ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: ایده‌ کارآفرینی

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/07/24, 15:14
    doorbinmarket
    میزان سرمایه ی مورد نیاز برای کار در زمینه ی دوربین مداربسته چقدر است ؟
  • 2018/05/17, 17:24
    nhasanzade.ir
    واقعا عالی و کاربردی! خیلی از ایده هایی که گفتید واقعا پیاده سازیش کاری نداره.
    و حتی برای سئو کردن سایت هم اصلا رقیبی نیست و خیلی راحت میشه سئو کرد و بالا اومد و مخاطبان فوق العاده زیادی جذب کرد!
    مثلا عکاس مراسم ازدواج، طراح فضای سبز
    اینها کلماتی هستند که واقعا سئو کردنشون راحته و جذب مخاطب فوق العاده آسان
  • 2018/05/06, 15:19
    Sina homaei
    ما شما را با پنجاه ایده تجاری منحصربفرد برای كارآفرینان خلاقی که می خواهند با سرمایه ای اندک کارهایی به مراتب بزرگ و با سود بالا انجام دهند، آشنا می کنیم.

    گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان - چنانچه خود را یك فرد خلاق می دانید، پس این را نیز بدانید که هم اکنون شما یكی از ویژگی های یك كارآفرین موفق را به دست آورده اید. اما شما می توانید از خلاقیت خود فراتر از ارائه یك طرح تجاری صرف یا حل مسائل خاص استفاده كنید. شما می توانید شغلی ایجاد كنید كه كاملا پیرامون خلاقیت دور بزند. در اینجا ما شما را با پنجاه ایده تجاری منحصربفرد برای كارآفرینان خلاقی که می خواهند با سرمایه ای اندک کارهایی به مراتب بزرگ و با سود بالا انجام دهند، آشنا می کنیم.

    فروشنده كارهای هنری

    اگر شما یك هنرمند بصری هستید می توانید تصاویر بدیع خلق کرده، آنها را نقاشی و یا چاپ كنید و تجارتی برای فروش كارهایتان راه بیندازید. گالری های هنری و یا فروش در وب سایتهایی نظیر Esty برای این كار می تواند مناسب باشد.

    عكاس مراسم ازدواج

    اگر اهل عكس های هنری هستید فراهم کردن سرویس های عكاسی جهت مراسم عروسی می تواند یك تجارت پول ساز برای شما باشد.

    سازنده زینت آلات

    شما می توانید از خلاقیتتان برای هنرهای صنایع دستی زینتی مثل گردنبند یا گوشواره استفاده كنید. با سیم، ورق یا هر تعداد از مواد اولیه دیگر می توانید برای ساختن یك طرح زینتی منحصر بفرد استفاده كنید و آنها را به صورت آنلاین، بوتیك ها، یا در بازارهای محلی بفروشید.

    طراح لوگو

    برای كارآفرینان خلاق كه می خواهند با دیگر صاحبان تجارت كار كنند، شما می توانید خدمات طراحی پیشنهاد دهید؛ به این صورت كه به مشاغل كمك كنید تا مصالح اولیه برندسازی خود را فراهم كنند كه به عنوان مثال، لوگو یكی از آنها می تواند باشد.

    نوازنده

    اگر سازی می نوازید یا به نوعی گرایش موسیقیایی دارید می توانید حرفه تجاری خود را در این راه بسازید. می توانید اجرای محلی داشته باشید یا فراتر از آن آلبوم منتشر كنید و بفروشید.

    وبلاگ نویس

    نویسندگان یا پدیدآورندگان محتوای خلاقانه! وبلاگ نویسی یك فرصت تجاری برای كارآفرینی در تنوع زیادی از زمینه های گوناگون و علایق متفاوت است.

    طراح اپلیكیشن موبایل

    برای كسانی كه تا حدی تخصص دارند، در سال های اخیر ساخت اپلیكیشن به یك زمینه گسترده تبدیل شده است. شما می توانید طراحی اپلیكیشن را به عنوان یك خدمت به مشاغل پیشنهاد دهید یا حتی اپلیكیشن خود را بسازید و بفروشید.

    واسطه گر

    مجبور نیستید كه برای نمایش خلاقیتتان محصولات را خودتان بسازید. می توانید اشیای آنتیك یا دست دوم را به سلیقه خود جمع كنید و سپس با استفاده از مهارت های عكاسی و نوشتاری اقدام به فروش و نمایش آنلاین این اقلام نمایید.

    طراح داخلی

    اگر چشمان تیزبینی برای طراحی و دكوراسیون دارید، ممكن است قادر باشید كه شغلی را برای مشتریان طراحی داخلی راه اندازی كنید.

    طراح فضای سبز و فضای بیرون منزل

    اگر كارهای بیرون منزل را ترجیح می دهید می توانید به جای داخل با مشتریان جهت طراحی فضاهای بیرونی منزلشان كار كنید.

    صحنه آرا

    شما حتی می توانید با صاحب خانه ها یا دلالان املاك كه می خواهند خانه هایشان را بفروشند كار كنید و كمك كنید تا موقت فضاهایشان را زیبا و مشتری پسند جلوه دهند تا خریداران بیشتری را جذب کنند.

    واسطه كارهای هنری

    شما می توانید از مهارت های سلیقه ای برای شروع یك شغل به عنوان واسطه گری كارهای هنری استفاده كنید؛ كافی است چشمی تیز بین و منابع كافی جهت تهیه و تدارك كارهای هنری داشته باشید.

    هنرمند ایربراش

    كار با ایربراش یك هنر متداول است كه در واقع می تواند به رسانه های گوناگونی ترجمه شود. شما می توانید از استعدادتان در كار با ایربراش برای سفارشی كردن تی شرت ها و زیورآلات استفاده كنید و آنها آنلاین یا در بازارهای محلی بفروشید.

    طراح لباس

    شما می توانید طراح تهیه لباس از پارچه های دم دستی و خرده پارچه باشید و تولیدات خود را در رگال مغازه ها برای فروش بگذارید یا حتی خودتان بفروشید.

    سبك دهنده لباس

    اگر لزوما نمی خواهید لباس طراحی كنید اما در مورد مد علاقه مندید، می توانید شغلتان این باشد كه به عنوان یك سبك دهنده به مشتریان به فراخور خواسته ها و ویژگی هایشان در خرید لباس و ست كردن كمك كنید.

    عكاس چهره

    برای عكاسانی كه به عكاسی در صحنه متمایل اند؛ شما می توانید شغلی در قالب عكاسی چهره به وجود آورید و با مشتریان برای مواردی مثل عكس در حالات مختلف، عكس های خانوادگی، عكس های سر یا حتی عكس های حیوانات خانگی كار كنید.

    كاریكاتوریست

    اگر به كشیدن علاقه مندید و خرده حس طنزی دارید، می توانید این مهارت را به سمت كار كردن به عنوان یك كاریكاتوریست در بازارهای محلی یا نمایشگاه ها ببرید و استعدادتان را به مشتریانی كه برایش پول می دهند نشان دهید.

    استایل دهنده صحنه

    عكاسان، برنامه ریزان نمایشگاه ها و ... گاهی به كمك برای عكس گرفتن ها و فضاسازی ها نیاز دارند. بنابراین شما می توانید به عنوان یك استایل دهنده صحنه كه می آید و چیزها را طوری مرتب می كند كه از لحاظ بصری بهتر به چشم بیاید، برای خود شغلی ایجاد كنید.

    تتو كننده

    تتو كردن یك هنر قدیمی با تنوع زیادی از انسان هاست. اگر حس هنری دارید و آموزش دیده اید می توانید كسب و كار موفقی با تتو برای مشتریان ایجاد نمایید.

    آرایشگر مو

    پتانسیل زیادی برای خلاقیت وجود دارد وقتی كه صحبت از آرایشگری است. می توانید موها را مدلهای منحصر بفرد بزنید، مدلهای مختلف بدهید یا خدمات رنگ ارائه نمایید.

    آرایشگر چهره

    آرایش چهره زمینه دیگری است كه به خلاقیت بالا نیاز دارد. می توانید با یك سالن شروع كنید یا حتی فقط شما به محل های مشتریان خود بروید.

    طراح تی شرت

    در مورد تی شرت به ایده جالبی رسیده اید؟ می توانید كسب وكاری راه بیندازید و تی شرت هایی كه طراحی نموده اید در وب سایتهایی نظیر Redbubble و Cafepress عرضه كنید.

    نویسنده كتاب الكترونیكی

    اگر داستان گویی را دوست دارید، می توانید كتابهای خود را بنویسید و به طور شخصی و آنلاین به صورت كتاب الكترونیكی منتشر نمایید.

    طراح وب سایت

    رشد عظیم طراحی وب ادامه دارد. شما می توانید یك شغل در زمینه طراحی وب سایت با كار با مشتریان برای ساخت وب سایت های سفارشی ایجاد كنید یا حتی الگوهای پیش ساخته وب سایت هایتان را در سایت های دیگر مثل Etsy به فروش رسانید.

    تزئین كننده كیك

    کیک و شیرینی می تواند زمینه بزرگ دیگری برای نمایش خلاقیت باشد. شما می توانید كیك های عروسی و دسرهای مخصوص را تزئین كنید تا مهارت های واقعی هنریتان را به نمایش گذارید.

    نقاش صورت

    نمایشگاه ها، مهمانی های تولد، و وقایع دیگر اغلب نقاشی صورت و فعالیت های مشابه برای كودكان را می طلبد. اگر این فضا را دوست دارید می توانید این خدمات را در منطقه محل زندگیتان ارائه دهید.

    تولید كننده فیلم-كلیپ

    ویدیوهای آنلاین رشد چشمگیری دارد. می توانید با ساخت ویدیوهای خود و بدست آوردن سهمی از تبلیغات در شبكه های اجتماعی درآمدزایی كنید. حتی می توانید به مشتریان دیگر برای پیشبرد پروژه های تهیه ویدیوهایشان كمك كنید.

    باسمه كار

    اگر به باسمه كاری (نقش گذاری روی پارچه از طریق پوشاندن بخشی از پارچه با موم) علاقه مندید می توانید این فرم را روی هر چیز از تی شرت گرفته تا جوراب ایجاد نمایید و به صورت آنلاین یا بازارهای محلی بفروشید.

    سازنده عروسك بادكنكی

    رویدادها اغلب با بالون ها و بادكنك های عروسكی همراه است. شما می توانید خدمات خود را برای خلق هنر بالون برای شركت كنندگان در این رویدادها ارائه كنید یا بالون ها را جهت دكوراسیون نصب نمایید.

    طراح كارت

    كارتها و اقلام كاغذی مشابه هنوز نزد مصرف كنندگان رایج اند. شما می توانید به سلیقه خود،كارت طراحی كنید و بطور آنلاین یا مغازه های كالاهای كاغذی به فروش رسانید.

    پردازنده چوب

    اگر با كار با ابزارها میانه خوبی دارید و از سر هم كردن آنها لذت می برید، شما می توانید چیزهای چوبی زیادی از مجسمه های كوچك گرفته تا قطعات ظریف مبلمان و وسایل منزل بسازید و بفروشید.

    دی جی

    اگر آهنگ شناسید و علاقه مند، به اقتضای شرایط (نه صرفا به عنوان غربی) می توانید به عنوان یك نفر كه می تواند در مراسم و مناسبت ها آهنگ ها را به درستی انتخاب، تركیب و صف بندی نماید، فعالیت نمایید.

    مربی ایروبیک

    امروزه سبكهای زیادی از حركات موزون را می توانید بیاموزید و آموزش دهید. می توانید یك باشگاه ورزشی راه اندازی كنید و مشتریان را در هر سنی پذیرش نمایید.

    معلم موسیقی

    یا می توانید به مردم سازهای مختلف موسیقی را بیاموزید و یا حتی درس های آواز را برای آنها كه تمایل بیشتری دارند ترتیب دهید.

    صداپیشه

    استفاده از صدا می تواند یك فروش خلاقانه باشد. شما می توانید خدماتتان را به عنوان یك صداپیشه برای تبلیغات یا سایر موارد عرضه كنید.

    خیاط

    اگر در دوخت و دوز و اندازه گیری و برش مهارت دارید، می توانید شغل یك خیاط سفارشی را راه اندازی كنید و با مشتریان كار نمایید و به لباس های آنها تنوع دهید.

    قلاب دوزی سفارشی

    شما می توانید با مشتریان جهت سفارشی كردن لباس آنها یا موارد دیگر از طریق قلاب دوزی و زر دوزی كار كنید. حتی می توانید از راه دور و با دریافت سفارشات ارسالی مشتریان كار نمایید، چون هیچ اندازه گیری در كار نیست.

    چهل تكه دوزی

    چهل تكه دوزی یك نوع هنر ظریف است. اما چنانچه مهارت و صبر كافی دارید می توانید با فروش كالاهای چهل تكه دوزی شده مثل لحاف و ... به كسانی كه واقعا خواهان هدایای خاص و اقلام سفارشی هستند یك كار و كاسبی راه بیندازید.

    فروشنده كالاهای بافتنی

    اگر از بافندگی لذت می برید، می توانید كلاه های بافتنی، روسری و غیره ببافید و به طور آنلاین یا در نمایشگاه های صنایع دستی محلی بفروشید.

    شمع ساز

    شمع ها هدایای متداول با مشتریان زیاد هستند و شما می توانید شمع های سفارشی و خلاقانه، به همراه رایحه و رنگ های مختلف تولید كنید.

    سبد باف

    ساخت سبد نوع هنر سنتی دیگری است. شما می توانید سبد در سایزها و شكل های مختلف بسازید و بفروشید.

    سفالگر

    می توانید ظروف و لوازم دكوری سفارشی از گل بسازید و در رنگ های متنوع لعاب دهید.

    خوشنویس

    می توانید كسب و كاری به عنوان یك خطاط ایجاد كنید. شما می توانید خدماتتان را به هر كس، از مشاغلی كه به دنبال حروف نویسی سنتی برای موارد بازاریابی هستند گرفته تا زوج هایی كه دنبال حس فوق العاده خاص برای دعوت هایشان می باشند ارائه كنید.

    نویسنده كتاب كودكان

    كتاب كودكان فرصت زیادی برای خلاقیت است. شما می توانید در داستان نویسی خلاقیت به خرج دهید و تصاویر منحصر بفرد را كنار هم بگذارید تا در طول كتاب با داستان بیاید.

    نقاش ساختمان

    اگر نقاشی پروژه های بزرگ را دوست دارید، چه بومی بهتر از یك خانه؟ شما می توانید خدماتتان را به صاحبان خانه كه می خواهند بیرون یا داخل خانه را رنگ كنند ارائه دهید.

    صابون ساز

    صابون محصول دیگری است كه به شما اجازه می دهد با حضور دو عنصر عطر و زیبایی خلاق باشید. می توانید صابون های گوناگون و محصولات زیبایی درست كنید تا آنلاین یا در بازارهای محلی به فروش رسانید.

    طراح كیف

    اگر از طراحی و جور كردن و كنار هم گذاشتن اجزای كوچك منحصر بفرد لذت می برید، می توانید كسب و كار موفقی در طراحی كیف دستی راه اندازی كنید و كارهای خلاقانه خود را به صورت آنلاین یا در بوتیك های محلی به فروش رسانید.

    فروشنده كارهای قابل چاپ

    اگر می خواهید كارهای هنری تان را طراحی كنید ولی نمی خواهید لزوما به صورت فیزیكی ارائه نمایید، می توانید پیشنهاد فروش آن را به صورت دیجیتال بدهید و چاپ آن را بر عهده خریدار قرار دهید.

    صحاف

    صحافی كتاب هنری قدیمی است؛ اما شما هنوز می توانید پیرامون آن یك كسب و كار با پیشنهاد خدمات به نویسندگان یا مشاغل خصوصی راه بیندازید.

    صاحب مغازه كارهای هنری

    یا اگر می خواهید عشقتان را برای هنر و خلاقیت به كار برید تا به دیگران كمك كنید که استعدادهایشان را به ویترین بیاورند، می توانید یك مغازه كه كارهای گوناگون هنری را می فروشد، راه اندازید.

    منبع: تابناک
    https://www.yjc.ir/fa/news/5813276/%...88%DB%8C%D8%AF
  • 2018/05/06, 15:18
    Sina homaei
    ایده های برتر کارآفرینی اینترنتی

    با ایده های برتر کارآفرینی اینترنتی در خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی مودیجی یا مشاورین دیجیتال هستیم . اگر مطالب ما را تا به اینجا دنبال کرده باشید حتما از هدف مشاورین دیجیتال مطلع هستید و می دانید که ما تمام سعی خود را کرده ایم و خواهیم کرد تا شما هموطنان عزیز موفق بوده و به اهداف خود خیلی زود برسید .ایده های برتر _ تعریف کار آفرینیکار آفرینی یا کار آفرین همانگونه که از کلمه آن بر آورد می شود به وجود آورنده کار محسوب می شود که از کلمه فرانسوی Entrepreneurs به معنی متعهد شدن است گرفته شده ، و برای آن تعاریف گوناگونی از دیدگاه های مختلف گفته شده است . در واقع به فرد به وجود آورنده کار ، کار آفرین و به پروسه و مراحل انجام کار ، کارآفرینی گفته می شود . بزرگان بسیاری در این زمینه تعاریفی را ارائه نموده اند مانند :كار آفرين را فردي ميداند كه مسئوليت توليد و توزيع فعاليت اقتصادي خود را بر عهده دارد. “جان باپتيست سي”كارآفرين فردي است كه ابزار توليد را به منظور تركيب به صورت محصولاتي قابل عرضه به بازار خريداري مي كند. كارآفرين در هنگام خريد از قيمت نهايي محصولات اطلاع ندارد.”ريچارد كانتيلون “كار آفرين فردي است كه تخصص وي “تصميم گيري عقلايي و منطقي در مورد ايجاد هماهنگي در منابع كمياب ” ميباشد. وي ” داشتن توان داوري و قضاوت ” را عنصري مشترك در تمامي كار آفرينان تشخيص داده است . “كاسون “کار آفرین کسب و کاری را برای خود راه می اندازد و باید مواردی را بداند و رعایت کند و حتی انجام دهد
    1. قبول کردن ریسک مالی
    2. سازماندهی امور به تنهایی
    3. یافتن مشتریان در جهت ادامه فعالیت
    4. انجام فعالیت های مختلف به طور همزمان
    5. تصمیم گیری در هر زمینه به تنهایی


    ایده های برترویژگی های بارز کارآفرین
    • تحمل ریسک : فرد کارآفرین باید هر نوع ریسکی را پذیرد . ریسک شکست ، ریسک مالی ، ریسک حیثیتی و … که ممکن است در کار خود آنها را به طور کل از دست بدهد پس باید دارای روحیه ریسک پذیری باشد .
    • هدفمند : آنها شب و روز تنها به هدفی که انتخاب کرده اند می اندیشند و تمام راه های منتهی به هدف را بررسی و سعی می کنند هموارترین و کوتاه ترین راه را انتخاب کنند تا هر چه زودتر به هدف خود با ریسک کمتری برسند
    • شجاع : فرد کار آفرین شجاع است و از خود شجاعت نشان می دهد شاید به گونه ای بشود گفت که پذیرفتن ریسک نیز خود نوعی شجاعت است ولی او باید از آن هم فراتر برود و دل انجام هر نوع کار و تغییراتی را داشته باشد حتی باید به گونه ای با سرنوشت آینده خود و همکاران و … نیز بازی کند .
    • قدرت تحمل : یک کار آفرین باید از قدرت تحمل بالایی برخوردار باشد و یا هر روز آن را تقویت کند باید در برابر تمام امور بخصوص امور منفی صبر داشته باشد و با پشتکار ادامه دهد و همین امر منجر به جذابیت او می شود و در صورت نداشتن بهتر است کار آفرینی را فراموش نماید .
    • خود اتکا : آنها فقط باید به خود متکی باشند و تمام امور را خود انجام دهند و انتظار کمک از طرف اشخاص مختلف را نداشته باشند .
    • خلاق : او باید ایده هایی را در ذهن خود بسازد و بهترین آن را ارائه دهد باید خلاقانه کار کند و نمی تواند به موارد و کارها و راه های سنتی و قدیمی بیاندیشد .
    • شناسایی فرصت ها : فرصت ها را می شناسد و در هر لحظه از فرصت ها استفاده کرده و در یک زمان بهترین عمل و راه را شکار کرده و از آن استفاده نماید .
    • انگیزه بالا : فرد کار آفرین باید دارای انگیزه بالا و قوی باشند به گونه ای که هر راهی را برای رسیدن به آن بپیماید و از هیچ نقص و شکستی دلسرد نشود و هدف خود را رها نکند .



    فرآیندی است که با استفاده از نوآوری و فناوری و با بهره گیری از اینترنت را برای انجام کار ها و یا حل مشکلات انجام می شود حتی شاید بسیاری از افراد برای حل مشکلات خود در اینترنت نیز حاضر به هزینه کردن نیز باشند معمولا این فرآیند به صورت یک وب سایت می باشد که منجر به فروش محصول و یا ارائه خدمات در دنیای وب می شود و به گونه ای بوده که در اقتصاد امروز رشد و پیشرفت چشم گیری داشته است چرا که کسب و کار اینترنتی به کوچکترین کسب و کار ها نیز این فرصت را داده تا خودی نشان دهند و حتی زمینه را برای گستردگی خود فراهم آورند و به راحتی می توانند در اختیار کاربران خود در هر کجای جهان قرار گیرند . زیبایی دنیای وب در این است که همه جای دنیا و جهان در دسترس است و یک بازار به گستردگی جهان است که می توانید همیشه مشتریان خود را داشته باشید هیچ گاه بسته نخواهد بود در طول شبانه روز در دسترس است علاوه بر خرید می توانید از اطلاعات جامع تری نیز استفاده کنید و سطح دانش خود را افزایش دهید .یک فرد کار آفرین اینترنتی باید مهارت های فردی، عمومی ، فنی ، مدیریتی خود را تقویت کند و هر روز به دنبال اطلاعات جدید و به روزی باشد و حتی بسیاری از مهارت ها نیز در خود پرورش دهد چرا که رقیبان بسیاری در این بازار شگفت انگیز وجود دارد او ملزم است بسیاری از موارد اجتماعی ، اخلاقی ، فرهنگی ، اقتصادی را رعایت کند و البته این امر به دلیل نا محدود بودن این نوع کاسبی کاری دشوار است . ولی این امر نباید شما را دلسرد نماید چرا که هزینه راه اندازی این نوع کسب و کار به مراتب کمتر از راه اندازی کسب و کار فیزیکی در دنیای واقعی می باشد . و همین امر بسیار عالی است .موفقیت یک کارآفرین اینترنتی از طریق میزان درآمد حاصل از اینترنت سنجیده می شود پس سعی کنید بهترین و جدید ترین محصولات و خدمات را ارائه نمایید محصولات و خدماتی که شاید نیاز بسیاری از افراد باشد .شروع کار آفرینی اینترنتییک نیاز جامعه و افراد را پیدا کنید و در جهت رفع آن بکوشید متاسفانه مشکل بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی عدم توجه به این موضوع است و یک باره کار خود را راه اندازی می کنند و انتظار بازخورد مثبت را نیز دارند .در جهت فروش و ارائه خدمات و تبلیغات و بازار یابی برنامه ریزی کنید خوب بیاندیشید و تمام راه ها را بررسی نمایید و سعی کنید از یک روش بهینه در جهت کسب و کار خود استفاده نمایید .یک وب سایت برای خود در نظر بگیرید و تمام محصولات و خدمات خود را همچنین اطلاعاتی از خود و شماره های تماس را در آن قرار دهید و سعی کنید وب سایت خود را به روز نگه دارید . و از مطالب جذاب و تأثیر گذار کمک بگیریدمشهور شوید سعی کنید کسب و کار و وب سایت و خود را در سطح اینترنت تبلیغ کنید و قرار دهید در هر انجمن و یا گروه های اینترنتی از نام برند و کسب و کار خود استفاده کنید و آن را برندیگ کنید.ایده های برتر کارآفرینی اینترنتی

    لازم است بگوییم ما در اینجا تنها ایده ها را نام می بریم و تحقیق و بررسی و کسب اطلاعات بیشتر را به عهده خود شما قرار می دهیم .
    1. راه اندازی وب سایت با توجه به نیاز کاربران و شناخت بیشترین درصد نیاز جامعه
    2. ارائه خدمات در سطح وب ، استعداد و یا هنر و یا حرفه خود را برای خدمت رسانی به بقیه در اختیار بگیرید و از آن استفاده نمایید
    3. فروش محصولات اینترنت بستر مناسبی برای تبلیغات محصولات شماست پس از آن بهره بگیرید
    4. فروشگاه اینترنتی
    5. فروش محصولات دیگران ، همانطور که در دنیای واقعی فروش به صورت حق العمل کاری وجود دارد در فضای مجازی نیز این سبک از فروش مجود است که به سایت های همکاری در فروش ختم می شوند.
    6. آموزش زمینه خاص دراینترنت
    7. تعامل ما بین افراد در زمینه های مشترک
    8. فعالیت تبلیغاتی در فضای مجازی
    9. فعالیت و ایجاد صفحات و کانال ها در شبکه های مجازی
    10. ارائه مشاوره در فضای مجازی برای رشد ، کمک و پیشبرد اهداف تجاری و شخصی
    11. طراحی وب سایت و فروش آن
    12. ارائه فضای میزبانی وب ، دامنه و سرور
    13. فروشگاه اینترنتی فایل و محصولات مجازی
    14. شبکه فروشگاهی برای فروش محصولات خود و یا دیگران
    15. برنامه نویسی اپلیکشین تحت وب و یا مستقل و فروش آن در مارکت های موجود.

    http://modigi.ir/%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86%D B%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C/
  • 2018/05/06, 15:17
    Sina homaei
    ایده کارآفرینی از رویا تا واقعیت

    داستانی الهام بخش برای اینکه آستینهایتان را بالا بزنید و رویای کارآفرینی خود را محقق سازید.

    طی یک سال گذشته، خودکاوی‌های بسیاری انجام دادم. ساعات زیادی را صرف تلاش برای کشف رویای غایی و ارزش افزایی به جهان نمودم. قبل از سفر از آنچه که باید بدان پاسخ می‌دادم، واهمه داشتم . می‌دانستم که آگاهانه به استقبال شرایطی با برخی حقایق دشوار می‌روم. زمانی که از سانفرانسیسکو برگشتم، جایی که با فردی مشهور ملاقات کرده بودم. ترتیب دادن جلسه، برایم به مانند کابوس بود و فکر می‌کردم که هرگز اتفاق نمی‌افتد. بخش هولناک‌تر این بود که هیچ دستور کاری نداشتم. من خودم را جمع و جور کرده بودم و حالا در دفتر او وقت ارزشمندش را می‌گرفتم ولی به معنای واقعی هیچ چیز برای صحبت نداشتم. به گزارش اقتصاد آنلاین ، اگرچه ممکن است که تنها ابزار من راهبردی احمقانه باشد، اما این یکی از بهترین جلسات زندگی من بود. همه آنچه انجام دادم به اشتراک گذاشتن ایده کسب و کاری بود که من و دوستم درباره آن صحبت کرده بودیم. در کمال تعجب، او از آن ایده خوشش آمد و خواست که مشارکت کند. به مدت ۱۰ دقیقه وقت گذاشت و مرا به هریک از افراد مشهور دیگری که آنجا بودند معرفی کرد. هیجانی غیرقابل کنترل بر من فائق آمد ولی ناچار بودم که آرام بمانم. شما اگر در چنین موقعیت غیرقابل انتظاری قرار می‌گرفتید چه می‌کردید؟ مسلماً، تشکر می‌کنید و دست به کار می‌شوید. این قرارداد سر گرفت و با ماهها کار سخت پیش رفت. کار سخت خوب است آن هم زمانی که برونداد فوق‌العاده‌ای پیش رویتان باشد. جالب‌تر اینکه، حتی ایده‌ای که در سر داشتم به ریشه‌های موسیقیایی‌ام باز می‌گشتم. فکر می‌کردم موسیقی در من مرده است، اما مشخص شد که نتیجه سالیان زیاد کاری من به هدر نرفته است. تا حدی، درگیری در موسیقی برنامه مخفی من بود و حس موسیقیدانی نبود. در ادامه به هفت روشی که با آن می‌توانید رویایتان را به حقیقت بپیوندید اشاره می‌کنم: ۱- همه ابعاد ایده در مورد شبکه را محقق نمایید.
    این فرمول بسیار ساده است: هرچه افرادی که با آنها ملاقات می‌کنید ارتباط بیشتری به رویای شما داشته باشند، دستیابی به آن برایتان امکان‌پذیرتر خواهد بود. باید شجاعت رفتن و حرف زدن داشته باشید. یکی از ناگفته‌هایم آن است که زمان خود را با افرادی که ربطی به رویایم نداشتم صرف نکردم و قبل از هر کاری افراد شایسته را پیدا کردم. آیا شما هم اطراف خود چنین افرادی سراغ دارید؟ ۲- بی‌امان رویای خود را تعقیب کنید.
    روزهایی فرا می‌رسند که به نظر می رسد میلیون ها مایل از رویای خود فاصله گرفته‌اید. احتمالاً هم همین طور اس. اجازه ندهید چنین مفهوم مخربی، برنامه‌های شما را خراب کند. مگر نه این است که خود را برای تلاشی خستگی‌ناپذیر آماده کرده اید. اما گاهی هم با در نظر گرفتن تمام این تمهیدات، یعنی وارد شدن به جای مناسب، صحبت با افراد مرتبط و تلاش فراوان ممکن است با شکست مواجه شوید. اما اگر تلاشی بی امان داشته باشید اینها کمتر اتفاق می‌افتد. ۳- تمرکز کنید.
    یکی از موارد ناکامی کسب و کار شما اکنون، مرکز اطلاع‌رسانی تلفن‌تان است. هر نرم‌افزاری که برای اطلاع‌رسانی می‌خواهید م‌تواند توجه شما را جلب کرده و برایتان درآمدزایی داشته باشد. تمرکز شما اکنون بر این شرکت‌های نر‌م افزاری است. گاهی باید تلفن را کنار بگذارید، در را ببندید و خود را از وضعیت فعلی دور کنید. ساعاتت زیادی برای رسیدن به رویاهایتان مورد نیاز است. شما به تکر عمیق نیاز دارید. باید یک استراتژیست شوید، مانند ارتشی که می‌خواهد به جنگ برود. رویای شما همان جنگ است.
    تقریباً همه آنچه که شما از زمان تصمیم‌گیری تا دنبال نمودن رویایتان انجام می‌دهید، تمرکز بر یک چیز است. هر چیز دیگری در فهرستت نیازهایتان باید از بین برود. کوچکترین چالش زبانی که برای شرح رویایتان استفاده می کنید می‌تواند همه چیز را متحول کند. ۴- موارد بیهوده زندگی‌تان را دور بیندازید.
    در نزدیکی شما یک فضای بیهوده وجود دارد. مشابه همین فضا نیز در فهرست مخاطبین تلفن شما وجود دارد. افرادی هستند که به تماس با شما فکر می کنند و می‌توانند زمان شما تلف کنند. رویاها زمانی نایل می‌شود که رویکرد مینیمالیستی حاصل شود. تنها راه رسیدن به رویاها همان کاهش اتلاف‌ها است. منظور از اتلاف مردمی است که مرا ناراحت می‌کنند … اموالی که است که زمان و پول مرا می‌گیرد … پولی است که به زعم خودم مجبورم با وجود بی‌نیازی داشته باشم تا موفق شوم. ۵- در مورد مسائل هیجان‌زده شوید.
    جذب موارد صحیح به رویاهایتان از طریق هیجان محقق می‌شود. هنگامی که خود را نسبت به رویایتان خونگرم و شاد نشان می‌دهید و می‌گذارید شور و شوق‌تان با درخششی خا خود را نشان دهد، سیل افراد و مسائل به مانند تلاش برای بازیابی پس از طوفان خواهند بود. در واقع، اگر شما به من ایمیل بزنید، من همه ایده‌هایم را به رایگان برایتان می‌فرستم. ایده‌ها به خودی خود ارزشی ندارند. در واقع آنچه که مرد مهم سیلیکون ولی را به هیجان آورد، اشتیاقی بود که من برای انجام کار داشتم. شما با رویایتان به جایی برسید که بتوانید از خودتان هیجان منتشر کنید. این همان رویایی است که به تحقق خواهد پیوست. ۶- در انجام کارها جدی باشید.
    من دریافتم که زمانی که کارها را جدی انجام می‌دهید از منطقه راحتی خود به اجبار خارج می‌شیود. منطقه راحتی شما، همان چیزی است که موفقیت شما را از بین می‌برد. چه کاری باید انجام دهیم؟ باید گشت و گذار کنیم. چرا؟ چون به هیچ وجه ایده عجیب و غریبی ندارم.
    پیشنهادی به من داده می‌شود و من به جای فکر کردن به آن، به صورت معمول آن را انجام می‌دهم و فقط در جواب می‌گویم «باشد». من احساس کردم که فرصتی جدید دارم. این به مثابه الگوشکنی و نزدیک شدن به رویاهایم بود. ۷- سعی نکنید همیشه پاسخی داشته باشید
    انسان وسواس دانستن همه چیز را دارد. من خود بدترین این اسطوره هستم. همیشه می‌خواهم پاسخ همه چیز را بدانم. این نوعی از OCD است، البته من روانشناس نیستم. بسیاری تجارب نامربوط در زندگی شما اتفاق می‌افتند و شما هیچ ایده‌ای راجع به دلیل آنها ندارید. همه آنچه می‌توانم بگویم آن است که این تجربیات، تا حدی و در برخی نقاط به رویای شما مرتبط هستند و متوجه خواهید شد که به آن نیاز داشتید. وسواس برای برنامه‌ریزی همه جنبه‌های رویایتان را کنار بگذارید و بر اقدام و سعی برای چیزهای جدید تمرکز کنید. پاسخ‌‌ها به موقع و مادامی که متعهد به اقدام باشید وجود خواهند داشت. منبع : اقتصاد آنلاین
    نئوتريد - آموزش کسب وکاراينترنتي
  • 2018/05/06, 15:17
    Sina homaei
    ایده های کارآفرینی چطور شکل می‌گیرند؟

    وقتی صحبت از ایده های کارآفرینی می‌شود، اغلب ما تصور می‌کنیم همه چیز در یافتن یک ایده‌ی خوب خلاصه می‌شود. اما هنگام عملی کردن همان ایده‌ی خوب، متوجه می‌شویم برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق به چیزی بیش از ایده یا محصول خوب نیازمندیم. در این مقاله قصد داریم شما را با مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و تجربه‌ها درباره‌ی نوآوری آشنا کنیم که پیش از عملی کردن ایده های کارآفرینی مختلف باید آنها را در نظر بگیرید.

    ۱. «بهترین راه دستیابی به یک ایده‌ی خوب، داشتن ایده‌های زیاد است»
    حتما این حس را تجربه کرده‌اید که درست وقتی در تلاش برای یافتن یک «ایده‌ی خوب» هستید، مغزتان قفل می‌شود. علتش این است که دستیابی به ایده های کارآفرینی در گروی متفاوت اندیشیدن است. درنتیجه، باز بودن دریچه‌های ذهنی به روی همه‌ی امکانات و احتمالات مهم است. وقتی این دریچه‌ها بسته باشند و شما ایده‌های خاصی را به اصطلاح «فیلتر» کنید و اجازه ورودشان را به مغزتان ندهید، پروسه‌ی تفکر شما همگراست. تفکر همگرا به معنای ارائه‌ی راه‌حل‌های قدیمی در برابر یک مسئله یا همان تفکر منطقی است. اینجاست که احساس می‌کنید مغزتان قفل شده است و نمی‌توانید به ایده‌های متنوع فکر کنید.
    نکته‌ی کلیدی این است که به «تمام» ایده‌ها و راه‌حل‌های مختلف، بدون در نظر گرفتن خوب، بد یا عجیب بودن‌شان فکر کنید. وقتی ایده‌های بسیاری را به‌عنوان ماده‌ی اولیه در اختیار داشته باشید، می‌توانید آنها را منظم، فیلتر و طبقه‌بندی کنید و سپس از میان آنها بهترین ایده‌ را انتخاب کنید.
    ۲. «دستیابی به ایده‌های عالی به زمان احتیاج دارد»
    استیوِن جانسون عمرش را وقف مطالعه‌ی منشأ ایده های کارآفرینی خوب کرد. نتیجه‌ی مطالعات جانسون این بود که ایده های کارآفرینی خوب هرگز به صورت آنی به ذهن خطور نمی‌کنند. شکل‌گیری ایده های کارآفرینی عالی به زمان زیادی احتیاج دارد. شاید سال‌ها طول بکشد تا ایده‌‌ی شما به اندازه‌ی کافی در ذهن‌تان رشد کند و نمایان شود. پس شک نداشته باشید که ایده های کارآفرینی خوب یک شبه به فکرتان نمی‌رسند.
    ۳. «ایده های کارآفرینی خوب از تلاقی با ایده‌های دیگر به‌وجود می‌آیند»

    نتیجه‌ی دیگری که جانسون گرفت این بود که در تاریخ نوآوری‌های بشر، شاهد موارد زیادی هستیم که در آنها فرد ایده‌پرداز نه یک ایده‌ی کامل بلکه یک ایده‌ی نصفه‌و‌نیمه را در ذهن خود پرورانده است. پس باید به دنبال سناریوهای درست باشید تا ایده‌های شما با ایده های کارآفرینی دیگر تلاقی پیدا کنند و کامل شوند.
    ۴. «عقل سالم در بدن سالم است»
    یک فرد سست‌عنصر و تنبل همیشه از سختی و مشقت عملی کردن ایده‌هایش می‌ترسد.
    کارشناسان ورزشی ۳۰ تا ۴۰ دقیقه ورزش صبحگاهی را برای فعال کردن بدن و اکسیژن رساندن به مغز لازم می‌دانند. اگر بدن و ذهن شما فعال و پرانرژی باشد، خلاقیت ذهنی بیشتری خواهید داشت.
    تلاش فیزیکی لازمه‌ی اندیشیدن به ایده های کارآفرینی و عملی کردن آنهاست. همه می‌توانند ایده‌پردازی کنند، اما عده‌ی بسیار کمی، اراده و انگیزه‌ی عملی کردن ایده‌هایشان را دارند.
    ۵. «اگر محیط شما تغییر کند، ایده‌های شما نیز تغییر خواهند کرد»
    اگر گرفتار روزمرگی شده‌اید و هر روز در معرض محرک‌های تکراری قرار می‌گیرید، فکر کردن به ایده‌های متفاوت برای شما بسیار سخت خواهد شد.
    اگر می‌خواهید متفاوت بیاندیشید، کارهای همیشگی را متفاوت انجام بدهید: اگر همیشه با دست راست مسواک می‌زنید، این بار با دست چپ مسواک بزنید، مسیر همیشگی رسیدن به خانه را تغییر بدهید، با افرادی از فرهنگ‌های متفاوت صحبت کنید، سفر کنید، ساعت مچی‌تان را در دست دیگرتان ببندید، غذاهای جدید را امتحان کنید، زبان جدیدی بیاموزید، رقص جدیدی یاد بگیرید، ترتیب لوازم و اشیاء دفتر کار یا خانه‌تان را تغییر بدهید.
    هر کاری که برای تغییر برنامه‌ی همیشگی و متفاوت دیدن و احساس کردن انجام بدهید، به مغز شما امکان ایجاد شبکه‌های عصبی جدیدی را می‌دهد که در حل خلاقانه‌ی مشکلات به شما کمک خواهند کرد.
    ۶. «ایده های کارآفرینی بد، راهِ رسیدن به ایده‌های خوب هستند»
    ۱۰ ایده‌ی بد داشتن، بهتر از ۱ ایده‌ی خوب داشتن است. جالب اینجاست ایده‌ای که در آغاز بد به‌نظر می‌رسد، در نهایت می‌تواند به یک ایده‌ی عالی تبدیل شود.
    اگر می‌خواهید بر خلاقیت خود بیفزایید، باید بر ترس از شکست ایده‌های بد غلبه کنید. هر شکستی به‌منزله‌ی یک تجربه‌ی عملی است که به شما در یافتن ایده های کارآفرینی بهتر کمک می‌کند. در واقع بسیای از نوآوری‌ها زاده‌ی یک اشتباه بوده‌اند.

    برای نمونه به نِتفلیکس (Netflix) اشاره می‌کنیم که درحال حاضر تحسین همگان را برانگیخته است و قطعا یکی از جالب‌ترین موارد کارآفرینی در وب است. هنگام آغاز به کار نتفلیکس در سال ۱۹۹۷، ایده‌ی ارائه‌ی فیلم‌ و سریال از طریق اشتراک، زیاد جالب نبود. در واقع زمانی که این ایده به ذهن مارک راندولف (Mark Randolph) خطور کرد، حتی فرمت DVD وجود نداشت و به همین دلیل کنار گذاشته شد. اما بعدها با رواج فرمت DVD، نتفلیکس متولد شد تا فیلم‌ها را در قالب DVD به‌صورت اینترنتی اجاره بدهد یا بفروشد. شرکت از همان مدل کسب‌وکار اولیه درس‌های زیادی گرفت تا سرانجام به بزرگ‌ترین سکوی محتوای درخواستی در فضای وب تبدیل شد.
    در مسابقات Chindōgu که ژاپن برگزارکننده‌ی آنهاست، اختراعات خلاقانه اما عجیبی به نمایش گذاشته می‌شوند. اگر در اینترنت جست‌وجو کنید، نمونه‌های زیادی از این اختراعات را می‌بینید. شرکت‌های بزرگ معمولا از رقبای شرکت‌کننده در این مسابقات حمایت مالی می‌کنند و از اختراعات عجیب آنها الهام می‌گیرند و متعاقبا محصولات جدیدی تولید می‌کنند که ازنظر تجاری پتانسیل رشد و ترقی را دارند.
    ۷. «مرزها و چالش‌های خلاقانه، زمینه‌ساز پیدایش ایده های کارآفرینی خوب می‌شوند»

    فهرستی از منابع تهیه کنید و جسارت خود را به چالش بکشید. از فکر کردن به ملزومات این کار دست بردارید و در عوض به این فکر کنید که چگونه می‌توانید با منابع موجود به استقبال چالش‌ها بروید. وقتی ذهن‌ به چالش کشیده می‌شود، فورا روی ارائه‌ی راه‌حل تمرکز می‌کند.
    برای عملی کردن این پیشنهاد، یک ورق کاغذ بردارید و در وسط آن چالشی را که قصد دارید با ایده های کارآفرینی حل کنید، یادداشت کنید. سپس آن کاغذ را به دیوار بزنید و هر زمان که ایده‌ای به ذهن‌تان رسید، آن را پیرامون چالشی که در مرکز صفحه یادداشت کرده‌اید، بنویسید. بعد از گذشت مدتی خواهید دید ایده‌های بسیاری را پیرامون چالش اصلی یادداشت کرده‌اید که همگی آنها مواد اولیه‌‌ی شما برای پذیرش ریسک به حساب می‌آیند.
    ۸. «مسئله راه‌اندازی یک کسب‌وکار ارزش‌آفرین است، نه درآمدزا»
    دغدغه‌ی بیشتر کارآفرینان این است که «چه کسب‌وکاری درآمد بیشتری دارد؟» یا «پردرآمدترین کسب‌وکارها کدامند؟»، اما وقتی از آنها بپرسید: «شما که کارآفرین هستید، ایده های کارآفرینی‌ را از کجا پیدا می‌کنید؟»، بیشتر آنها شناسایی نیازهای محیط را عامل یافتن ایده های کارآفرینی خود می‌دانند.
    درست است که هر کسب‌وکاری باید پاسخگوی بخشی از نیازهای جامعه یا گره‌گشای یک مشکل یا ترند بازار باشد، اما این حقیقت که یک نیاز، مشکل یا فرصت وجود دارد به این معنا نیست که من بهترین فرد برای حل آن هستم.
    پیش از اینکه به دنبال ایده‌ها و فرصت‌ها بروید، تکلیف خودتان را با اهداف‌‌تان روشن کنید. رؤیاها، آرزوها، مهارت‌ها و استعدادهای‌ شما چه هستند؟
    هدف شما نباید یافتن ایده های کارآفرینی باشد، بلکه هدف اصلی یافتن ایده های کارآفرینی خودتان است. نقطه‌ای که در آن رؤیاها، استعدادها و آرزوهای شما با نیازها، مشکلات و گرایش‌های محیط همخوانی دارند؛ آنجاست که می‌توانید ایده های کارآفرینی مناسب خودتان را پیدا کنید.
    ۹. «دستیابی به ایده های کارآفرینی حاصل تجربه است»
    محققان روی بنیان‌گذاران ۱۵۰۰ شرکت از شرکت‌های موفق ایالات متحده که سریع‌ترین میزان رشد و ترقی را میان رقبای خود دارند، تحقیق کرده‌اند. هدف این تحقیق، یافتن منشأ ایده‌‌ های کارآفرینی این افراد بود. ۴۴ درصد از این کارفرمایان ادعا کردند که منشأ ایده‌ های کارآفرینی آنها حاصل تجربه‌هایی بوده است که در مشاغل گذشته به‌عنوان کارمند کسب کرده‌اند.
    این درصد حاوی دو نکته‌ی جالب است. نخست اینکه احتمال موفقیت شما در صنایعی که فرصت کار کردن در آنها را داشته‌اید، بیشتر است و دوم اینکه اگر می‌خواهید کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنید، اما به‌طور کامل آمادگی آن را ندارید، عاقلانه‌ترین کار این است که منصرف شوید و به فکر کار کردن در صنعتی باشید که دوست دارید خودتان در آینده راه‌اندازی کنید تا از این طریق تجربه‌های باارزشی را برای هدف آتی خود کسب کنید.
    ۱۰. «تنها آزمون واقعی یک ایده های کارآفرینی عملکرد آن در بازار است»
    خوب یا بد بودن هیچ کسب‌وکاری تا زمانی که در عمل وارد بازار نشود، قابل‌ پیش‌بینی نیست. اگر می‌خواهید پتانسیل واقعی ایده‌ی خود را بسنجید، باید برای معرفی آن به بازار شجاع باشید. پس بهتر است در آغاز محصول کوچکی با قابلیت رشد حداقل تولید و آن را آراسته کنید، در دسترس مشتریان قرار بدهید و منتظر نتیجه بمانید.

    پیتر دراکر (Peter Drucker) می‌گوید:
    «ملاک سنجش یک نوآوری، تازه و بی‌سابقه بودن، محتوای علمی و نبوغ آن نیست بلکه موفقیت آن در بازار است».
    مطلب مرتبط: ۱۰ ترند کسب و کار که باعث موفقیت در سال ۲۰۱۸ می‌شوند
    ۱۱. «ایده‌ی شما زمانی تغییر خواهد کرد که آن را عملی کنید»
    فارغ از اینکه ایده‌ی شما چقدر عالی به‌نظر می‌رسد، مطمئن باشید که در عمل به شدت تغییر خواهد کرد. پس آماده‌ی این تغییر باشید و هوشمندانه به انتقادات گوش بدهید.
    وقتی با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنید، بازخوردهای باارزشی از آنها دریافت می‌کنید که به بهبود و مستحکم کردن ایده های کارآفرینی و محصولات شما کمک خواهند کرد.
    ۱۲. «نبوغ واقعی به معنای ساده کردن پیچیدگی‌هاست»
    یکی دیگر از مشکلات بزرگ و شایع کارآفرینان این است که هدف‌شان تولید یک «محصول بی‌عیب‌ ‌ونقص» است. به همین منظور به‌طور دائم ویژگی‌هایی را به محصولات خود اضافه می‌کنند. در آخر کار به جایی می‌رسد که هزینه‌ی تولید محصولات‌ بسیار بالا می‌شود و این از نقطه‌نظر تجاری قابل‌قبول نیست.
    مهمترین ویژگی محصول خود را تعریف و فقط روی آن تمرکز کنید. با یک ویژگی ساده و تأثیرگذار که مشتری‌پسند باشد، شروع کنید. به مرور و در نتیجه‌ی تعامل با مشتریان و کسب تجربه می‌توانید ویژگی‌های دیگری را به محصول خود اضافه کنید.
    ۱۳. «مشتریان به مشکلات‌شان اهمیت می‌دهند، نه راه‌حل‌های شما»
    مشتریان به دنبال محصولات یا خدمات نیستند؛ آنها در پی راهی برای حل مشکلات‌شان هستند.
    کلِیتون کریسِنسِن (Clayton Christensen) در کتاب خود به‌نام «The Solution of Innovators»، مفهوم شناخت وظیفه یا کاری که باید انجام داد را به‌عنوان نقطه‌ی شروعِ تحقیق درباره‌ی نوآوری معرفی کرده است.
    فهرستی تهیه کنید از تمام کارهایی که مشتری شما باید انجام بدهد تا بتواند مشکلی که شما برای رفع آن محصول‌تان را تولید کرده‌اید، حل کند. این فهرست مقاطعی از پروسه را که مشتری احساس ناامیدی می‌کند و تصمیم می‌گیرد کدام عناصر، پروسه را برای او ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهند کرد، مشخص می‌کند. محصولات خود را به شیوه‌ای تولید کنید که پروسه‌ی حل مشکل را ساده‌تر کند و در عین حال از ناامیدی مشتری بکاهد و بر رضایتش بیفزاید.
    چالش سختی است، این‌طور نیست؟ با کمک بوم ارزش پیشنهادی (Value Proposition Canvas) می‌توانید محصولات و خدماتی را ارائه کنید که واقعا مشکلات مشتریان شما را حل کنند.
    ۱۴. «درگیر مسئله شوید، نه راه‌حل»

    وقتی خودتان را درگیر یک ایده کنید، ممکن است به اشتباه محصولاتی تولید کنید که مشتریان شما نه می‌خواهند و نه به آنها نیازی دارند.
    با تمرکز روی «مشکل» و نه «راه‌حل» آن، زاویه‌ی دید شما نسبت به مدل کسب‌وکاری که قصد راه‌اندازی آن را دارید، وسیع‌تر خواهد شد.
    ۱۵. «داشتن یک ایده‌ی خوب به معنای داشتن یک کسب‌وکار خوب نیست»
    تفاوت زیادی بین داشتن یک ایده‌ی خوب و یک محصول خوب و تفاوت بیشتری میان داشتن یک محصول خوب و یک کسب‌وکار خوب وجود دارد.
    برای تبدیل ایده‌تان به یک کسب‌وکار، عناصر مختلفی را باید تعریف کنید و برای انجام این کار می‌توانید از Lienzo برای خلق مدل‌های کسب‌وکار استفاده کنید. Lienzo‌ یک ابزار بصری است که ۹ عنصر کلیدی از عملیات یک شرکت را خلاصه می‌کند. این ابزار توسط الکساندر اُستِروالدِر در کتابش به‌نام «Business Model Generation» معرفی شد.
    شرکت شما در بازار نه با محصولات، بلکه با مدل‌‌های کسب‌وکار رقابت می‌کند.
    ۱۶. «به اشتراک گذاشتن ایده های کارآفرینی به آنها فرصت رشد می‌دهد»
    ترس فلج‌کننده است. زمانی که از دزدیده شدن ایده های کارآفرینی خود ترس زیادی داشته باشیم، ترجیح می‌دهیم آنها را به زبان نیاوریم. اما از نظر تاریخی ثابت شده است که ایده های کارآفرینی زمانی رشد می‌کنند که با ایده‌های دیگر تلاقی پیدا کنند.
    مطلب مرتبط: چطور با شرکت های رقیب اهل تقلید کنار بیاییم؟
    باید ایده های کارآفرینی خود را به زبان بیاورید تا فرصت رشد پیدا کنند و زمینه‌ساز شروع پروژه‌های بزرگ شوند. آنها را به اشتراک بگذارید و از بازخوردها و نظراتی که دریافت می‌کنید نهایت استفاده را ببرید. با متخصصان و افراد بلندهمت تعامل و از ایده‌های آنها استفاده کنید و برای چشم‌انداز پروژه‌های دیگری که در ذهن دارید از آنها الهام بگیرید. با این روش می‌توانید به اطلاعات باارزشی که باعث رشد ایده های کارآفرینی شما می‌شوند، دست پیدا کنید.
    هیچ چیز سریع‌تر از محبوس شدن یک ایده در ذهن‌، سبب مرگ آن نمی‌شود.
    ‍۱۷. «اگر بخشی از ایده‌ی خود نیستید، پس آن ایده از آنِ شما نیست»
    اگر هر کسی بتواند ایده‌ های کارآفرینی شما را قاپ بزند و آنها را اجرا کند، پس آن ایده‌‌ها به شما تعلق نداشته‌اند.
    شما به‌عنوان کارآفرین باید به ارزش ایده‌ های کارآفرینی خود بیفزایید. تجربیات، دیدگاه‌ها، توانایی‌ها، شیوه‌ی درک دنیای پیرامون و استعدادهای شما همگی باید در ایده های کارآفرینی شما نهفته باشند. فراموش نکنید که ایده‌ها را می‌توان دزدید، اما استعداد را هرگز!
    ۱۸. «شاد بودن، خلاقیت شما را بیشتر می‌کند»

    وقتی از کاری که انجام می‌دهید لذت می‌برید، ایده‌های خلاقانه آسان‌تر به ذهن‌تان می‌رسند. حتما کسب‌وکاری را انتخاب کنید که دوست دارید و همیشه به فکر راهی برای غافلگیر کردن مشتریان‌ خود باشید. اگر از کاری که انجام می‌دهید انگیزه نمی‌گیرید، هر بار که به انجام آن مشغول شوید، دچار ناامیدی می‌شوید و جریان ورود ایده‌ها به مغزتان مسدود می‌شود.
    ۱۹. «شرکت‌های بزرگ حاصل همکاری تیم‌های عالی هستند نه ایده‌های خوب»
    این مهم‌ترین درسی است که می‌توانید در مورد عملی ساختن ایده های کارآفرینی بیاموزید. ایده‌ها و محصولات مدام درحال تغییر هستند و لحظات تردید و عدم‌قطعیت همیشه وجود دارند، بنابراین با افرادی معاشرت کنید که پر شورو‌شوق و متعهد هستند و آمادگی تلاش خستگی‌ناپذیر برای عملی کردن ایده های کارآفرینی خود را دارند.
    بیشتر کسانی که برای نخستین بار متعهد به اندیشیدن درباره‌ی ایده های کارآفرینی می‌شوند، ذهن خود را درگیر یافتن یک «ایده‌ی تمام عیار» می‌کنند و به اشتباه تصور می‌کنند‌ اگر به چنین ایده‌ای دست یابند، موفقیت در انتظارشان است. در عوض بهتر است روی ایجاد یک «تیم تمام عیار» تمرکز کنید.
    ۲۰. «نوآوری ماندگارتر از نبوغ است»
    قصد نداریم ارزش نبوغ و خلاقیت ذاتی را کم جلوه بدهیم اما واقعیت این است که همه‌ی ما از میزان بالایی از خلاقیت برخورداریم، با این تفاوت که عده‌ی بسیار کمی از ما ایده‌هایمان را باور می‌کنیم و حاضریم وقت، منابع، تلاش و انرژی‌مان را صرف عملی کردن آنها کنیم.
    از قرار معلوم کارآفرینان بزرگ زمان ما، افرادی مانند ایلان ماسک، استیو جابز و بیل گیتس همگی از قدرت تخیل بی‌نظیری برخوردارند و برای عملی کردن تخیلات‌شان سال‌های زیادی را سرسختانه تلاش کرده‌اند و دست از امید برنداشته‌اند.
    ۲۱. «ایده‌ی بد یا خوب وجود ندارد، فقط برخی از ایده‌ها بیشتر از ایده‌های دیگر فرصت رشد داشته‌اند»

    در این مقاله چندین بار به مفهوم «ایده‌ی خوب» و «ایده‌ی بد» اشاره کردیم. در این مورد آخر نیز باید اشاره کنیم که ایده های کارآفرینی همیشه در مسیر رشد قرار دارند و تا حد زیادی به زمینه و شرایط متکی هستند. یک ایده‌ی به ظاهر «بد» فقط در زمان حال خام به‌نظر می‌رسد و ممکن است با تغییر شرایط به یک «ایده‌ی خوب» تبدیل شود.
    به نخستین فردی فکر کنید که ایده‌ی حمل‌ونقل افراد توسط یک وسیله‌ی نقلیه‌ی عظیم با پرواز در آسمان‌ها و عبور از قاره‌ها با سرعت زیاد به ذهنش رسید. این ایده نیز بدون‌ شک در آغاز بعید و غیرممکن به‌نظر می‌رسید، اما امروزه استفاده از هواپیما بدون فکر کردن به نحوه‌ی عملکرد آن، برای ما به یک امر کاملا عادی تبدیل شده است. ایده‌ای که شاید ازنظر ایده‌پرداز اولیه غیرممکن می‌نمود، در نهایت به یک ایده‌ی خارق‌العاده و مقرون‌به‌صرفه تبدیل شد.
    در پایان از شما دعوت می‌کنیم تمام ایده‌هایتان را روی کاغذ بنویسید، هرچند عجیب‌وغریب یا احمقانه به‌نظر برسند. فهرست ایده های کارآفرینی خود را روی دیوار نصب کنید و تردید نداشته باشید که در بین همه‌ی این ایده‌ها، فرصت‌های بی‌نظیری را برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار پیدا خواهید کرد.
    برگرفته از: Businessstudynotes.com
    ایده های کارآفرینی چطور شکل می‌گیرند؟ | آژانس تبلیغاتی پرمون طرح
  • 2018/05/06, 15:16
    Sina homaei
    ۲۰ایده برتر کارآفرینی برای کشورهای در حال توسعه (جهان سوم)

    آیا شما کارآفرینی با استعداد هستید؟ آیا شما ساکن یک کشور در حال توسعه یا جهان سومی هستید و به دنبال پیدا کردن راهی هستید که پول شما به کارتان بیاید؟ در ادامه می توانید لیست ۲۰ ایده خلاقانه را برای کسب و کار در کشورهای جهان سوم ببینید.
    بسیاری از مردم از سرمایه گذاری در کشورهای در حال توسعه به علت اینکه احساس می کنند سرمایه گذاری آنها بی خطر نیست اجتناب می کنند، اما در عین حال سرمایه گذاران زیرک متوجه پتانسیل بالای این کشورها برای سرمایه گذاری هستند.
    بسیاری از کشورهای جهان سوم دارای منابع طبیعی خدادای هستند ولی متاسفانه در بسیاری زمینه های دیگر کمبود دارند. به عنوان یک سرمایه گذار هوشمند که در کشوری در حال توسعه زندگی می کند و یا تنها به عنوان شخصی که علاقه مند به این کشورهاست؛ لیستی که در ادامه ارائه می شود می تواند برای شما مفید باشد.
    ۲۰ ایده برتر کارآفرینی برای کشورهای در حال توسعه (جهان سوم)
    1- منابع جایگزین انرژی
    یکی از مواردی که بسیاری از کشورهای در حال توسعه با آن درگیر هستند مسئله فقدان عرضه ثابت انرژی است و در نتیجه شهروندان یاد گرفته اند که از منابع جایگزین انرژی استفاده کنند. شما می توانید با عرضه منابع جایگزین انرژی از جمله انرژی خورشیدی، انرژی زمین گرمایی و باد پول خوبی به جیب بزنید. همچنین از طریق واردات و فروش ژنراتور نیز می توان به پول خوبی دست یافت.
    2- منابع جایگزین سوخت
    محبوب ترین سوخت ها در کشورهای در حال توسعه بنزین، گازوئیل و نفت سفید هستند. با وجود اینکه این فرآورده ها بسیار گران هستند و با در نظر گرفتن این واقعیت که بیشتر مردم روزانه به حجم زیادی از این سوخت ها نیاز دارند، بسیاری از مردم تمایل به خریدن جایگزین های ارزانتر دارند.
    سوخت زیستی و اتانول دو جایگزین محبوب برای این سوخت ها هستند که مورد استقبال مردم قرار گرفته و شما می توانید با سرمایه گذاری در این کسب و کارهای نوظهور به سود قابل توجهی دست پیدا کنید.
    3- کم کننده های مصرف سوخت
    ایده هوشمند دیگری برای مردمی که می خواهند در آفریقا سرمایه گذای کنند تولید فرآورده هایی است که می توانند مصرف سوخت را کاهش دهند. شما می توانید به پولی خوبی برسید اگر محصولی را معرفی کنید که در این زمینه بسیار کارآمد باشد.
    4- صادرات و واردات
    همانطور که قبلا نیز اشاره شد کشورهای درحال توسعه سرشار از منابع طبیعی خدادی هستند اما در بسیاری زمینه های دیگر کمبود وجود دارد. شروع یک کسب و کار صادرات و واردات در کشورهای در حال توسعه می تواند ایده ای هوشمندانه باشد.
    شما می توانید محصولاتی که بازار خوبی دارند مانند کامپیوتر، موبایل، شارژر نوری، لباس، کفش و برخی اقلام غذایی را وارد کرده و فرآورده های کشاورزی که به وفور موجود بوده و مورد نیاز کشورهای توسعه یافته هستند را صادر کنید. قهوه، ارزن، زغال چوب و هسته پالم مواردی از این دست هستند.
    5- مواد غذایی فرآوری و بسته بندی شده
    شما هرگز با انتخاب یک کسب و کار مربوط به مواد غذایی در کشوری در حال توسعه اشتباهی مرتکب نشده اید. سعی کنید مواد غذایی محبوب و پر مصرف همچون نشاسته، آرد، فرنی، روغن پالم، گندم، چاشنی ها و ادویه های مختلف و سایر اقلام غذایی را برای فرآوری و بسته بندی انتخاب کنید. شما از این کسب و کار سود زیادی می برید.
    6- فروش وسایل دست دوم
    وسایل و اجناس دست دوم در کشورهای در حال توسعه برای مردمی که توانایی خرید اقلام نو را ندارند جایگزین بسیار قابل توجهی هستند. وسایل دست دوم مثل موبایل، وسایل برقی، کامپیوتر، ماشین و حتی لباس می توانند بازار خوبی داشته باشند.
    7- بسته بندی و تحویل گوشت
    آگاهی مردم در کشورهای در حال توسعه در باره پیامدهای بهداشتی مصرف گوشت هایی که به صورت بهداشتی عرضه نمی شوند در حال افزایش است. بسیاری از مردم ترجیح می دهند که گوشت های بسته بندی را به جای گوشت های فروشگاه های محلی مملو از جرم و حشرات خریداری کنند. اگر شما می توانید امکانات لازم را تهیه کنید باز کردن یک فروشگاه عرضه بهداشتی گوشت می تواند ایده مناسبی باشد.
    8- سرویس های ایمنی
    ایمنی در کشورهای در حال توسعه چالش بزرگی محسوب می شود. بسیاری از افراد و شرکت ها به دنبال راه هایی برای محافظت از خودشان هستند. شما می توانید شروع به عرضه لباس های مخصوص کینید که به ابزارهایی با تکنولوژی بالا برای افزایش ایمنی افراد مجهز باشند. همچنین می توانید با فروش این ابزارها نیز به پول خوبی برسید.
    9- مشاور املاک
    صنعت مشاوره املاک صنعتی در حال شکوفایی در کشورهای آفریقایی و سایر کشورهای در حال توسعه است چرا که مسئله مسکن در این کشورها جز دغدغه های اصلی مردم محسوب می شود. این می تواند صنعتی باشد که شما از سرمایه گذاری در آن پشیمان نخواهید شد.
    10- خدمات تدارکات
    معمولا تقاضا برای خدمات تدارکات برای پروژه های دولتی و سایر سرمایه گذاری های کلان بسیار است. اگر شما ایده مناسبی برای تامین ارزان تر اقلام دارید می توانید آژانس تدارکاتی خود را تاسیس کنید.
    11- خدمات حمل و نقل
    شرکت های تولیدی، وارد کننده ها و بسیاری از صاحبان تجارت های مختلف به مردمی نیاز دارند که به آنها در انتقال مواد اولیه و اقلام وارداتی از محلی به محل دیگر کمک کنند.
    همچنین حمل و نقل برای بسیاری از شهروندان چالشی بزرگ محسوب می شود چرا که بسیاری از مردم نمی توانند وسیله نقلیه شخصی خود را داشته باشند. اگر شما علاقه مند به سرمایه گذاری در آفریقا هستید این می تواند یک فرصت مناسب برای سرمایه گذاری برای شما باشد.
    12- رمزگذاری و حفاظت اطلاعات
    آژانس های دولتی، بانک ها و شرکت های چند ملیتی هزینه های هنگفتی برای حفاظت اطلاعات خود از جاسوسان و هکرها می پردازند. اگر شما تخصص و منابع لازم را دارید، می توانید آژانس حفاظت اطلاعات شخصی خود را راه اندازی کنید.
    13- شعبه فست فود و یا سوپرمارکت
    شرکت های مک دونالد و تسکو بر خلاف نظر مردم در کشورهای جهان سوم فروش زیادی دارند، مردم کشورهای جهان سوم نیز تمایل دارند تا بهترین چیزها را برای خود داشته باشند.
    14- تولیدی لباس
    شما می توانید با شروع یک برند مد با کیفیت بالا و مقرون به صرفه به پول خوبی دست بیابید.
    15- خدمات مشاوره آموزشی
    به علت سیستم آموزشی ضعیف و ناکارآمد در این کشورها بسیاری از مردم تلاش دارند تا در صورتی که توانایی آن را داشته باشند در کشورهای توسعه یافته درس بخوانند. شما می توانید در این زمینه با ارائه مشاوره های تخصصی به دانشجویان و دانش آموزان در انتخاب محل تحصیل و دریافت ویزا کمک کنید.
    16- آژانس مسافرتی
    شما همچنین می توانید خدمات مشاوره مسافرت را با امکان رزور آنلاین هتل، رزور بلیط و خدمات راهنمای تورهای گردشگری و غیره به مردمی که از کشورهای دیگر به دیدن کشورهای در حال توسعه می آیند خدمات رسانی کنید.
    17- آژانس کاریابی
    بسیاری از مردم با چالش بیکاری مواجه هستند و در طرف مقابل شرکت های بسیاری هستند که در جستجوی بهترین افراد هستند تا موقعیت های خالی شغلی خود را به آنها بسپارند. بسیاری از این شرکت ها این وظیفه را به عهده شرکت های دیگر می گذارند.
    شما می توانید با افتتاح آژانس کاریابی خود پلی بین کارکنان احتمالی و شرکت ها باشید و از این کار پولی خوبی عاید شما می شود.
    18- تجارت الکترونیک
    کششورهای جهان سوم از انقلاب تجارت الکترونیک عقب نمانده اند. بسیاری از مردم از خرید و فروش اینترنتی استقبال کرده اند. شما هم می توانید با آغاز به کار فروشگاه اینترنتی خود پول خوبی از خرده فروشی کسب کنید.
    19- خدمات مالی
    ایده های کسب و کار بسیاری برای کارآفرینان در کشورهای جهان سوم وجود دارد اما یکی از اصلی ترین مشکل ها نبود سرمایه است. اگر شما پول زیادی دارید که به آن نیاز ندارید؛ چرا یک شرکت خدمات مالی تاسیس نمی کنید تا با قرض دادن این پول به مردم آنها را علاقه مند به عملی کردن ایده هایشان کند؟
    شما می توانید در همچنین معاملاتی نقش کارگزار داشته باشید. به دنبال مردمی که پول اضافه دارند و مردمی که به دنبال سرمایه هستند بگردید، آنها را به هم متصل کرده و برای انجام این کار کمیسیون بگیرید.
    20- نظرسنجی و جمع آوری داده ها
    سازمان های بین المللی در آفریقا، موسسات پژوهشی و حتی دولت ها به مردم برای جمع آوری اطلاعات و انجام پژوهش ها در موضوعات مختلف پول پرداخت می کنند. اگر شما در این زمینه ها متخصص هستید شرکت پژوهشی و جمع آوری داده خود را راه بیاندازید و پول بدست بیاورید.
    http://www.mytopbusinessideas.com/th...rld-countries/
    ۲۰ایده برتر کارآفرینی برای کشورهای در حال توسعه (جهان سوم)
  • 2018/05/06, 15:15
    Sina homaei
    هشت روش برای پیدا کردن یک ایده کسب و کار

    همیشه آغاز سال نو زمان مناسبی برای تلاش و راه اندازی یک کسب و کار جدید است. اما البته که شما باید پیش از آن یک ایده برنده در اختیار داشته باشید. استفان کِی (Stephen Key) که یکی از موسسین وبسایت inventright.com به مرکزیت گِلِنبروک و نویسنده کتاب “یک ایده ساده برای استارتاپ ها و کارآفرینان: با رویای خود زندگی کرده و شرکت سوده خود را بنا کنید” منتشر شده در سال 2012 توسط انتشارات مک گرو هیل می باشد، اعتقاد دارد که شما به این منظور باید به تعداد بسیار زیادی از ایده های مختلف دست پیدا کنید تا در نهایت به موفقیت برسید.
    کِی که پروانه بیش از 20 محصول مختلف را در طی 25 سال اخیر بدست آورده است می گوید او با پیدا کردن راه های مختلف برای درگیر کردن ذهن خود ایده های مختلفی را ایجاد می کند، این راه ها و روشها شامل قدم زدن در بین راهرو های فروشگاه ها تا پیدا کردن منافذ مختلف و شناخته نشده موجود در بازار می شود.
    اینها 8 روش مختلف از کِی و دیگر کارشناسان این حوزه است که به شما کمک می کند تا نیروی خلاقیت خود را به حرکت در آورید:
    • از خود بپرسید “پس از این چه چیزی در پی خواهد آمد؟”


    ایده های موفق کسب و کار اغلب بعد از گذر از پیچ اولیه در نظر می آیند. سرجیو مونسالو (Sergio Monsalve) که یکی از شرکای یک شرکت سرمایه گذاری در کالیفرنیا می باشد اعتقاد دارد که همیشه باید به روند ها و تکنولوژی های موجود در افق دور دست بیاندیشید و اینکه شما در آن دوره چگونه باید عمل کنید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. او پیشنهاد می کند که به عنوان مثال در حین اندیشیدن به نوآوریهای مرتبط با اتاق نشیمن و و سیستم های سرگرمی منزل در این دوره که شرکتهایی مثل اپل در حال توسعه و تکامل تکنولوژی های جدید مرتبط با تلویزیون می باشند باید به این موضوع توجه کرد که: “روشهای جدید دیگر برای ماندن در خانه و سرگرم شدن چه مواردی هستند؟”
    [level-member]
    • در رابطه با چیزی که مزاحم شماست، کاری انجام دهید.


    زمانی که کولین بارسلوس (Colin Barceloux) در کالج مشغول تحصیل بود، فکر می کرد که هزینه های مرتبط با تهیه کتب درسی بسیار بالاست. در سال 2007 و دو سال پس از فارغ التحصیلی او تصمیمی گرفت و سپس اقدام به راه اندازی Bookrenter.com کرد که کسب و کاری واقع در سان ماتئو کالیفرنیاست و اقدام به اجاره دادن کتب مختلف با حدود 60 درصد تخفیف می کند. در حقیقت کسب و کاری که از روی استیصال و توسط یک نفر شروع شده بود اکنون بیش از 200 کارمند و 1.5 میلیون کاربر دارد. او می گوید: “شما تنها باید به دنبال مواردی باشید که موجب ناامیدی و خراب کردن فکر و ذهن شماست، این همان ایده کسب و کار شما برای شروع می باشد.”
    • در جستجوی زمینه های خاص و تخصصی باشید


    کِی می گوید: “ایده کسب و کار شما نباید به اختراع مجدد چرخ بپردازد. در جستجوی مواردی باشید که برخی از بازیکنان مطرح در یک صنعت کمبود آن را احساس می کنند و بررسی کنید و ببینید که آیا قادر به پر کردن این خلاء هستید؟” به عنوان مثال در سال 2003 او شرکت Hot Picks که در حال حاضر مرکزیت آن در سان خوزه کالیفرنیاست را راه اندازی کرد و این ایده پس از آن به ذهنش رسید که متوجه شد برندهای مطرح فعال در صنعت گیتار نمونه کلکسیونی پیک(آلتی نوک تیز برای نواختن) گیتار را عرضه نمی کنند. کِی نمونه ای از پیک گیتار را با طرح جمجمه طراحی کرد و بوسیله آن خلاء موجود در بازار را پر کرد و آن را در بیش از 1000 فروشگاه از جمله وال مارت و 7 اِلوِن (7-Eleven) به فروش رساند. او اعتقاد دارد که مردان بزرگ همیشه حجم بالایی از فرصتهای ناشناخته را از خود باقی می گذارند.
    • مهارت های خود را در یک زمینه کاملا نو و جدید به کار بگیرید.


    بیل فیشر (Bill Fischer)که پروفسور نوآوری در IMD، مطرح ترین مدرسه کسب و کار سوئیس، و نویسنده همکار در کتاب “شکار ایده: چگونه بهترین ایده ها پیدا و عملی کنیم” (2011) پیشنهاد می کند: “در رابطه با مهارتهای خود فکر کنید و ببینید که آیا ممکن است در یک زمینه و حوزه خاص کاربرد داشته باشد یا نه؟” به عنوان مثال شرکت JMC Soundboard را در نظر بگیرید که یک شرکت سوئیسی سازنده بهترین و گرانترین نمونه بلندگو ها می باشد. ژان میشل کپت (Jeanmichel Capt) این بلندگو را با بکارگیری تجربه خود در ساختن گیتار به عنوان یک ساز زهی با استفاده از همان تنش و پیچش صدا طراحی کرد تا بتواند صدایی را با بالاترین کیفیت ایجاد کند و در عین حال ظاهری صیقلی و از جنس چوب داشته باشد. در این رابطه باز هم می توان به Providence اشاره کرد که شرکتی است در زمینه خدمات درمانی و توسط ژولی سیژیل (Julie Sygiel) راه اندازی شده است. او برای این کار از آموزش های خود در زمینه مهندسی شیمی استفاده کرد و پارچه ای ضد نشت و مقاوم در برابر لک طراحی کرد که از آن در تهیه لباس زیر بانوان فعال استفاده می شود تا اینکه آنها هیچگونه نگرانی در رابطه با نفوذ لکه های مربوط به دوران قاعدگی خود در حین انجام فعالیت های ورزشی نداشته باشند.
    • طبقه ای را پیدا کنید که اخیرا در آن هیچگونه نوآوری روی نداده است.


    زمانی که صحبت از پیدا کردن ایده می شود، کِی همیشه علاقمند به پیدا کردن بازارهایی است که اخیرا هیچگونه نوآوری را تجربه نکرده اند. به عنوان مثال، زمانی که متوجه شد تغییرات بسیار جزئی در رابطه با برچسب اطلاعات محصول روی داده است، اقدام به طراحی Spinformation کرد که برچسبی بود متشکل از دو لایه – یک لایه در بالا که با داشتن منفذ هایی به دور محصول از قابیلت چرخش برخوردار بوده و شما از طریق آن منافذ قادر به دیدن سطح زیرین هستید و یک سطح زیرین که با چرخاندن سطح بالایی قادر به خواندن اطلاعات درج شده بر روی آن هستید.
    • نمونه ای ارزان تر از یک محصول موجود را عرضه کنید.


    برخی از شرکتها اغلب اقدام به عرضه نمونه ای ارزان تر از یک محصول را می کنند که اکنون در بازار موجود می باشد. به عنوان مثال به شرکت Warby Parker توجه کنید که یک شرکت عرضه کننده عینک است و در سال 2010 با همکاری 4 دوست از دوران تحصیل در مدرسه کسب و کار آغاز شد. این شرکت که مرکز آن در نیویورک است در زمینه فروش عینکهای طبی فعالیت دارد و عینکهایی را که عموما از 300 دلار به بالا عرضه می شوند با قیمت 95 دلار عرضه می کند. از زمان راه اندازی این شرکت تا کنون تعداد کارکنان این مجموعه در حال حاضر به 100 نفر رسیده است.
    • با خریداران صحبت کنید.


    برای پیدا کردن یک ایده مناسب که نیازهای مردم را برآورده نماید، هیچ روشی بهتر از صحبت کردن با خریداران نیست. اگر به دوچرخه های کوهستان علاقمند هستید، در راهرو های فروش این محصول در فروشگاه های ورزشی و دوچرخه قدم بزنید و از خریداران در مورد چیزی که آرزوی یافتن آن در بازار را دارند سوال کنید. اگر علاقمند به راه اندازی یک کسب و کار الکترونیک هستید، تهیه و ارسال یک نظرسنجی آنلاین و ارسال آن به مشتریان بازار هدف خود و پرسش از آنها در مورد نیازها و علایقشان را مد نظر قرار دهید.
    • محصولات مختلف را با هم ترکیب کرده و نتیجه را بررسی کنید


    کِی می گوید: “در راهروهای فروشگاه های دارو، سخت افزار یا اسباب بازی فروشی ها قدم بزنید و سعی کنید دو محصول از راهروهای مختلف را با هم ترکیب کنید و به یک محصول تبدیل کنید.” از این طریق به احتمال زیاد به چند ایده دست پیدا می کنید، اما این کار را با روحیه و آمادگی خوب انجام دهید، چرا که اغلب به چیز قابل قبولی دست پیدا نمی کنید و اغلب ایده های نهایی بی معنی می باشند. “اما گاهی اتفاق می افتد که برخی از این ایده ها آنقدر خوب و با ارزش باشندکه جبران زحمات و زمان صرف شده را داشته باشند
    هشت روش برای پیدا کردن یک ایده کسب و کار | مدرسه کارآفرینی و کسب و کار طنین
  • 2018/05/06, 15:12
    Sina homaei
    رشد مالی با ایده های کار آفرینی

    دوستان شما مقاله رشد مالی با ایده های کار آفرینی را مشاهده میکنید;این ایده های حاصل ساعت ها تفکر یکی از اعضای خلاق تیم آموزشی ماهان تیموری است .
    امیدوارم آنها را مورد استفاده قرار دهید.
    ۱٫پارک خصوصی (۲/۴/۹۴)
    این نوع پارک هم جنبه فرهنگی دارد و در راستای رسالت اجتماعی یک سازمان می تواند باشد و هم جنبه تبلیغاتی دارد بدین صورت که:
    یک سازمان یا شرکت معتبر که از نظر مالی قوی است تکه زمینی را در جایی مناسب خریداری کرده و آن را تبدیل به پارک می کند و امکانات تفریحی در آن نصب می کند. با توجه به اینکه ; در صورتیکه پارک در جای مناسبی باشد خانواده های زیادی در ساعات مختلف می توانند در آن حضور داشته باشند از این رو با توجه به فضایی که آن پارک دارد و میزان جمعیتی که در آن رفت و آمد دارند آن سازمان از این موقعیت استفاده کرده و محصولات یا خدمات خود را در این پارک تبلیغ می کند و هم کار فرهنگی و اجتماعی انجام می دهد.
    ۲٫سایت تغییر شغل (۴/۴/۹۴)
    هر روزه در گوشه و کنار شهر ، پشت ویترین مغازه ها ; روی کاغذ این عبارت را در بعضی جاها می بینیم که نوشته اند به علت تغییر شغل نصف قیمت یا به قیمت خرید یا چیزی مشابه اینها; این سایت فقط تبلیغات برای اینگونه مغازه ها می باشد که با ذکر آدرس و شماره مغازه و مختصری در مورد اقلام اجناس ، افراد با مراجعه به آن می توانند اجناسی با قیمت مناسب تهیه کنند. این سیستم می تواند بوسیله نرم افزار انجام شود.
    ۳٫سایت خاطرات (۶/۴/۹۴)
    در این سایت که به چندین زبان دنیا می باشد; هر کسی با توجه به دامنه ای که برای مدتی محدود اجاره کرده است هر عکس یا فیلمی از خود و خانواده خود یا هر چیز دیگر را در آن آپلود می کند و می تواند آنها را با دیگران در صورت دلخواه اشتراک بگذارد. با رمز ورود وارد سایت شده و هر موقع که بخواهد می تواند عکس ها را ببیند یا به دیگران نشان دهد. این سایت می تواند بصورت نرم افزار موبایل باشد.

    ۴٫شبکه گسترده ارتباطات بانکی یکسان (شابی) (۱۴/۴/۹۴)
    ما در هر بار کارت به کارت کردن یا انتقال از طریق اینترنت ; مبلغی را به عنوان کارمزد پرداخت می کنیم;در صورتی کارمزد کم نمی شود که ۳ عامل شامل کارت ، باجه و کارت مقصد یکسان باشد.
    این سیستم چیزی شبیه به سیستم شتاب می باشد با این تفاوت که در این سیستم همه بانک های عضو شتاب ; عضو شبکه ای هستند که در صورت عضویت بانک کاربران در آن ; بابت کارمزد هزینه ای پرداخت نمی شود; این سیستم دارای سطوح مختلفی برای کاربران می باشد که هر سطح دارای بسته هاس پیشنهادی است که با توجه به آن ; می تواندد طبق محدودیتی که دارند تعداد دفعاتی خاص ; تا مبلغی خاص ، انتقل های بین بانکی انجام شود; در نهایت هزینه دریافت شده بین بانک ها با توجه به میزان تراکنش هایشان تقسیم می شود.
    ۵٫سایت معاوضه (۱۴/۴/۹۴)
    در گذشته معاملات بصورت پایاپای یا کالا به کالا انجام میشد. در حال حاضر در دنیای امروز کسانی هستند که چیزی دارند که میخواهند با چیزی دیگر معاوضه کنند و نیز به آن بیشتر از چیزی که دارند احتیاج دارند و یا حتی حاضرند بابت آن مبلغی را سر بدهند.
    این سایت فقط در زمینه معاوضه می باشد. معاوضه هر چیزی با هر چیزی دیگر که می تواند خانه ، زمین ، خودرو ، کارخانه و هر چیزی که قابل معاوضه باشد.
    این سایت یک واسطه بین دو معاوضه کننده می باشد.

    ۶٫استخر مخصوص کودکان (۱۶/۴/۹۴)
    این استخر ، تخصصی برای کودکان است. در آن وسایل مختلف بازی برای بچه ها به شکل های مختلف است و حتی وسایلی شبیه بزرگسالان نیز وجود دارد ولی در ابعاد کوچکتر و مناسب از نظر ایمنی برای کودکان می باشد.
    به دلیل اینکه این طرح در ایران می باشد به دو قسمت دخترانه و پسرانه تقسیم شده است; دخترها با مادرانشان و پسرها با پدرانشان می باشند.
    در این استخر مربی های مختلف وجود دارند که با کمال میل به بچه ها شنا یاد می دهند و نیز نکات ایمنی در شنا و در حوادث را آموزش می دهند; این استخر سرپوشیده می باشد. دارای تیم پزشکی همیشه حاضر می باشد; دارای مجموعه غذایی می باشد.
    *این استخر دارای محدودیت سنی برای بچه ها می باشد.
    ۷٫سایت فروش اشیائ لوکس (۲۲/۴/۹۴)
    این سایت فقط در زمینه اشیائ لوکس و تزئینی از جمله مجسمه ; ظروف ، دکوری و … می باشد. ثبت سفارش بصورت آنلاین انجام می شود; در سایت مشخصات کامل از جمله طول و عرض و ارتفاع و جنس و … درج می شود.
    ۸٫تولید شکلات تلخ سالم (۲۴/۴/۹۴)
    بهترین نوع شکلات که سالم ترین آن است شکلات تلخ می باشد و بدترین آن ; شکلات شیری (سفید) می باشد. شکلات ; هر چه تلخ تر باشد سالم تر است.
    دلیل شیرین بودن شکلات های سفید ; چربی و مواد افزودنی که برای سلامت مضر است می باشد. برند های داخلی به دلیل نداشتن تکنولوژی قادر به ساخت این نوع شکلات نیستند.

    ۹٫بسته بندی حاوی آلبالو (۲۵/۴/۹۴)
    از جمله موارد استفاده از آلبالو در موارد زیر می باشد:
    یک. آلبالو پلو
    دو. آلبالو خشکه
    سه. دسر
    چهار. تزئین
    پنج. چائی
    برای م.ارد بالا از آلبالوی بدون هسته باید استفاده کرد; این کار می تواند توسط دستگاههای صنعتی انجام شود و سپس بسته بندی شود; بسته به نوع کاربرد آن بعدا می تواند افزودنی داشته باشد مثل نمک البته با توجه به نظر مشتری
    طی تحقیقات به عمل آمده از چند فروشگاه زنجیره ای ; همچین محصولی در بازار وجود ندارد. در حال حاضر استفاده از محصولات آماده و نیمه آماده رو به افزایش است و می تواند بازار خوبی داشته باشد از این جهت که این محصول برای موارد مختلفی می تواند استفاده شود و فقط یک کاربرد ندارد; این محصول بدون هسته ، آماده محسوب می شود.
    ۱۰٫لیف یکبار مصرف مخصوص مسافرت (۲۵/۴/۹۴)
    این لیف از جنسی نزدیک به دستمال کاغذی ولی با مقاومت بیشتر ساخته شده است تا یکبار مصرف بودن آن حفظ شود; شکل آن بصورت لیف یک تکه می باشد ولی دست در سمت پشت آن در جایی که شبیه دست می باشد فرو می رود; بر روی آن برجستگی هایی وجود دارد تا پاک کنندگی بیشتری داشته باشد. می تواند در ۲ یا ۳ سایز بسته به اندازه دست برای کودکان تا بزرگسالان باشد; در بسته بندی ۱۰ تایی می باشد. جنس آن دوستدار محیط زیست می باشد.
    رشد مالی با ایده های کار آفرینی
  • 2018/05/06, 15:11
    Sina homaei
    شروع کسب و کار با ایده های نو

    امروزه به دلایل مختلف افراد حاضر به اجرا کردن ایده های نو نیستند ;و آن را یک ریسک در بازار میدانند;اما بسیاری از افراد ثروتمند در جهان با ایده های کوچک شروع به کار کردند;یکی از اعضای خلاق تیم آموزشی ماهان تیموری با ساعتها تفکر ایده های خود را در اختیار ما قرار داده اند.
    ۱٫کنسرو تن ماهی و تخم مرغ (۴/۵/۹۴)

    بارها مشاهده کردم که کسانی که برای صرف ناهار به یک قوطی تن ماهی بسنده کردن ; روی آن در ماهی تابه حداقل یک عدد تخم مرغ اضافه میکنن; و با آن هم میزنن تا هم مزه بهتری پیدا کند و هم بیشتر سیر شوند. مخلوط این دو ; غذای سنگینی می شود.
    غذاهای آماده اگر بصورت خوراک باشد; غذای ساده ایست و ممکن است یک نفر را سیر نکند ، اگر خورشتی باشدباید جداگانه برنج تهیه شود و اینگونه مبلغ ناهار بیشتر می شود; یک تن ماهی حدود ۵ هزار تومن است ;اگر ۲ عدد تخم به آن اضافه شود و نان نیز به آن اضافه کنیم چیزی حدود ۶ هزار تومان می شود که از یک ساندویچ یا پیتزا ارزانتر و سیرکننده تر می باشد و هم سالم تر می باشد.
    حالا این مخلوط را بصورت یک کنسرو در نظر بگیرید.
    ۲٫شبکه تلویزیونی تبلیغات (۵/۵/۹۴)

    این شبکه جزو شبکه های دیجیتال می باشد و قابل پخش در ایران است; یکی از ایرادات تبلیغات در ایران نبود جذابیت کافی نسبت به تبلیغات خرجی می باشد مخصوصا از نظر نوع فیلم نامه و جلوه های ویژه آن.
    یکی دیگر از ایرادات تبلیغات ; در صورت کیفیت بالای محصول ; نشان ندادن قابلیت ها بصورت واضح می باشد و در صورت کیفیت پایین ; دیده می شود با آنچه که در واقیعیت وجود دارد بسیار متفاوت است.
    این شبکه با محوریت تبلیغات ; گوشه بازار خود را انتخاب کرده است و با ارائه تبلیغات جذاب و گیرا و مخاطب پسند سعی در جذب بیننده دارد.
    ۳٫پرورش گربه ایرانی (۶/۵/۹۴)

    گربه ایرانی یا پرشین کت از قرن ۱۶ میلادی وارد اروپا شد ;و جای خود را در اروپا بسیار باز کرد ولی در بین ایرانیان زیاد شناخته شده نیست; طی سالهای گذشته خرید و فروش این نوع گربه در بین ایرانیان رو به افزایش می باشد.
    قیمت آن در بازار بین ۳۰۰ هزار تا ۴ میلیون تومان می باشد; بازار هدف اولیه برای پرورش این گربه بر اساس این طرح برای صادرات به کشورهای عربی و چین می باشد.
    این گربه ها تماما دارای شناسنامه و کارت سلامت می باشند.
    این مرکز فقط به پرورش گربه صیل ایارنی می پردازد; و هم خود نیز آنرا بفروش میرساند و هم به مراکزی که این نوع گربه را بفروش میرسانند میفروشد.
    در این مرکز خدمات به کسانی که از این مرکز گربه خریداری کردند ;ارائه می شود از جمله: نگهداری از گربه ها در نبود صاحبانشان ; معاینه دوره ای ; فروش غذا و وسایل بازی ، لباس و …

    ۴٫پرورش ماهی های زینتی (۶/۵/۹۴)

    در ایران گونه هایی از ماهی های زینتی وجود دارد ;که مختص ایران می باشد که از جمله آن در کیش و خارک می باشد.
    ۲۵ درصد ماهی های زینتی در صخره های مرجانی زندگی میکنند; و ۸۵ درصد آنها در آبهای شیرین می باشند; پرورش آن در منطقه شمال کشور مناسب می باشد ولی بدلیل صل سرما هزینه ها بالا می رود. جنوب کشور از نظر گرما و هوا مناسب تر می باشد.
    گوشه بازار ما پرورش این نوع ماهی ها ;در جنوب کشور ودر منطقه آزاد و به قصد صادرات می باشد.صادرات به کشورهای عربی و اروپایی و حمل آن با کشتی می باشد.
    قیمت هر قطعه ماهی برای صادرات ۳۰ الی ۶۰ دلار ارزآوری دارد; طبق اطلاعات نوشته شده در اینترنت برای مساحت زیر ۱۰۰ متر نیاز به مجوز گرفتن نیست; و برای پرورش ۵۰ هزار قطعه به مساحت کمتر از ۱۰۰ متر احتیاج است; و به ازای هر ۸٫۵ میلیون تومان سرمایه گذاری ، یک نفر نیرو لازم است; این کار یک ایراد بزرگ دارد که می توان آن را رفع کرد و آن نبود اطلاعات لازم و بروز در زمینه تولید این نوع ماهی ها می باشد; حتی در میان فارغ التحصیلان شیلات ، تمام کار بصورت تجربی انجام می شود; از ۲۰۰۰ گونه زینتی ، تنها ۱۰۰۰ گونه آن به مرحله پرورش رسیده است.

    ۵٫تولید دیتکتور (۶/۵/۹۴)

    این دستگاه برای هشدار نشت گاز می باشد ;و برای مصرف خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد; سالانه و مخصوصا در فصل سرما تعداد زیادی از مرگ و میر ها ناشی از گاز گرفتگی و انفجاز گاز می باشد و این دستگاه لازمه هر خانه ; اداره ، کارگاه و کارخانه ای می باشد; آنرا در هر جایی میتوان نصب کرد ;مخصوصا جاهایی که احتمال نشت گاز وجود دارد از جمله آشپزخانه.
    ۶٫میوه مجلسی (۷/۵/۹۴)

    این سایت گوشه بازار میوه های مجلسی را انتخاب کرده است; این سایت از طریق اینترنت یا نرم افزار اقدام به فروش میوه های مجلسی می کند; خرید بصورت آنلاین انجام می شود و سپس با هماهنگی با مشتری ; درب منزل تحویل داده می شود.
    میوه ها از بهترین نوع می باشد; در موقع تحویل ; میوه ها توسط مشتری مورد بازدید قرار میگیرد و بعد از تائید ; رسید تحویل داده می شود.
    سیستمی برای تحویل فوری وجود دارد ;که قیمت در آن برای مشتری متفاوت از حالت معمول می باشد.
    MajlesiFruit.com
    ۷٫تولید کارتهای بانکی مادام العمر (۷/۵/۹۴)

    به دلیل نبود تکنولوژی و عدم سرمایه گذاری بر روی تولید کارتهای بانکی ; تمام این کارت ها از چین و کره جنوبی وارد می شود.
    این نوع کارت ها مورد استفاده برای کارت های بانکی ; کارت های سوخت ، بن کارت ها و کارت های تلفن می باشد; کارت های بانکی به دلایلی نامعلوم هر سه سال باید تعویض شوند. طبق خبری در اینترنت ; هزینه هر کارت سوخت ۱۰ هزار تومان می باشد; و به دلیل مصرفی بودن اینگونه کارت ها و وارداتی بودن آن ; تولید این کارت ها در صورت پایین تر بودن قیمت تمام شده آن نسبت به واردات آن ; می تواند بازار بسیار خوبی داشته باشد.

    ۸٫شارژر قطع شونده (هوشمند) (۷/۵/۹۴)

    یکی از دلایل عمده خراب شدن باتری موبایل ; بیش از اندازه ماندن در شارژ می باشد بصورتی که بعد از اینکه گوشی شارژ می شود ;در صورت بیرون نکشیدن گوشی از شارژ ، مقاومت سیم باعث داغ شدن گوشی و در نتیجه باتری می شود و باعث خرابی آن می شود.
    این شارژر دارای نرم افزاری روی گوشی می باشد که بلافاصله بعد از شارژ کامل ; گوشی به شارژر اطلاع می دهد و از داخل ; خود برق را از مدار خارج میکند.
    ۹٫شبکه توریست و جهانگردی (۸/۵/۹۴)

    در موقع تعطیلات مردم ایران به چند منطقه ایران بیشتر از بقیه مناطق مسافرت می کنند. این مناطق شامل شمال کشور (مازندران و گیلان) ; مشهد و اصفهان می شود.
    در کل به جاهایی می روند که تکراریست و همه به آنجا می روند; یکی از دلایل عمده این مسئله این می باشد که مردم ایران قسمت های توریستی مختلف را نمی شناسند و نیز به آنها شناسانده نشده و اینکه همه مایل به کشف جاهای جدید و بکر ندارند.
    این شبکه ; یک شبکه دیجیتال داخلی می باشد که گوشه بازار آن توریست و گردشگردی می باشد.
    این شبکه با توجه با فصل های مختلف ; پیشنهادات ویژه دارد.
    ۱۰٫خط تولید انواع تیغه فلزی (۹/۵/۹۴)

    قطب صنعت تیغه سازی در ایران زنجان می باشد که تمرکز آن بر روز چاقو می باشد; این چاقو ها از نوع لبه صاف می باشد ولی تکنولوژی آنها برای ساخت تیغه های دندانه دار نمی باشد و به دلیل بازاریابی ضعیف و زیاد شدن محصولات وارداتی ; مثل قبل توان رقابت را ندارند. این خط تولید با تکنولوژی روز اقدام به تولید انواع تیغه های و نه فقط چاقو دارد; از جمله: پوستکن و انواع آن ; رنده ، ساتور ، قیچی ، ناخن گیر و …
    شروع کسب و کار با ایده های نو
این موضوع پیش از این 10 پاسخ داده شده . کلیک کنید جهت مشاهده کامل موضوع .

مجوز های ارسال و ویرایش