ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: معافیت از سربازی با ثبت اختراع

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/06/10, 18:51
    Sina homaei
    شرایط جدید خدمت سربازی در شرکت‌های دانش بنیان اعلام شد

    مهمترین دارایی شرکت‌های دانش بنیان، نیروی انسانی حاذق آنهاست و فراهم‌ کردن فعالیت افراد مشمول خدمت سربازی در این شرکت‌ها از جمله نیازهایی است که معاونت علمی و فناوری رییس جمهور تا به امروز برای تحقق آن قدم‌های زیادی برداشته است. حال شرایط جدیدی بر اساس تفاهمات به دست آمده بین این سازمان و سازمان نیروهای کل مسلح منتشر شده که جزییات بیشتری درباره نحوه چگونگی خدمت در شرکت‌های دانش‌بنیان را روشن می‌سازد.
    فارغ التحصیلان آکادمیک معمولا دوست دارند از دانش خود در دوران سربازی استفاده کنند تا زمان دو ساله آن را یک تجربه مفید‌تر برای مسیر شغلی آینده‌شان تبدیل کنند. ایجاد کمپین‌های اینترنتی همچون بهبود سربازی و موارد مشابه بخشی از تلاش‌های این دسته از افراد بود که به نتیجه خاصی نرسید ولی توانست نگاه مسئولان را به این حوزه متوجه سازد.

    معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و سازمان نیروهای مسلح به توافقاتی در این زمینه رسیده اند

    در چند سال گذشته، بنیاد ملی نخبگان شرایط انجام خدمت وظیفه تخصصی برای افراد تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان (مانند برگزیدگان المپیادها، برگزیدگان کنکور وغیره) را فراهم کرده بود و حالا شیوه نامه‌ای با عنوان «شیوه نامه بهره مندی دانش آموختگان فناور از تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی» تدوین شده است.
    در این شیوه‌نامه آمده است که افراد کلیدی و کارشناسان خبره شرکت‌های دانش‌بنیان هم مانند برگزیدگان المپیادها و کنکور در صورتی که امتیاز لازم را در زمینه علمی و فناوری کسب کنند، می‌توانند از خدمات نظام وظیفه تخصصی استفاده کرده و با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و بنیاد ملی نخبگان به ستادکل نیروهای مسلح معرفی شوند.
    «محمد صاحبکار خراسانی»، رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان جزییات بیشتری را در این رابطه بیان کرده است:
    « افراد معرفی‌شده بایدحد نصاب امتیاز علمی و فناورانه را کسب کنند و این افراد باید دانش‌آموخته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد یا دکترای تخصصی باشند و بیش­ از سه سال از تاریخ دانش­‌آموختگی آنها نگذشته باشد. البته دانشجویان دورۀ دکترای تخصصی که از پیشنهاد رساله دکتری خود با موفقیت دفاع کرده باشند، نیز مشمول مزایای این طرح می­‌شوند.
    ضمنا فرد معرفی‌شده باید در حال حاضر به‌صورت تمام‌وقت در شرکت دانش­‌بنیانِ مورد نظر مشغول به فعالیت باشد و برای دست‌­کم سه ماه اخیر، سابقه بیمه پرداختی در شرکت داشته باشد.«

    برای استفاده افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی، هیچ نیازی به مراجعه حضوری فرد یا ارائه تقاضای مکتوب به معاونت علمی و فناوری نیست و فرد متقاضی باید اطلاعات خود و شرکت متبوع خود را در سامانه Soraya.bmn.ir ثبت و به‌صورت الکترونیکی مراحل آن را پیگیری کند.
    پیش از ثبت اطلاعات لازم است بدانید که هر فرد با توجه به مقطع تحصیلی دانشگاهی خود باید حداقل امتیازاتی را کسب کرده باشد تا مشمول طرح جدید خدمت سربازی شود. این امتیازات با توجه به اقدمات گوناگونی چون فعالیت‌های المپیادی، ثبت اختراعات، فعالیت‌های علمی همچون ﺛﺒﺖ ژن، عضو یک شرکت دانش‌بنیان تا قبل از اعزام (از سمت مدیریت گرفته تا عضو جز) و... تعلق می‌گیرد.

    شرایط جدید خدمت سربازی در شرکت‌های دانش بنیان اعلام شد - دیجیاتو
  • 2018/06/10, 18:50
    Sina homaei
    به گزارش خبرنگار حوزه فن آوری های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رونق صنعت هوایی کشور و افزایش تعداد هواپیماها اهمیت بسیاری دارد و امروز ایران برای پیشرفت و ترقی باید بیش از پیش به این صنعت توجه کند، با توجه به این موضوع ستاد هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت های جدیدی را در برنامه های خود قرار داده است؛ این برنامه ها در راستای حمایت از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و انتشار مقالات و کتب آن ها، حمایت از ثبت پتنت(سند ثبت اختراع) و بهبود فرآیند ثبت آن در داخل و ارتقاء فناوری های آزمون و تست محصولات دانش بنیان از جمله اهداف این برنامه است، امید است به کمک این حمایت ها بتوانیم به آرزوی دیرینه خود یعنی ساخت هواپیمای ملی برسیم. احمد بیرانوند مشاور عالی ستاد هوایی و هوانوردی در گفت وگو با خبرنگار حوزه فن آوری های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حمایت های جدید هوایی و هوانوردی، گفت: فصل جدیدی از حمایت های ستاد هوایی در حال اجرایی شدن است و این حمایت ها در سه بخش انجام می شود. رفع گلوگاه های پیش روی صنعت هوایی کشور به کمک دانشجویان مشاور عالی ستاد هوایی و هوانوردی در رابطه با حمایت های ستاد هوایی، بیان کرد: حمایت از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کمک برای منتشر کردن مقالات آن ها در مجلات معتبر دنیا، حمایت از اختراعات مربوط به حوزه هوایی و هوانوردی و کمک به استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه اهداف این برنامه حمایتی هستند. بیرانوند با اشاره به حمایت های ستاد هوایی از دانشجویان، اظهار کرد: امروز تعامل ستاد هوایی با صنعت و دانشگاه بسیار خوب است، اما نیاز است که گلوگاه های آن ها را شناسایی کنیم تا به کمک دانشجویان این گلوگاه ها رفع شوند؛ هدایت دانشجویان به سمت صنعت و شناسایی موانع و مشکلات پیش روی صنعت هوایی از جمله اهدافی است که باید به آن توجه کرد و در این برنامه حمایتی دانشجویان بیش از پیش مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
    وی ادامه داد: کسر خدمت سربازی برای فعالان در شرکت های دانش بنیان یکی دیگر از موضوعاتی است که برای دانشجویانمان درنظر گرفته ایم؛ هر یک از این دانشجویان با گذراندن یک پروژه در یکی از شرکت های دانش بنیان می توانند بخشی از سربازی خود را معاف شوند. مشاور عالی ستاد هوایی و هوانوردی در رابطه با حمایت این ستاد از ثبت اختراع دانشجویان گفت: به دانشجویان کمک می کنیم، بتوانند ایده خود را عملیاتی کنند و آن را ثبت کنند زیرا به کمک پرورش ایده ها و ثبت اختراعات است که می توانیم حوزه هوایی و هوانوردی را ارتقاء دهیم، هریک از دانشجویانی که ایده ای در حوزه هوایی و هوانوردی داشته باشند می توانند به ستاد هوایی مراجعه کنند و ایده خود را به ما بگویند تا به کمک حمایت ها اختراع آنها ثبت شود.
    بیرانوند با بیان اینکه حمایت هایی در راستای ارتقای محصولات دانش بنیان شرکت ها انجام می گیرد، گفت: پس از آنکه اختراعات ثبت شدند باید در شرکت های دانش بنیان مورد ارزیابی قرار گیرند تا به محصول نهایی تبدیل شوند اما هریک از این محصولات دانش بنیان باید استانداردهای مورد نیاز هوایی را داشته باشند این زیرساخت ها با همکاری شرکت های خارجی به دست می آیند و تا زمانیکه یک شرکت در حوزه بین المللی فعال نباشد محصول دانش بنیان استاندارد لازم را دریافت نمی کند. وی ادامه داد: کاری که ستاد هوایی و هوانوردی انجام می دهد این است که زیرساخت های لازم را برای شرکت های فعال در حوزه هوایی فراهم می کند تا آنها بتوانند به کمک آن زیرساخت ها استانداردهای لازم را دریافت کنند. آموزش نیروی متخصص در حوزه هوایی و هوانوردی مشاور عالی ستاد هوایی و هوانوردی با بیان اینکه ستاد هوایی و هوانوردی فعالیت های آموزشی را انجام می دهد گفت: در کنار تمام تسهیلات و فعالیت های که انجام می دهیم یک سری کلاس آموزشی برگزار می شوند که در آن کلاس ها آموزش هایی در خصوص مدیریت تولید، فناوری های مورد نیاز و مدل های تجاری سازی داده می شود تا تمام فعالان در حوزه های هوایی بتوانند خود را به جدیدترین استانداردها مجهز کنند. بیرانوند در خصوص دانشجویانی که می توانند تسهیلات دریافت کنند، گفت: تسهیلات ارائه شده تنها مختص دانشجویان رشته های هوا و فضا نیست، بلکه تمام دانشجویان رشته های مختلف اعم از مکانیک، برق و نقشه کشی و .... می توانند از این تسهیلات استفاده کنند اما توجه به این نکته ضروری است که پروژه ای که آنها انجام می دهند باید در حوزه هوا و فضا باشد. وی یادآور شد: در حال حاضر جشنواره های مختلفی برای ایده پردازی و آموزش در حوزه هوا و فضا برگزار می شود و ستاد هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعاملات خوبی را با دانشگاه های مختلف کشور داشته است و امیدواریم که بتوانیم این تعاملات را افزایش دهیم.
    مخبر - 1397/01/31 - از معافيت سربازي تا اخذ استاندارد هاي بين المللي با تسهيلات ستاد هوانوردي
  • 2018/06/10, 18:50
    Sina homaei
    معافیت از سربازی برای نخبگان با اجرای پروژه پژوهشی امکان پذیر است

    تهران- ایرنا- قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: نخبگان باید به جای سربازی یک پروژه پژوهشی انجام دهند، نخبگانی که در ایران هستند این پروژه را در داخل کشور و نخبگانی که در خارج از کشورهستند نیز باید با عزیمت به کشور نسبت به انجام این پروژه، درداخل اقدام کنند.


    دکتر سعید سهراب پورروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد صحبت های سردار کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص ارایه تسهیلات جدید خدمت سربازی افراد تحصیلکرده خارج از ایران افزود: این قانون وجود داشته که نخبگان تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان با انجام یک پروژه پژوهشی در داخل کشور می توانند از خدمت سربازی معاف شوند.
    وی بیان کرد: پرداخت وجه نقد برای خرید خدمت سربازی شامل افرادی می شود که بیش از هشت سال غیبت داشته اند و جزو بنیاد ملی نخبگان نیستند.
    وی اظهارکرد: برگزیدگان المپیادهای علمی معتبر داخلی و جهانی ، برگزیدگان از میان آزمون های سراسری، مخترعان و مکتشفان ، دانش آموختگان برتربا تایید بنیاد ملی نخبگان از این تسهیلات استفاده کنند.

    *** المپیادی ها و نفرات برتر کنکور تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان هستند
    سهراب پور با اشاره به اینکه المپیادی های علمی و نفرات برتر کنکور یا دانشگاه ها که از ایران مهاجرت کرده اند نیز تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار دارند ادامه داد: المپیادی های علمی و نفرات برتر کنکور یا دانشگاه که خارج از ایران مشغول به تحصیل هستند نیز زیر پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار دارند و این افراد با انجام یک پروژه در داخل کشورخدمت وظیفه خود را انجام داده و کارت پایان خدمت خود را دریافت خواهند کرد.
    وی گفت: مشکل خدمت سربازی با انجام یک پروژه در دانشگاه ویا برخی از دستگاه های اجرایی داخل کشور حل می شود، اینکه نخبگان ایرانی خارج از کشورمی خواهند که این پروژه را در خارج انجام دهند در مقررات فعلی دیده نشده است و الزاما باید این پروژه که حکم سربازی دارد در داخل کشور انجام شود.
    سهراب پور اظهارکرد: انجام پروژه تحقیقاتی به منظور معافیت از خدمت سربازی برای آن دسته از نخبگانی که در داخل کشور و تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان هستند به صورت اتوماتیک انجام می شود و آن دسته از نخبه هایی هم که تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار ندارند با داشتن نمره خوب در مقاطع تحصیلی ، ارایه مقاله خوب و یا داشتن اختراع می توانند از تسهیلات معافیت سربازی استفاده کنند.

    ****رفت و آمد خارج نشینان سالی یکبار
    معاون بنیاد ملی نخبگان افزود:ایرانیانی که مقیم خارج بوده و مشمول قانون سربازی می باشند، می توانند فقط سالی یکبار به ایران رفت و آمد داشته باشند ، اما اسا تید دانشگاه و محققین ایرانی مقیم دیگر کشورها که تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار دارند می توانند با دعوت دانشگاه ها برای کنفرانس ، سخنرانی و برگزاری کارگاه به صورت مستمر به ایران رفت و آمد داشته باشند.
    سهراب پوریادآور شد: حدود دو سال است که از سوی بنیاد ملی نخبگان با پرداخت هزینه سفر افراد، از نخبگان خارج از ایران در کنفرانس ها دعوت و استفاده می شود، امسال نیز در همین جهت در برگزاری کنفرانس ریاضی از 23 نفر از نخبگان خارج از ایران که همگی از المپیادی های کشورو تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان هستند برای حضوردراین کنفرانس برای تبادل اطلاعات دعوت شده است.
    وی گفت: علاوه بر این اقدامات، اکنون در واحد بین الملل بنیاد ملی نخبگان، ارتباط با نخبگان ایرانی در آمریکا و کانادا به صورت شبکه ای برقرار شده است، در این ارتباط از نخبگان خواسته شده است که علاوه بر سفر به ایران برای بازدید از خانواده و اقوام ، حضور دردانشگاه ها و ارایه یک سخنرانی درشاخه تحصیلی خود و ارایه تازه ترین اطلاعات و دستاوردها را نیز در نظر داشته باشند که در این جهت تا کنون 70 نفر از این افراد اعلام آمادگی کرده اند.

    **** نخبه چه کسی است ؟
    سهراب پور بیان کرد: برندگان مدال المپیاد دانش آموزی ، نفرات اول کنکور ، سه نفر اول المپیاد دانشجویی ، برگزیدگان مسابقات علمی و جشنواره های علمی داخلی و خارجی نخبه بوده وتحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار دارند .
    وی اظهارکرد: دانش آموختگان برتر دانشگاه نیز که در زمینه آموزش و پژوهش بسیار موفق بوده اند با در نظر گرفتن مقرراتی تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان نیز قرار می گیرند.
    قاتم مقام بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: مخترعین داخل و خارج کشورنیز با احتساب شرایطی تحت حمایت های بنیاد ملی نخبگان قرار می گیرند.

    **** رسانه ها از شعار دادن اجتناب کنند
    سهراب پور با اشاره به اینکه برخی رسانه ها در برخی موارد شعارهای بیش از حد بیان می کنند و از جزئیات اطلاع ندارند افزود: برخی رسانه اعلام می کنند که چرا نخبه ها اصلا به خارج از ایران رفته اند و با رفتن نخبه ها به خارج از کشور مخالف هستند، اما کمتر به این موضوع فکر کرده اند که آیا می توان برای این نخبه ها شغل ایجاد کرد.
    وی بیان کرد: باید به این موضوع فکر کرد که آیا برای بازگشت نخبه ها به ایران زیر ساخت ها فراهم است ، با بازگشت نخبه ها به ایران این افراد در درجه نخست شغل می خواهند ، اکنون اگر 30 هزار نخبه درجه یک فارغ التحصیلان مقطع دکترا از استنفورد و ام آی تی بخواهند به ایران بیایند، ما تنها می توانیم دو هزار نفر را در دانشگاه استخدام کنیم .
    وی افزود: اکنون به طور مثال دانشگاه شریف اشباح شده است ، در این دانشگاه فضا برای آزمایشگاه نداریم ، اگروضع اقتصادی کشور با فعالیت کارخانجات کشور، حوزه نفتی عسلویه و صادرات کشور فعال و اقتصاد کشور شکوفا شود ، می توانیم به جذب نخبه ها در کشور امیدوار باشیم .
    سهراب پور یادآور شد: اکنون از سوی بنیاد استفاده از نخبگان خارج از ایران برای ارتقاء دانش کشور و تبادل فناوری با برگزاری کارگاه ها ، سخنرانی ها و کنفرانس ها مد نظر است واینکه نخبه در کدام کشور است مهم نیست بلکه بیشتر تعاملات نخبگان با کشور مهم است .

    امروز چهارشنبه سوم دی ماه در تیتر یک روزنامه ایران در خصوص بازتاب تسهیلات جدید خدمت سربازی میان افراد تحصیلکرده در گفت و گو با سردار کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح آماده است ' گامی برای بازگشت نخبگان ایرانی ' این در حالی است که بر اساس تصویب مقام معظم رهبری و فرماندهی کلی قوا درخرداد ماه سال 87 نخبگانی که توسط بنیاد ملی نخبگان معرفی شوند، با انجام یک پروژه تحقیقاتی و تأیید آن توسط هیأت داوران و طی دوره آموزش نظامی، کارت پایان خدمت دریافت خواهند کرد.
    ایرنا - معافیت از سربازی برای نخبگان با اجرای پروژه پژوهشی امکان پذیر است
  • 2018/06/10, 18:50
    Sina homaei
    دوره خدمت سربازی برای مخترعین

    سربازی یکی از مهم ترین و البته شاید برای بسیاری سخت ترین دوره های زندگی می باشد که در حال حاضر در بسیاری از کشور به از جمله ایران دیده می شود و نیاز است که در کشورمان وقتی به سن 19 سالگی می رسد و در صورت مذکر بودن نیاز است که دوره ای دو ساله را تحت عنوان خدمت سربازی که در گذشته اجباری نام داشت بگذراند.
    در مورد برخی نیز ممکن است شانس روی خوش نشان دهد و خدمتشان شامل کسری و معافیت های مختلف باشد، البته که معافیت هم خود به دسته بندی های جدا از هم شاخه بندی می شود اما به طور کل باید دانست که خدمت سربازی برای کسانی که عضو انجمن ملی نخبگان ایران بوده و یا دارای گواهی ثبت اختراع هستند می تواند به طور کاملا مشهودی آسان تر از دیگران باشد.
    ثبت اختراع و کم شدن خدمت

    این مورد هم در مورد کسانی بود که دارای اختراع هایی هستند که البته نیاز است مورد تایید بنیاد ملی نخبگان باشد، این افراد می توانند به واسطه اختراع و سوابق خوبی که پیش از این داشته اند خدمت خود را به صورت طراحی و ساخت و یا پروژه بگذرانند و در واقع معاف از رزم نیز ممکن است شناخته شوند که در این صورت باید بدانید این افراد باید دارای شرایط خاصی باشند.
    این اختراعات باید دارنده ی تاییده های لازم از مراکز و مراجع علمی کشور باشند که به واسطه ی این اتفاق فرد می تواند در حمایت از تولید ملی و اشتغال از این روش استفاده کند که در این صورت نظر نهایی بر عهده ی سازمان نظام وظیفه عمومی کل کشور خواهد بود.
    تاییده های گواهی های ثبت اختراع

    پارک های علم و فناوری، دانشگاه ها و سازمان های پژوهشی و صنعتی کشور نیاز است که تایید کننده پروژه و یا اختراع شما باشند که در این صورت فرد می تواند با طراحی و ساخت یک پروژه جامع و کاربردی به چنین هدفی برسد.
    همینطور می توانید مطالعه نمائید “خرید خدمت سربازی سال 97“
    البته که فرد مخترع دارای یک گواهی ثبت خواهد بود و همین طور قانون کپی رایت نیز در چنین مواقعی کاملا باید رعایت گردد و اختراع فرد می تواند موجب گذراندن دوره ی خدمت او به این صورت گردد.
    در مورد کسانی که قصد ساخت و بر عهده گرفتن یک پروژه را دارند نیز می تواند کسری های خاصی مورد استفاده قرار گیرد.
    دوره خدمت سربازی برای مخترعین - جابجایی سرباز|انتقالی سربازی|معلم|امریه
  • 2018/06/10, 18:48
    Sina homaei
    یک راه برای معاف شدن از سربازی

    فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به معافیت برخی سربازان نیروهای مسلح گفت:بر اساس قانون برخی اختراعات تاثیرگذار در سطح ملی باعث معافیت از خدمت افراد می‌شود ولی برخی اختراعات کمتر تاثیرگذار در ستاد کل نیروهای مسلح تخفیف خورده و بخشی از خدمت آنها بخشیده می‌شود.

    به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران ، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری هفتمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) (جوان سرباز نیروهای مسلح) در جمع خبرنگاران با اشاره به معاف نشدن افرادی که در این جشنواره تقدیر شدند گفت: براساس قانون برخی اختراعات تاثیرگذار در سطح ملی باعث معافیت از خدمت افراد می‌شود ولی برخی اختراعات کمتر تاثیرگذار و اختراعات سربازان براساس ساز و کارهای پیش‌بینی شده در ستاد کل نیروهای مسلح تخفیف خورده و بخشی از خدمت آنها بخشیده می‌شود.





    وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اتفاقی که پیش‌تر در شیراز روی داد و در آن ماموران نیروی انتظامی فردی را به محلی برده و آنجا مردم وی را کتک زدند، ادامه داد: حضور متهمین در محل وقوع جرم با نظر قاضی صورت می‌گیرد و ماموران فقط دستور قاضی را اجرا می‌کنند و سعی ما بر این است تا امنیت متهم را برقرار کنیم و به متهم تعرض نشود.




    فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروز هفتمین جشنواره جوان و تجلیل از سربازان بود که توسط نیروی انتظامی برگزار شد که به حمدلله تاثیرات زیادی بر سربازان و خانواده‌های آنان گذاشته است.


    اشتری خاطر نشان کرد: همانگونه که می‌دانید امروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان است و در نیروهای مسلح این روز به عنوان روز سرباز معرفی شده است.


    فرمانده نیروی انتظامی گفت: سربازان نقش تاثیرگذار در امنیت کشور و اموراتی که نظم را ایجاد می‌کنند دارند و مقام معظم رهبری نیز از چند سال پیش تاکنون به نیروهای مسلح تاکید کردند که باید شان و منزلت سربازان در نظر گرفته شود.


    وی خاطر نشان کرد: سرباز یعنی دفاع، امنیت و اقتدار ملی و سربازانی که آماده باشند می‌تواند با شادابی و جوانی ماموریت‌های جمهوری اسلامی ایران را انجام دهند.


    فرمانده نیروی انتظامی افزود: در 21 ماهی که جوانان در نیروهای مسلح مشغول به خدمت هستند باید بتوانیم از توانمندی‌هایشان استفاده کنیم تا منشاء خیر و برکت برای خانواده‌های خود و جامعه باشند.


    اشتری گفت: باید به گونه‌ای عمل شود و این دوستان آموزش های لازم را ببینند تا استعدادهایشان شکوفا شو و این افراد بتوانند در زندگی خود، خانواده و اجتماع و سازمانی که در آینده در آن کار خواهند کرد اقدامات مناسبی داشته باشند و به خوبی ایفای نقش کنند.
    https://www.yjc.ir/fa/news/5216628/%...A7%D8%B2%DB%8C
  • 2018/06/10, 18:48
    Sina homaei
    معافیت سربازی با ثبت اختراع

    معافیت سربازی با ثبت اختراع : تعریف و شرایط ثبت اختراع جهت معافیت و کسری خدمت نظام وظیفه:
    اختراع حاصل تفکرات یک یا چند نفر است که منجر به یک محصول جدید یا فرایندی نوین گردد . در بحث معافیت سربازی با ثبت اختراع خاصیت ابتکاری بودن اختراع مهمترین خاصیت آن است. اما هر اختراعی سبب معافیت سربازی نمی شود بلکه حسب آیین نامه تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان ثبت اختراعی سبب معافیت سربازی است که : ۱- ثبت شده باشد- ۲- مورد تایید این مرکز باشد.البته موارد جایگزینی نیز وجود دارد . یعنی به جای ثبت اختراع برای معافیت سربازی از موارد دیگر به عنوان جایگزین بر حسب آیین نامه مذکور می توان استفاده کرد . ( انتشار مقالات داخلی و خارجی در نشریات معتبر و ISI و…)
    هر اختراعی قابلیت معافیت از سربازی را ندارد!!
    ثبت اختراع در ایران یک کار قضایی محسوب می‌شود.
    فرد مخترع نسبت به اختراع خود حق مالکیت دارد.
    حتی اگر اختراع مورد نظر فاقد بار علمی باشد برای فرد مخترع امتیاز و حق مالکیت در نظر گرفته می‌شود.
    اختراعاتی شامل معافیت سربازی با ثبت اختراع می‌شوند که دارای تاییدیه از مراجع علمی باشند.
    این تاییدیه توسط سه نهاد برای اختراعات صادر می‌شود:
    دانشگاه‌ها
    سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران
    پارک‌های علم و فناوری
    افراد مشمول آیین نامه تسهیلات نظام وظیفه به صورت زیر است:
    ۱-نفرات اول تا سوم المپیاد های معتبر جهانی و بین المللی دانش آموزی با تایید وزارت آموزش و پرورش
    ۲-نفرات اول تا سوم المپیاد های معتبر بین المللی دانشجویی با تایید وزارتین
    ۳-نفرات اول تا سوم المپیاد های معتبر علمی دانشجویی با معرفی وزارتین
    ۴-نفرات اول تا سوم المپیاد های معتبر علمی دانش آموزی کشور با معرفی وزارت آموزش و پرورش
    ۵- برگزیدگان مسابقات و جشنواره های علمی معتبر داخلی و خارجی از قبیل جشنواره بین المللی خوارزمی، جشنواره جوان خوارزمی، جشنواره علوم پزشکی رازی و جشنواره فارابی با معرفی وزارتین و تایید بنیاد
    ۶- برگزیدگان از میان مخترعان و مکتشفان ایرانی که اختراع و اکتشاف آنان در مراجع ذی صلاح داخلی یا خارجی به ثبت رسیده باشد با تایید بنیاد و می توانند از طرح معافیت سربازی با ثبت اختراع استفاده نمایند.قوانین بنیاد ملی نخبگان در خصوص معافیت سربازی با ثبت اختراع:

    تسهیلات خدمت نظام وظیفه از سوی بنیاد ملی نخبگان با هدف توسعه فعالیتهای علمی ، فرهنگی ، فناورانه و دانش بنیان به برگزیدگان یا مخترعین اعطا می شود. به این صورت که دریافت کنندگان این تسهیلات در دوره ای نصف مدت زمان دوره خدمت سربازی سایر مشمولا به اجرای طرحهای علمی ، پژوهشی می پردازند. موضوع طرحهای پژوهشی نیز از سوی ستاد کل نیروهای مسلح مشخص می گردد که باید پس از گذراندن دوره های آموزشی ۴۵ روزه خدمت نظام وظیفه این طرحها توسط نخبگان به انجام برسد.به منظور دریافت تسهیلات خدمت نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان متقضیان و مخترعان محترم باید به سایت soraya.bmn.ir مراجعه نمایند و در آنجا اطلاعات خواسته شده را وارد کنند. شایان ذکر است که این اختراعات باید مورد تایید و برگزیده بنیاد ملی نخبگان باشند . در حقیقت هر مخترعی نمی تواند با ثبت اختراع از تسهیلات معافیت سربازی استفاده کند ، بلکه باید فعالیت نخبگانی داشته باشد.مرحله اول : تکمیل مدارک ثبت اختراع برای معافیت سربازی

    – برای شروع مراحل ثبت اختراع، اولین قدم تكميل فرم اظهارنامه اختراع (شامل نام و نام خانوادگی مخترعين، مالیکن، آدرس) و ادعانامه اختراع میباشد.
    – تکمیل توصیف اختراع، مدارک و نقشه های فنی و خلاصه اختراع.
    – كپي شناسنامه و كارت ملي (ارایه وکالتنامه در صورت اینکه متقاضی خود شخص مخترع نباشد).
    مرحله دوم: تسلیم اظهارنامه الکترونیکی به سایت اداره مالکیت صنعتی.
    – پرداخت هزينه قانوني درخواست ثبت اختراع.
    – پس از تسلیم اظهارنامه الکترونیکی ثبت اختراع، کارشناسان اداره مالکیت صنعتی اقدام به بررسی ساختار مدارک ارایه شده مینمایند. در صورتی که مطابق با قوانین ثبت اختراع باشد، مدارک تکمیل شده ثبت اختراع را جهت دریافت تاییدیه علمی به یکی از مراکز داوری اختراع ارسال میکنند.
    -ارسال داوری اختراع به مراکز داوری ثبت اختراع یا از طریق اینترنت و یا از طریق حضور مخترع در مرکز داوری اختراع انجام میگیرد.
    مرحله سوم: انتشار آگهی ثبت اختراع در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران.
    – بعد از داوری اختراع و اخد تاییدیه علمی از داوران اختراع، اداره مالیکت صنعتی طی نامه ای، مخترع را جهت انتشار آگهی ثبت اختراع به روزنامه رسمی معرفی خواهد کرد.
    – حضور در محل روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران (روبروی پارک شهر تهران) و پرداخت هزینه چاپ به منظور انتشار آگهای ثبت اختراع (معمولا حدوده یک هفته طول میکشد).
    مرحله چهارم: مراجعه دوباره به اداره مالکیت صنعتی و دریافت گواهی ثبت اختراع.
    – واریز هزینه های ماکلیت اختراع به صورت سالانه (این مبلغ در آغاز هر سال پرداخت میشود.).
    – دریافت گواهینامه ثبت اختراع از اداره مالیکت صنعتی.
    مرحله نهایی (اختیاری): حضور در جشنواره های اختراعات بنياد ملي نخبگان.
    – بعد از دریافت گواهینامه ثبت اختراع، مخترعین میتوانند در جشنواره های منطقه ای اختراعات بنیاد ملی نخبگان شرکت نمایند. در صورت کسب شرایط (کسب یکی از سه سطوح نخبگی)، مخترع به عنوان نخبه شناخته می شود. و میتوانند از امکانات و تسهیل های بنياد ملی نخبگان از جمله سرباز نخبه، معافیت سربازی با ثبت اختراع واعطاي وام بلاعوض پژوهشي بنياد (بر اساس سطح نخبگی) برخوردار شوند.
    https://companyregisterco.com/exempt...ration-patent/
  • 2018/06/10, 18:47
    Sina homaei
    ثبت اختراع و معافیت سربازی

    طی تعاملات صورت گرفته با بنیاد ملی نخبگان، افرادی که داری اختراع هستند می توانند دوره ی سربازی خود را با اجرای طرح های پژوهشی و انجام طرح های تحقیقاتی به پایان برسانند.
    دانشجویان با داشتن معدل بالای 17 و داشتن یک اختراع مورد تایید از بنیاد ملی نخبگان و یا یک مقاله علمی و پژوهشی هم میتوانند دوره ی سربازی خود را تنها با انجام طرح های تحقیقاتی به پایان برسانند. همچنین علاوه بر مقالات علمی - پژوهشی داخل، نشریات مورد تایید وزارت علوم، وزرات بهداشت، ISI خارج از کشور هم مورد قبول است.
    برای آگاهی از افراد مشمول معاف از خدمت دوره ی سربازی
    آیین‌نامه ارائه تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان (کلیک کنید) را مطالعه فرمایید.
    طبق آیین نامه بنیاد ملی نخبگان، در جهت حمایت از افراد مخترع و نخبه خدمت سربازی این افراد در محل مورد درخواست خودشان و متناسب بر تخصص آنها امکان پذیر است.
    هر اختراعی قابلیت معافیت از سربازی را ندارد.
    ثبت اختراع در ایران یک کار قضایی محسوب می شود ،فرد مخترع نسبت به اختراع خود حق مالکیت دارد و حتی اگر اختراع مورد نظر فاقد بار علمی باشد برای فرد مخترع امتیاز و حق مالکیت در نظر گرفته می شود. اختراعاتی شامل این طرح می شوند که دارای تاییدیه علمی از مراجع علمی میباشند این تاییدیه توسط سه نهاد برای اختراعات صادر میشود :
    1. دانشگاه ها 2. سازمان پژوهشهای علمی صنعتی ایران 3. پارکهای علم و فناوری پس از اینکه فرد طرح خود را برای این مراجع ارسال کرد در صورت تایید، برای اختراع مورد نظر تاییدیه علمی صادر میشود.
    پس از صدور تاییدیه علمی، در صورت کامل بودن مدارک و مستندات اختراع آنها را را به بنیاد ملی اختراعات ارسال میکنید و پس از طی مراحلی از خدمت سربازی معاف میشوید و آنرا تنها با اجرای طرح های پژوهشی به پایان می رسانید.
    ثبت اختراع و معافیت سربازی :: موسسه دارایی های فکری و فناوری پلکان

  • 2018/06/10, 18:47
    Sina homaei
    نخبگان از خدمت وظیفه در صورت ارائه تحقیق یا اختراع معاف می شوند

    پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : جانشین نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: محققین فوق لیسانس و بالاتر به ازاء ارائه تحقیق یا اختراع درباره نیروهای مسلح می توانند کارت معافیت بگیرند.

    به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : سردار موسی کمالی در نشست خبری اعلام آخرین تغییرات قانون خدمت وظیفه با بیان این مطلب افزود: در گذشته مشمولان فوق لیسانس و بالاتر به ازاء ارائه پروژه تحقیقاتی به مدت یکسال از کسب خدمت برخوردار می شدند.در قانون جدید این افراد می توانند با ارائه پروژه تحقیقاتی در زمینه نیروهای مسلح و انرژی اتمی کارت پایان خدمت دریافت کنند. وی با اشاره به تمدید مهلت اجرای قانون ایثارگران و امدادجویان تصریح کرد: به پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت رهبر فرزانه انقلاب مهلت اجرای قانون ایثارگران و امدادجویان با تغییراتی تا پایان سال 90تمدید شد. افراد واجد شرایط می توانند به مراکز مراجعه و از تسهیلات این قانون استفاده کنند. کمالی از کاهش کسب خدمت سابقه جبهه خبر داد و افزود: در گذشته کسانی که کمتر از 30ماه سابقه جبهه داشتند یکی از فرزندان آنها از 18ماه کسر خدمت بهره مند می شد. این در حالی است که در قانون جدید این مهلت محدود شده و حداکثر کسر خدمت برای رزمندگان 9ماه و جانبازان8 ماه است. به‌طورتیکه اگر رزمنده ای 9 تا 11 ماه در جبهه حضور داشته باشد از3 ماه کسر خدمت، 12 تا 14 ماه حضور 4 ماه کسر خدمت، 15تا17ماه حضور در جبهه 5ماه کسر خدمت، 18 تا 20 ماه 6 ماه کسر خدمت و 27 تا 29 حضور 9 ماه کسر خدمت بهره مند خواهند شد. وی ادامه داد: این در حالی است که رزمندگانی که بیش از 30ماه خدمت در جبهه دارند یکی از فرزندان آنها معاف می شوند و در صورتیکه دارای 60ماه حضور درجبهه باشند 2فرزند آنها معاف خواهد شد. همچنین در قانون جدید جانبازان زیر 15درصد نیز با توجه به میزان جانبازی از تسهیلاتی برخوردار می شوند. جانشین نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اجرای تغییراتی در قانون کارت ایثارگری تصریح کرد: فرزندان خانواده ایثارگرانی که در گذشته کارت دریافت کرده اند، اگر تا پایان سال 89 از محل زندگی خود هجرت کرده باشند، می توانند کارت را باطل کرده تا فرزند دیگر خانواده از این کارت استفاده کنند. وی با اشاره به اعتبار گواهی های صادر شده در سال 89تصریح کرد: اگر فردی در اسفندماه 89گواهی کسر خدمت جبهه گرفته باشد، میزان کسر خدمت بر اساس سال گذشته محاسبه می شود. همچنین تمامی گواهی های صادر شده در سال 88 و 89 دارای اعتبار بوده و قوانین افراد دارای گواهینامه براساس سال صدور اجرا می شود. کمالی مدت انجام خدمت وظیفه را 18ماه اعلام و خاطر نشان کرد: در سال 90نیز مدت خدمت وظیفه تغییر نخواهد کرد. اما در پایان سال 90 بررسی های تخصصی در خصوص مدت خدمت وظیفه صورت خواهد گرفت و شاید این میزان به 24ماه افزایش و یا همان 18ماه باقی بماند. جانشین نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به عدم اجرای قانون اصلاح مواد قانون خدمت وظیفه تصریح کرد: این قانون در مهر ماه 88 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید اما شورای نگهبان ایراداتی را به یکی از ماده های آن به دلیل بار مالی وارد کرد. بعد از آن جلساتی را با نمایندگان دولت برگزار کردیم و مقرر شد بار مالی طرح را 600میلیارد تومان در سال کاهش دهیم. هم اکنون منتظر تصویب این قانون در هیئت دولت هستیم. وی با رد شایعاتی مبنی بر بخشش مشمولان غایب و اضافه خدمت آنها تصریح کرد: نیروهای مسلح هیچ غایبی که دارای اضافه خدمت است، نمی بخشد و این امر جزء برنامه های ما نیست. افرادی که مرتکب غیبت شدند باید به خدمت وظیفه خود را انجام دهند. اگرچه در حین خدمت تسهیلاتی برای مشمولان غایب در نظر گرفته خواهد شد و در صورت حسن انجام خدمت اضافه خدمت آنها بخشیده می شود. کمالی از بکارگیری 500مشمول لیسانس در طرح معافیت نخبگان خبرداد و تاکید کرد: به غیر از نخبگان 300مشمول دارای مدرک دکتری در طرح پروژه های تحقیقاتی شرکت می کنند تا از معافیت خدمت وظیفه بهره مند شوند. همچنین مشمولان فوق لیسانس و بالاتر می توانند ضمن حضور در این پروژه از 2ماه کسر خدمت تا معافیت دائم بهره مند شوند. جانشین نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام صدور کارت هوشمند پایان خدمت تأکید کرد: صدور کارت پایان خدمت و معافیت در سازمان وظیفه عمومی متمرکز شده و دیگر هیچ ارگانی حق صدور کارت پایان خدمت را ندارد. در سه نخست سالجاری تمامی کارت ها به صورت هوشمند صادر می شود، ضمن اینکه طی فراخوانی کارت پایان خدمت مشمولان پس از سال 54 تعویض و هوشمند می شود از این طریق می توانیم با افراد دارای کارت جعلی برابر قوانین و مقررات برخورد کنیم. وی از شناسایی سالانه 5هزار دارانده کارت جعلی پایان خدمت خبر داد و تأکید کرد: هر ساله باندهای متخلفی در این زمینه شناسایی و دستگیر می شوند، این در حالی است که با تعویض کارت های پایان خدمت افراد متخلف شناسایی خواهند شد، همچنین سالانه 50تا60هزار سرباز فراری و دارای غیبت از سوی ستادکل نیروهای مسلح دستگیر می شوند. امسال طرح تشدید برخورد با سربازان غایب و فراری را در دستور کار خود داریم. کمالی با اشاره به کاهش کسر خدمت بسیجیان خاطر نشان کرد: در گذشته بسیجیان از 1سال کسر خدمت برخوردار می شدند، این در حالی است که در قانون جدید این میزان به 6ماه کاهش یافت. جانشین نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام عدم اجرای قانون تسهیل ازدواج برای سربازان تأکید کرد: براساس این قانون باید حقوق سربازان متأهل 2برابر دیگر سربازان باشد، اما متأسفانه تاکنون اعتباری به این امر تخصیص نیافته و این امر را از دولت پیگیری می کنیم. ستادکل نیروهای مسلح مبغلی به عنوان تاهل پرداخت می کنند اما چشمگیر نیست. وی با رد خبر تحصیل همزمان سربازان با دوره خدمت گفت: تمامی سربازانی که وارد نیروهای مسلح می شوند باید آموزش های فنی حرفه ای و یا کاربردی را فرا بگیرند. سربازانی که قصد ادامه تحصیل را دارند باید از معافیت تحصیلی استفاده کنند. آموزش علمی کاربردی در سپاه تنها برای 3هزار نفر از خانواده های بسیجی و ایثارگران است.

    نخبگان از خدمت وظیفه در صورت ارائه تحقیق یا اختراع معاف می شوند - اخبار پیام نور
  • 2018/06/10, 18:46
    Sina homaei
    شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که دل نگران سپری کردن زمان خدمت سربازی شان هستند و پیوسته فکر و ذهنشان را موضوعاتی از قبیل عقب افتادن از جریانات زندگی معمولی در طی این مدت، دور بودن از محل زندگی و طولانی بودن مدت دوران سربازی ، مشغول کرده است.
    پیش از هر موضوعی بهتر است با طرح این سوال آغاز کنیم که اصلا معافیت خدمت سربازی چیست و چرا به مشاوره معافیت خدمت سربازی نیاز داریم؟
    معافیت خدمت سربازی در واقع یک فرصت برای افرادی است که مطابق قانون معافیت، به دلیل برخی از محدودیت ها ، از رفتن به سربازی معاف می شوند. اما مشمول معافیت شدن به سادگی صورت نمی پذیرد و تابع قوانین و ضوابط بسیاری است، که آگاهی از آن ها بسیار حائز اهمیت است.
    از آنجایی که برای هر کاری ، راهی وجود دارد ، مشورت با افراد آگاه می تواند به شما در زمینه اخذ معافیت خدمت سربازی کمک نماید. از این رو مشاورین مرکز با آگاهی کامل از کلیه شرایط و ضوابط معافیت خدمت سربازی ، آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه معافیت خدمت سربازی هستند.
    برای مشاوره خدمت سربازی می توانید با مشاورین متخصص در زمینه معافیت خدمت سربازی مرکز تماس حاصل نمایید.
    شرایط و زمان اقدام معافیت خدمت سربازی :

    معافیت ها انواع مختلفی دارند که از جمله آن ها می توان به معافیت تحصیلی، معافیت کفالت، پزشکی، معافیت ایثارگران و … اشاره کرد .
    همواره ضوابط و شرایط خاصی برای معافیت خدمت سربازی تعریف می شود که آگاهی از آن ها بسیاز حائز اهمیت است . زمان اقدام برای معافیت خدمت سربازی نیز بسیار مهم است . از این رو که حتی اگر شرایط لازم برای دریافت معافیت خدمت سربازی را داشته باشید و در زمان معین ، اقدام به دریافت معافیت نکنید ، شانش خود را از دست خواهید داد.
    از این رو به منظور آگاهی از شرایط ، ضوابط و زمان اقدام برای معافیت خدمت سربازی ، بایستی از مشاورین متخصص در زمینه خدمت سربازی کمک بگیرید . مشاوران می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن ، به تمامی سوالات شما در زمینه معافیت خدمت سربازی پاسخ دهند.

    برای کسب آگاهی از شرایط و زمان اقدام معافیت خدمت سربازی با مشاورین مرکز تماس حاصل نمایید.
    مراحل معافیت خدمت سربازی:

    از آنجایی که معافیت های مختلفی در دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی تعریف شده است، مراحل مختلفی نیز برای انواع معافیت های خدمت سربازی تعریف می شود. البته دریافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی و مطالعه ی دقیق آن و تکمیل فرم های مرتبط با هر معافیت و در نهایت رجوع به دفاتر خدمات الکترونیک به عنوان مراحل مشترک برای تمامی معافیت ها تعریف می شوند.
    توجه به این نکته بسیار مهم است که آگاهی از مراحل معافیت خدمت سربازی ، در روند دریافت معافیت بسیار تاثیر گذار است . این بدین مفهوم است که حتی اگر تمامی شرایط دریافت معافیت خدمت سربازی را دارا باشید ، در صورت عدم آگاهی از مراحل معافیت خدمت سربازی به مشکل برخواهید خورد .
    مشاوران متخصص مرکز با آگاهی از تمامی شرایط ، ضوابط و مراحل معافیت خدمت سربازی می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، دقیق ترین اطلاعات را در زمینه معافیت خدمت سربازی از جمله مراحل معافیت خدمت سربازی را در اختیار شما قرار دهند .
    برای کسب آگاهی از مراحل معافیت خدمت سربازی با مشاوران متخصص خدمت سربازی تماس حاصل نمایید.
    مدارک معافیت خدمت سربازی:

    از جمله مدارک مشترک لازم به منظور معافیت خدمت، اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه و عکس پرسنلی ۳×۴ است.
    از آنجایی که سایر مدارک مانند آخرین مدرک تحصیلی مورد تأیید وزارت علوم و یا فرم های معاینه برای هر نوع معافیت متفاوت است ، به نظر می رسد که آگاهی از مدارک معافیت خدمت سربازی بسیار حائز اهمیت است . زیرا در صورت دارا بودن سایر شرایط ، اگر مدارک لازم به منظور دریافت معافیت را نداشته باشید ، شانس خود را از دست خواهید داد .
    مشاورین متخصص در زمینه معافیت خدمت سربازی می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن ، بهترین و دقیق ترین اطلاعات را در زمینه معافیت خدمت سربازی در اختیار شما قرار دهند . مشاوران به شما کمک می کنند تا با آگاهی از مدارک لازم برای کسب معافیت خدمت سربازی ، بتوانید هوشمندانه تر و البته سریعتر به هدف خود دست یابید .
    برای کسب آگاهی از مدارک معافیت خدمت سربازی با مشاوران متخصص معافیت خدمت سربازی تماس حاصل نمایید.

    روند رسیدگی به درخواست معافیت خدمت سربازی:

    پس از تکمیل فرم های لازم برای هر نوع از معافیت، معمولاً ثبت درخواست در سیستم خدمات الکترونیک (پلیس ۱۰+) صورت می پذیرد.
    از آنجایی که برای انواع معافیت، روند مختلفی وجود خواهد داشت ، آگاهی از روند رسیدگی به درخواست معافیت خدمت سربازی بسیار حائز اهمیت می شود. این موضوع بسیار مهم است که پس از اینکه درخواست خود را برای معافیت خدمت سربازی اعلام نمودید ، روند رسیدگی به درخواست چگونه خواهد بود . اهمیت اطلاع از روند رسیدگی به درخواست بدین دلیل است که اگر در مرحله ای لزوم به اقدام وجود داشت ، در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهید .
    مشاورین مرکز با آگاهی کامل از تمامی قوانین مرتبط با معافیت خدمت سربازی می توانند بهترین پاسخ گو به سوالات شما در زمینه معافیت خدمت سربازی باشند.
    از جمله مزیت های مشورت با مشاوران متخصص در زمینه معافیت خدمت سربازی این است که با بیان شرایط منحصر به فرد خود ، راه حل هایی مخصوص خود دریافت خواهید کرد .
    مشاوران متخصص در زمینه معافیت خدمت سربازی می توانند بهترین پاسخ ها را در کوتاه ترین زمان ممکن در زمینه معافیت خدمت سربازی ، روند رسیدگی به درخواست معافیت خدمت سربازی و … در اختیار شما قرار دهند.
    جهت کسب آگاهی از روند رسیدگی به درخواست معافیت خدمت سربازی با مشاورین متخصص معافیت خدمت سربازی مرکز تماس بگیرید.
    قوانین و دفترچه معافیت خدمت سربازی:

    دور از انتظار نیست که اخذ معافیت خدمت سربازی ، تابع یک سری قانون باشد . قوانین مرتبط با معافیت خدمت سربازی پس از تصویب و بازبینی در دفترچه معافیت خدمت سربازی درج می شوند . از آنجایی که دفترچه معافیت خدمت سربازی برای تمامی گروه ها منتشر می شود ، به نظر می رسد که مطالعه کلی دفترچه به منظور یافتن شرایط مختص شما ، بسیار زمان بر باشد .
    مشاورین مرکز می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین و دقیق ترین اطلاعات را در زمینه قوانین مرتبط با شرایط شما در اختیارتان قرار دهند. مشاوره این امکان را فراهم می کند که با آگاهی از قوانین ، شرایط و ضوابط مختص خود ، بهترین راه را انتخاب کرده و آگاهی های لازم را از مسیر پیش رویتان داشته باشید.
    جهت کسب آگاهی از قوانین و دفترچه معافیت خدمت سربازی با مشاورین متخصص معافیت خدمت سربازی مرکز تماس بگیرید.


    خرید خدمت سربازی ، کسری خدمت سربازی ، پذیرش و امریه خدمت سربازی :

    قوانین و مقررات خدمت سربازی تعریف شده و معین است . این بدین معنی است که هر گونه اعمال مغایرت در این قوانین توسط کسانی که به عنوان سرباز معرفی می شوند ، پیگرد قانونی دارد . در مورد خدمت سربازی ، برای مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت دارند ، موضوعی با عنوان «خرید خدمت سربازی» مطرح می شود.
    از جمله مفاهیم دیگر «کسری خدمت سربازی» است . مطابق قانون و به شرط دارا بودن حداقل شرایط ، کسری خدمت سربازی برای برخی از افراد تعریف می شود . «امریه خدمت سربازی» نیز فرصت بسیار مناسبی است تا پس از گذراندن دوره آموزشی ، به شرط دارا بودن برخی از شرایط در قالب یک کارمند در موسسات به کسب تجربه بپردازید.
    با توجه به اینکه قوانین مرتبط با خرید خدمت سربازی، کسری خدمت سربازی ، پذیرش و امریه خدمت سربازی تابع شرایط ، متفاوت هستند ، این قوانین به صورت منحصر به فرد تعریف می شوند. به نظر می رسد که آگاهی از این قوانین بسیار ضروری است زیرا به شرط دارا بودن شرایط لازم شما خواهید توانست زودتر از موعد کارت پایان خدمت خود را دریافت کنید.
    شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن ، با اعلام شرایط مختص خود به مشاورین معافیت خدمت سربازی ، از قوانین مرتبط با خرید سربازی ، کسری خدمت سربازی ، پذیرش و امریه خدمت سربازی ، به طور دقیق اطلاع یابید.
    جهت کسب آگاهی از خرید خدمت سربازی ، کسری خدمت سربازی ، پذیرش و امریه خدمت سربازی با مشاورین متخصص معافیت خدمت سربازی مرکز تماس بگیرید.
    مشاوره معافیت خدمت سربازی
  • 2018/06/10, 18:45
    Sina homaei
    ۱ ـ افرادی که هم اکنون در حال گذراندن خدمت سربازی هستند و شرائط استفاده از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده را دارند باید چگونه عمل کنند؟ جواب: این دسته از افراد همانند سایر متقاضیان می بایست با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ در شهرستان محل سکونت خود و تهیه مدارک مورد نیاز و تکمیل پرونده ، درخواست خود را اعلام نمایند . در صورتی که پس از بررسی مدارک از سوی رده های وظیفه عمومی ، واجد شرایط استفاده از این معافیت تشخیص داده شدند نامه ی ترخیص آنها از خدمت صادر خواهد شد . ضمناً برای این دسته از افراد کارت پایان خدمت از سوی یگان خدمتی مربوطه در هر یک از نیروهای مسلح صادر خواهد شد. ۲ ـ فردی که متعهد خدمت در نیروهای مسلح و دستگاههای دولتی می باشد و اکنون شرایط استفاده از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده را دارد آیا می تواند پس از استعفا ، از تسهیلات فوق استفاده کند؟ جواب: ترخیص افراد متقاضی در حین خدمت صرفاً شامل افرادی می شود که در حال خدمت دوره ضرورت هستند و این موضوع شامل متعهدین خدمت در نیروهای مسلح و دستگاههای دولتی که در حال انجام تعهد می باشند نمی گردد و ادامه انجام تعهد این افراد یا استعفای آنها تابع مقررات دستگاه مربوطه می باشد. ۳ ـ آیا دانشجوی در حال تحصیل هم می تواند از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده استفاده کند ؟ جواب: بله ، دانشجویان هم می توانند در صورت واجد شرایط بودن ، از معافیت مذکور در حین تحصیل استفاده نمایند. ۴ ـ فردی که دارای کارت معافیت پزشکی می باشد و اکنون شرایط استفاده از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده را دارد آیا می تواند کارت معافیت پزشکی را ابطال کند و از این معافیت استفاده کند؟ جواب: خیر در حال حاضر ابطال کارت معافیت پزشکی برای استفاده از این معافیت امکان پذیر نمی باشد . ۵ ـ فردی که در خواست معافیت پزشکی داده و درخواست وی در حال رسیدگی است آیا می تواند از درخواست خود منصرف شده و از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده که شامل حال وی میشود استفاده کند؟ جواب: اگر پرونده مشمول در شورای پزشکی منجر به صدور رای نشده باشد امکان انصراف از معافیت پزشکی و استفاده از معافیت جدید وجود دارد. ۶ ـ افرادی که شرایط استفاده از معافیت های جدید را دارند و تاریخ اعزام آنها نزدیک است آیا می توانند تاریخ اعزام خود را به تاخیر بیاندازند؟ جواب: این افراد برای اینکه از نظر غیبت دچار مشکل نشوند ، با مراجعه به رده های وظیفه عمومی در شهرستان محل سکونت خود ، خواسته خود را مطرح و در صورتی که واجد شرایط استفاده از معافیت های جدید شناخته شدند ، تاریخ اعزام آنها به تعویق خواهد افتاد تا پرونده مسیر قانونی خود را طی نماید. ۷ ـ اگر فردی کارت پایان خدمت وی گم شده و صدور کارت المثنی نیز به دلایل مختلف در کوتاه مدت امکان پذیر نمیباشد آیا امکان مساعدت وجود دارد؟ جواب: فعلاً ملاک رسیدگی به درخواست افراد متقاضی برای استفاده از معافیت های جدید ، داشتن اصل کارت پایان خدمت یا کارت المثنی می باشد. ۸ـ متعهد خدمت در دستگاه های دولتی و غیر دولتی که به جای کارت معافیت متعهدین ، کارت عفو رهبری دریافت کرده آیا برادرش می تواند از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده استفاده کند( دو فرزند دیگر خانواده کارت پایان خدمت دارند)؟ جواب: ملاک و مبنا برای استفاده از این نوع معافیت ، صرفاً دارا بودن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت خدمت متعهدین (جایگزین خدمت دوره ضرورت) توسط سه فرزند خانواده می باشد . این افراد باید با مراجعه به رده های وظیفه عمومی نسبت به تعویض و تبدیل کارت خود اقدام تا مجاز به استفاده از این معافیت شوند. ۹ ـ در خانواده هایی که به دلیل اختلافات خانوادگی ، یک برادر از ارائه کارت پایان خدمت خود به برادر چهارم امتناع میکند چگونه می توان از معافیت فرزند چهارم استفاده کرد؟ جواب: هر چند اجازه فرزندی که خدمت کرده است برای استفاده برادر چهارم از معافیت لازم نمی باشد لیکن در حال حاضر ارائه کارت پایان خدمت برای استفاده از این تسهیلات الزامی می باشد. ۱۰ ـ کسی که برادرش جانباز است یا دارای سابقه جبهه می باشد آیا سابقه او به عنوان یک فرد خدمت کرده و دارای کارت پایان خدمت محسوب می شود ؟ جواب: ملاک استفاده از تسهیلات جدید (معافیت سه فرزند خدمت کرده ) صرفاً داشتن کارت پایان خدمت دوره ضرورت یا کارت معافیت متعهدین خدمت در نیروهای مسلح و دستگاه های دولتی می باشد. ۱۱ ـ اگر خواهر مشمول از سپاه دانش قدیم کارت پایان خدمت داشته باشد آیا جزو یک فرزند خدمت کرده محسوب می شود؟ جواب: خدمت سربازی فرزندان اناث خانواده که خدمت سربازی را قبل از انقلاب انجام داده و دارای کارت پایان خدمت هستند به عنوان یکی از سه فرزند خدمت کرده قابل احتساب بوده و فرزند چهارم خانواده برابر مقررات می تواند از معافیت بهره مند شود. ۱۲ ـ اگر فردی که دارای کارت پایان خدمت یا کارت معافیت خدمت متعهدین بوده و اکنون در قید حیات نمی باشد آیا برادر چهارم او می تواند از معافیت سه فرزند خدمت کرده استفاده کند؟ جواب: بله ، امکان استفاده از کارت متعهدین یا کارت پایان خدمت فرزندان فوت شده از یک خانواده نیز میسر می باشد . در صورتی که برادر چهارم یا پنجم واجد سایر شرایط اعلام شده برای استفاده از معافیت جدید باشد. ۱۳ ـ اگر پدری دارای دو همسر و از هر همسر دارای فرزند بوده است و هم اکنون در قید حیات نمی باشد در اینجا برای استفاده از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده ، رضایت کدام همسر ( یعنی کدام مادر ) ملاک عمل است ؟ جواب: حق تقدم و اولویت با مادری است که تعداد بیشتری از فرزندان او خدمت دوره ضرورت را انجام داده باشند و در صورت برابر بودن تعداد فرزند خدمت کرده ، حق تقدم با فرزندی است که سن بیشتری دارد مگر اینکه دو مادر محضری توافق نمایند که فرزند کوچکتر از این معافیت استفاده نماید. ۱۴- آیا نظامیانی که بنا به دلایلی از خدمت اخراج و یا بازخرید شده اند مدت خدمت آنها جایگزین خدمت دوره ضرورت محاسبه می شود؟ جواب : مدت خدمت نظامیانی که اخراج و یا بازخرید شده اند قابل احتساب نمی باشد مگر آنکه دارای کارت پایان خدمت معتبر باشند که در این صورت فرزند چهارم در صورت دارا بودن شرایط از تسهیلات جدید می تواند بهره مند گردد. ۱۵- متعهدین به خدمت در سازمانها و نهادها که پس از گذراندن مدتی از خدمت و انجام بخشی از تعهد خود ، کارت معافیت پزشکی، کفالت و یا رهبری اخذ کرده اند ، آیا خدمت آنها جایگزین خدمت دوره ضرورت محاسبه می شود؟ جواب: سوابق خدمتی متعهدین به سازمانها و نهادها که بخشی از خدمت خود را انجام داده و سپس کارت معافیت پزشکی / کفالت / رهبری اخذ نموده باشند و یا اخراج شده باشند در حال حاضر قابل احتساب نمی باشد. ۱۶ ـ آیا شرایط سنی برای استفاده از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده ملاک عمل می باشد؟ جواب: رسیدگی به وضعیت افرادی که به سن مشمولیت می رسند در صورت واجد شرایط بودن ، بلا مانع است که با این ملاحظه در سال جاری متولدین سال ۱۳۷۰ در صورت دارا بودن شرایط مجاز به استفاده از این تسهیلات می باشند. ۱۷ ـ اگر یکی از فرزندان خانواده خدمت دوره ضرورت را انجام داده و دو فرزند دیگر خانواده نیز در حال انجام خدمت باشند آیا فرزند چهارم خانواده که در سن مشمولیت است می تواند از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده بهره مند شود؟ جواب: در صورتیکه یکی از افراد خانواده خدمت دوره ضرورت را انجام داده و در حال حاضر دو برادر دیگرش در حال خدمت سربازی هستند، فرزند چهارم خانواده (در صورت مشمول بودن) به شرط آنکه حداقل یکسال از مدت خدمت دوره ضرورت دو برادرش سپری شده باشد می تواند از این تسهیلات بهره مند گردد . ۱۸ ـ در صورتی که دو فرزند خانواده خدمت دوره ضرورت را انجام داده و فرزند سوم در حین خدمت به دلیل قبولی در دانشگاه از خدمت ترخیص شده و فرزند چهارم نیز در حال انجام خدمت باشد ، آیا فرزند سوم ( (دانشجو) می تواند از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده استفاده نماید؟ جواب: در صورتیکه دو فرزند خانواده خدمت دوره ضرورت را سپری کرده باشند و فرزند سوم آنها مدتی از خدمت دوره ضرورت را انجام داده و سپس از خدمت ترخیص و از معافیت تحصیلی در حال حاضر بهره مند باشد و فرزند چهارم خانواده در حال خدمت سربازی باشد – در صورت طی شدن حداقل یکسال از خدمت سربازی فرزند چهارم – فرزند سوم آنها (دانشجو) می تواند از کارت پایان خدمت با درج مدتی که خدمت دوره ضرورت را انجام داده بهره مند شود. ۱۹ ـ آیا فرزندان خانواده ای که قبلاً از تسهیلات معافیت دو برادری استفاده کرده اند می توانند از تسهیلات جدید استفاده کنند ؟ جواب: آندسته از افرادی که قبلاً از تسهیلات معافیت دو برادری استفاده کرده اند از تسهیلات جدید نمی توانند بهره مند شوند و برادری که به ازای خدمت وی برادر دیگر از خدمت معاف شده است جزء سه فرزند خدمت کرده محسوب نخواهد شد. ۲۰ـ کارکنان متعهد نظامی که پس از انجام دو سال تعهد خدمت فوت کرده اند آیا سوابق خدمتی آنها جایگزین خدمت دوره ضرورت محسوب می شود؟ جواب: مدت خدمت کارکنان متعهد نظامی که پس از دو سال انجام تعهد فوت کرده باشند پس از ارائه گواهی از سازمان مربوطه در قالب مقررات جدید به عنوان یک فرزند خدمت کرده قابل احتساب است. ۲۱- در صورت فوت پدر و مادر و عدم حضور قیم،‌کدام یک از فرزندان خانواده می توانند از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده استفاده نمایند؟ جواب: در صورت وجود دو یا چند برادر واجد شرایط در یک خانواده برای استفاده از تسهیلات ، در صورت فوت پدر و مادر و عدم حضور قیّم، برادر بزرگتر از نظر سنی در اولویت استفاده از تسهیلات می باشد و در صورت توافق او با ارائه گواهی محضری استفاده از تسهیلات معافیت توسط برادران کوچکتر خانواده (که مشمول باشند) بلامانع است. ۲۲- مشمولی که دو برادرش خدمت کرده اند و برادر سوم او در حال خدمت است اما مدت خدمتش به یک سال نرسیده است آیا میتواند تا زمانی که خدمت برادرش به یکسال برسد وارد غیبت شود؟ جواب: برای بهره مندی مشمول متقاضی (فرزند چهارم)از معافیت، در صورتیکه فرزند سوم خانواده در حال خدمت سربازی باشد و مدت خدمت او به یکسال نرسیده باشد بعد از تاریخ ۱/۳/۸۸ نبایستی وارد غیبت شود و با این شرط تاریخ اعزام وی تا زمانی که مدت خدمت برادرش به یکسال برسد قابل تمدید است. ۲۳- خانواده ای که دارای چهار فرزند است و سه فرزند آن دوره خدمت ضرورت را انجام داده اند آیا برای معافیت فرزند چهارم ارائه رضایتنامه پدر یا مادرلازم است؟ جواب: در صورتیکه فرزند چهارم خانواده واجد شرایط باشد و فرزند ذکور دیگری در خانواده وجود نداشته باشد و یا اینکه تا پایان سال ۱۳۸۹ فرزند ذکور دیگر خانواده مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی نشود ارائه رضایت نامه از پدر یا مادر ضروری نیست. ۲۴- آیا سربازان فراری که واجد شرایط استفاده از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده می باشند می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند؟ جواب: بله، فرزند چهارم خانواده که سرباز فراری است ابتدا باید به جرم فرار وی توسط محاکم قضایی رسیدگی شود و پس از صدور حکم و تحمل کیفر، او می تواند از تسهیلات مزبور بهره مند شود. ۲۵- اگر فرزند سوم خانواده در حین انجام خدمت اقدام به فرار نماید آیا فرزند چهارم می تواند از معافیت سه فرزند خدمت کرده استفاده کند؟ جواب: در صورتیکه فرزند سوم خانواده در حال انجام خدمت سربازی بوده و پس از اتمام یکسال از خدمت، فرار کرده باشد تا زمانیکه به جرم فرار وی توسط محاکم قضایی رسیدگی نشود و کیفر مربوط را تحمل نکند فرزند چهارم خانواده نمی تواند از تسهیلات بهره مند شود. ۲۶- اگر در خانواده ای دو فرزند خدمت سربازی را انجام داده و فرزند سوم نیز پس از انجام یکسال خدمت بدلیل قبولی در دانشگاه ، از خدمت ترخیص شده باشدآیا فرزندچهارم می تواند از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده استفاده نماید؟ جواب: در صورتیکه دو فرزند خانواده خدمت دوره ضرورت را گذرانده باشند و فرزند سوم خانواده پس از انجام بیش از یکسال خدمت، بدلیل پذیرفته شدن در دانشگاه از خدمت ترخیص و در حال حاضر از معافیت تحصیلی استفاده می نماید فرزند چهارم خانواده می تواند از معافیت مذکور بهره مند شود. ۲۷- اگر فرزند خانواده ای به شهادت رسیده و یا جانباز و رزمنده ( دارای سابقه جبهه) باشد آیا سابقه خدمت او جایگزین دوره ضرورت محسوب می شود؟ جواب: در صورتی که فرزند یک خانواده به شهادت رسیده یا جانباز / رزمنده باشد و قبلاً از تسهیلات ایثارگری، خود یا فرزندانش استفاده نموده باشند ، فقط در صورتیکه کادر نیروهای مسلح و یا متعهد به سازمانهای مربوط بوده باشد مدت سابقه خدمت او برابر مقررات تعیین شده به عنوان یکی از سه فرزند خدمت کرده محسوب و برای استفاده فرزند چهارم خانواده از تسهیلات جدید قابل احتساب خواهد بود. ۲۸- پدری که دارای دو همسر بوده و از هر کدام صاحب سه فرزند ذکور است، در صورتیکه از فرزندان هر همسر دو فرزند خدمت سربازی را انجام داده و فرزند سوم آنها خدمت نکرده باشد، در صورت فوت پدر، کدام یک از فرزندان سوم وی از این دو همسر می توانند از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده استفاده نمایند؟ جواب: در صورتیکه پدر خانواده دارای دو همسر بوده و از فرزندان ذکور هر همسر دو نفر خدمت دوره ضرورت را طی کرده باشند و فرزند ذکور سوم این دو همسر خدمت نکرده باشد و پدر نیز در قید حیات نباشد.با توافق ۲ مادر که باید بصورت محضری ارائه شود و مدارک آن ارائه گردد یکی از فرزندان سوم این دو خانواده می تواند از تسهیلات بهره مند شود و در صورت عدم توافق ، فرزند بزرگتر در اولویت بهره مندی از تسهیلات می باشد. ۲۹- اگر فردی پس از انجام بخشی از مدت خدمت وظیفه عمومی ( قبل از اتمام خدمت) ، بدلیل بهره مندی از سایر معافیتها مانند پزشکی و کفالت از خدمت ترخیص و معاف شود آیا مدت خدمت او محاسبه می شود؟ جواب: فرزند خانواده ای که پس از انجام بخشی از خدمت سربازی حتی پس از طی بیش از یکسال از خدمت دوره ضرورت از یکی از انواع معافیت ها بهره مند شده و کارت معافیت دریافت کرده است در حال حاضر بعنوان فردی که خدمت سربازی انجام داده، تلقی نمی شود. ۳۰- آیا کسانی که قبلا از یک نوع معافیت مثلا معافیت پزشکی یا کفالت یا هر نوع معافیت دیگر برخوردار شده و دارای کارت معافیت می باشند و اکنون نیز شرایط بهره مندی از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده را دارا هستند می توانند از معافیت جدید استفاده کنند؟ جواب: فرزندان ذکور خانواده ها که بهر شکل قبلاً از انواع معافیت ها بهره مند و کارت معافیت دریافت داشته اند برای استفاده از تسهیلات جدید نمی توانند کارت معافیت خود را ابطال نمایند.
    معافیت های جدید - نظام وظیفه و خدمت سربازی
این موضوع پیش از این 10 پاسخ داده شده . کلیک کنید جهت مشاهده کامل موضوع .

مجوز های ارسال و ویرایش