ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: کسب وکار ها چگونه در فضای آنلاین ظاهر شوند ؟

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/24, 15:10
    Arshia

    کسب وکار ها چگونه در فضای آنلاین ظاهر شوند ؟

    اگر سهم بیشتر مشتریان شما از اینترنت و فضای مجازی استفاده می کنند باید بگویم که خوش شانس هستید. اما اگر جزو آن دسته از کسب وکارهایی هستید که فکر میکنید مشتری شما سهمی از فضای آنلاین ندارد بازهم باید بگویم که در اشتباهید ! حضور قوی در دنیای آنلاین، امری ضروری برای استراتژی بازاریابی است و باعث آگاهی از برند شما و جذب مشتری می‌شود؛ اما قبل از شروع دیجیتال مارکتینگ باید هدف از انجام آن را مشخص کنید تا مکمل سایر استراتژی‌های کسب‌وکار شما باشد.
    راه و روش های زیادی برای حضور وجود دارد . اما بهترین استراتژی برای حضور شما در بازار آنلاین را در ادامه میگویم.
    وبسایت ، پایه های محکم کسب وکار دیجیتال

    رایج‌ترین روش پیوستن به دنیای دیجیتال، راه‌اندازی وب‌سایت است. وب‌سایت‌های اولیه بروشورهای آنلاینی بودند که هیچ تعاملی با کاربر ایجاد نمی‌کردند؛ اما امروزه وب‌سایت‌ها کاربردهای بسیار وسیعی دارند: به کاربران این امکان را می‌دهند که در آن‌ها تحقیق کنند، با کارشناسان گفت‌وگو کنند، نظرات کاربران دیگر را بخوانند، ویدئو تماشا کنند، محصولاتی را خریداری کنند، سفارش‌ها را دنبال کنند و… . وب‌سایت شما فرصتی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان است؛ جایی که مشتریان بالقوه می‌توانند در مورد کسب‌وکار شما و آنچه به آن‌ها ارائه می‌دهید، مطلع شوند. برای راه‌اندازی وب‌سایت ابتدا باید به امکانات آن برای تحقق اهداف کسب‌وکارتان فکر کنید. بسته به هدف کسب‌وکارتان، اطلاعات و امکانات لازم را در وب‌سایت قرار دهید؛ صفحه وب‌سایت شما ممکن است شامل شماره تلفن، ایمیل، آدرس و نقشه، درگاه خرید آنلاین و … باشد.
    یک وبسایت خوب از دیدگاه دیجیتال مارکتینگ

    قبل از هرچیزی ، داشتن یک دامنه و آدرس سایت خوب می تواند به توسعه کسب وکار درفضای آنلاین کمک ویژه ای بکند. انتخاب اسم مناسبی که درذهن کاربر بماند، قطعا به موفقیت هرچه بیشتر شما در فضای آنلاین کمک می کند. اما چه نکاتی را در انتخاب نام دامنه وبسایت خود می توانیم رعایت کنیم ؟ ۱- کوتاه ، جذاب و تو ذهن برو ! : برای مثال HubSpot، WordPress، Twitter، Facebook و … . اختصار و به‌یادماندنی بودن نام این سایت‌ها آن‌ها را به یک برند تبدیل می‌کند، اما در نظر داشته باشید که همواره کلمات کامل نسبت به کلمات اختصاری در ذهن کاربر به‌یادماندنی‌تر خواهد بود. ۲ – نام دامنه با نام کسب وکار شما حتما یکی باشد ؛ به‌عنوان‌مثال، نام دامنه شرکت مایکروسافت، Microsoft.com است. ۳ – تلفظ ساده ای داشته باشد و با نام دیگر اشتباه گرفته نشود : برای مثال اگر نام سایت شما baroon است، کاربر ممکن است آن را به شکل barun وارد کند. ۵ – منحصر به فرد و خلاقانه ۶ – عدم استفاده از خط فاصله و شماره در اسم دامنه
    ۷ – مشخص کننده ماهیت کسب وکار شما باشد : توجه داشته باشید که علاوه بر نام دامنه، پسوند نیز نوع فعالیت سایت شمارا مشخص خواهد کرد، پس در انتخاب آن دقت کنید. پسوندهای مهم دامنه ها و موضوع آنها عبارتند از: (Com (commercial : تجاری
    (Net (network : شبکه
    (Org (organization : سازمانی
    (Info (information : اطلاعاتی
    (Gov (government : دولتی
    (Edu (education : آموزشی
    (TV (television : کانال تلویزیونی
    (Biz (business : کسب‌وکار و تجاری
    طراحی کاربرپسند برای سایت

    صفحات وبسایت باید به گونه ای طراحی شوند که کاربرپسند باشند، یعنی کاربر بتواند با وبسایت و قسمت های مختلف آن ارتباط برقرار کند. اما ببینیم در طراحی کاربر پسند باید چه نکاتی را رعایت کنیم ؟ ۱- تمامی صفحات باید مفهوم و محتوای مطلوب را به کاربر انتقال دهند زیرا کاربر همواره به صفحه اصلی مراجعه نمی‌کند بلکه در اغلب موارد از طریق یک لینک مستقیم در ایمیل یا صفحات اجتماعی به یکی از صفحات فرعی وب‌سایت منتقل می‌شود. ۲- هدایت واضح و دقیق کاربر به گزینه موردنظر او از طریق لینک‌های مستقیم یا منوی هدایت که در بالای صفحه قرار دارد یک ضرورت است. تمامی اطلاعات مهم باید به‌راحتی از طریق این منو قابل‌دسترسی باشند، اما ازآنجایی‌که بهتر است نوار جست‌وجو در تمام صفحات سایت موجود باشد، منوی اصلی نباید خیلی طولانی شود. دسته‌بندی مناسب مطالب وب‌سایت ازجمله مهم‌ترین عوامل جذب کاربران است. ۳- در صورت وجود فرم، آن را در دسترس کاربران قرار دهید. فرم تماس می‌تواند مشتریان بالقوه را تشویق به نوشتن نام، آدرس ایمیل و سایر اطلاعات کند تا با آن‌ها تماس بگیرید و برای مراحل بعدی دیجیتال مارکتینگ از آن‌ها استفاده کنید. (در مورد ایمیل مارکتینگ و لزوم جمع‌آوری ایمیل‌های مشتریان بالقوه اینجا را بخوانید.) ۴- اگر وب‌سایت شما محتوای مفیدی ارائه می‌دهد، به کسب درآمد تبلیغاتی از وب‌سایت خود فکر کنید. Asos، یک نمونه خوب در این زمینه است. ۵- بخشی از وب‌سایت را برای ارسال نظر، پیشنهاد، انتقاد و درخواست کاربران در نظر بگیرید. با جست‌وجوی منابع آموزشی در مورد تجربه کاربری (User Expreience یا به‌اختصار UX) می‌توانید با سایر جنبه‌های طراحی وب‌سایت آشنا شوید.
    واضح بودن مطالب در سایت

    مطالعات نشان می‌دهند که بازدیدکنندگان وب‌سایت‌ها درواقع چیزی نمی‌خوانند بلکه از طریق مرور کلمات کلیدی، متن را اسکن می‌کنند. درنتیجه باید به نکات زیر در حین نوشتن وب‌سایت توجه کرد: ۱- از نوشتن پاراگراف‌های طولانی اجتناب کنید و برای راحتی کاربران در پیدا کردن مطالب موردنظرشان، تیترهای مناسبی در نظر بگیرید. ۲- افزودن تصاویر بین متون بسیار مفید است که به یادگیرندگان بصری کمک می‌کند مطالب مربوط به محصول شما را بهتر و سریع‌تر به خاطر بیاورند. ۳- از استفاده از فونت‌های مختلف در یک طراحی پرهیز کنید. همه مطالب وب‌سایت و صفحات فرود برند خود را با یک فونت مشخص و از پیش انتخاب‌شده بنویسید. ۴- از تکنیک‌های قالب‌بندی مانند سرفصل‌ها و پررنگ کردن نوشته‌ها برای افزایش قابلیت اسکن کردن چشم، استفاده کنید. ۵- همچنین برای سهولت در خواندن نوشته‌ها، کنتراست بین پس‌زمینه و وب‌سایت را حفظ کنید تا چشم کاربر از خواندن نوشته خسته نشود و روند خواندن مطالب را ساده‌تر کند، مثلاً رنگ نوشته سیاه روی پس‌زمینه سفید مناسب خواهد بود. انتخاب رنگ به‌اندازه انتخاب محتوای وب‌سایت مهم است. سعی کنید تا حد امکان از رنگ‌های تیز مانند سبز یا زرد نئونی استفاده نکنید. هنگامی‌که می‌خواهید بهترین آیتم خود را ارائه دهید، بهتر است از طرح و رنگ ساده استفاده کنید تا آن محصول جلوه بیشتری داشته باشد، اما هنگام ارائه چندین آیتم به‌صورت هم‌زمان، یک طراحی پویا بیشتر به کار می‌آید. به‌عنوان‌مثال Apple، به دلیل طراحی ساده آن توجه شمارا تنها به یک قسمت خاص جلب می‌کند و در مقابل Asos، یک وب‌سایت پویا است که چندین بخش و آیتم را ارائه می‌دهد. دسترسی سریع بازدیدکنندگان به مطالب موردنظرشان

    کاربران باید به‌سرعت و با کمترین تلاش به مطالب و خواسته هایشان در وبسایت شما دسترسی داشته باشند . پس باید نکات زیر را بدانید : ۱- منوهای سایت باید ساختار و دسته‌بندی درستی داشته باشد و به‌راحتی در دسترس کاربران باشد تا از سردرگم شدن آن‌ها جلوگیری شود. ۲- منوی جهت‌دهی را باید در بالای صفحه قرار دهید. ۳- وجود بخشی برای جست‌وجو یک نیاز ضروری است و به کاربران این امکان را می‌دهد که با سرعت بیشتری به مطلب موردنظر خود دسترسی پیدا کنند. ۴- گزینه‌های خانه» درباره و تماس سؤالات متداول و سایر لینک‌ها را در پایین همه صفحات قرار دهید.
    محتوا یک طرف ، جذاب بودن طرف دیگر !

    وب‌سایت‌هایی که از موضوع و ظاهر جذاب‌تری برخوردارند، حجم زیادی از کاربران را به صفحات خود هدایت می‌کنند. استفاده از تصاویر و رنگ‌های جذاب و فونت‌های خوانا با سایز مناسب ازجمله عواملی است که در جذب کاربر تأثیر زیادی دارد. برخی از نکات کلیدی در این زمینه شامل موارد زیر می‌شود. ۱- محتوای وب‌سایت باید متناسب با اهداف کسب‌وکار شما باشد؛ به‌عنوان‌مثال، وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات املاک باید دارای یک بخش مجزا برای نمایش املاک و فروشندگان باشد. ارائه اطلاعات مفید و به‌روز کاربر را به مراجعه و استفاده مجدد از سایت شما هدایت می‌کند. یک‌راه حل مناسب برای استفاده از محتواهای مربوط به حوزه کسب‌وکار شما، داشتن بلاگ و هدایت کاربران از منوی اصلی وب‌سایت به آن است. ۲- تصاویر محصولات را به توضیحات ارائه‌شده در مورد آن محصول لینک کنید. سعی کنید از تصاویر باکیفیت بالا استفاده کنید. البته انتخاب حجم خیلی زیاد هم در سرعت‌ بالا آمدن وب‌سایت شما مؤثر است. ۳- طراحی تمامی صفحات وب‌سایت را به‌اندازه صفحه اصلی موردتوجه قرار دهید. ۴- در صورت آگاهی از سلیقه و سن مخاطبین خود، می‌توانید برای طراحی سایت از المان‌ها و رنگ‌های موردعلاقه آن‌ها استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، افراد جوان به یک تم رنگی بیشتر جذب می‌شود، اما نسل قدیمی یک تم ساده‌تر را ترجیح می‌دهند. همچنین، استفاده از رنگ‌های مختلف برای برجسته‌سازی عناصر مهم، نقل‌قول‌ها، کلمات، نام‌ها و … نیز یک روش خوب برای جلب توجه کاربر است. ۶- استفاده از تصاویر در پس‌زمینه تا جایی که بیننده را از محتوای اصلی دور نکند، می‌تواند مؤثر باشد.
    تگ آموزش : #دیجیتال_مارکتینگ

    ویکی آی تی من : اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ


    به پایان جلسه دوم آموزش دیجیتال مارکتینگ رسیدیم . در این بخش سعی کردم تا شما را با استراتژی های حضور در بازارهای آنلاین آشنا کنم. نظر شما درباره دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ اهمیت آن برای کسب وکارها در فضای مجازی چقدر اولویت دارد ؟ شما بازاریابی سنتی را ترجیح میدهید یا بازاریابی آنلاین ؟ چه استراتژی های دیگری برای حضور کسب وکار ها در فضای مجازی می شناسید ؟ نظرات خود را با آی تی من درمیان بگذارید.



    https://jalaltorabi.com/digital-marketing-2/

مجوز های ارسال و ویرایش