندهای بین المللی و داخلی نیز در این مرکز خرید شعبه دارند.


    مرکز خرید gardens mall:
    این مرکز تجاری، یکی از مدرن ترین مراکز تجاری کوالالامپور می باشد که گردشگران هر آنچه را که نیاز داشته باشند می توانند در این مرکز خرید تهیه کنند. همچنین این مرکز خرید در موقعیت مکانی بسیار خوبی قرار دارد زیرا در نزدیکی مگا مال mid valley قرار دارد و گردشگران می توانند به راحتی به هر دو مرکز خرید سر بزنند و تمام خرید خود را انجام دهند.



    مرکز خرید starhill gallery:
    این مجتمع خرید یکی از لوکس ترین مراکز خرید در مالزی می باشد و هر ساله طرفداران بیشماری را به سوی خود می کشاند. مرکز خرید starhill gallery در منطقه bukit bintang قرار دارد و در آن بیش از 100 فروشگاه از برندهای برتر پوشاک و زیور آلات وجود دارد. این مرکز خرید در سال 1996 افتتاح شده است و هر ساله میزبان بزرگ ترین نمایشگاه زیور آلات و ساعت لوکس در آسیا می باشد.



    بهترین رستوران های مالزی

    رستوران troika sky dining: این رستوران از بهترین رستوران های مالزی می باشد که در پایتخت این شهر (کوالالامپور) واقع شده است. این مجموعه از 2 بخش تشکیل شده و در طبقه ی بیست و سوم برج B واقع شده است. این رستوران به عنوان بهترین رستوران شهر شناخته شده است و سبب گردیده طرفداران بیشماری را به سوی بکشاند.



    رستوران thirty 8 kl:
    این رستوران در طبقه سی و هشتم ساختمان هتل grand hyatt واقع شده است و منوی غذاهای آن بسیار متنوع و گسترده می باشد. گردشگران در سفر به مالزی غذاهای لذیذ و دلچسب این رستوران را هرگز از یاد نبرید. زیرا دارای بهترین کیفیت می باشد و در آن انواع غذاهای چینی، تایلندی و ژاینی به وفور پیدا می شود.



    رستوران prego kl:
    رستوران prego یکی از بهترین و لوکس ترین رستوران های مالزی می باشد که در آن بیشتر غذاهای کلاسیک ایتالیایی سرو می شود. این رستوران در هتل westin kuala lumpur قرار دارد و دکوراسیون آن به سبک رستوران های قدیم طراحی شده و نمایی خاص و دیدنی را برای مهمانان این رستوران به نمایش گذاشته است.



    رستوران Nobu kl: این رستوران از پرطرفدارترین رستوران های مالزی می باشد و در آن می توانید بهترین سوشی و ساشیمی های مالزی را تجربه کنید. همچنین این رستوران بیش از 29 شعبه در سراسر جهان دارد و شعبه ی مالزی نیز اولین شعبه ی این رستوران در جنوب شرقی آسیا می باشد. رستوران Nobu kl به علت غذاهای لذیذی که ترکیبی از آشپزی آسیایی و آمریکای جنوبی می باشد به شهرت رسیده است.



    رستوران Prime kl: این رستوران یکی از منحصر به فرد ترین رستوران های مالزی می باشد که در هتل Le meridien قرار دارد و در آن بهترین غذاهای در اختیار مهمانان قرار داده می شود. منوی این رستوران بیشتر شامل بهترین استیک ها، غذاهای حلال، غذاهای غربی، غذاهای دریایی، سالاد سزار و انواع دسرها می باشد.



    مهم ترین هتل های مالزی

    هتل مجستیک: هتل مجستیک، از هتل های پرطرفدار مالزی می باشد که در بخش تاریخی شهر و دقیقا پشت ایستگاه قطار قدیمی کوالالامپور قرار گرفته است. این هتل نماد بارزی از معماری و ساختمان سازی دوران بریتانیا می باشد و به عنوان اثری تاریخی به ثبت ملی رسیده است. از مزایای این هتل دسترسی راحت به جاذبه های گردشگری شهر از جمله موزه ملی، مسجد ملی، موزه هنرهای اسلامی، باغ های برکه ای و پارک پرندگان و پروانه ها می باشد.



    هتل مایا:
    هتل مایا در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد و دارای 206 اتاق می باشد. این هتل، هتل طراحی شده بوتیک گونه می باشد که هر ساله میزبان هزاران گردشگر از قصی نقاط کشور می باشد. از مزایای این هتل می توان به دید بسیار مناسب به آسمان خراش ها و استخر آب درمانی آن اشاره کرد.



    لاشانگری هتل: این هتل از لوکس ترین هتل های کوالالامپور می باشد که در خیابان بوکیت بینتانگ واقع شده است و مخصوص خانواده های سلطنتی می باشد. هتل لاشانگری توسط باغ های سرسبز و زیبا پوشیده شده است و بهترین جایزه هتل های کوالالامپور را از آن خود کرده است. گردشگران با انتخاب و اقامت در این هتل هرگز پشیمان نخواهد شد و به یاد ماندنی ترین روزها را در این هتل تجربه خواهند کرد.



    آنگون بوتیکیو: این هتل همانند هتل لاشانگری در منطقه مرفه نشین بوکیت بینتانگ قرار دارد. هتل آنگون بوتیکیو توسط یک معمار جوان مهاجر چینی به نام چانگ کینگ سئونگ طراحی گردیده است. در بالاترین طبقه این هتل رستورانی مجلل وجود دارد که به علت غذاهای بسیار خوشمزه محلی مالزیایی به شهرت رسیده است.



    منبع:
    تورگشت

مجوز های ارسال و ویرایش