ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: استارت آپ چیست؟

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/09/05, 13:17
    طراحی سایت ارزان
    جالب بود ممنون
  • 2018/05/04, 16:11
    Sina homaei
    دانشمندان برجسته در حوزه کارآفرینی شرح می دهند

    تفاوت کارآفرینی و استارت آپ

    چطور می‌توان یک استارت‌آپ را به بخشی از یک فرآیند کارآفرینی تبدیل کرد؟
    به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از سایت شنبه، آیا کارآفرینی همان استارت‌آپ است؟ راه‌اندازی استارت‌آپ یعنی کارآفرینی؟ آیا همه فرآیند کارآفرینی در استارت‌آپ خلاصه می‌شود؟ اصلا کارآفرینی دقیقا چیست؟ مفهوم استارت‌آپ چیست و کجای این داستان قرار می‌گیرد؟ و...
    این‌ها سوالاتی است که در این مطلب قصد دارم به آن‌ّها پاسخ دهم.
    «Entrepreneurship» واژه‌ای است که در ایران به «کارآفرینی» برگردانده شده است، که چندان ترجمه مناسبی نیست. متاسفانه درگذشته و به‌واسطه سیاست‌های آن زمان، این واژه به این صورت ترجمه شده است. اولین معادلی که با شنیدن واژه کارآفرینی به ذهن ما خطور می‌کند «اشتغال‌زایی» است!
    فرض کنید شما ایده‌ای دارید برای مکانیزه کردن یک خط تولید کارخانه رب‌سازی. این ایده باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه می‌شود و از هر خط تولید، به واسطه مکانیزه شدن آن، ۱۰ نفر نیرو حذف می‌شوند. شما این ایده را تبدیل به یک محصول می‌کنید و به تمام کارخانه‌های رب‌سازی یک شهرک صنعتی می‌فروشید. در اینجا یک کارآفرینی رخ داده و تعدادی هم بیکار شده‌اند. عجیب است، نه؟ ولی بر اساس تعاریف کارآفرینی، شما کارآفرینی کرده‌اید. پس تا اینجا متوجه شدیم که کارآفرینی لزوما به معنی اشتغال‌زایی نیست. حالا بیایید تعاریف کارآفرینی را مرور کنیم.
    برای کارآفرینی تعاریف زیادی ارائه شده. به یاد دارم به‌واسطه یک تحقیق دانشگاهی در زمان تحصیل در دانشگاه تهران، حدود ۵۰ تعریف از کارآفرینی جمع‌آوری کردم، ولی یک تعریف خیلی برای من جالب بود. این تعریف مربوط می‌شود به ژوزف شومپیتر، از دانشمندان برجسته در حوزه کارآفرینی. او نوآوری و تخریب خلاق را پایه و اساس کارآفرینی می‌داند. از نظر شومپیتر، کارآفرینی و شخص کارآفرین، نیروی محرکه و موتور توسعه اقتصادی است. ویژگی تعیین‌کننده در کارآفرینی از نظر او انجام کارهای جدید و ابداع روش‌های نوین در انجام کارهای جاری است و نوآوری در هریک از زمینه‌های زیر کارآفرینی محسوب می‌شود!
    ارائه کالای جدید
    ارائه روشی جدید در فرآیند تولید
    گشایش بازاری تازه
    یافتن منابع جدید
    ایجاد هرگونه تشکیلات جدید در صنعت
    تعریف شومپیتر تعریفی کلاسیک و علمی از کارآفرین و کارآفرینی است.
    یک نکته مهم در کارآفرینی ارزش‌آفرینی است. به نظر می‌رسد واژه ارزش‌آفرینی معادل خوبی برای واژه کارآفرینی باشد. ارزش و ارزش‌آفرینی بخش مهمی از مدل‌های کسب‌وکار است، که در آینده به انواع ارزش و طراحی آن می‌پردازیم. جمله خیلی معروفی هست که می‌گوید: «یا ارزش ایجاد کن یا کلا دور کارآفرینی را خط بکش!» به آخرین کالایی که در چند ماه گذشته خریدید فکر کنید، چرا این کالا را خریدید؟ چرا این برند خاص را انتخاب کردید؟ کدام ویژگی باعث خرید این کالا شده؟ دلیل خرید شما معمولا اطلاعات زیادی در مورد ارزش‌هایی است که آن کالا برایتان ایجاد می‌کند. معمولا در زمان خرید خیلی از کالاها (نه همه آن‌ها) این احساس به شما دست می‌دهد که نسبت به پولی که بابت آن کالا پرداخت می‌کنید، چیزهای بیشتری به دست می‌آورید، این یک معادله طلایی در کارآفرینی است! به عبارتی اگر شما ارزش مناسبی را به مشتریانتان عرضه کنید، احتمال موفقیت شما خیلی زیاد خواهد بود.
    کارآفرینی معمولا یک فرآیند دارد. در متون دانشگاهی و کلاسیک، فرآیند کارآفرینی فرآیندی است که با تشخیص فرصت توسط کارآفرین شروع می‌شود و سپس کارآفرین به ایده‌پردازی حول محور فرصت می‌پردازد و یک سری ایده را بررسی می‌کند. یک یا چندتا از این ایده‌ها را انتخاب می‌کند و به نوآوری در زمینه این ایده‌ها می‌پردازد، بعد یک طرح کسب‌وکار پیرامون آن می‌نویسد و به دنبال تامین مالی و نمونه‌سازی اولیه می‌رود. درنهایت سرمایه مالی بزرگ‌تری تامین می‌کند و نمونه را در مقیاس انبوه می‌سازد و کسب‌وکاری پایدار راه‌اندازی می‌کند و باید همیشه دغدغه این را داشته باشد که کسب‌وکارش را حفظ کند و سعی کند در مسیر رشد قرار بگیرد. به نوعی این فرآیند به دو بخش کلی تقسیم می‌شود: بخش اول تشخیص فرصت درست و طراحی ارزش حول آن و اطمینان از استقبال محصول است و بخش دوم طراحی یک کسب‌وکار، توسعه و حفظ آن.
    حالا استارت‌آپ چیست و کجای این داستان قرار دارد؟ فرآیند استارت‌آپی یک ایده، به بخش اول این فرآیند مربوط می‌شود، یعنی جایی که شما با کلی ابهام روبرو هستید و باید آن‌ها را یکی‌یکی رفع کنید، اعتبارسنجی انجام دهید و در صورت نیاز به تغییر، تغییرات را اعمال کنید. به این تعریف دیو مک کلور در مورد مفهوم استارت‌آپ توجه کنید: «استارت‌آپ سازمانی است که درباره این سه مورد سردرگم است: محصولش چیست، مشتریان آن که هستند و چگونه باید پول دربیاورد.» تعریف استیو بلنک هم در مورد استارت‌آپ‌ها قابل‌تامل است: «استارت‌آپ سازمانی است موقتی که در جستجوی مدل کسب‌وکاری گسترش‌پذیر و تکرارپذیر (و سودده) است.»
    در این تعریف به مدل کسب‌وکار اشاره شده. مدل کسب‌وکار تعاریف مختلفی دارد ولی اگر بخواهیم یک تعریف خودمانی از آن ارائه دهیم، می‌توانیم بگوییم که مدل کسب‌وکار روشی است که شما با استفاده از آن ارزشی را به دست مشتری می‌رسانید و از این طریق درآمد کسب می‌کنید.
    به کلمه موقتی در تعریف ارائه‌شده توجه کنید. شما به‌محض اینکه مدل کسب‌وکارتان را طراحی و اعتبارسنجی کنید و شرایط گسترش‌پذیری و تکرارپذیری در مورد آن صدق کند، کم‌کم از حالت استارت‌آپی خارج می‌شوید! پس شما تا ابد قرار نیست استارت‌آپ بمانید.
    به‌نوعی استارت‌آپ یعنی آزمایشگاه. به نظر من بهترین معادل برای استارت‌آپ آزمایشگاه اعتبارسنجی و رشد است. به این معنا که یک تیم موقتی تصمیم دارد ببیند بالاخره می‌شود از یک فرصت بهره‌برداری کرد یا نه و آیا این فرصت جذابیت رشد را دارد و می‌شود کسب‌وکاری پایدار را حول آن ایجاد کرد یا خیر.
    جالب است بدانید که درصد شکست استارت‌آپ‌ها در دنیا بسیار بالاست. براساس آمار از هر ۱۰ استارت‌آپی که شکل میگیرد ۹ استارت‌آپ دچار شکست می‌شود. دلایل این شکست‌ها جالب است. اگر بخواهیم از دلیل مهم و مناسبی برای شکست اکثر استارت‌آپ‌ها نام ببریم این است که بیشتر استارت‌آپ‌ها محصول اشتباهی را تولید می‌کنند. به عبارتی، شاید نوآوری خاصی انجام داده باشند، ولی ارزش خاصی را برای مشتری ایجاد نکرده‌اند. برای همین محصول تولیدشده، مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و مشتری مورد انتظارش را جذب نمی‌کند و درنهایت استارت‌آپ دچار شکست می‌شود. موفقیت یک استارت‌آپ وابسته به طی کردن یک فرآیند صحیح اعتبارسنجی است. پس وقتی می‌گویید موسس یک استارت‌آپ هستید، یعنی در حال بررسی و آزمایش یک فرصت با هدف ایجاد یک کسب‌وکار پایدار حول آن هستید. یادتان باشد که وقتی رشد کنید و به تثبیت برسید دیگر از فاز استارت‌آپی خارج شده‌اید. امیدوارم این رابطه را درک کرده باشید. یادتان باشد مفهوم کارآفرینی مثل یک چتر است که مفهوم استارت‌آپ زیر آن قرار می‌گیرد.
    آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار – سایت خبری تحلیلی کسب و کار
  • 2018/05/04, 16:08
    Sina homaei
    دلایل عمده شکست استارت آپ ها چیست؟
    استارت آپ‌ها یا همان کسب و کارهای نوپا و جدید، در مسیر خود با مشکلات خاصی روبه‎رو هستند که در بیشتر مواقع خودشان نیز از آن بی‌خبرند؛ مشکلاتی که مدیریت کسب و کار هیچوقت برنامه ای برای آن پیش بینی نکرده است.
    به گزارشتیتربرتر- امروزه تحقیقات نشان می دهد 90 درصد از استارت آپ های جدید شکست می خورند؛ همین نکته کافی است تا به دلایل شکست کسب و کارهای نوین بپردازیم و از دلایل آن مطلع شویم.
    در دنیای امروز که بازار در هر لحظه تغییر می کند باید مدیریت سازگاری با شرایط جدید داشته باشید؛ یک تصمیم اشتباه می تواند کلید بقای شما را از بین برده و باعث اتمام کار شما شود.

    اخیرا سایت CB insights گزارشی مبنی دلایل عمده شکست استارت آپ ها منتشر کرده است؛ در این گزارش "عدم نیاز بازار به محصول" جزو اصلی ترین دلیل شکست کسب و کارهای نوین معرفی شده است که با 42 درصد در صدر جدول قرار دارد.

    نباید فراموش کرد که کسب و کارهای نوین، بر اساس تامین نیاز بازار و دسترسی آسان مشتری تعریف می شود؛ بنابراین مشخص است که اگر بدون برنامه ریزی و اینده نگری کسب و کاری راه اندازی شود، بدون اینکه بازار به آن نیاز دارد با شکست روبه‌رو خواهد شد.

    در این گزارش تمام شدن نقدینگی استارت آپ در رده دوم قرار گرفته است؛ برای معرفی کسب و کار باید هزینه های بسیاری انجام داد تا همه گیر شود، در غیر اینصورت حتی با درآمد اولیه مناسب در ادامه راه با شکست روبرو خواهد شد. اتفاقی که بر اساس برنامه ریزی نادرست برای استارت آپ ها اتفاق می افتد.

    نداشتن یک تیم مناسب در هر استارت آپی، باعث شکست طرح خواهد شد. برای اینکه بتوانید استارت آپ موفقی داشته باشید باید یک تیم همه فن حریف و مناسب داشته باشید. نداشتن تیم مناسب شاید در ابتدای راه تاثیری بر روند پیشرفت کار نگذارد، اما وقتی شما چند رقیب پیدا کنید، این نقظه ضعف باعث جا ماندن از رقبا خواهد شد.

    سایت CB insights بیست دلیل عمده شکست استارت آپ ها به شکل زیر منتشر کرده است.



    مسئله مهم دیگر در پیروزی یک کسب و کار نگاه دقیق به صنایع مختلف می باشد؛ اینکه شما در کدام بخش می توانید موفق باشید و یا کدام صنعت بیشتر از بقیه نیاز به کسب و کار جدیدی دارد، باید مورد توجه قرار گیرید.

    دانستن میزان شکست استارت آپ ها در دنیای امروز، قدم مهم بعدی برای دانستن این موضوع است که میزان شکست در صنایع مختلف متفاوت است. درک اینکه صنعت شما به چه میزان سخت است یا اجتناب از صنایعی که بیشتر در معرض خطر هستند، می تواند برای اینکه یک شرکت مهم و موفق باشید، مفید خواهد بود.



    همانگونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید درصد شکست در صنایع مختلف مشخص شده است؛ اطلاعات، ساخت و ساز و تولید صنایعی هستند که حضور در آنها با شکست بالای 50 ردصد مواجه است. پس باید برای حضور در این صنایع یک برنامه ریزی مشخص و مدون داشت تا از شکست در میانه راه جلوگیری کرد.

    به طور کل استارت آپ ها، باید با هدف ارتقاء سطح زندگی مردم، آسان کردن تهیه نیازها و بر اساس نیاز خود بازار برنامه ریزی و ساخته شود؛ در غیر اینصورت این استارت آپ ها با شکست روبرو خواهند شد. برای نمونه می توان اسپرینگ را مثال زد.

    spring استارت آپی است که در زمینه سفارش سریع غذا فعالیت می کرد. اسپرینگ در سال 2013 آن هم با سرمایه 110 میلیون دلاری آغاز کرد که در می سال 2017 تعطیل شد. گاگان بیانی مدیرعامل شرکت اسپرینگ در آخرین روز فعالیت این شرکت با اعلام ناراحتی خود می نویسد: بی شک من ناراحت هستم که اسپرینگ نمی تواند به راه خود ادامه دهد. البته اسپرینگ توانسته فضای تحویل غذا را رشد بدهد. تقاضا سریع برای غذای راحت و با کیفیت بالا، یکی از نکات مثبت اسپرینگ بود، اما پیچیدگی تولید مواد غذایی از طریق تحویل در مقیاس چالش بود. این نیز گفتنی است که یکی از دلایل شکست اسپرینگ عدم توانایی رقابت با استات آپ هایی بود که بعد ها روی کار آمد.
    دلایل عمده شکست استارت آپ ها چیست؟ - تیتربرتر - سایت خبری تحلیلی تیتربرتر | TitreBartar
  • 2018/05/04, 16:08
    Sina homaei
    مهمترین موانع توسعه استارت‎آپ‎ها در ایران چیست؟

    اقتصاد > اقتصاد کلان - دبیر کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات مجمع تشخیص مصلحت نظام درکنار لزوم رفع موانع بر سر راه فعالیت شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها بر لزوم تطبیق قوانین و مقررات کشور با پیشرفت فضای مجازی تاکید کرد.


    به گزارش خبرآنلاين،محمدحسن انتظاري با اشاره به بررسي تاثير كسب‎و‎‌كارهاي نوپاي فضاي مجازي در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در كميته فناوري اطلاعات و ارتباطات مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: پيشنهادات مربوط به اين موضوع آماده ارائه به دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام است. وي با تاكيد بر اهميت توسعه كسب‌وكارهاي نوپا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتي خاطرنشان كرد: توسعه درون‎زا و برون‎نگر اقتصاد مقاومتي به راحتي در فضاي مجازي قابل انجام است و در صورتي كه كسب‌وكارهاي نوپا در اين بخش مورد حمايت قرار گيرند اين اهداف اجرايي خواهد شد. دبير سابق شوراي عالي فضاي مجازي با اشاره به تصويب آيين‌نامه حمايت از صادرات و توسعه نرم افزار در اين شورا گفت: آن زمان نيز با تصويب اين آيين‌نامه موضوع حمايت از كسب‌و‌كارهاي نوپا در بخش نرم‌افزار مورد توجه قرار گرفت و اكنون نيز اين موضوع را در مجمع تشخيص مصلحت نظام پيگيري كرده‌ايم چرا كه معتقديم تحقق اقتصاد مقاومتي با توسعه كسب‌و‌كارهاي نوپا در كشور امكان‌پذير است. انتظاري ادامه داد: يكي از اهداف اقتصاد مقاومتي اتكا به داخلي بودن است و شركت‌هاي نوپا با توجه به دانش‌بنيان بودن و تكيه بر نيروي انساني نخبه مي‌توانند زمينه‌ساز تحقق اين اهداف باشند. وي بر رفع معضل بيكاري و اشتغال‌زايی از سوی استارت‌آپ‌ها تاكيد كرد و ادامه داد: متاسفانه اين شركت‎ها براي فعاليت با موانعی از جمله موانع قانونی مواجه هستند كه بايد رفع شود. قوانين و مقررات كشور بايد با پيشرفت فضاي مجازي تطبيق يابد، در اين صورت شرايط براي رشد شركت‌های نوپا آماده مي‌شود اما متاسفانه هنوز در كشور، وارث قوانين و نظام قديمي هستيم. دبير كميته فناوري اطلاعات و ارتباطات مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه نحوه صدور مجوز فعاليت براي شركت‌ها بايد اصلاح شده و ارتقا يابد، افزود: البته حضور كسب‌و‌كارهای جديد نبايد مانع فعاليت كسب‌و‌كارهاي قديمی شود. به همين دليل لازم است كه وزارتخانه‌هاي مربوطه پيشنهاد تدوين قوانين و مقررات جديد و ايجاد تعادل و تعامل در فضاي كسب و كارهاي سنتی با كسب و كارهاي نوپا را ارائه دهند. انتظاري تصريح كرد: قوانين مربوط به فعاليت كسب‌و‌كارهای نوپا در تقابل با كسب‌و‌كارهاي سنتی نيازمند اصلاح و بازنگري است تا هر دو مدل كسب‌وكار بدون دغدغه بتوانند در فضاي ايجاد شده فعاليت كنند.
    https://www.khabaronline.ir/detail/6...macroeconomics
  • 2018/05/04, 16:07
    Sina homaei
    استارتاپ چیست؟

    استارت‌ آپ یا شرکت نوپا معمولا به یک کسب و کاری اطلاق می شود که به تازگی و با استفاده از راه حل های نوآورانه روشی نوین را برای حل یک نیاز بازار ارایه داده است. ویژگی بارز اکثر استارتاپ ها استفاده از تکنولوژی و فضای اینترنت و نیز ریسک پذیری بالای آن ها است چرا که تضمینی برای موفقیت راه حل ارایه شده وجود ندارد.

    منشا این واژه در سن فرانسیسکو و دره‌ی سیلیکون نهفته است. بسیاری استارت آپ را فرهنگ نوینی برای اندیشه‌های نو و خلافیت برفراز ایده‌های موجود می‌دانند.
    تاسیس یا پیوستن به یک استارت آپ به معنای یک تصمیم جدی برای جدا شدن از شرایط ایده‌آل و پایدار به منظور دستیابی به رشد برق‌آسا و تلاش برای ایجاد موجی از تغییرات در مدت زمان کوتاه است.
    بصورت میانگین عمر استارتاپ ها تقریبا سه سال است و این کمپانی‌های نوپا پس از سه سال دیگر یک استارت آپ شناخته نمی‌شوند. دلایل متعددی برای پایان دوران سه ساله‌ی شناخته شدن به عنوان استارت آپ مطرح است که از جمله‌ی آن می‌توان به تصاحب شدن توسط سایر کمپانی‌های بزرگ، افزایش تعداد دفاتر به بیش از یک مرکز، افزایش درآمد به بیش از ۲۰ میلیون دلار، افزایش تعداد کارکنان به بیش از ۸۰ نفر و افزایش تعداد اعضای اصلی به بیش از پنج نفر یا فروش سهم اعضای اصلی اشاره کرد. در واقع می‌توان در یک جمله‌ی ساده رسیدن استارت آپ به سودآوری را پایانی برای شناخته شدن آن به عنوان یک استارت آپ موفق خواند.

    استارت آپ‌ها را باید از کسب و کارهای کوچک جدا کرد. یک رستوران جدید در یک شهر را نباید به عنوان یک استارتاپ بشناسیم چرا که ویژگی اصلی یک استارت آپ این است که ساختار آن برای رشد سریع طراحی شده است.
    انواع استارت آپ

    استیو بِلَنک، که در دهکده مشهور "سیلیکون" تجربه‌ی زیادی دارد و نویسنده‌ی وب‌گاه Xconomy است 5 نوع از استارت آپ های موفق را معرفی می کند استارت آپ سبک زندگی

    ستارت آپی محسوب می شود که با زندگی روزمره ما عجین شده است. به طور مثال شخصی که ماشین برقی برای تفریح خود در پارک، تهیه کرده است با ارائه آن به دیگران و دریافت مبلغی می تواند ماشین برقی خود را در سطح بالایی نگه دارد و تفریح بیشتری کند. کسب و کارهای کوچک

    در این نوع استارتاپ معمولا یک خانواده مالک آن است و آن را اداره می‌کند و بیشتر برای تامین مخارج خانواده انجام می دهند. استارتاپ‌های گسترش‌پذیر

    این نوع سود و بازدهی بیشتری دارند و عموما به صورت خوشه‌های نوآور و خلاق با هم تشکیل گروه می‌دهند. به طوریکه چند ایده خوب در کنار هم یه ایده ناب تری را تشکیل می دهد. استارت آپ هایی که طراحی شده اند تا به سرعت فروخته شوند

    مثلا در حوزه مسکن، استارت آپی تهیه می شود که می تواند مشکل بنگاه های املاک را به سرعت حل کند. سازنده این استارت آپ هدفش فقط فروش این استارت آپ برای شرکت های بزرگ است. استارتاپ‌های اجتماعی

    هدف این استارتاپ ها فقط کسب درآمد نیست و نگاهشان بیشتر دنبال تبدیل دنیا به مکانی بهتر برای انسان ها است.
    شرکت‌های استارتاپ بزرگ

    شرکت‌های بزرگ به دلیل تغییرات در سلسقه‌ی مشتری، فناوری‌های جدید، قانون‌گذاری، رقبای جدید و ... مجبور هستند تا با ایفای برنامه های جدید و استارت آپ ها نوین در میدان رقابت حضور داشته باشند. استارت آپ های اجتماعی

    برعکس استارتاپ‌های گسترش‌پذیر، هدف این استارتاپ‌ها این است که دنیا را تبدیل به جایی بهتر کنند، نه این‌که سهم بازار را بگیرند یا برای بنیان‌گذاران آن ثروت بسازند.
    استارتاپ چیست؟ | استارت آپ | استارت اپ | مدیرسان
  • 2018/05/04, 16:05
    Sina homaei
    استارت آپ چیست؟

    در سال های اخیر در اقصی نقاط جهان شاهد رشد و حضور گسترده ی استارت آپ ها بوده ایم ولی به راستی استارت آپ چیست؟ استارت آپ ها به گروهی از افراد (اغلب جوان) گفته می شود که با داشتن مهارت هایی متنوع در زمینه هایی مختلف برای به سرانجام رساندن یک ایده و یا کسب و کاری نوپا تلاش می کنند.از ویژگی های استارت آپ ها بای به ساختار نه چندان رسمی،سرعت در پیشرفت و … اشاره کرد.
    در ادامه ما برای شما بیشتر از استارت آپ ها خواهیم گفت.
    استارت آپ ها، استارت آپ چیست؟

    واژه استارت آپ از دهه ۹۰ در کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده ی آمریکا و کشورهای اروپایی رایج شد و بعد از گذشت چند سال کمپانی های بزرگی از دل تمامی این استارت آپ ها بوجود آمد.چند سالی می شود که کشور ایران نیز درهای خود را به روی فرهنگ استارت آپی گشوده و بسیاری از جوانان ایرانی وارد این عرصه شده اند ولی تا چه حد ایرانیان توانسته اند استارت آپ واقعی را درک کنند؟
    اگر شما نیز تاکنون تجربه ی حضور در استارت آپ های ایرانی را داشته باشید متوجه خواهید شد که مهم ترین موضوع مورد بحث و همینطور اولین هدف پول و میزان درآمد استارت آپ هست ولی به نظر شما درآمد استارت آپ باید هدف نهایی باشد؟در دیگر کشورها شاید بخش اعظم هدف های آتی یک استارت آپ میزان درآمد باشد ولی در ابتدا تمامی افراد فعال در تیم با علاقه ای که به ایده و کسب و کار دارند شروع به کار می کنند و برایشان اهمیتی ندارد که کی به پول می رسند و یا در آمد چقدر است.برای درک بهتر این موضوع برای شما مثالی خواهم زد.
    در ایران برترین استارت آپ ها عبارت اند از اسنپ،اسنپ فود (زودفود سابق)،دیجی کالا،تخفیفان،آپارات،کافه بازار و … ولی کدام یک از این استارت آپ ها نوآوری داشته اند و یا ایده هایی نو هستند؟هیچ کدام.با کمی فکر و تحقیق مشخص می شود که هدف تمامی این استارت آپ ها کسب درآمد بوده و هیچ یک به دنبال نوآوری نبوده اند.
    استارت آپ یعنی فعالیت گروهی جوان در قالب یک تیم برای رسیدن به هدف نهایی که موفقیت ایده می باشد و استارت آپ بودن یک روش برای رسیدن به انتها است.
    استارت آپ های ایرانی

    کمی قبل تر درباره برترین استارت آپ های ایرانی صحبت کردیم.به نظر شما تا چه حد چنین دیدگاهی نسبت به آن ها به واقعیت نزدیک می باشد؟خوشبختانه در سال ۹۶ ده ها استارت آپ با ایده هایی نو و با هدف نوآوری پا به دنیای استارت آپ های داخلی گذاشته اند و این یعنی پیشرفت.مطمئنا در سال های آتی گروه های با انگیزه و بیشتری از جوانان در کنار هم جمع خواهند شد و برای رسیدن به هدف های خود تلاش می کنند ولی قبل از تیم شدن بهتر است چند نکته را رعایت کنند :

    • بهتر است تیم ها یک یا دو موسس داشته باشند
    • اگر اعضای تیم در گذشته در کنار هم فعالیت داشته اند می تواند ویژگی خوبی به نظر برسد زیرا نسبت به هم شناخت دارند
    • تعارف در زمینه کسب و کار را به شکل کامل کنار بگذارید
    • همیشه با برنامه ریزی پیش بروید
    • در انتخاب هم تیمی ها باید دقت زیاد به خرج داد و باید از استعداد و نقش هایی که برعهده می گیرند اطمینان داشته باشید که آیا توانایی انجام دادن وظیفه های خود را دارند یا خیر
    • از افراد کاربلد با سابقه ای درخشان و موفق استفاده کنید
    • مباحث و موضوعات مالی را تا جای امکان در سال های اول پیش نکشید
    • از ابتدای مسیر جایگاه افراد در تیم را مشخص کنید.برای مثال مدیریت های بخش های مختلف بر عهده چه کسانی است و …
    • و …

    استارت آپ چیست؟ - IMENTOR
  • 2018/05/04, 16:04
    Sina homaei
    استارت آپ چیست؟

    استارت آپ در راستای فرهنگ سازی برای کار آفرینی و به عمل نشاندن ایده های ذهنی صورت می گیرد.
    سرپوش اقتصادی - به گزارش میزان، استارت آپ در راستای فرهنگ سازی برای کار آفرینی و به عمل نشاندن ایده های ذهنی صورت می گیرد.

    شرکت های نوپایی که با ایده ای ساده آغاز به کار می کنند و در صدد رشد و توسعه آن ایده و در آمدزایی از طریق پیدا کردن راه حلی جدید برای یک مسئله هستند در حالی که تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد.

    به طور میانگین گروه های استارت آپی با تعداد نفرات کم و زمان فعالیت کوتاه، در حدود ۳ سال فعالیت می کنند.

    قبل از اینکه شما یک ایده را در ذهن خود رشد دهید نیاز است چند موضوع مهم را همیشه مد نظر خود قرار دهید.

    مدل کسب و کار ایده ای که می دهید چگونه است یا بیان دیگر ایده شما چگونه منابع مالی را در بازار هدف جذب می کند و به سوددهی می رسد که معمولا افراد متخصص در کارآفرینی با انواع مدل های کسب و کار آشنا هستند که در برنامه های استارتاپی افراد متخصص در این زمینه می توانند مشاوره های خوبی را در مورد ایده شما و مدل های سرمایه گذاری بدهند.

    استارت آپ چیست؟
  • 2018/05/04, 16:04
    Sina homaei
    استارت آپ ویکند چیست؟ / ایده هایتان می تواند میلیاردرتان کند!

    آیا تا به حال به راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی فکر کرده اید؟ آیا برای شما پیش آمده است ایده ای داشته باشید و بخواهید آن را به یک طرح تجاری تبدیل کنید اما امکان آن نبوده است؟ چطور می توان یک ایده راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را در ذهن به شکل درست و علمی رشد داد؟ جوابش ساده است شما باید یک استارتاپی شوید!

    ناهید سمیعی_ایسکانیوز: استارت‌آپ‌ها معمولا نیاز به سرمایه اولیه هنگفتی ندارند و به کمک فناوری توسعه پیدا می‌کنند. هدف استارتاپ ویکند آموزش و ترویج کارآفرینی در کشورهای جهان است. اما جدای از هدف آن، شما در این گونه گروه ها یاد می گیرید چگونه درست فکر کنید و ایده خود را در جهتی درست و عملی شدن رشد دهید.در گزارش زیر به طور اجمالی به معرفی استارت آپ ویکند ها پرداخته ایم.
    استارتاپ ویکند چیست؟
    استارت آپ ویکند یک همایش و رویداد آموزشی- تجربی در سراسر دنیا است و همانطور که از نامش پیداست معمولا در انتهای هفته برگزار می شود. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت آپ، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا انتهای هفته طی 54 ساعت ایده یا پروژه هایی را مطرح و آماده نمایند.
    ایده اولیه
    گفته می شود ایده اصلی این گونه رویدادها برای اولین بار در سال 2007 توسط فردی به نام اندرو هاید طرح ریزی شد. در این گروه عده از افراد آخر هفته در مورد یک ایده کسب و کار هم فکری می کردند تا آن را اجرایی سازند. پس از انتشار موفقیت آن همایش آخر هفته دیگری چند ماه بعد از آن، در ونکوور کانادا برگزار شد. سرانجام در سال 2009 این گونه گردهمایی های آخر هفته ای به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی ثبت شد.

    نحوه برگزاری
    همانطور که می دانید برای بررسی و عملی کردن یک ایده به مشورت و مشارکت افراد متخصص در رشته های مرتبط نیازاست و از آنجایی که ایده های استارتاپی در اینترنت متولد می شوند معمولا در این گروه ها برنامه نویس ها، طراحان، بازاریاب ها، مدیران محصول و مشتاقان کارآفرینی گرد هم آمده و ایده هایشان را به اشتراک گذاشته، تشکیل تیم می دهند و محصولی را ساخته و تجارت نوپایی را آغاز می کنند.
    معمولا به این شکل است که افرد ایده های خود را بیان می کنند، سپس ایده های برتر انتخاب می شود، گروه هایی تشکیل داده و روی عملی کردن آن ایده کار می کنند، در نهایت در ساعات پایانی استارتاپی ها، ایده هایی که روی آن کار شده بیان می شود، اگر یک دمو از آن آماده شده باشد نمایش داده می شود. در اینجا هم داوران حضور دارند و هم بعضی سرمایه گذران، که با توجه به پتانسیلی که ایده شما برای کسب بازار دارد، روی ایده شما سرمایه گذاری می کنند و ایده های برتر انتخاب می شود.

    چه ایده ای می تواند استارتاپی باشد؟
    قبل از اینکه شما یک ایده را در ذهن خود رشد دهید نیاز است چند موضوع مهم را همیشه مد نظر خود قرار دهید. مدل کسب و کار ایده ای که می دهید چگونه است یا بیان دیگر ایده شما چگونه منابع مالی را در بازار هدف جذب می کند و به سوددهی می رسد. که معمولا افراد متخصص در کارآفرینی با انواع مدل های کسب و کار Business model آشنا هستند که در برنامه های استارتاپی افراد متخصص در این زمینه می توانند مشاوره های خوبی را در مورد ایده شما و مدل های سرمایه گذاری بدهند. اما برای اینکه یک ایده بتواند در محیط وب سرآمد باشد لازم است این سه ویژگی را داشته باشد: ”‌نوآوری، خلاقیت و ایده پردازی “

    هدف
    هدف استارتاپ ویکند آموزش و ترویج کارآفرینی در کشورهای جهان است. اما جدای از هدف آن شما در این گونه گروه ها یاد می گیرید چگونه درست فکر کنید و ایده خود را در جهتی درست و عملی شدن رشد دهید. با افراد و شریک های جدیدی آشنا می شوید که می توانند در پیشبرد ایده شما یا سرمایه گذاری روی آن به شما کمک کنند. در کشور ما نیز یک دوره استارتاپ ویکند برگزار شده است. فراموش نکنید بسیاری از شرکت هایی که در حال حاضر در دره سیلیکونی، قلب فناوری دنیا حضور دارند، ایده های خود را به این شکل مطرح کردند و امروزه به ابر شرکت های فناوری دنیا تبدیل شده اند.
    _ شبیه سازی محیط کسب و کار و چالشهای راه اندازی و کار کردن در محیط های استارتاپی. ( در حد بضاعت ۵۴ساعت )
    _ شبکه سازی بین افراد و مربیان و جامعه پویای هر منطقه.
    _ آموزش اصول اولیه و ادبیات این حوزه.
    _آشنا سازی اولیه با تشکیل تیم و کارتیمی و تقسیم وظائف و انواع ارائه و تمرکز بر اجرا و اعتبار سنجی و …
    _ و در کل ایجاد نگرشی صحیح و نوین به کارآفرینی
    از بهترین مثال‌ها و موفق‌ترین استارت‌آپ‌های جهان می‌توان به گوگل، مایکروسافت، اپل و… اشاره کرد. شرکت‌هایی که با یک ایده‌ی ساده شروع به کار کرده و به درآمدهای میلیاردی رسیده‌اند.
    استارت‌آپ‌ها معمولا نیاز به سرمایه اولیه هنگفتی ندارند و به کمک فناوری توسعه پیدا می‌کنند

    روند حرکت استارت آپ ویکند به زبان ساده
    استارت آپ ویکند یک دوره آموزشی به سبکی متفاوت و عملی است.در این دوره افراد ایده های خود را برای راه اندازی یک کسب و کار که معمولا از نوع اینترنتی است محک می زنند.بدین ترتیب که در ابتدا هر فردی ایده ای را که برای کسب و کار خود دارد مطرح می کند. (هر کس فقط ۳۰ ثانیه برای شرح ایده فرصت دارد)بعد با دیگران تیم تشکیل می دهند. یعنی همکارانی برای کسب و کار خود انتخاب می نمایند.سپس تلاش می کنند تا این ایده را از زوایای مختلف بررسی کنند.یعنی کاری که قبل از شروع یک کسب و کار اینترنتی لازم است.در کنار گروه ها، مربیان و افراد کارآفرین که این مسیر را طی کردند حضور دارند. تا آنها را درباره کسب و کار به چالش بکشند و هدایت کنند.در انتهای دوره افراد متوجه می شود که آیا ایده آنها قابلیت لازم برای تبدیل به یک کسب و کار را دارد یا نه. از طرف دیگر با دوستان و مربیان آشنا می شوند. که این ارتباطات می تواند بعدا در توسعه کسب و کار اینترنتی آنها را کمک کند.
    اگر بخواهیم به شکلی ساده و ابتدایی استارت‌آپ را تعریف کنیم، استارت‌آپ به شرکت‌های نوپایی گفته می‌شود که با یک ایده‌یساده و اولیه شروع می‌کنند و به سرعت رشد می‌یابند و به درآمد می‌رسند.

    استارتاپ ویکند سبز
    استارتاپ ویکند سبز، حول محور محیط زیست، منابع طبیعی و انرژی های پاک برگزار می شود. مخاطبین این رویداد دارندگان ایده‌های سبز، فعالان حوزه ی محیط زیست، مدیران تجاری، متخصصین کسب و کار و سرمایه‌گذاران هستند. مربیان این رویداد نیز افراد خبره و متخصص‌ در حوزه ی کارآفرینی، کسب و کار، فنی و برنامه نویسی، طراحی، انرژی و محیط زیست هستند.
    استارتاپ ویکند سبز با فراهم ساختن محیطی برای طرح و اجرای ایده‌هایی با هدف حفظ محیط زیست، فرصت شروع یک کسب و کار سبز را به دوستداران محیط زیست هدیه می دهد. اولین استارتاپ ویکند سبز تهران در تاریخ‌های 27، 28 و 29 آبان ماه سال 1394 همزمان با هفته جهانی کارآفرینی برگزار شد.
    اولین استارت‌آپ ویکند ایران
    اولین استارتاپ ویکند ایران در 15 شهریور ماه سال ۱۳۹۱ با حضور 120 شرکت‌کننده و علاقه‌مند به کارآفرینی در کنار ۲۰ نفر از کارآفرینان برتر ایران در قالب ۱۰ تیم برگزار شد و اکنون نیز در شهر های مختلف کشور برگزار می شود . در استارتاپ ویکند تهران مدیریت و هدایت رویدادهای کشور به طور کاملا مستقل توسط کانون کارآفرینی ایران و با کمک و حمایت دانشگاه ها، سازمان ها و شرکت های معتبر داخلی انجام می شود.

    احمد حلت،مدیر مسئول مجله موفقیت درگفتگو با ایسکانیوز درباره رمز موفقیت در استارت آپ ها و چگونگی رسیدن به سودهی افرادی که در استارت آپ ها شرکت می کنند گفت: به نظر من و براساس تجربه های فراوانی که داشتم رمز موفقیت استارت آپ ها ، به جز ایده بکر و بجا داشتن ، میزان انعطاف پذیری صاحبان استارت آپ در مقابل شرایط غیر قابل پیش بینی جدید و پویایی آنها برای حل سریع و البته خلاقانه مشکلاتی است که هر لحظه توسط عوامل غیر قابل کنترل و غیر قابل پیش بینی سرراه کسب و کار ظاهر می شوند.
    در بازار پراز رقابت استارت آپ های امروزی ، گروهی موفق اند که در خلق ایده های نو برای مسائل جدید، بالاترین پویایی و انعطاف پذیری و توانمندی حل مساله را داشته باشند. همزمان هر چه صاحب کسب و کار تعداد پلن های ب و ج و د و... بیشتری برای موقعیت های غیر قابل پیش بینی داشته باشد، در نتیجه می تواند ضربات کمتری ببیند و سریع تر روی پای خود بایستد و به پیشروی در همان استارت آپ یا شاخه جدیدی ادامه دهد.
    باید به اصطلاح شم بازاری داشت و سریع و به موقع تشخیص داد که نیاز بازار( در واقع نیاز مشتری) در هر لحظه و در هر مکان چیست و آیا ظرفیت و توانمندی حل مساله و تامین نیاز مشتری وجود دارد یا خیر؟
    تصور اینکه یک استارت آپ شیک و بی نقص و از همان ابتدا موفق را بتوان راه اندازی کرد و تضمینی آن را به یک شرکت موفق تبدیل کردد و به سود کلان رساند متعلق به رمان ها و داستان هاست و در دنیای پر از تغییرات امروزی خریداری ندارد. یک استارت آپ موفق امروز سود و نفع کلانی که بدست می آورد، حاصل ویران شدن و انهدام و تخریب صدها استارت آپی است که قبل از این با شکست مواجه شدند یا در نیمه راه به حال خود رها شدند.
    یک شرکت اگر می خواهد در حوزه استارت آپ به سوددهی برسد باید در هر لحظه از زمان ، توانایی و ظرفیت تشخیص نیاز (یا همان مشکل) مشتری و یافتن راه حل خلاقانه سریع برای آن نیاز را در خود ایجاد کرده باشد. بدون این ظرفیت و استعداد ( که از طریق شکست های متوالی به دست می آید) شانسی برای بقا در دنیای کسب و کارهای نو وجود ندارد.
    او در ادامه در خصوص اینکه آیا پس از برجام و حضور کشورهای جهانی در کشورمان آیا پیشنهاداتی هم درزمینه استارت آپ ها شده است یا خیر گفت:قدیم ها بخصوص در شهرهای کویری ، کبوترها برای خنک شدن لانه ها را داخل چاه ها می ساختند.
    شکارچیان اگر می خواستند کبوتری شکار کنند باید به قدری زبر دست بودند که کبوتر را درست وقتی از درون چاه بیرون می آمد می گرفتند.
    قبل و بعد از آن بی فایده بود.
    حضور در زمان و مکان درست و مناسب ، شرط اساسی موفقیت در هر زمینه ای از جمله کسب و کار است
    با توجه به اینکه فناوری ارتباطات باعث شده که مشکل بعد مسافت و وابستگی مکانی تا حدودی حل شود، پس در موفقیت کسب و کارهای نو باید قبول کرد که این زمان مناسب و در واقع زمان بندی مناسب است که تعیین می کند کسب و کارها بخصوص نوپا یعنی استارت آپ ها موفق شوند یا نه!
    با توجه به بحث برجام و فراهم شدن امکان سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کار خارجی در داخل کشور، بدیهی است که بازار وسیع تری ( به وسعت جهان) در اختیار استارت آپیست های وطنی قرار می گیرد. در نتیجه فرصت های ابراز وجود بیشتری برای آنها که ایده بکر و قابلیت اجرایی ساختن ایده های خود را دارند، فراهم می شود.
    اما بزرگتر شدن بازار به خودی خود برای کسی که ایده اش مناسب زمان اکنون نیست ، مزیتی محسوب نمی شود.
    وی یادآور شد: میزان موفقیت و شکست در استارت آپ ها در کشورهای پیشرفته که بسترهای حمایتی و فناوری مهیاست حدود دو الی سه درصد و در کشور ما کمتر از یک درصد است. بله! کمتر از یک درصد! دلیلش هم عدم درک صحیح استارت آپیست های جوان ما از راهی است که باید طی کنند. آنها فکر می کنند یک ایده خوب، یا یک مشتری پولدار همان چیزی است که آنها را به موفقیت می رساند. اما این رویاها زمانی که اولین زمین خوردن اتفاق می افتد، رنگ می بازند و آن جاست که ظرفیت و تحمل و میزان استقامت و از همه مهم تر قدرت حل مساله فرد برای بلند شدن و ادامه دادن تعیین کننده می شود.
    راه اندازی کسب و کارهای نوپا، بخصوص حوزه هایی که قبلا فتح و شناخته شده اند و رقابت در آنها شدید است کار ساده ای نیست و به احتمال 99 درصد شکست حتمی است. اما موفقیت های بزرگ روی ویرانه های شکست های بزرگ ساخته می شوند. در واقع تا شکست نباشد ، موفقیت معنایی ندارد. و اگر قرار باشد دنیای آینده دنیای بهتری شود ، راهی جز راه اندازی استارت آپ و تلاش برای موفقیت آن وجود ندارد.
    نخستین رویداد استارت آپ ویکند دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران
    نخستین استارت آپ ویکند دانشگاه آزاد اسلامی در 8مهر سال 94 در واحد تهران غرب در سطح دانشگاه های آزاد استان تهران در 3روز برگزار شد.
    دانشگاه آزاد هم بنابر تاکیدات همیشگی دکتر میرزاده، سعی بر رسیدن به هدف اصلی دانشگاه های روز دنیا یعنی کارآفرین محور بودن دارد. برگزاری این دست رویدادها گام اول در این راه است. همچنین کم و حمایت از افراد خلاق و ایده های خلاق برای ایجاد شرکت های دانش بنیان و کاربردی کردن ایده ها است. این موضوع هم از تاکیدات اخیر هاشمی رفسنجانی">آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس هیات امنای بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است.

    تعدادی از سرپرستان گروه های شرکت کننده در استارتاپ جهانی دانشگاه آزاد تهران غرب و نوع فعالیتشان به شرح زیر است:
    المیرا پریچهره دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه آزاد اسلامی/ طراحی اپلیکیشنی که دو نیم کره مغز کودک را همگام می کند
    او درباره برگزاری این رویداد در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در کل دانشگاه آزاد بسیار خوب از این گونه حرکت ها حمایت می کند. مخصوصا واحد آیت الله املی که همیشه مشوق ما برای این اقدامات بوده است.
    غزل رفیع جمال دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی/ کمک به ارتقای سطح زندگی بانوان خانه دار
    او درباره حضور در رویداد استارت آپ می گوید: طرح ما برای بانوان خانه داری است که می خواهند برای خود کسب و کار داشته باشند.
    جامعه ما یک جامعه در حال توسعه است و این نیاز ایجاب می کند که اقتصاد ما در حال گردش باشد.
    آزاده آریان‌پور عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تهران غرب / نگران سلامت کودکان خود نباشید
    او درباره ایده خود می گوید: این طرح دغدغه خانواده هایی که نگران سلامتی فرزندان خود هستند را کاهش می دهد. بدین معنا که این برنامه به صورت آنلاین با مراکز درمانی ارتباط دارد و مشاوره های پزشکی و آموزشی را در اختیار خانواده ها قرار می دهد.
    برگزاری دوره استارت آپ ویکند موکریان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان
    انور ضیائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان چندی پیش به ایسکانیوز گفته بود: استارت‌آپ یکی از راهکارهای اشتغال‌زایی و رونق کسب‌وکار است. در این دوره سه‌روزه شرایطی را برای جوانان و دانشجویان فراهم می‌کند تا با مسیر تبدیل ایده به عمل آشنا شوند.یکی از راهکارهای توسعه کارآفرینی در دانشگاه‌ها برگزاری دوره‌های استارت‌آپ است که تجربه کسب‌وکار بدون ریسک را فراهم می‌کند.
    استارت آپ ویکند چیست؟ / ایده هایتان می تواند میلیاردرتان کند!
  • 2018/05/04, 16:02
    Sina homaei
    استارت آپ چیست؟

    این روزها واژه استارت آپ را زیاد شنیده ایم، در معنای لغوی آن را شرکت نوپا ترجمه کرده اند.یعنی مجموعه ای از راهکارهای خلاقانه و نو برای حل مسائل و مشکلات موجود و یا ایجاد یک حرکت جدید در شرکتی تازه تاسیس.استارت آپ به شرکتی با قدمت ۱۰ سال قلمداد نمیشود زیرا یک شرکت ۱۰ ساله دارای ریشه و در حال توسعه است.استارت آپ در طی نهایتا ۴ سال یا به نتیجه و سودآوری میرسد و یا بودجه آن تمام شده و کاملا شکست میخورد.
    با وجود اختلاف بر سر معنای دقیق و یکپارچه این واژه، در کل استارت آپ بر پایه ایده های جدید و بدون آگاهی از نتیجه بنا شده است.
    به گفته نیل بلومنتال مدیرعامل و موسس کمپانی واربی پارکر(Warby Parker) استارت آپ یک کمپانی نوپاست که راه حلی نوین را برای یک مساله ارائه می کند، در حالی که تضمینی برای موفقیت کمپانی از طریق راه حل ارائه شده وجود ندارد.
    شاید مشهورترین استارت آپ دنیا فیس بوک باشد.مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس بوک دانشجوی دانشگاه هاروارد بود و برای ارتباط میان همکلاسی ها این برنامه را راه اندازی کرد.او و همکارانش هرگز فکر نمیکردند در عرض کمتر از چند ماه این برنامه به این حد از محبوبیت برسد،وی در سال ۲۰۰۴ دانشگاه را رها کرد و به گسترش دادن ایده خود پرداخت تا جایی که امروزه این ایده نوپا از خوابگاه دانشگاه هاروارد به محبوب ترین برنامه ارتباط مجازی و با بودجه ای میلیارد دلاری رسیده است.
    یکی از استارت آپ های مشهور و موفق ایرانی، وبسایت خرید اینترنتی دیجی کالاست.این استارت آپ با ایده اولیه و بودجه بسیار مختصر برادارن محمدی و با ۵ نفر پرسنل در سال ۸۳ راه اندازی شد و در عرض کمتر از ۱۰ سال تعداد کارکنان آن به بیش از ۷۰۰ نفر رسید.ایده اولیه این مجموعه از آنجایی شروع شد که این دو برادر پس از یک خرید سنتی دوربین دیجیتال،متوجه تعمیری بودن لنزشدند.امروزه این سایت در روز بیش از ۸۵۰۰۰۰ بازدید کننده دارد و به یکی از سایت های مرجع برای مقایسه و خرید اینترنتی در میان کاربران تبدیل شده است.
    درکل کار استارت آپ، پس از رسیدن به سودآوری به پایان می رسد و همانطور که گفته شد نیازی به بودجه بالا ندارد.امید است با توجه به نیروی جوان، خلاق و جویای نام،در آینده شاهد تولد استارت آپهای موفق در سطح کشور شویم.
    نوشته شده توسط گرافیک مرکزی
    مجتمع طراحی و چاپ گرافیک مرکزی استارت آپ چیست؟ - مجتمع طراحی و چاپ گرافیک مرکزی
  • 2018/05/04, 16:02
    Sina homaei
    مفهوم استارت آپ چیست؟

    استارت آپ چیست؟ مفهوم استارت آپ در چندین سال اخیر به صورت روز افزونی گسترده شده است و در واقع استارت آپ نمایش دهنده و توصیف کننده مفهوم ریسک جوانان در شروع یک پروژه می باشد.
    در واقع استارت آپ یک کمپانی است که در حال کار بر روی یگ پروژه است تا یک مسئله را حل کند که دارای راه حل شفاف و واضحی نمی باشد و موفقیت در آن پروژه را نمی توان گارانتی نمود.
    خانوم آدورا چیونگ، مدیر عامل homejoy و یکی از بزرگترین استارت آپ کنندگان آمریکا در سال 2013 می گوید که استارت آپ یک حالت ذهنی است.
    او می افزاید: " استارت آپ زمانی است که مردم به کمپانی شما متصل می شوند و در حال گرفتن تصمیم هستند تا از ثبات در ردو بدل کردن در ازای رشد فوق العاده و هیجان ایجاد تاثیر فوری چشم پوشی کنند."

    از دیدگاه و منظری دیگر استارت آپ رفتاری است برای طرح ریزی و ایجاد یک تجارت، تجارتی که برای شروع عملیات آماده باشد. یک کمپانی که پنج سال است که شروع به کار کرده همچنان می تواند یک استارت آپ باشد.

    در واقع استارت آپ اغلب یک تکنولوژی را در اختیار می گیرند تا یک مسئله را حل کنند و باعث شوند که آن تکنولوژی در همه جا حضور داشته باشد و باعث رشد آن شود.
    چرخه ی یک استارت آپ به صورت زیر است:

    - یافتن مشکل و یا یافتن چیزی که در دنیا وجود ندارد و نیازش موجود است.
    - ایجاد یک تیم مجرب
    - ساخت یک نمونه اولیه
    - تولید محدود
    - توضیح دادن نمونه اولیه به 100 نفر
    - نمونه اولیه را آنقدر تکرار کنید تا جا بیفتد.
    - به دنبال منابع مالی باشید.
    - از طریق فضای مجازی و رسانه ها کاربر جمع کنید.
    - به هزار کاربر برسید.
    - هر هفته رشد کنید، مشکل است اما ادامه دهید.
    - به تولید انبوه برسید و موفق شوید.

    https://www.netshahr.com/69421/%D9%8...B3%D8%AA%D8%9F
این موضوع پیش از این 10 پاسخ داده شده . کلیک کنید جهت مشاهده کامل موضوع .

مجوز های ارسال و ویرایش