ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: ارز دیجیتال یا رمزپایه

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/05/24, 09:15
    Maryam Homaei
    با ارزهای رمزپایه جدید آشنا شوید

    ارزهای رمزپایه در چند سال اخیر در بازار کشورهای مختلف توسعه و نفوذ پیدا کرده‌اند، تا جایی که حتی در بعضی مناطق در مبادلات مالی و اعتباری هم به کار برده می‌شوند. با این اوصاف است که چشم‌انداز رونق بازار ارزهای دیجیتالی و ورود بازیگران جدید به این عرصه چندان هم دور از انتظار نیست. در این میان گویا شرکت‌های تکنولوژی به خاطر ماهیت به‌روز و سازگار با دنیای مجازی‌شان، آمادگی و تمایل بیشتری برای ورود به بازار ارزهای رمزپایه دارند. درست به همین دلیل هم هست که این روزها خبرهای مختلفی درباره تلاش شرکت‌های تکنولوژی برای ورود به بازار ارزهای رمزپایه یا دست‌کم تلاش آنها برای هماهنگی با این روند رو به رشد، منتشر می‌شود.
    ارزهای رمزپایه جدید در راهند
    تکنولوژی بلاک‌چین که اطلاعات را در یک دفتر دیجیتالی ثبت می‌کند، به‌عنوان راهی برای تحول صنعت دیجیتال از خدمات مالی گرفته تا بهداشت و درمان شناخته می‌شود. با این حال بسیاری از شرکت‌هایی که وارد این عرصه شده‌اند، ارز رمزپایه خودشان را معرفی کرده یا کلمه بلاک‌چین را به نام‌شان اضافه کرده‌اند و اغلب شاهد جهش قیمت سهام خودشان در بازار بورس هم بوده‌اند. شرکت‌هایی که وارد بازار ارزهای رمزپایه می‌شوند، در واقع تلاش می‌کنند که با موفقیت ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین همراه شوند و اغلب ارز رمزپایه خود را معرفی می‌کنند، روندی که به ارائه اولیه ارز رمزپایه یا ICO (مخفف عبارت Initial Coin Offering که اتفاقی شبیه به IPO یا ارائه اولیه سهام است) منجر می‌شود.


    با ارزهای رمزپایه جدید آشنا شوید | ITIRAN
  • 2018/05/24, 08:46
    Maryam Homaei
    چند اصطلاحات رایج

    آدرس (Address)
    یک آدرس بیت کوین برای دریافت و ارسال نقل و انتقال روی شبکه بیت کوین به کار می‌رود. این آدرس شامل یک رشته از حروف الفبایی و اعداد است، اما همچنین می‌تواند به صورت یک کد QR و قابل اسکن درآید. یک آدرس بیت کوین همچنین یک کلید عمومی است که توسط نگاه دارندگان بیت کوین برای امضای دیجیتالی نقل و انتقال به کار می رود.

    آلت کوین (Altcoin)
    نام عمومی برای پول‌های دیجیتالی است که جایگزینی برای بیت کوین هستند. لیت‌کوین، فدرکوین(Feathercoin) و PPcoin همگی بخشی از آلت کوین هستند.

    استخر (Pool)

    مجموعه‌ای از موکلین استخراج که به طور اشتراکی یک بلاک را استخراج می‌کنند و سپس پاداش را بین خودشان تقسیم می‌کنند. استخر‌های استخراج روش مفیدی برای افزایش احتمال موفقیت استخراج یک بلاک است خصوصا همچنان که سطح دشواری افزایش می‌یابد.

    استخراج (mining)
    عمل تولید بیت کوین‌های جدید با حل مسائل رمزنگارانه با استفاده از سخت‌افزار محاسبه‌گر.

    امضا (Signature)
    یک خلاصه‌سازی دیجیتالی است که با کد‌های خصوصی و عمومی تولید شده تا گواهی باشد بر اینکه یک نقل و انتقال بیت کوین از یک آدرس خاص آمده است.


    بلاک‌چین یا زنجیره بلاک (Blockchain)
    کل فهرست بلاک‌هایی که از زمان آغاز پول دیجیتالی بیت کوین استخراج شده‌اند. زنجیره بلاک طوری طراحی شده است که هر بلاک شامل یک هش است که قبل از آن بوجود می‌آید. این کار برای جلوگیری بهتر از دستکاری و رشوه صورت می‌گیرد. این را با یک شرکت به نام بلاک‌چین (Bloackchain) اشتباه نگیرید که یک مرورگر بلاک‌چین محبوب و یک کیف پولی بیت کوین دارد.

    Orphan block
    بلاکی که بخشی از زنجیره بلاک معتبر نیست، اما در عوض بخشی از یک فورک دورانداخته شده است.


    پول رمزی (Cryptocurrency)
    شکلی از پول که تنها بر ریاضیات مبتنی است. پول رمزی به جای پول اعتباری که چاپ می‌شود، با حل مسائل ریاضی مبتنی بر آن تولید می‌شود.

    پاداش بلاک (Block Reward)
    پاداشی که به یک استخراج‌کننده داده می‌شود وقتی وی با موفقیت یک بلاک نقل و انتقال را هش کرده باشد. این پاداش بسته به سیاست پول رمزی مورد نظر و اینکه آیا سکه‌ها قبلا با موفقیت استخراج شده اند، می‌تواند مخلوطی از سکه‌ها یا اجرت نقل و انتقال باشد. در حال حاضر بیت کوین برای هر بلاک، 25 بیت کوین پاداش می‌دهد. وقتی تعداد بیت‌کوین‌های استخراج شده به تعداد مشخصی برسند، پاداش بلاک نصف می‌شود. در مورد بیت کوین، آستانه هر 210,000 بلاک است.


    رمزنگاری (Cryptography)
    استفاده از ریاضیات برای ایجاد کد‌ها یا حروف رمزی که می‌تواند برای پنهان کردن اطلاعات استفاده شود. این به عنوان مبنایی برای مسائل ریاضی است که جهت تایید و امنیت نقل و انتقالات بیت کوین استفاده می‌شود.


    کلید خصوصی (Private Key)
    یک رشته از اعداد و حروف است که توسط کاربر به طور مخفی نگاه‌داری می‌شود و برای امضا یک ارتباط دیجیتالی (وقتی با یک کلید عمومی هش می‌شود) طراحی شده است. در مورد بیت کوین، این رشته یک کلید خصوصی است که برای کار با یک کلید عمومی طراحی شده است. کلید عمومی یک آدرس بیت کوین است.

    کلید عمومی (Public key)
    یک رشته از اعداد و حروف است که در معرض اطلاع همگانی است و می‌توان با کلیدی دیگری هش شود، به طور خصوصی رشته را برای امضا یک ارتباط دیجیتالی نگاه می‌دارد. در مورد بیت کوین، کلید عمومی همان آدرس بیت کوین است.


    کیف پول
    روشی برای ذخیره بیت کوین برای استفاده متعاقب. یک کیف پول کلید‌های خصوصی مرتبط با آدرس‌های بیت کوین را نگاه‌داری می‌کند. زنجیره بلوک ثبت مقادیر بیت کوین مرتبط با این آدرس‌هاست


    Blockchain (زنجیره بلاک):
    یک رکورد از تراکنش های بیت کوین است که به ترتیب سفارش ثبت میشود. زنجیره بلاک بین همه کابران بیت کوین به اشتراک گذاشته میشود. زنجیره بلاک برای بررسی تداوم تراکنش های بیت کوین استفاده میشود و همچنین به منظور جلوگیری از double spending وارد عمل میشود.




    https://rahebitcoin.com/%d8%a7%d8%b5...7%db%8c%d8%ac/



  • 2018/05/24, 08:40
    Maryam Homaei
    بلاک چین چه کاربردهایی دارد ؟




    بلاک چین چه کاربردهایی دارد : مؤسسات مالی طی ۳۰ سال گذشته در صنایع بی شماری سرمایه گذاری یا کمک مالی کرده‌اند. بنابراین، برای جلوگیری از تغییر این روند، بانک‌ها با راهاندازی آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه، ایجاد مراکز تحقیقاتی و مشارکت باتوسعه دهندگان بلاک چین برای درک کامل پتانسیل خیلی زیاد این فن آوریاقدام کرده‌اند. مؤسسات مالی اولین شرکت‌هایی بودند که وارد به این جریان شدند، اما دانشگاه‌های علمی، دولت‌ها و شرکت‌های مشاوره نیز این فن آوریرا مطالعه کرده‌اند.

    در حال حاضر این تحقیقات نزدیک به سه سال است که آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. با اینکه که بعضی از موارد درباره بلاک چین هنوز ناشناخته است، این کارهایی است که یک بلاک چین می‌تواند انجام دهد:
    ایجاد هویت دیجیتال

    طبق راهنمای ما “فناوری بلاک چین چگونه کار می‌کند“، ایجاد identity یا هویت در فن آوری بلاک چین از طریق استفاده از کلیدها رمزنگاری انجام می‌شود. ترکیب کلیدهای عمومی و خصوصی باعث ایجاد یک هویت دیجیتالی قوی که مالکیت را تأیید می‌کند،می‌شود. یک کلید عمومی شما را در بین افراد مختلف شناسایی می‌کند (مانند یک آدرس ایمیل)، کلید خصوصی چگونگی تمایل شما برای انجام تراکنش است. اصول رمزنگاری یک مهم در انقلاب بلاک چین است.





    خدمت به عنوان سیستم تهیه گزارش

    طبق راهنمای ما “دفترکل توزیع شده چیست؟”، بلاک چین‌ها نوآوری زیادی درزمینه در ثبت و توزیع اطلاعات دارند. آنها برای ثبت انواع داده استاتیک و ثابت(رجیستری) و یا داده‌های دینامیک و پویا (تراکنش‌ها) مناسب هستند، و این باعثمی‌شود که در سیستم‌های تهیه گزارش بسیار کارآمد باشند.
    در مورد داده‌های رجیستری ثابت، می‌توان آن‌ها را با هر ترکیبی از روش‌های زیر در بلاک چین‌ها ذخیره کرد:
    داده‌های رمزنگاری نشده – می‌توانند توسط هر شرکت کننده بلاک چین خوانده شود و کاملاًواضح است.
    داده‌های رمزنگاری شده – می‌توانند توسط بعضی از شرکت کنندگان با یک کلید رمزگشایی مخصوص خوانده شوند. این کلید دسترسی به داده‌های موجود در بلاک چین را فراهممی‌کند و می‌تواند نشان دهد که کدام داده‌ها و یا چه زمانی اضافه شده‌اند.
    داده هش شده – می‌تواند در کنار تابع ایجاد شود و این داده‌ها قابل دستکاری نیست. هش های بلاک چین عموماً در ترکیب با داده‌های اصلی از قبل ذخیره شده، بدون زنجیره انجام می‌شوند. برای مثال، اثر انگشت‌های دیجیتالی اغلب در بلاک چین هش می‌شوند، درحالی که بخش اصلی اطلاعات می‌تواند به طور آفلاین ذخیره شود. چنین سیستمی می‌تواند در شرکت‌های زیادی برای ثبت گزارش و داده‌ها استفاده شود.
    در حال حاضر ذخیره داده‌ها در سرورهای خصوصی، هزینه‌های بسیار زیادی برای معاملات بین شرکت‌ها یا ایجاد فرایندها دارند.
    اثبات غیر قابل تغییر بودن داده ها

    یکی از ویژگی های اصلی پایگاه داده بلاک چین، داشتن تاریخچه در خودش است. به همین دلیل آنها اغلب نامرئی نامیده می شوند. به عبارت دیگر، برای تغییر داده های ورودی در پایگاه داده بلاک چین روند خیلی خیلی سختی (تقریبا غیرممکن) وجود دارد، زیرا نیاز به تغییر تمام اطلاعات بعد از آن گره (که قراراست تغییر داده شود) است. به این ترتیب، این یک سیستم تهیه گزارش بسیار بهتر و قوی تر از یک دیتابیس معمولی است.
    خدمت به عنوان یک پلتفرم
    ارزهای دیجیتال اولین پلتفرم هایی هستند که توسط بلاک چین توسعه یافته اند. در حال حاضر، مردم به جای پلتفرم های تبادل ارز به پلتفرم های قرارداد هوشمند روی آورده اند.
    اصطلاح “قراردادهای هوشمندانه” تا حدودی به یک عبارت کلیدی تبدیل شده است، این ایده می تواند به چند دسته تقسیم شود:
    قراردادهای هوشمند “ماشین” در دهه ۱۹۹۰ توسط نیک سابو ارائه شد. در این روش دستگاه یا برنامه پس از دریافت یک ورودی خارجی (مانند ارز دیجیتال)، فعالیتی را انجام می دهد (مثلا پیامی را برای شروع کار بلاک ها می فرستد)
    همچنین قراردادهای حقوقی هوشمند (قراردادهای ریکاردی) نیز وجود دارند. بسیاری از این نرم افزار ها بر اساس ایده ذهنی بستن یک قرارداد در یک جلسه حضوری است که طرفین برای انجام کاری موفاقت می کنند. بنابراین، یک قرارداد می تواند ترکیبی از یک توافق کلامی، یک توافق نامه کتبی و یا در فناوری بلاک چین اجرا شود.
    در نهایت، قراردادهای هوشمند اتریوم نیز وجود دارند. این قرارداد های برنامه هایی هستند که دارایی هایی که در بلاک چین اتریوم وجود دارند را کنترل می کنند . اتریوم خود یک پلت فرم مبتنی بر قرارداد هوشمند است.




    https://irancryptomarket.com/%d8%a8%...%d8%af-%d8%9f/
  • 2018/05/24, 08:34
    Maryam Homaei
    دو موضوع مهم درباره‌ی بیت کوین

    اولین مانعی که بر سر راه درک بیت کوین قرار دارد، تفاوت بین دو موضوع بسیار مهم است: اینکه بیت کوین چیست و چگونه عمل می‌کند.





    تصور کنید یک روز در بازار مشغول خرید کردن هستید و تصمیم می‌گیرید قهوه بخورید. به یک کافه می‌روید، قهوه سفارش می‌دهید، پولش را نقد می‌پردازید و روی صندلی می‌نشینید. کاری که انجام دادید (خریدن قهوه و پرداخت پول بابت آن) یک تراکنش است. محصولی را دیده‌اید و می‌خواهید آن را خریداری کنید، مبلغش را به شما می‌گویند و پول آن را به دلار (یا هر واحد پول دیگری که در کشورتان رایج است) از کیف‌تان بیرون می‌آورید و به فروشنده پرداخت می‌کنید. حال شما محصول‌تان را در اختیار دارید و فروشنده پولش را دارد.



    بیت کوین برخلاف پول نقد، فیزیکی نیست. از آنجایی که بیت کوین را نمی‌توان لمس کرد و هیچ دولتی هم پشتوانه‌ی آن نیست، مانند طلا عمل می‌کند. بیت کوین بی‌ثبات است، آزادانه خرید و فروش می‌شود و مانند کالا با آن رفتار می‌شود. خوبی آن این است که ارزش آن مستقل است و به هیچ کشوری وابسته نیست و عیب آن در این است که هیچ کشوری وجود ندارد که به طور کامل آن را پذیرفته باشد و همه‌ی مردم آن از بیت کوین استفاده کنند.



    یک بار برای همیشه مفاهیم ارز دیجیتال را یاد بگیرید


  • 2018/05/20, 13:17
    Maryam Homaei
    ماینینگ یا استخراج ارز رمزپایه چگونه انجام می‌شود؟

    ارزهای رمزپایه از طریق فرآیندی به نام «ماینینگ» (Mining) یا استخراج تولید می‌شوند. برای این کار کامپیوترهایی تلاش می‌کنند معماهای ریاضی پیچیده‌ای تحت عنوان «هش» (hash) را حل کنند.
    افرادی در سرتاسر جهان سعی می‌کنند که درزمینه‌ی حل «هش» اولین نفر باشند و هرکسی که موفق به انجام چنین کاری شود، مقداری از ارز رمزپایه را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کند. چنین کاری نیازمند سخت‌افزار مخصوصی است که به‌طور شبانه‌روز کار کند؛ به همین خاطر حتی اگر یک کامپیوتر با کارت گرافیک سریع داشته باشید هم به‌احتمال‌زیاد در چنین راهی موفق نخواهید بود.
    البته به‌غیراز استخراج، راه‌های دیگری برای به دست آوردن ارزهای رمزپایه وجود دارد. آسان‌ترین راه این است که از طریق فروشگاه‌های آنلاین چنین ارزهایی را بخرید و سپس می‌توانید آن را به دیگر کاربران بفروشید. همانند طلا و سهام و خیلی چیزهای دیگر، قیمت ارزهای رمزپایه بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود و به همین خاطر، قیمت این ارزها افت‌وخیزهای زیادی را تجربه می‌کند.
    گران‌ترین این ارزها بیت کوین است که هر واحد آن در حال حاضر حدود ۵۹۰۰ دلار قیمت دارد. قیمت این ارز در طی سال‌های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. در زمانی که بیت کوین تازه معرفی شده بود، هر واحد آن فقط چند سنت قیمت داشت.


    همه چیز درباره بیت کوین و ارزهای رمزپایه به زبان ساده | مجله اینترنتی چراغ
  • 2018/05/20, 13:11
    Maryam Homaei
    قرارداد هوشمند چیست؟

    قرارداد هوشمند پروتکلی برای تنظیم یک قرارداد است، یک پروتکل خاص که برای مشارکت در قرارداد، تایید یا اجرای مذاکرات و یا عملکرد قرارداد، طراحی شده است. قراردادهای هوشمند این امکان را ایجاد می‌کنند که تراکنش‌های معتبر بدون نیاز به شخص سوم اجرا شوند. این تراکنش‌ها قابل پیگیری و غیرقابل برگشت هستند. قراردادهای هوشمند شامل تمامی اطلاعات و شرایط قرارداد هستند و تمامی اقدامات پیش‌بینی‌شده را به طور خودکار اجرایی می‌کنند.
    قراردادهای هوشمند چگونه به وجود آمدند؟
    این ایده ابتدا در سال 1994 توسط نیک زبو (Nick Szabo) رمزنگار و دانشمند علوم کامپیوتر مطرح شد.
    او اصول اصلی کار را تعیین کرد ولی در آن زمان شرایط مناسب برای تحقق آن وجود نداشت. با ظهور فناوری بلاک‌چین تغییرات زیادی ایجاد شد. بیت‌کوین مبنایی برای قراردادها بر بستر بلاک‌چین بود ولی این ابزار تمام نیازها را برآورده نمی‌کرد. ظهور اتریوم، قراردادهای هوشمند را همگانی کرد و انگیزه بیشتری برای انجام معاملات ایجاد کرد.
    قراردادهای هوشمند چگونه کارمی‌کنند؟
    اصول کار را می‌توان با ماشین‌های فروش مقایسه کرد. آنها تنها دستورالعمل‌هایی را که دریافت می‌کنند به صورت خودکار اجرا می‌کنند.
    در ابتدا، دارایی‌ها و شرایط قرارداد به صورت کد درآمده و در یک زنجیره بلوک قرار می‌گیرند. این قرارداد بین گره‌های شبکه، کپی و توزیع می‌شود. به محض ارسال فرمان، قرارداد مطابق با شرایط قرارداد اجرا شده و برنامه به طور خودکار اجرای تعهدات را بررسی می‌کند.
    لازمه یک قرارداد هوشمند چیست؟
    موضوع قرارداد:این برنامه باید به کالا یا خدمات تحت قرارداد دسترسی داشته باشد تا به طور خودکار آنها را قفل کرده و یا باز کند.
    امضای دیجیتال: طرفین قرارداد با امضای قرارداد با کلید خصوصی خود، قرارداد را تایید و آغاز می‌کنند.
    پلتفرمغیرمتمرکز: قرارداد بر روی بلاک‌چین یک پلتفرم غیرمتمرکز قرار گرفته و بین نودها توزیع می‌شود.


    قرارداد هوشمند چیست؟ - قسمت اول - Iran Blockchain Labs-آزمایشگاه بلاکچین ایران
  • 2018/05/20, 13:07
    Maryam Homaei
    بلاک چین

    فناوری بلاک چین اساساً یک پایگاه داده توزیع شده از اسناد و یا دفتر کل عمومی” از همه تراکنش‌ها یا رویدادهای دیجیتال” است که توسط اجزای تشکیل دهنده اش به شکل مشترک اجرا می‌شود. هر تراکنش در دفتر کلی عمومی با توافق اکثریت اجزای سیستم محقق می‌گردد. اطلاعاتی که یکبار وارد سیستم شده باشد، هرگز پاک نمی‌شوند. بلاک چین برای هر تراکنشمنحصر به فردی که ایجاد شده باشد، اطلاعات قطعی و قابل بازبینی را ثیت می‌کند. برای مثال دزدیدن کلوچه از مغازهای خلوت بسیار ساده تر از دزدیدن آن از یک فروشگاه بزرگ در حضور هزاران شاهد است.
    بیت کوین (پول دیجیتالی) محبوب‌ترین نمونه‌ای است که براساس فناوری بلاک چین به وجود آمده و نامشان با هم عجین است. بیت کوین بحث‌برانگیزترین نمونه است، زیرا بازار جهانی چند میلیون دلاری را ایجاد کرده است که در آن می‌توان بدون نیاز به کنترل‌های دولتی تراکنش‌هایی را به طور ناشناسی انجام داد. از این رو با مواردی برای هماهنگ سازی دولت های بین المللی و مؤسسات مالی مواجه است. به هر حال فناوری بلاک چین به خودی خود جنجالی برانگیز نیست و در طی سال‌ها به طور بی نقص و موفق در برنامه‌های کاربردی بینالمللی مالی و غیر مالی به کار گرفته شده است. اظهارنظرهای متعددی در تأیید اهمیت فناوری بلاک چین وجود دارد. برای مثال یکی از کارشناسان معتبر فناوری اطلاعات مدل «بلاک چین توزیع یافته تطبیق پذیر» را مهم‌ترین نوآوری بعد از اینترنت معرفی کرده است. «یوهان پالیچاتا» از بانک مشهور پاری بأس بی.ان.پی در مجله «کویتت است سی» در مورد بلاک چین بیت کوین نوشته است: نقشی نرم افزاری که امکان عملیاتی شدن واحد پول دیجیتال را به وجود آورده است، نظیر نقشی اختراع موتور بخار یا موتور احتراقی در دنیای صنعت است و قابلیت این را دارد تا جهان مالی و آنچه در آن است را متحول کند. این فناوری می‌تواند دنیای دیجیتالی را متحول کند و با استفاده از خصوصیت «تفاهم توزیع یافته» برای هر تراکنشی آنلاین قدیمی یا فعلی، تراکنش‌ها را به نحوی اجرا نماید که دارایی های دیجیتالی در آینده نیز قابل شناسایی باشند و این امر بدون در خطر افتادن حریم خصوصی و رعایت امنیت دارایی‌های دیجیتالی و طرف‌های درگیر انجام می‌پذیرد.
    تفاهم توزیع یافته و حفظ حریم خصوصی، دو خصوصیت مهم و اصلی فناوری زنجیره بلوکی‌اند.


    مزایای استفاده از فناوری بلاک چین بیش از مشکلات هماهنگ سازی وچالش‌های فنی آن است. یکی از موارد کلیدی نوظهور در استفاده از فناوری بلاک چین، «قراردادهای هوشمند» است. قراردادهای هوشمند در اصلی برنامه‌های رایانه‌هایی هستند که می‌توانند به شکل خودکار، شرایط قرارداد را اجرا کنند. وقتی طرف‌های معامله با یک وضعیت از قبیلی تعیین شده در قرارداد هوشمند مواجه می شوند، می‌توانند به طور خودکار و براساسی قرارداد مورد توافق، پرداخت‌ها را به‌صورت شفاف انجام دهند.
    دارایی هوشمند، ” مفهوم مرتبط دیگری است که در خصوصی کنترل مالکیت دارایی‌ها از طریق بلاک چین و با استفاده از قراردادهای هوشمند به کار برده می‌شود. در اینجا دارایی می‌تواند اتومبیلی، خانه، تلفن هوشمند و غیره از نوع فیزیکی و یا اینکه سهام شرکت‌ها از نوع غیر فیزیکی باشد. مؤسسات مالی و بانک‌ها، دیگر فناوری بلاک چین را به عنوان تهدیدی برای مدل‌های کسب و کار سنتی خود به حساب نمی‌آورند.
    درواقع بزرگ‌ترین بانک‌های جهان با تحقیق و مطالعه در خصوص برنامه‌های کاربردی نوآورانه مبتنی بر بلاک چین، به دنبال فرصت‌های جدید هستند. مؤسس و مدیرعامل یکی از بانک‌های معتبر کشوراستونی در یکی از مصاحبه‌های خود بیان داشت که آنها، بلاک چین را به عنوان امن‌ترین و آزموده شده ترین بستر برای برخی از برنامه‌های کاربردی بانکداری و امور مالی به شمار می‌آورند.” برای برنامه‌های غیرمالی نیز فرصت‌های تجاری بی شماری وجود دارد. اطلاعات مربوط به تأییدیه تمامی استاد حقوقی، مستندات پزشکی، پرداخت حق سهم تولیدکنندگان یک اثر هنری در صنعت موسیقی، دفتر استاد رسمی، اوراق بهادار و مجوزهای ازدواج، به وسیله بلاک چین قابل نگهداری است.




    https://irancryptomarket.com/blockch...3%D8%AA%D8%9F/
  • 2018/05/20, 12:55
    Maryam Homaei
    رمزگشایی و استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال چیست؟

    رمزگشایی غیرقانونی Cryptomining و استخراج بدون اجازه ارز دیجیتال مختلف
    گروهی از افراد و سازمانهایی هستند که تلاش می کنند با استفاده از روش های غیرقانونی از ارز رمزنگاری شده استفاده کنند و آنها را اسخراج کنند.
    میدانید که اکثر ارزهای دیجیتالی از طریق فرآیندی به نام “استخراج” تولید میشوند. این عملیات مثل استخراج معادن بسیار سخت است، این روش نیاز به استفاده از انرژی و منابع قوی برای تکمیل فرآیند استخراج است که به کسب ارز مورد نظر منتهی میشود. منظور از انرژی و منابع قوی، برق و محاسبات پیچیده است.

    همانطور که ارزهای دیجیتالی در سراسر جهان به طور فزاینده ای محبوب شده اند، بنابراین استخراج این ارزها نیز افزایش یافته است در نتیجه تقاضا برای سخت افزار مورد استفاده در این فرایند، قیمت پردازنده های گرافیکی را افزایش داده و باعث کمبود قطعات و تجهیزات مختلف شده است.

    نرم افزارهای مخرب استخراج

    شایعترین نوع استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال (کریپتوکارنسی ها) استفاده از نرم افزارهای مخرب است.
    تروجان یکی از آنهاست که نرم افزاری مخفی است که می تواند به صورت مخفی روی کامپیوتر فردی بدون حضورش یا دانستن دانش موردنیاز او اجرا شود.

    در مورد بدافزار استخراج این ارزها، این برنامه قدرت پردازش لازم را از کامپیوتر به منظور تکمیل فرآیندهای الگوریتمی پیچیده که به استخراج منتهی میشود میگیرد. همه این کارها بدون اینکه کاربر کامپیوتر از چیزی با خبر باشد انجام می شود. و در آخر کنترل کننده بدافزار، نه کامپیوتر، ارز دیجیتال را به عنوان جایزه به دست می آورد.


    https://bigwallet.ir/%D8%A7%D8%B3%D8...C%D8%B3%D8%AA/
  • 2018/05/20, 12:51
    Maryam Homaei
    سخت افزار اسیک (ASIC) برای استخراج ارز دیجیتال




    فرآیند استخراج (ماینینگ) ارز دیجیتال به معنای اجرای یک سری محاسبات پیچیده و با هدف رسیدن به یک رشته رقمی مشخص است. سخت افزارهای استخراج ارز دیجیتال (خواه به صورت ASIC‌ یا ریگ کارت گرافیک) باید انبوهی از محاسبات را به انجام برساند تا در نهایت بتواند به این رقم مشخص دست یابد. در شبکه‌هایی نظیر بیت کوین، اولین کاربری که بتواند این رقم را بیابد به پاداش دست می‌یابد. در زمان نگارش این متن، این پاداش برابر با ۵/۱۲ بیت کوین است.

    افراد و سامانه‌های محاسباتی زیادی در سراسر جهان به استخراج بیت کوین مشغولند. در این میان برخی از این افراد با هم به تلاش برای یافتن این رقم می‌پردازند. اگر ماینرها سخت افزار قدرتمندتری داشته باشند، سریع‌تر می‌توانند به این پاداش برسند. به همین دلیل است که ماینرها از سخت افزار ASIC استقبال می‌کنند. با استفاده از سخت افزار ASIC شانس دستیابی به این پاداش در استخراج ارز دیجیتال افزایش می‌یابد.

    هر ارز دیجیتال یک الگوریتم هش خاص خود را دارد. به همین دلیل سخت افزار ASIC ویژه یک ارز دیجیتال با دیگری متفاوت است. برای نمونه، دستگاه‌های ASIC بیت کوین از الگوریتم SHA-256hash پیروی می‌کنند. لایت کوین نیز دارای الگوریتم Scrypt‌ است. به این ترتیب یک دستگاه ASIC ویژه لایت کوین می‌تواند به استخراج سایر ارزهای دیجیتال دارای این الگوریتم نیز بپردازد.





    https://arznegar.com/asic-hardware-f...ryptocurrency/
  • 2018/05/20, 12:48
    Maryam Homaei
    فروش بیت کوین به صورت حضوری




    فروش حضوری بیت کوین آسان‌ترین روش فروش بیت کوین است. فقط کافی است تا کد QR را از روی تلفن نفر مقابل اسکن کنید و پول را به صورت نقد تحویل بگیرید. اگر می‌خواهید برای یک دوست یا فامیل بیت کوین بفرستید، کافی است برای آن‌ها یک کیف پول بیت کوین تهیه کنید و بیت کوین را به حساب آن‌ها انتقال دهید و پول خود را دریافت کنید. البته چند نکته مهم در روش فروش بیت کوین به صورت حضوری قابل توجه است که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. توافق روی قیمت فروش بیت کوین

    اغلب افراد از قیمت‌هایی که به صورت آنلاین در سرویس‌هایی مثل CoinDesk وجود دارد، استفاده می‌کنند. می‌توانید از اپلیکیشن‌های موبایل مانند Zeroblock و BTCreport برای محاسبه قیمت استفاده کنید. باید از قیمت محلی بیت کوین اطلاع حاصل پیدا کنید. از آنجایی که به دست آوردن بیت کوین با پول‌های ملی مشکل است، قیمت آن می‌تواند از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. در بعضی نقاط دنیا، مکان‌هایی به صورت فیزیکی برای معامله بیت کوین وجود دارد.
    ایمنی

    وقتی پول زیادی را با خود حمل می‌کنید، عاقلانه است که ملاقات را در یک مکان عمومی یا همراه با یک دوست انجام بدهید. درباره فروش بیت کوین هم قضیه از همین قرار است، سعی کنید همیشه با احتیاط کامل و با در نظر گرفتن همه جوانب خرید و فروش را انجام بدهید.
    https://payment24.ir/blog/how-sell-bitcoin/
این موضوع پیش از این 10 پاسخ داده شده . کلیک کنید جهت مشاهده کامل موضوع .

مجوز های ارسال و ویرایش