ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: هوش مصنوعی و روباتیک

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/05/01, 15:26
    Sina homaei
    به فکر کار جدید باشید!

    بزودی ربات ها این 10 شغل را تصاحب می کنند

    دنیا با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و این پیشرفت در مشاغل مختلف نیز به وضوح دیده می‌شود. یکی از این پیشرفت‌ها ورود هوش مصنوعی و ربات‌ها است و برای مثال اگر شما یک طراح وب هستید، باید آگاه باشید که ممکن است به زودی یک روبات یا هوش مصنوعی جایگزین‌تان شود. هوش مصنوعی در راه است، به این ترتیب وقت آن رسیده که رزومه خود را بازبینی کنید.



    به گزارش جام جم کلیک ، اگر یک سیستم هوش مصنوعی به جای شما در شرکت‌تان وظیفه طراحی وب را بر عهده داشته باشد، مشتریان می‌توانند به صورت مستقیم بگویند که می‌خواهند ظاهر وب سایت آنها چه شکلی داشته باشد. سیستم هوش مصنوعی که بتواند از عهده طراحی وب بر بیاید در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد اما به زودی وارد عمل خواهد شد. این سیستم که The Grid نام دارد به مشتریان این حس را می‌دهد که در حال تعامل با یک انسان واقعی هستند.
    امروزه محققان در زمینه هوش مصنوعی می‌توانند کوهی از داده های اینترنتی را تحلیل کنند. در گذشته جهش‌های فنی موجب شد که کارگران صنعتی به کارگران ساده برای بسته بندی محصولات تبدیل شوند. به زودی پیشرفت‌های جدید بر مبنای هوش مصنوعی موجب می شود که بخش عمده‌ای از متخصصان و کارشناسان با حقوق‌های بالا شغل خود را از دست بدهند و مجبور شوند شغل‌های با سطح حرفه‌ای پایین‌تری را به عهده بگیرند.
    محققان بر این باورند که تقریبا تمامی کارهایی که افراد حرفه‌ای به طور میانگین در یک روز کاری انجام می‌دهند را می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی، خودکار کرد. کارشناسان معتقدند که تا سال 2035 میلادی، بیش از نیمی از مشاغل فعلی با ریسک 50 درصدی در معرض اتوماسیون خواهند بود.
    در ادامه با فهرستی از 10 حرفه آشنا خواهید شد که در مراحل اولیه جای خود را به هوش مصنوعی داده‌اند.
    1. طراحی وب، توسعه دهنده وب
    فناوری جایگزین: The Grid
    سیستم هوش مصنوعی مورد استفاده در Grid می‌تواند وظیفه طراحی، کدگذاری، بازطراحی و کدگشایی را انجام داده و طراحان و توسعه دهندگان وب را بیکار کند. این سرویس می‌تواند برمبنای اشارات ساده، یک طرح اقتصادی و چندین تصویررا به یک شاهکار بازاریابی تبدیل کند و با دریافت واکنش‌های انسانی، این طرح نهایی را تغییر دهد.
    2. بازاریاب آنلاین
    فناوری جایگزین: Persado
    Persado این قابلیت را دارد که دست کم جایگزین نیمی از اعضای تیم روابط عمومی شرکت شما شود. این سرویس می تواند برای کمپین‌های تبلیغاتی شعار طراحی کرده و برای هدف گرفتن مشتریان شخصی، پیام‌های اختصاصی تولید کند و آنها را به خرید ترغیب کند. شما می‌توانید تمامی تکنیک‌های متقاعد سازی را به این هوش مصنوعی آموزش دهید.
    3. مسئول دفتر
    فناوری جایگزین: Betty
    هوش مصنوعی تنها قرار نیست در شرکت شما کار کند، این سیستم حتی می‌تواند کارهای مدیریت نیز انجام دهد. Betty یک روبات هوشمند است که در حال حاضر به صورت آزمایشی نقش مسئول دفتر را در انگلستان ایفا می‌کند و این سیستم تا به امروز ثابت کرده که بسیار کارآمد و اثربخش است. این روبات مسئولیت استقبال از مهمانان و کارمندان، بررسی ساعات کاری کارمندان و اضافه کاری و انبار کردن وسایل موجود در دفتر را بر عهده دارد. این روبات می‌تواند با استفاده از یادگیری ماشینی منحصر به فرد خود یک نقشه ذهنی و زنده از دفتر را برای خود داشته باشد، به این معنی که Betty نه تنها می‌تواند بدون نیاز به کمک و به صورت مستقل در شرکت حرکت کند، بلکه حتی می‌داند که یکی از همکاران شما منگنه را از روی میز شما ربوده است!
    4. حسابدار
    فناوری جایگزین: Smacc
    به زودی دیگر نیازی نخواهد بود که انسان‌ها اعداد و ارقام طولانی و سنگین را تحلیل کنند. Smacc به طور کامل فرآیند حسابداری را خودکار کرده است و این احتمال وجود دارد که بیش از 3 میلیون کارمند در ایالات متحده که کار آنها به حسابداری مرتبط است، بیکار شود.
    5. منابع انسانی
    فناوری جایگزین: FlatPi
    فرآیند مصاحبه با نیروهای جدید و استخدام آنها بسیار سخت و خسته کننده است اما به زودی هوش مصنوعی در FlatPi این وظیفه را به عهده خواهد گرفت و می تواند متقاضیان را در عرض چند ثانیه رتبه بندی کند.
    6. خبرنگار
    فناوری جایگزین: Wordsmith
    به نظر می‌رسد که به زودی نیازی به خلاقیت شما برای نگارش اخبار نخواهد بود. در حال حاضر بسیاری از رسانه‌های خبری برای نوشتن مقالات مختلف از برنامه‌های هوش مصنوعی مانند Wordsmith استفاده می‌کنند. ممکن است محصول کار یک نویسنده انسانی به چندین مرحله ویرایش نیاز داشته باشد اما Wordsmith می‌تواند حجم وسیعی از اطلاعات را مطالعه کند، موضوعات جذاب را انتخاب کرده و سپس یک گزارش دقیق و موثر را ارایه دهد.
    7. ویراستار
    فناوری جایگزین: Bold
    اگر قرار است خبرنگاران جای خود را به روبات‌ها و هوش مصنوعی بدهند، چرا این اتفاق برای ویراستاران نیافتد؟ دستیارهای هوش مصنوعی Bold می‌توانند همزمان با نوشتن متن، اصلاح برخی از بخش‌ها را به شما پیشنهاد دهند تا ساختار جمله بهتر شود، شفافیت بیشتری داشته باشد، کلمات بهتری انتخاب شوند و غیره.
    8. وکیل
    فناوری جایگزین: Ross
    Ross یک هوش مصنوعی وکیل است که در حالت حاضر در دنیای واقعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم می‌تواند به پرسش های حقوقی پاسخ دهد، در زمینه‌های مختلف تحقیق کند، به صورت پیوسته خود را درباره موضوعات حقوقی جدید بروزرسانی کند؛ موضوعاتی که می تواند در آینده برای شما و شرکت‌تان مفید باشد.
    9. دکتر
    فناوری جایگزین: Babylon
    هوش مصنوعی Babylon می‌تواند نشانه‌های بیماری شما را شناسایی کند، سپس یک قدم فراتر گذشته و به منظور جلوگیری از بیماری‌ها در آینده، وضعیت سلامت بدن شما را ردیابی می‌کند. در حال حاضر سرویس سلامت همگانی در بریتانیا از این هوش مصنوعی به صورت آزمایشی استفاده می‌کند.
    10. روانشناس
    فناوری جایگزین: Ellie
    Ellie یک روان شناس هوش مصنوعی است که کاملا با احساسات انسانی آَشنایی دارد. این سیستم با استفاده از سنسوری مشابه کینکت می‌تواند زبان بدن افراد را تشخیص داده و مانند یک انسان به این علایم واکنش نشان دهد، برای مثال لبخند بزند، سر تکان دهد یا شانه‌اش را بالا بندازد.

    جام جم کلیک - بزودی ربات ها این 10 شغل را تصاحب می کنند
  • 2018/05/01, 15:25
    Sina homaei
    گربه رباتیک مجهز به هوش مصنوعی برای مراقبت از سالمندان

    محققان دانشگاهی قصد دارند یک گربه رباتیک مجهز به هوش مصنوعی برای مراقبت از سالمندان بسازند که داروهای صاحبش را یادآوری می کند.
    به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، محققان دانشگاه براون قصد دارند یک گربه رباتیک برای نگهداری از سالمندان بسازند. در همین راستا محققان سعی دارند هوش مصنوعی را به گربه رباتیک شرکت اسباب بازی Hasbro اضافه کنند. این گربه تمام رباتیک دو سال است که به بازار عرضه شده است.
    این گربه که به هوش مصنوعی مجهز می شود، می تواند به صاحب سالمند خود داروها را یادآوری کند یا عینک گمشده اش را بیابد.
    این گربه روباتیک مانند گربه واقعی خرناسه می کشد و طوری طراحی شده تا احساس تنهایی، افسردگی و اضطراب فرد سالمند را رصد کند. البته گربه مذکور برای انجام این فعالیت ها نیازمند هدایت انسانی است.


    https://sinapress.ir/news/71648/%DA%...AF%D8%A7%D9%86
  • 2018/05/01, 15:24
    Sina homaei
    هوش مصنوعي




    هوش مصنوعی شبکه عصبی علی بابا بر انسان غلبه کرد



    علی بابا مدعی شده که هوش مصنوعی توسعه‌یافته توسط متخصصان این کمپانی که بر پایه‌ی شبکه‌های عصبی است، موفق شده بر هوش انسانی غلبه کند.





    به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان؛ به ادعای علی‌بابا، هوش مصنوعی این کمپانی که مبتنی بر شبکه‌های عصبی توسعه یافته، موفق شده است طی مسابقه‌ی دانشگاه استنفورد، امتیازی بالاتر از هوش انسانی به ثبت برساند. همان‌طور که اشاره کردیم، این مسابقه متعلق به دانشگاه استنفورد است و با نام Stanford Question Answering Dataset یا به‌اختصار، SQuAD خوانده می‌شود.
    امتیاز ثبت‌شده توسط هوش مصنوعی علی‌بابا در این مسابقه ۸۲.۴۴ و بیشتر از امتیاز ثبت‌شده توسط عامل انسانی است که در آخرین رکوردگیری، امتیاز ۸۲.۳۰۴ را ثبت کرد.
    در مسابقه‌ SQuAD بیش از ۱۰۰ هزار سؤال و جواب در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. منبع این سؤالات ۵۰۰ مقاله‌ای است که در ویکی‌پدیا وجود دارد. شرکت‌کنندگان در این رقابت باید مدلی مبتنی بر یادگیری ماشین توسعه دهند تا از این طریق بتوانند به سؤالات مطرح‌شده پاسخ بدهند. مدل‌های توسعه‌یافته توسط SQuAD بعد از بررسی و ارزیابی قرار، برای انجام آزمایش نهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
    کمپانی و دانشگاه‌های متعددی در این طرح شرکت دارند که از جمله‌ی آن‌ها باید به تنسنت، گوگل، آی‌بی‌اِم، مایکروسافت و سامسونگ اشاره کرد. این مؤسسات و دانشگاه‌ها به‌صورت متناوب با بهبود مدل مبتنی بر یادگیری ماشین خو،د دوباره در این رقابت شرکت می‌کنند و نتایج خود را بهبود می‌دهند. البته SQuAD نام دو کمپانی مایکروسافت آسیا و علی‌بابا را به‌صورت مشترک به‌عنوان هوش‌های مصنوعی که موفق شده‌اند بر هوش انسانی غلبه کنند، ذکر کرده است؛ چراکه مایکروسافت آسیا در روز سوم ژانویه و علی بابا در روز پنجم ژانویه هوش مصنوعی خود را برای شرکت در رقابت آماده کردند.
    علی‌بابا اعلام کرده است که این سیستم توسعه‌یافته توسط این کمپانی به‌صورت سلسله مراتبی از پاراگراف‌ها شروع می‌کند و سپس به جمله و در ادامه به کلمات می‌رسد و در نهایت مفهوم متن را درک می‌کند. علی‌بابا سرویس هوش مصنوعی پاسخگویی مبتنی بر این فناوری را در سرویس فروش خود به‌منظور پاسخگویی به افراد مورد استفاده قرار داده است.
    علی‌بابا معتقد است که می‌توان این سرویس را در حوزه‌های مختلف و متفاوت برای پاسخگویی به سؤالات کاربران مورد استفاده قرار داد.
    https://www.cyberbannews.com/%D8%B4%...88%D8%B9%DB%8C


  • 2018/05/01, 12:33
    Sina homaei
    سرمایه گذاری شرکت سونی در بخش رباتیک و هوش مصنوعی


    شرکت سونی به دنبال توسعه محصولات خود و استفاده از فناوری های جدید مانند هوش مصنوعی، رباتیک و موارد دیگر در بخش الکترونیک است.
    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سونی به دنبال توسعه محصولات خود و استفاده از فناوری های جدید مانند هوش مصنوعی، رباتیک و موارد دیگر در بخش الکترونیک است.
    پس از عرضه ربات سرگرمی AIBO توسط شرکت سونی، این شرکت ژاپنی در تلاش برای توسعه و راه اندازی چند طرح دیگر در بخش رباتیک است.
    شایان ذکر است، این شرکت باسابقه ژاپنی فعالیت هایی خود را در این بخش توسعه داده و پیشرفت هایی را نیز در این بخش کسب کرده است.
    در ماه مه سال 2016، این تولید کننده لوازم الکترونی در Cogitai، استارتاپ آمریکایی فعال در بخش هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرد.
    هدف از این همکاری مشترک، توسعه و پژوهش در بخش فناوری هوش مصنوعی و پیش بینی و استفاده از این فناوری در محصولات آینده است.
    علاوه برآن، از دیگر اهداف اصلی شرکت سونی برای این همکاری مشترک، حل مشکلات و ایجاد شرایط بهتر برای زندگی مردم جهان عنوان شده است.
    http://lkiran.com/fa/news/1/9043/%D8...88%D8%B9%DB%8C
  • 2018/05/01, 12:33
    Sina homaei
    درخواست موسسان شرکت‌های هوش مصنوعی برای ممنوعیت استفاده از سلاح‌های هوشمند










    رسانه کلیک – جمعی از موسسان شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک از جمله ایلون ماسک، با امضای تقاضانامه‌ای از سازمان ملل خواسته‌اند توسعه و استفاده از سلاح‌های هوشمند یا ربات‌های قاتل که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند، هر چه زودتر ممنوع شود. به‌تازگی جمعی از افراد شاخص در زمینه هوش‌مصنوعی از جمله ایلون ماسک و مصطفی سلیمان، موسس شرکت DeepMind Technology که متعلق به گوگل است، تقاضانامه‌ای را امضا کرده‌اند که در آن از سازمان ملل خواسته شده است استفاده از سلاح‌های مرگبار هوشمند (سلاح‌هایی که با بهره‌‌گیری از هوش مصنوعی کنترل می‌شوند) را که در تقاضانامه از آن‌ها به‌عنوان ربات‌های قاتل یاد شده است، ممنوع شود. این افراد این نکته را متذکر شده‌اند که توسعه این سلاح‌های دارای هوش مصنوعی می‌تواند همانند اختراع باروت و سلاح‌های هسته‌ای، زمینه را برای ایجاد تحول عظیمی در زمینه جنگ‌افزار فراهم کند. در این تقاضانامه این چنین نوشته شده است: “در صورتی که استفاده از این سلاح‌ها به میزان گسترده‌ای افزایش پیدا کند، نیروی‌های نظامی در مقیاسی بسیار وسیع‌تر از آنچه تاکنون رخ داده است، با یکدیگر مبارزه خواهند کرد و سرعت پیشرفت جنگ‌ها فراتر از تصور کنونی بشر خواهد بود”. “این سلاح‌ها می‌توانند عامل اصلی ترور باشند و قدرت‌طلبان و تروریست‌ها می‌توانند با آن‌ها جمع وسیعی از انسان‌های بی‌گناه را نابود کنند و همچنین می‌توانند با ایجاد تغییراتی در آن‌ها، فجایع عظیمی را به بار آورند. این تقاضانامه به امضای روسا و موسسان ۱۱۶ شرکت رباتیک در ۲۶ کشور مختلف رسیده است و این هفته پیش از برگزاری کنفرانس IJCAI (کنفرانس مشترک بین‌المللی با موضوع هوش مصنوعی) منتشر شده است. انتشار این تقاضانامه با آغاز گفتگوهای رسمی در سازمان ملل در مورد اعمال ممنوعیت استفاده از این سلاح‌ها، مصادف شده است. ۱۲۳ عضو سازمان ملل موافق اعمال این ممنوعیت هستند؛ زیرا در سال ۲۰۱۵ نیز تقاضا‌نامه مشابهی منتشر شده است؛ اما این گفتگوها به دلایلی فعلا به تعویق افتاده است. امضاکنندگان این تقاضانامه معتقدند که استفاده از آن دسته از سلاح‌های هوشمند که بدون دخالت انسان تعداد زیادی افراد را به قتل می‌رسانند، بر خلاف اصول اخلاقی است و این سلاح‌ها که به نوعی ربات‌های سرباز محسوب می‌شوند، باید تحت شرایط مذکور در کنوانسیون سلاح‌های متعارف خاص که در سال ۱۹۸۳ تصویب شد، کنترل شوند. در این کنوانسیون قوانین مرتبط با استفاده از تعدادی از سلاح‌ها همانند بمب‌های آتش‌زا، مین‌های زمینی و سلاح‌های شیمیایی تنظیم شده است. امضاکنندگان این تقاضانامه خواستار این هستند که این ممنوعیت هر چه زودتر اعمال شود. یکی از این افراد در یک کنفرانس مطبوعاتی اذعان کرده است که این تقاضانامه یک درخواست معمولی نیست، بلکه یک خواسته جدی است که هر چه زودتر باید به آن عمل شود. وی در ادامه گفته‌های خود افزود: “باید این حقیقت را بپذیریم که سلاح‌های هوشمند برخلاف بسیاری از دستاورد‌های هوش مصنوعی که هنوز در حد طرح و ایده هستند و فقط در فیلم‌های علمی تخیلی دیده می‌شوند، در‌حال‌حاضر به میزان قابل توجهی توسعه یافته‌اند و این توانایی بالقوه را دارند که تعداد زیادی از انسان‌های بی‌گناه را به خاک و خون بکشند و باعث ایجاد بی‌ثباتی عظیمی در سراسر جهان شوند. در‌حال‌حاضر تعدادی از کشور‌ها از جمله آمریکا، چین، روسیه و رژیم اشغالگر اسرائیل در حال توسعه این گونه سلاح‌ها هستند. برخی از کشورها نیز هم‌اکنون در حال استفاده از سلاح‌های این چنینی هستند؛ به عنوان مثال شرکت Dodaam System که متعلق به ارتش کره جنوبی است، یک دوشکای اتوماتیک ساخته است که می‌تواند به مسلسل مجهز شود و بدون دخالت انسان هدف را شناسایی و به سمت آن شلیک کند. البته دستور آغاز حملات مرگبار هنوز توسط انسان صادر می‌شود. طرفداران استفاده از هوش مصنوعی در سلاح‌ها معتقدند که این کار باعث کاهش تلفات جنگی می‌شود و سلاح‌های که در آن‌ها از این فناوری استفاده شده است، می‌توانند نیروهای نظامی را از غیرنظامیان تشخیص دهند. اما مخالفان این موضوع معتقدند که بهره‌گیری از هوش مصنوعی در سلاح‌ها تنها منجر به افزایش استفاده از این سلاح‌های مرگ‌بار در سراسر جهان می‌شود و عده‌ای از آن‌ها به موضوع استفاده از پهپاد‌ها توسط ارتش آمریکا برای بمباران مستمر در منطقه خاورمیانه نیز اشاره کرده‌‌‌اند.
    استفاده ارتش آمریکا از پهپادها در جنگ‌ها، مقدمه گسترش استفاده‌ از سلاح‌های هوشمند است. این پهپادها امکان هدایت جنگ با کمترین میزان توجه را نیز فراهم کرده‌اند.
    در‌حا‌ل‌حاضر هیچ یک از کشورها نمی‌خواهند سرعت روند توسعه این ربات‌های قاتل را کاهش دهند؛ زیرا بیم آن دارند که کشورهای دیگر در این زمینه از آن‌ها سبقت بگیرند. وزارت دفاع آمریکا نیز در یکی از گزارش‌های خود خواستار افزایش سرمایه‌گذاری برای توسعه سلاح‌های هوشمند شده است؛ بنابراین ممکن است در آینده آمریکا در زمینه استفاده از سلاح‌های مستقل و بهره‌گیری از منافع آن‌ها، پیشتاز باشد. هدف از امضای تقاضانامه مذکور توسط افراد شناخته‌شده در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک، جلوگیری از ایجاد این رقابت نظامی نامعقول است و به همین دلیل این افراد خواستار این هستند که توسعه سلاح‌های هوشمند و استفاده از آن‌ها، هر چه زودتر متوقف شود.
    https://click.ir/1396/06/03/stop-killer-robots/
  • 2018/05/01, 12:32
    Sina homaei
    سرمایه گذاری یک بیلیون دلاری تویوتا در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک

    شرکت ژاپنی غول پیکر ماشین تویوتا، حدود یک بیلیون دلار در هوش مصنوعی و رباتیک با ایجاد دو مرکز در ایالات متحده به دلیل همگام بودن با دیگر شرکت های تکنولوژی که به دنبال اختلال در کسب و کارش هستند، سرمایه گذاری کرد.صنعت سنتی خودرو به وضوح برای ایجاد اختلال توسط شرکت هایی مانند اپل، گوگل و تسلا نگران است. جای تعجب نیست که یک شرکت مانند تویوتا، که به دنبال حفاظت از موقعیت خود که به عنوان بزرگترین خودرو ساز جهان است چنین سرمایه گذاری بزرگی انجام دهد. یک بیلیون دلار، سرمایه گذاری ۵ ساله در یک مرکز عالی در خیابان Silicon که با ۲۰۰ مهندس، مشغول به کار است، دومین مرکز در مؤسسه تکنولوژی ماساچوست در کمبریج تاسیس خواهد شد.با توجه به بیانیه ای که این شرکت اعلام کرد: این شرکت، یک شرکت جدید به نام مؤسسه تحقیقات تویوتا (TRI) به عنوان تحقیق و تمرکز اولیه بر روی هوش مصنوعی و رباتیک را راه اندازی کرد. شرکت گفت:«تویوتا معتقد است هوش مصنوعی، پتانسیل قابل توجهی برای حمایت از فناوری های صنعتی آینده و ایجاد یک صنعت کاملا جدید دارد. تمرکز اولیه تحقیقات شرکت به ایمنی خودرو تخصص داده می شود. شرکت به دنبال پایین آوردن ۱/۲ میلیون مرگ و میر ناشی از تصادفات ماشینی است که هر سال اتفاق می افتد.دکتر Gill Pratt، مشاور فنی اجرایی تویوتا و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری جدید گفت:«اهداف اولیه ی ما این است که برای بهبود ایمنی، به طور مداوم به دنبال کاهش احتمال یک تصادف ماشین و رساندنش به صفر، قابل دسترس کردن رانندگی برای همه و صرف نظر از توانایی، به درخواست تکنولوژی تویوتا آن را برای حرکت در فضای باز و محیط های داخلی آماده می کند.هم زمان با سرمایه گذاری توسط تویوتا، دیگر شرکت های خودروسازی در حال گذاشتن سرمایه های مهم در تکنولوژی ماشین های خودکار هستند. مانند شرکت Ford که اکنون در حال تست ماشین خودکار خود است و تصور می شود سال ۲۰۲۰ آماده خواهد شد.با این حال شرکت هایی مانند تسلا، گوگل و اپل ممکن است بزرگترین تهدید برای خودروسازان سنتی باشند. اخیرا تسلا ویژگی های خودرو بدون راننده ی خود را، زمانی که خودروی خودکار گوگل در حال تست شدن در محدوده ی خیابان های Palo Alto است، اعلام کرد.اپل که پروژه ی خودرو خود را، با کدی به نام پروژه ی Titan، به طور رسمی اعلام کرده است و اعتقاد بر این است که در سال ۲۰۱۹ وارد بازار می شود.
    سرمایه گذاری یک بیلیون دلاری تویوتا در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک - پدیده فکر مهتر
  • 2018/05/01, 12:31
    Sina homaei
    5 فیلم برتر تاریخ سینما درباره هوش مصنوعی و ربات ها

    در سالهای گذشته آثار بسیاری درباره هوش مصنوعی در سینما ساخته شده که آن را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار داده اند. اینبار در پنج برتر به سراغ معرفی 5 فیلم برجسته در ارتباط با هوش مصنوعی رفته ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

    5- کلان شهر (Metropolis ) : فیلم « کلان شهر » در سال 1927 ساخته شد و درباره شهری بود که مردمانش به دو دسته ثروتمند و فقیر تقسیم شده بودند. در « کلان شهر » مخترع مشهور شهر رباتی اختراع می کند که براساس چهره معتمد کارگران یعنی ماریا ساخته شده و شهردار با این نیرنگ، کارگران را از طریق این ربات به شورش فرا می خواند.
    ایده های آینده نگرانه « کلان شهر » همواره قابل تحسین بوده اند و ایده ربات هوشمند را می توان یکی از بهترین این ایده ها در نظر گرفت که همانند یک انسان نزد مردم رفته و خود را میان آنان جای می دهد. چنانچه به سال ساخت فیلم نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم که برای ساخت یک ربات انسان نما و فرستادن آن به میان یک قشر، ذهنیت سازندگان بیش از حد معمول از زمانه خود جلو بوده!
    4- او ( Her ) : فیلم عاشقانه اسپایک جونز درباره رابطه عاشقانه میان یک انسان و کامپیوترش می باشد! اسپایک جونز داستان فیلمش را در آینده ای نامشخص روایت می کند که در آن انسانها دچار خلاء در روابط انسانی شان شده اند و هوش مصنوعی در حال پر کردن این خلاء برای آنان می باشد. ربات هوشمند فیلم « او » به نام سامانتا با صداپیشگی فوق العاده اسکارلت جوهانسون، می تواند هر تماشاگری را مجذوب خود کند و دلایل لازم برای اینکه تئودور عاشق او شود را در اختیار تماشاگر قرار دهد. « او » را می توان عاشقانه ترین فیلم تاریخ سینما درباره رابطه عاشقانه یک انسان و کامپیوتر معرفی کرد!
    3- هوش مصنوعی (Artificial Intelligence: A.I ) : یکی از آثاری که استنلی کوبریک علاقه بسیاری به ساختنش داشت اما مرگ این اجازه را به او نداد تا پروژه را به انتها برساند، فیلم« هوش مصنوعی » بود. اسپیلبرگ پس از مرگ کوبریک تصمیم گرفت پروژه ناتمام کوبریک را به اتمام برساند و نتیجه اش فیلمی تحسین برانگیز به نام « هوش مصنوعی » شد که درباره رابطه میان انسان و ربات های هوشمندی است که احساس دارند و در حال تبدیل شدن به نسخه ای بهتر از انسان های زمانه خود هستند.
    در « هوش مصنوعی » مفاهیم انسانی در قالب داستانی علمی - تخیلی مطرح شده و چالش های ربات هایی که احساس دارند اما انسانها آنها را تنها به چشم یک ربات یا در واقع یک ماشین، نگاه می کنند می باشد. « هوش مصنوعی » یکی از تاثیرگذارترین آثار سینما درباره ربات ها و پروژه هوش مصنوعی می باشد.
    2- 2001 : یک اودیسه فضایی (2001: A Space Odyssey ) : غیرممکن است که بخواهیم از هوش مصنوعی در سینما صحبت کنیم و اشاره ای به دستگاه ترسناک « هال 9000 » در فیلم « 2001 : یک اودیسه فضایی » نداشته باشیم. استنلی کوبریک در ساخت این فیلم از یک هوش مصنوعی ساخت دست بشر موجودی ترسناک خلق کرده که در فضای بی انتهای خارج از کره زمین، آنچه را که خود درست می پندارد انجام می دهد و بحرانی برای انسان های داخل سفینه رقم می زند.
    هال 9000 شاید تنها یک چراغ قرمز رنگ باشد که هرگز حرکتی نمی کند و حتی ظاهرش هم تغییر نمی کند، اما قدرت تفکر و تصمیم گیری او در شرایط بحرانی که برخلاف نظر انسانهاست، از او وسیله ای می سازد که ترسناک ترین بخش درباره او، قدرت تفکریست که بشر در اختیار او قرار داده و حالا خود قربانی اصلی آن شده است.
    1- بلید رانر (Blade Runner ) : ریپلیکانت های فیلم « بلید رانر » اگرچه در زمان اکران فیلم نتوانستند رضایت چندان مخاطبین و منتقدان را برآورده کنند اما گذر زمان ثابت کرد که ایده های فیلیپ کی.دیک در زمینه ربات ها که در فیلم « بلید رانر » به تصویر کشیده شده بود را باید نقطه عطف این مقوله در سینما بدانیم. ربات هایی که در آینده ای نزدیک تشخیص شان از یک انسان عادی سخت شده و حتی خودشان گاها خبر ندارند که یک انسان هستند یا ربات! « بلید رانر » قطعا یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینما درباره هوش مصنوعی می باشد.
    5 فیلم برتر تاریخ سینما درباره هوش مصنوعی و ربات ها - مووی مگ

  • 2018/05/01, 12:31
    Sina homaei
    ربات جراح دستاوردی از هوش مصنوعی

    ربات هایی که می توانند به جای انسان جراحی کند در آینده ای نزدیک به کمک بسیاری از بیماران خواهند شتافت.
    به گزارش اسپوتنیک، کلیپ ربات جراح طرفداران بسیاری را در شبکه های اجتماعی به خود اختصاص داده است.
    یکی از دستاوردهای هوش مصنوعی ساختن ربات است. ربات ها انواع مختلفی دارند و هر کدام در مصارف خاصی استفاده می شود. ربات جراح قادر است با دقت بسیار بالا اقدام به عمل جراحی کند. گفته شده است در بعضی از موارد دقت این ربات از انسان بالاتر بوده و از پس عمل های دقیق نیز برمی آید. سرعت بعضی از ربات های جراح ۵۰ برابر سریع از انسان بوده و همچنین استفاده از این ربات ها از خطاهایی که ممکن انسان در حین جراحی انجام دهد و موجب عفونت بیمار گردد، می کاهد.
    کلیپی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است عملکرد این ربات ها را بخوبی نمایش می دهد.
    کاربران بسیاری این کلیپ را در شبکه های اجتماعی خود منتشر کرده اند.
    ربات جراح دستاوردی از هوش مصنوعی - مدیریت آمار و فناوری اطلاعات
  • 2018/05/01, 12:25
    Sina homaei
    رباتیک و هوش مصنوعی
    دوبی قصد دارد از ربات‌های خودران به عنوان نیروی پلیس استفاده ‌کند

    ارسال شده توسط Mohammad
    خیال‌انگیز به نظر می‌رسد؛ این که در خیابان‌ شهر قدم بزنیم و در کنار خودمان یک ربات کوچک خودران ببینیم؛ رباتی که پلیس خیابان‌هاست و وظیفه حفظ امنیت شهر را برعهده دارد! اما جالب است بدانید که دوبی قصد دارد به زودی تبدیل به اولین شهری در جهان شود که از همین ربات‌ها در خیابان‌های شهر استفاده می‌کند.
    هنوز زمان دقیق برای اجرای این پروژه مشخص نشده اما گزارش‌ها خبر داده‌اند که تا تا آخر سال میلادی جاری در دبی شاهد حضور ربات‌های خودران در نقش پلیس هستیم. این ربات‌ها بر پایه فعالیت استارت‌‌آپ OTSAW Digital شکل گرفته و در سنگاپور ساخته می‌شوند.

    اگر این اقدام صورت بگیرد، دوبی اولین شهری در دنیاست که از ربات‌های O-R3 به عنوان نیروی پلیس بهره می‌برد. ربات‌های O-R3 به عنوان ماشین‌های هوشمند شناخته می‌شوند که می‌توانند محیط اطراف خود را به صورت سه بعدی اسکن کنند و قابلیت یادگیری از الگوریتم‌های جدید را دارند. در ادامه می‌توانید تصویری از محیط تحلیل‌گر این ربات را ببینید.

    این طور که اعلام شده، حضور این ربات‌ها به معنی حذف نقش افسران پلیس و نیروی انسانی در این زمینه نیست، بلکه قرار است از آن‌ها برای کمک هرچه بیشتر برای انجام وظایف ساده پلیس استفاده شود. در راستای اجرای این طرح ادعا شده که بهره جستن از این فناوری و ساخت ربات‌های هوشمند، به منظور کمک به سرویس امنیتی است تا از خطرات احتمالی جلوگیری به عمل بیاید و باعث حفظ آسایش هرچه بیشتر مردم شود.

    دوبی تصمیم دارد از این ربات‌ها تا سال ۲۰۳۰ در نقش پلیس‌های توانمند در ابعاد وسیع‌تر استفاده کند. هنوز مشخص نیست که استفاده از ربات‌ها در عمل، واقعا مفید و کاربردی خواهد بود یا نه؟
    دوبی قصد دارد از ربات‌های خودران به عنوان نیروی پلیس استفاده ‌کند - حس امنیت
  • 2018/05/01, 12:24
    Sina homaei
    رباتیک و هوش مصنوعی
    چین به زمین جنگ روبات‌های غول‌پیکر بازمی‌گردد

    ارسال شده توسط Mohammad
    روبات‌های غول‌‌پیکر MegaBots نبرد ربات‌ها را به یک جنگ واقعی تبدیل می‌کنند. گروه Greatmetal از نمونه‌ی ربات «میمون پادشاه» (Monkey King) رونمایی کرد. درواقع این شرکت چینی یک ماشین عظیم الجثه جنگی ساخته است. این پروژه هنوز آزمایشی است. چیزی که جالب خواهد بود این است که این روبات می‌تواند هم در حالت ایستاده مثل انسان و هم در حالتی که روی چهار دست و پا ایستاده (حالتی که مقاومت و ایستایی بیشتری دارد) بجنگد.
    ما نمی‌توانیم از این روبات انتظار حرکات آکروباتیک هنرهای رزمی را داشته باشیم. با این حال این‌که این روبات با چه روشی مبارزه خواهد کرد هنوز افشا نشده است.
    شاید شما هم نمی‌توانید منتظر بمانید تا عملا آن را ببینید. باید بگوییم که مگاباتس (MegaBots) در حال تصمیم‌گیری در مورد این است که آیا با Monkey King در لیگ مبارزه‌ی روبات‌های غول پیکر شرکت کند یا MK را به گود مبارزه بفرستد.
    پیشرفت تیم‌های روباتیک و مبارزات مکانیکی آن‌ها دستاورد خوبی در دنیای مکانیک خواهد بود و این خبر خوبی است.
    منبع:
    چین به زمین جنگ روبات‌های غول‌پیکر بازمی‌گردد - حس امنیت
این موضوع پیش از این 10 پاسخ داده شده . کلیک کنید جهت مشاهده کامل موضوع .

مجوز های ارسال و ویرایش