خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
ارسال پاسخ به این موضوع :: کاربرد مهم هوش مصنوعی _ خودروهای هوشمند
برای ورود اینجا را کلیک کنید
Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)
شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید
تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].
شرکت تویوتا اعلام کرد آزمون های عملی خودروهای خودمختار خود را در سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد کرد. این خودروها توسط صحبت با راننده، تجربه رانندگی بهتری را ارائه می کنند. این خودروها می توانند احساسات سرنشینان خود را درک کنند، از علاقمندی های آن ها آگاهی داشته باشند و ارتباط بسیار عمیقی را با راننده و دیگر سرنشینان ایجاد خواهند کرد. مهم ترین تفاوت این خودروها که در سال ۲۰۲۰ ارائه می شوند با سایر خودروهای هوشمند بازار، استفاده از چیپ ست مخصوص هوش مصنوعی است که به آن توانایی مکالمه با سرنشینان خودرو را می دهد. شرکت تویوتا ایده طراحی چنین خودرویی را در ابتدای سال ۲۰۱۷ و در نمایشگاه CES لاس وگاس با رسانه های مختلف به اشتراک گذاشت. خودروی مفهومی Concept-i که در این نمایشگاه معرفی شد، از هوش مصنوعی موسوم به Yui در هسته فعالیت های خود بهره می برد. این هوش مصنوعی ویژگی های زیادی را ارائه می کند که نظارت بر الگوی رانندگی راننده، توجه به جاده و برنامه ریزی سفر تنها برخی از این ویژگی ها به شمار می روند. شرکت تویوتا در یک بیانیه رسمی در آن نمایشگاه عنوان کرد: « ارتباط با معرفی بصری Yui آغاز می شود و این هوش مصنوعی به گونه ای طراحی شده است که بتواند با تمام فرهنگ های مختلف ساکنان زمین ارتباط برقرار کند. Yui در مرکز داشبورد این خودرو قرار گرفته است. با این حال تجهیزات داخلی خودروی Concept-i به گونه ای طراحی شده است که دسترسی به Yui از تمام صندلی های جلو و عقب امکان پذیر است و sweeping line های این فناوری از داشبورد جلو آغاز می شود و سپس به قسمت عقب خودرو می رسد. صندلی ها نیز به شیوه ای قرار گرفته اند که توانایی Yui برای استفاده از نور، صدا و حتی لمس سرنشینان برای ارتباط مؤثرتر با آن ها را بهینه می کند. خبرگزاری Reuters، عنوان کرده است، شرکت تویوتا تمرکز زیادی بر ایجاد این رابطه میان هوش مصنوعی و راننده داشته است و قصد دارد این ویژگی را به عنوان یکی از مزیت های رقابتی خودروی خود در مقایسه با سایر خودروهای هوشمند بازار مطرح کند. این شرکت بودجه ای ۱ میلیارد دلاری را برای دست یابی به این هدف تعیین کرده است و انتظار دارد تا سال ۲۰۲۰ محصول نهایی آماده شود. ماکوتو اوکابه، مدیر کل بخش برنامه ریزی کسب و کار شرکت تویوتا در خصوص این برنامه اعلام کرد: « با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، ما قصد داریم تجربه رانندگی را توسعه و بهبود دهیم. به این ترتیب خودروها دوباره می توانند مورد محبت قرار گیرند ». البته شرکت تویوتا نخستین شرکتی نیست که قصد دارد توسط هوش مصنوعی تجربه رانندگی را بهبود بخشد. شرکت هوندا نیز در ماه جولای گذشته اعلام کرد، با مشارکت شرکت Softbank قصد دارد امنیت رانندگی خودروها را افزایش دهد. سپس این شرکت در ماه دسامبر Emotion Engine را معرفی کرد، که مجموعه ای از فناوری های هوش مصنوعی است که با بررسی شرایط روحی راننده به وی در رانندگی کمک می کند و با صدایی خوشحال کننده شرایط آب و هوا و ترافیک شهری را به اطلاع راننده می رساند. از سوی دیگر شرکت فورد، فوریه گذشته در فناوری هوش مصنوعی Argo AI سرمایه گذاری کرد و قصد دارد توسط فناوری های هوش مصنوعی، نخستین خودروی خودمختار خود را در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کند. شرکت جنرال موتورز یا GM نیز در شرکت های نوپای هوش مصنوعی مانند Nauto سرمایه گذاری کرده است. لازم به ذکر است شرکت BMW نیز یکی از سرمایه گذاران آن شرکت به شمار می رود. استفان هک، مدیر عامل شرکت Nauto در جولای گذشته اعلام کرد: « با توجه به آن که فناوری خودروهای خودمختار می توانند تحول عمیقی در جامعه و تجارت ایجاد کنند، ما اکنون می توانیم با سرعت بیشتری پروژه های خود را تأمین مالی کنیم و به این ترتیب می توانیم داده های بیشتری از تجربه رانندگی های واقعی را گردآوری نمائیم که در نهایت به ما چگونگی الگوی رفتاری بهترین راننده های دنیا را ارائه خواهد داد ». بدون شک شرکت تویوتا پس از تکمیل این پروژه می تواند نقش مهم تری در بازارهای بین المللی اتومبیل ایفا کند. پس از طراحی خودروهای الکتریکی، بیشتر تمرکز شرکت های خودرو سازی معطوف به خودروهای خودمختار شده است و بازار رقابتی این صنعت در نهایت باعث پیشرفت این فناوری خواهد شد. ایجاد ارتبا عمیق میان هوش مصنوعی و راننده، یکی از شیوه های نوینی است که از رقابت بسیار شدید شرکت های خودرو سازی ایجاد شده است. حال باید دید این رقابت چه ایده های دیگری را ارائه خواهد کرد. می توان با اطمینان گفت صنعت خودرو سازی جهان، اکنون از نظر طراحی فناوری های نوآورانه در بهترین شرایط خود قرار دارد. خودروهای هوشمند سخنگوی تویوتا در ۲۰۲۰ | تکفارس
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از فارس، یک شرکت نوپای فناوری در کالیفرنیا فناوری هوش مصنوعی تازه ای برای نقشه خوانی در خودروهای خودران ابداع کرده و این فناوری با استقبال کارخانه های اتومبیل سازی مواجه شده است.این شرکت سرمایه ای 6.6 میلیون دلاری از گروهی از سرمایه گذاران دریافت کرده که شرکت فورد هم یکی از آنهاست. شرکت فورد در حال آزمایش فناوری نوظهور خود برای خودران کردن اتومبیل های ساخت خود است و بدین منظور تعدادی از اتومبیل های خود را در میشیگان آزمایش کرده و حتی از آنها در جاده های عمومی کالیفرنیا نیز استفاده کرده است. مهندسان فورد هم در حال نصب حسگرهایی برای شناسایی موانع جاده ای توسط خودروها هستند. سرمایه گذاری در فناوری هوش مصنوعی شرکت تازه ترین تلاش در این زمینه محسوب می شود. نرم افزار ساخت Civil Maps قادر به پردازش داده های سه بعدی دریافتی از سیستم تصویربرداری لیزری LiDAR، دوربین ها و دیگر حسگرهای وجود است. شرکت فورد فعلا گروهی متشکل از صد محقق را برای تکمیل فناوری اتومبیل های خودران خود استخدام کرده ولی زمانی برای تکمیل فرایند طراحی این خودروها مشخص نکرده است. /انتهای پیام/ فورد به جمع سازندگان خودروهای هوشمند میپیوندد
به گزارش کارپرس، تحقق این رویا طی چند سال اخیر به واقعیت نزدیکتر شده است و چند نمونه از این محصولات اعجاب انگیز ساخته و با موفقیت هم آزمایش شده اند. اما هنوز کسی جرات استفاده از آن را ندارد و تنها شرکتهای بزرگی مثل گوگل ، حاضر به استفاده از این خودروهای هوشمند آن هم بدون سرنشین شده اند . خودروهای خودران از فناوری هوش مصنوعی برای تصمیم گیری بهره می برند و چون این تکنولوژی هنوز به بلوغ نرسیده ،استفاده از آن در خودروها با مخالفان سرسختی روبرو است . تهیدات سایبری، احتمال اشتباه در تصمیم گیری ها و عدم اعتماد مردم به استفاده از این خودروهای هوشمند ،ازجمله مسائل نگران کننده ای است که مخالفان بر آن پافشاری میکنند. بدون شک اهمیت امنیت سایبری یکی از دغدغه هایی است که با هک شدن ترمز خودروهای جیپ دو چندان شد و باعث شد تا صدای مخالفان این خودروها با بلندتر از قبل به گوش مردم همه جهان برسد. خودروهای هوشمند برای حرکت در شهرها و جادهها ، نیازمند اتصال به اینترنت و یا یک شبکه خاص است که این ارتباط تنها از طریق فناوری بی سیم میسر میشود و این موضوع میتواند به راحتی مورد استفاده هکرها قرار گیرد . یکی دیگر از مشکلاتی که درحال حاضر برای استفاده از خودروهای خودران وجود دارد ، موضوع افزایش ترافیک است. سرعت این خودرو ها درحال حاضر کمتر از 70 کیلومتر بر ساعت است که بدون شک این سرعت میتواند در جاده ها و حتی شهرها هم باعث ترافیک های سنگینی شود. البته به نظر می رسد این موضوع با گذر زمان برطرف شود و اگر همه خودروهای موجود در شهرها و جادهها ، تبدیل به خودران شوند می توان این انتظار را داشت که این مشکل به طور کامل برطرف شود ؛ اما گمان می رود تا رسیدن به آن روزها زمان زیادی باقی مانده باشد. موضوع جای پارک نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که برای خودروهای خودران وجود دارد. به گفته کارشناسان خودروهای هوشمند چون از قوانین استاندارد پیروی می کنند برای پارک کردن فضای زیادی نیاز دارند که این عامل باعث میشود تا جای پارک برای دیگر خودروها وجود نداشته باشد و وضعیت در شهرهای بدتر از قبل شود . شاید هنوز برای فراگیر شدن خودران ها کمی زود باشد ؛ اما نمی توان آنها را نادیده گرفت و بدون شک آنها در چند سال آینده وارد جادهها خواهند شد. کارشناسان معتقدند که تولید انبوه خودروهای خودران میتواند باعث کاهش چشمگیر تصادفات شود و اگر همه جوانب به خوبی پیش رود ، دیگر شاهد تصادفات شدید نخواهیم بود و آمار مرگ ومیر در تصادفات صفر میشود. با روی کار آمدن خودران ها ، صندلی راننده عملا حذف خواهد شد و همه در خودروها نقش مسافر را ایفا می کنند و این موضوع میتواند باعث شود تا مسافران بیشتری در شهرها جابجا و در عین حال از امنیت و آرامش نیز برخوردار شوند. به گفته محققان این خودروها تا سال 2050 ، بیشتر خیابان های کره زمین را تصاحب میکنند وبهتر است همه کشورها از حالا قوانین مرتبط با آنها را تدوین کنند. جاه طلبی های گوگل غول جستجوگر دنیا تنها شرکتی است که حاضر شده تا خودروهای هوشمند ساخت خود را در کشورهای مختلف آزمایش کند. البته تسلا هم به تازگی از خودروهایی بدون راننده خود پرده برداشته ؛اما هنوز به طور عملی آنها را وارد خیابانها نکرده است و این درحالی است که خودروهای گوگل چند سال پیش به منظور توسعه تصاویر نرم افزار «گوگل مپ» وارد خیابانهای کشور های مختلف شده است و بر اساس گفته های مسئولان گوگل ، تا به حال با موفقیت آزمایش شده اند.البته این خودرو ها تا به حال چندین با تصادف داشته اند که در بیشتر آنها مقصر شناخته نشدهاند . فناوریهایی که در این خودرو به منظور هدایت آن و حفظ سلامت و ایمنی سرنشینان مورد استفاده قرار گرفته شده است چندان جدید نیستند. چه از نظر سخت افزارهای مورد استفاده و چه نرمافزار و الگوریتمهای بکار رفته در این خودرو باید بدانید که گوگل در طراحی سیستم هدایت خودروی خود از فناوریهایی استفاده کرده که بسیاری از آنها سالها است که در حال کار هستند و آزمایشات ایمنی و امنیتی را با موفقیت پشت سر گذاشتهاند. بنابراین جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد، چرا که گوگل از فناوریهای تضمین شده در این خودرو بهره جسته است. خودروهای هوشمند گوگل که از آنها به عنوان خودروهای بدون راننده نیز یاد می شود، مجهز به نوعی نرم افزار هوش مصنوعی هستند که همه شرایط موجود در محیط اطراف خود را شناسایی کرده و از تصمیم گیری هایی شبیه به تصمیم گیری انسان تقلید می کند. این خودروها توانایی مسیریابی و رانندگی بصورت خودکار دارند که تا حد زیادی دخالت انسانی را کاهش داده و می توانند بدون حضور انسان نیز به راحتی به مقصدهای تعیین شده سفر کند. سیستم خودروی هوشمند گوگل، علاوه بر اطلاعات دریافت شده در سیستم رایانه ای خودرو، اطلاعاتی را نیز از طریق ایجاد شبکه با دیگر خودروهای مجهز به این فناوری دریافت می کند و براساس نتایج به دست آمده از پردازش این اطلاعات مسیر حرکت خود را مشخص می کند. این حجم بسیار زیاد اطلاعات در این سیستم اشکالاتی را نیز بوجود آورده که طراحان گوگل، سیستم دیگری را طراحی کردند که اطلاعات و اخبار ترافیکی و همچنین آخرین اطلاعات مربوط به حرکت دیگر خودروها را از طریق یک سیستم نظارت جاده ای دریافت کرده و پس از بررسی، نسبت به تعیین مسیر حرکت خودرو تصمیم گیری می کرد. https://www.carpress.ir/%D8%AA%D8%AD...86%D8%AF-.html
برخی از خودروهای مدرن امروزی مجهز به سیستم تشخیص حالت خوابآلودگی حین رانندگی هستند؛ اما طبیعتا تمام خودروها، بهخصوص مدلهای قدیمی از چنین قابلیتی بیبهره هستند. محققان دانشگاه هنگکنگ، سیستم عاملی مبتنی بر تلفن همراه هوشمند توسعه دادهاند تا این امر را در خودروهای ارزانقیمت و قدیمی محقق کنند.توسعه این سیستم عامل توسط گروهی با هدایت پروفسور چنگ یو مینگ صورت پذیرفته است. در این سیستم رانندگان باید گوشی هوشمند خود را روی داشبورد خودرو قرار دهند، به نحوی که دوربین جلوی گوشی چهره آنها حین رانندگی را ثبت و ضبط کند. سپس این سیستم با بررسی نحوه پلک زدن راننده و موقعیت سر وی، به دنبال نشانههای وجود خستگی و خوابآلودگی در راننده میگردد. زمانی که این نشانهها توسط سیستم دریافت شد، پیغام هشدار جهت هشیار ساختن راننده به صدا درخواهد آمد و تا زمانی که راننده با دست یا فرمان صوتی این پیام را قطع نکند، سیستم به پخش صدای هشدار ادامه خواهد داد.پروفسور چنگ در این باره میگوید:این فناوری بهجز تلفن همراه هوشمند نیازمند هیچ سختافزار دیگری نیست. از دیگر ویژگیهای این سیستم میتوان به موارد زیر اشاره کرد: دقت بسیار بالا، هزینه کم، استفاده آسان، دریافت بروزرسانیهای آنلاین و امکان انتقال به خودروهای دیگرتیم تحقیقاتی پروفسور چنگ درخواست ثبت حق اختراع این سیستم را به مقامات آمریکا ارائه داده است تا مجوزهای لازم جهت ساخت نرمافزاری قابل نصب روی گوشیهای همراه هوشمند را کسب کنند. پیش از این، محققان دانشگاه دارتموث ماساچوست نیز سیستمی مشابه با نام «خودروی ایمن» طراحی کردهاند. منبع : وبسایت زومیت تشخیص خستگی حین رانندگی به وسیله گوشی هوشمند | اخبار میهن مارکت
به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، روز جمعه خبر این همکاری تحقیقاتی بین دانشگاه استانفورد آمریکا و تویوتا منتشر شد. موسسه فناوری ماساچوست نیز در این پژوهش 50 میلیون دلاری مشارکت خواهد داشت. طبق این توافق، قرار است این مراکز دانشگاهی طی 5 سال آینده در مراکز تحقیقاتی خود واقع در سیلیکون ولی و مجموعه فناوری کمبریج درباره خودروهای نسل آینده، تحقیقاتی به سود کمپانی ژاپنی انجام دهند. این خبر را کیوتاکا ایسه، مدیر مسئول توسعه و تحقیق این کمپانی در جمع خبرنگاران اعلام کرد. به همین منظور، تویوتا، گریل پرت، متخصص مشهور صنعت روباتیک را مسئول نظارت بر تحقیقات کرده. هدف اصلی این پژوهش گسترده صنعتی، توسعه هوش مصنوعی و دیگر ابداعات ممکن در حوزه صنعت خودرو است تا بر اساس آن خودروهای آینده تویوتا بتوانند بدون راننده همه امور رانندگی را به صورت کاملا بی خطر و مطمئن به انجام رسانند. گردانندگان تویوتا بر خلاف اغلب رقبایشان اعتقاد دارند دوران ماشین های هوشمند بسیار زودتر از وقتی که انتظارش را می کشیم، فرا خواهد رسید، لذا تصمیم گرفته اند به جای توسعه فناوری های رانشی و رفاهی خودرو، روی تحقیق بر نسل آتی خودروها سرمایه گذاری کنند. در سال های اخیر فناوری های خودکارسازی خودروها روز به روز بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند و تلاش می شود از این طریق کنترل خودروها با هوشمندی و دقت بیشتری صورت بگیرد. اما تویوتا قصد دارد از این هم فراتر برود و خودروهایی بسازد که نه تنها در برابر محرک های محیطی و روانی واکنش نشان دهند، بلکه بتوانند در صورت مواجهه با شرایط مختلف و پیچیده به طور طبیعی و با هماهنگی راننده رفتار کنند. هماهنگ سازی فناوری هوش مصنوعی و رانندگی خودکار امر پیچیده و دشواری است و این ناهماهنگی ممکن است در زمینه شناسایی عابران پیاده یا موقعیت یابی بر روی نقشه مشکلاتی ایجاد کند. گفتنی است، شرکت هایی چون گوگل و Uber در زمینه تولید خودروهای هوشمند پیشتاز هستند و هر دو نمونه هایی عملی نیز از این دست روانه خیابان ها کرده اند. گوگل که از شش سال پیش تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است، قول داده تا سال 2020 خودروهایی کامل و بی نقص با توانایی رانندگی خودکار به بازارها عرضه کند. علمی **2130**1599 انتهای پیام /* ایرنا - سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری ژاپن برای تولید خودروهای هوشمند
ترافیک یکی از مشکلات رایج در سرار جهان است که محققان برای حل این مشکل یکسری پیشنهادها و تحقیقاتی انجام داده اند.سیستم های ترافیک هوشمند مانند تشخیص حادثه،نظارت ترافیکی،به روز رسانی ترافیک موثر،سیگنالهای ترافیک خودکار این مشکلها را حل میکند.این سیستم هوشمند به مسافران کمک میکند که در مسیر شلوغ یا ترافیک قرار نگیرند و از طریق سنسورهای گوشیها یا GPSنظارت بر ترافیک داشته باشندو همچنین به مسافران برای برنامه ریزی مسیرشان کمک میکند.این سیستم هوشمند هزینه ی بالا برای مسافران نخواهد داشت. سه مقوله برای تشخیص حرکت بر سیستم های نظارت بر ترافیک وجود دارد که نظارت زمانی یعنی تشخیص اشکال یا شئ های در حال حرکت و جریان چشمی یعنی تشخیص حرکت اشیا با استفاده از حرکت برنامه ریزی شده در سطح تصویر وکاهش زمینه یعنی توانایی خاص برای تشخیص حرکت اشیا دارد یعنی پیکسل تصویر فعلی و عکس مرجع قبلی را بدست می آورد. اتوبوسها روی سقفهایشان رنگ خاکستری(پوششخاکسترب)دارن برای اینکه از گرما و سرمامحافظت شوندمورد استفاده قرار میگیرند واین رنگ مشابه رنگ خاکستری جاده است .از اینرو این سیستم تشخیص کاهش پس زمینه را با با مشکل روبه رو میکند.این روشها برای شرایط روز و شرایط زمانی شب یا شرایط نورانی مناسب نیست.برای تشخیص وسایل نقلیه مثل رنگ،سایه ها،لبه ها و اطلاعات حرکت برای استخراج در شرایط زمانی تاریک یا شب سخت یا غیر ممکن است. برای محاسبه تراکم ترافیک یک نوار رنگی متضاد با رنگ جاده مثلا زرد یا سفید استفاده میکنیم.ما رنگ زرد را در نظر میگیریم چون برای محدودیت های پارکینگ روی جاده به رنگ زرد طراحی شده است.اگر از رنگ سبز استفاده کنیم رانندگان را منحرف میکند ولی رانندگان به نوار زرد رنگ توجه زیادی نمیکنند.برای این نوار دو آزمایش انجام شده است یکی وسایل نقلیه ای که رنگ یکنواختی روی سقفشان دارن مثلا اتوبوسها، وقتی این وسایل از بالای نوار عبور میکنند آن تضاد بین نوار و جاده ایجاد میشود و جاده را تاریک میکند و حضور یک وسیله نقلیه در موقعیت در نظر گرفته شده وجود دارد. طبقه بندی وسایل نقلیه با استفاده از اندازه و خطی بودن این ویژگی خطی بودن در تشخیص تفاوت میان کامیون و اتوبوسها گرچه اندازه یکسانی دارند کمک میکند این ویژگی لبه های کج نشده ی وسایل نقلیه را استخراج و تفاوت میان اتوبوس و کامیون و… را مشخص میکند. در استخراج پلاک خودرو ازواریانس استفاده میشود که یک معیار برای افزایش رنگ زمینه است .اگر ارزش بزرگتر از حد مجاز باشد فهمیده میشود ک رنگ زمینه ی خوبی را پردازش میکند.اگر واریانس زیر حد مجاز باشد تصویر کم رنگ در نظر گرفته میشود که این نکته به ما کمک میند که تشخیص دهیم عکس در شب گرفته شده یا در روز،و ناحیه پلاک خودروبا استفاده از شیب متوسط واریانس تصویر پیچیده راتجزیه میکند و ویژگی های معنا دار را استخراج میکند.این کار حفره های سفید بر روی اشیا سیاه و تاریک را پاک میکند و شیب عمودی میتواند ناحیه ی خودرو را تشخیص دهد و ماشینهای بدون پلاک مشخص میشود .پلاک خودرو یک پلاک مستطیل شکل است با ارتفاع از پیش تعریف شده این ویژگی پلاک خودرو است. کنترل خودرو شما در ترافیک توسط هوش مصنوعی!؟ - خبرنامه تکنولوژی های هوشمند کویرکده
نگرش شورلت به آیندهی خودروهای هوشمند الکتریکیخودروی مفهومی FNR، نگرش شورلت به آیندهی خودروهای هوشمند الکتریکی شورلت با دستی پر به نمایشگاه خودروی شانگهای رفته است. این کمپانی آمریکایی در جربان برگزاری این نمایشگاه در شرق دور، از خودروی مفهومی FNR رونمایی کرده که یک خودروی لوکس هوشمند متعلق به آینده است. شورلت در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی شانگهای، از خودروی هوشمند مفهومی خود با عنوان FNR رونمایی کرد تا از قافله ارائهی مدلهای مفهومی هوشمند نظیر آنچه که مرسدسبنز معرفی کرده، عقب نماند. FNR را باید یک خودروی کاملا هوشمند الکتریکی خواند که در مقایسه با محصولات کنونی موجود در بازار به نظر میرسد با محصولی متعلق به سالهای آینده روبرو هستیم. ترکیب شیشهی خمیده در ظاهر و انواع فناوریهای پیشرفته این خودرو را بسیار رویایی کرده است. دربهای دو تکه که هر یک در جهت مخالف باز میشوند، زیبایی منحصر به فردی را به این خودروی مفهومی بخشیده است. قدرت این خودرو از طریق موتورهای الکتریکی تامین میشود که در هر چرخ تعبیه شده است. با بهرهگیری از فناوری شارژ مغناطیسی، میتوان خودرو را بصورت بیسیم شارژ کرد. چراغهای جلو از کریستالهای لیزری تشکیل شدهاند و رادار تعبیه شده در سقف این خودرو امکان شناسایی محیط پیرامون را برای رانندگی هوشمند میسر میکند. درون خودرو نیز دست کمی از ظاهر آن ندارد و آثار فناوریهای روز را میتوان به وفور درون آن دید. استفاده از شناسایی عنبیه به جای کلید معمول در خودروها به همراه نورپردازی آبی رنگ در داخل خودرو، حال و هوای فیلمهای عملی تخیلی را القا میکند. همچون خودروی مفهومی مرسدسبنز، در شورلت FNR نیز میتوان صندلیها را بصورت کامل چرخاند تا گفتگو درون خودرو راحتتر شود. منبع: http://www.zoomit.ir/articles/car/19...et-fnr-concept نگرش شورلت به آیندهی خودروهای هوشمند الکتریکی
تویوتا به تازگی اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۰ آزمایشات بر روی خودروهای خودران الکتریکی را آغاز خواهد کرد که از هوش مصنوعی برای رانندگی استفاده خواهند کرد،تویوتا با شرکت های فن آوری بر روی توسعه وسایل نقلیه جدید رقابت می کند. به ادعای تویوتا خودرویی که مدل مفهومی آن در اواخر سال جاری در نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس معرفی شد، قادر خواهد بود با راننده صحبت کند، و سلیقه ها، عادت ها و احساسات کاربران را یاد بگیرد. Makoto Okabe، مدیر کل بخش برنامه ریزی کسب و کار تویوتا، گفت: “با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی، ما می خواهیم دنیای رانندگی را وارد مراحل جدید کنیم و خودروها را دلچسب تر کنیم.” به منظور رقابت با خودروسازان رقیب و شرکت های فن آوری برای تولید خودروهای هوشمند خود رانندگی، تویوتا تا سال ۲۰۲۰ یک میلیارد دلار برای توسعه رانندگی اتوماتیک و فناوری هوش مصنوعی ( AI) اختصاص داده است. مدل Concept-i که یک ماشین باتری الکتریکی است که با یک بار شارژ ۳۰۰ کیلومتری (۱۸۰ مایل) طی میکند، می تواند احساسات و هشدار رانندگان را با خواندن عبارات، اعمال و لحن صدای آنها تخمین بزند. . با استفاده از این اطلاعات، وسیله نقلیه قادر خواهد بود در صورت لزوم مسئولیت های رانندگی را بر عهده بگیرد و نیز با راننده و مسافران ارتباط برقرار می کند. در آینده ممکن است مالکیت خودرو ها به وسیله خودروهای بدون راننده بین برود، و به همین دلیل خودروسازان در حال سرمایه گذاری برای توسعه توانایی های هوش مصنوعی برای افزایش قابلیت رانندگی آن هستند. شرکت Ford Motor در اوایل سال جاری یک میلیارد دلار در Argo AI سرمایه گذاری کرد که یک استارتاپ راه اندازی شده توسط کارمندان سابق تیم توسعه خودروهای خود راننده Uber Technologies است. جنرال موتورز هم سرمایه گداری های مشابهی در استارتاپ های هوش مصنوصی داشته است. هوندا و Softbank Corp در سال گذشته اعلام کردند که مشغول یک پروژه مشترک برای استفاده از تکنولوژی انسانشناسی رباتیک برای برقراری ارتباط با راننده هستند. https://www.takstart.com/%D8%A8%D8%B...F%D8%B1%D8%A7/
پیشرفتهای فناوری، روز به روز زندگی را آسانتر میکند. خودروها یکی از بخشهای اصلی در زندگی بشر امروز هستند که با حضور هوش مصنوعی در آن، تحولی نوین در عملکرد خودروها به وجود آمده است. هوش مصنوعی روز به روز پیشرفت میکند و جنبههای مختلفی از زندگی فردی و اجتماعی انسان را تحت تأثیر خود قرار داده است. یکی از جنبههای اصلی زندگی انسان، خودروها و به طور کلی رانندگی است. برنامههای کامپیوتری مانند اپلیکیشنهایی که زمان رانندگی را ذخیره میکنند یا خیابانهای هوشمندی که نقاط پارکینگ موجود را به افراد نمایش میدهند، حمل و نقل را هر روز سادهتر از پیش میکنند و اکنون به لطف توسعه و پیشرفت مستمر یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی، حمل و نقل را یک مرحله به پیش برده است. به گزارش ونچربیت، هوش مصنوعی به یکی از بازیگران اصلی صنعت خودروسازی تبدیل شده است. قابلیتهای هوشمند فعلی و در حال توسعه، مواردی مانند تشخیص ضربه، برنامههای خودران و دستیارهای هوشمند هستند. تولیدکنندگان خودرو به سختی کار میکنند تا امکانات هوشمند را به آخرین مدلهای خود اضافه نمایند و آسایش و قابلیت دسترسی راننده را تضمین کنند. لیکن مسئله اصلی، صرفاً راحتی و آسایش نیست. پیشرفتهای هوش مصنوعی، با کاهش تعداد وسایل نقلیه در جادهها و کمک به انتخاب مسیر مؤثرتر و بهتر برای سفر، روی محیط زیست تأثیر مستقیم دارد. از سوی دیگر حتی قابلیتهایی نظیر عدم برخورد نیز در این امکانات وجود دارد، زیرا تصادفات کمتر موجب تراکم ترافیک کمتر و در نتیجه اعزام خودروهای اورژانس کمتر میباشد. شایان ذکر است که کاهش تعداد خودروها روی جادهها، خود بخود باعث از بین رفتن یکی از مهمترین منابع آلودگی میشود. بر اساس گزارش آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده، سهم حمل و نقل در انتشار گازهای گلخانهای از 25% نیز بیشتر است. طبیعی است که هوش مصنوعی با افزایش کارایی رانندگی، میتواند این درصد را تا حد زیادی کاهش دهد. واقعیت مهم در این بین این است که با کاهش خودروها و به مقصد رسیدن مؤثر و کارآمد، سوخت کمتری مصرف خواهد شد و در نتیجه سوخت کمتری به فروش میرسد. این موضوع باعث کاهش نیاز به منایع سوختهای فسیلی و فرآیندهای استخراج آنها میگردد و در نتیجه اگر مردم به جای خرید خودروی شخصی، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، خودروهای کمتری تولید میشود و فرآیندهای استخراج سوختهای فسیلی نیز کمتر میگردد. همه این فرآیند، کمک شایان توجهی به بهبود محیط زیست مینماید که از دغدغههای مهم انسان امروز است. https://rayvarz.com/news/artificial-intelligence/14789
بهبود هوش مصنوعی خودرو با نسل جدید دوربین های ADAS ال جی این سیستم میتواند محیط اطراف را حتی در شلوغترین تقاطعها شناسایی کرده و واکنش مناسب به آن نشان دهد . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، قرار است نسل جدید دوربین های ADAS ال جی (سیستم دستیار راننده پیشرفته) در خودروهای پیشرفته یک شرکت معروف آلمانی قرار بگیرد و هوش مصنوعی خودرو را بهبود ببخشد . شرکت LG برای تامین دوربین های ADAS (سیستم دستیار راننده پیشرفته) و برنامههای مرتبط با آن برای نسل بعدی اتومبیل های هوشمند ، توسط یک خودروساز پیشرفته آلمانی انتخاب شد . دوربین های ADAS طراحی شده توسط ال جی قادر هستند اطلاعات ترافیکی را جمع کرده و به راننده کمک کنند بهتر تصمیم گرفته و امنیت بیشتری داشته باشد . این سیستم میتواند محیط اطراف را حتی در شلوغترین تقاطعها شناسایی کرده و واکنش مناسب به آن نشان دهد . دوربین های ADAS ال جی به عنوان یکی از قسمتهای کلیدی سیستم هوشمند خودرو ، میتواند اشیا را از فاصله دور تشخیص داده و اگر احتمال برخورد وجود داشت به صورت خودکار سیستم ترمز را فعال کند . این دوربین با دارا بودن سیستم «دستیار نگهدارنده در مسیر» کمک میکند خودرو از مسیر خارج نشده و به مسیر خود ادامه دهد . همچنین قابلیت تشخیص علائم جاده و نور بالای خودرو از ویژگیهای پیشرفته دیگر دوربین ال جی است . دوربین ADAS ال جی از سالها نوآوری و دانش فنی پیشرفته این شرکت کرهای در بخش موبایل ، تشخیص تصویر و اتصالات بهره میبرد . ال جی در ابتدای امسال اعلام کرد که هوش مصنوعی و فناوری یادگیری عمیق، اولویت استراتژی این شرکت برای سال های پیش رو است . آقای Lee Woo-jong ، مدیر شرکت قطعات خودرو ال جی میگوید : زمانی که شرکت قطعات خودرو ال جی چهار سال پیش افتتاح شد ، این نوع همکاری یکی از چشماندازهای ما بود . همکاریهایی از این دست به ما کمک میکند هدف واقعی انتقال دهها سال نوآوری و شیوه عملکرد از بخش خانگی به صنعت خودروسازی را بهتر درک کنیم . تاریخ انتشار: ۹ ماه پیش | شناسه مطلب: 105504 نام منبع: پرتال جامع اطلاعات تخصصی صنعت حمل و نقل :: www.iranway.com :: به نقل از گجت نیوز بهبود هوش مصنوعی خودرو با نسل جدید دوربین های ADAS ال جی | پرتال جامع اطلاعات تخصصی صنعت حمل و نقل :: www.iranway.com ::
مشاهده قوانین انجمن