ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: ۸ دلیلی که بازاریابی ویدئویی برای کسب‌وکار شما ضروری است

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/03/21, 06:46
    SARA

    ۸ دلیلی که بازاریابی ویدئویی برای کسب‌وکار شما ضروری است

    بازاریابی ویدئویی این روزها به ابزار نیرومندی تبدیل شده است. طبق آمار، ۶۳ درصد کسب‌وکارها شروع به استفاده از بازاریابی ویدئویی کرده‌اند. از بین این تعداد، ۸۲ درصد فکر می‌کنند که بازاریابی ویدئویی بخش مهمی از راهبرد کسب‌وکار است. ویدئو به‌سرعت درحال‌رشد است و خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کنیم به قله‌های جدید دست خواهد یافت. به همین خاطر است که ۸۳ درصد از کسب‌وکارها باور دارند که بازاریابی ویدئویی بازگشت سرمایه خوبی برای آنها به‌ دنبال دارد. ما در این مقاله می‌خواهیم هشت تا از مزایای بازاریابی ویدئویی را برشمریم. در ادامه با ما همراه باشید.


    شکی نیست که بازاریابی ویدئویی یکی از جدیدترین ابزارهایی است که می‌توانید به جعبه‌ابزار بازاریابی خود اضافه کنید. اما شاید هنوز نسبت به قابلیت‌های آن تردید داشته باشید و با خود فکر کنید که آیا واقعا ارزشش را دارد که برای تبلیغات کسب‌وکار خود هزینه‌هایی را به ساخت ویدئو اختصاص دهم؟ آیا منابع کافی را برای مطالعه و استفاده از محتوای ویدئویی در بازاریابی دارم؟
    پاسخ این پرسش‌ها ساده است: بله، ارزشش را دارد. نه‌تنها به این خاطر که همه دارند از بازاریابی ویدئویی استفاده می‌کنند، بلکه به این خاطر که ویدئو یکی از سودآورترین و انعطاف‌پذیرترین ابزار بازاریابی است. بازاریابی ویدئویی می‌تواند:


    ۱. تبدیل‌ها و فروش‌ها را تقویت کند

    اول از همه، باید دانست که ویدئو واقعا پول درمی‌آورد. افزودن یک محتوای ویدئویی به صفحه‌ی فرود وب‌سایت‌تان می‌تواند تبدیل‌ها را تا ۸۰ درصد افزایش دهد و فارغ از دسته‌‌ی موضوعاتی که در آن قرار دارد، حتما نتیجه‌بخش خواهد داد.




    ویدئو می‌تواند مستقیما به فروش ختم شود. تحقیقات نشان داده‌اند که ۷۴ درصد از کاربرانی که به تماشای یک ویدئوی توضیحاتی در مورد ارائه‌ی محصول نشسته‌اند، بعد از تمام‌شدن ویدئو محصول مورد نظر را خریده‌اند. پس بهتر است که از همین امروز به تولید ویدئو بپردازید!

    اگر واقعا به ویدئو و قابلیت‌هایش فکر کنید، خواهید دید که تأثیرگذاری آن چندان هم تعجب‌آور نیست. بالاخره عقل ما انسان‌ها به چشم‌مان است و اکثر اطلاعاتی که به مغزمان ارسال می‌شوند، از راه حس بینایی است. پس اگر همین حالا هم توانسته‌اید مشتریان و مخاطبان خود را با تصاویر ثابت درگیر کنید، فکرش را بکنید که اگر آن تصاویر جان بگیرند و حرکت کنند چه خواهد شد!


    ۲. ویدئو بازگشت سرمایه‌ی خوبی به همراه دارد

    اگر دنبال انگیزه بیشتری برای روی‌آوردن به بازاریابی ویدئویی هستید، خوب است بدانید ۸۳ درصد کسب‌وکار گفته‌اند که ویدئو بازگشت سرمایه‌ی خوبی دارد. با اینکه تولید ویدئو آسان یا ارزان نیست، بازگشت سرمایه‌ی خوبی همراه دارد. علاوه‌براین، ابزار ویرایش آنلاین ویدئو، پیوسته در‌حال‌بهبود هستند و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شوند. حتی می‌توانید با تلفن هوشمند خود فیلم تهیه کنید.
    خبر خوب دیگر اینکه لازم نیست ویدئوهای شما بی‌نقص و عالی باشند. محتوا مهم‌تر از فرم است. تحقیقاتی که اخیرا انجام شده بیان کرده‌اند که کاربران از ویدئوهایی که در مورد محصول یا خدمات توضیح خوبی نمی‌دهند راضی نیستند. آنها حرفی از کیفیت پایین یا طراحی ضعیف نزدند. پس می‌توان گفت ویدئو در بازاریابی حکم پیتزا را دارد: پیتزا اگر بد هم باشد، باز هم خوردنی است.


    ۳. ویدئوها حس اعتماد ایجاد می‌کنند





    اعتماد مبنای تبدیل‌ها و فروش است. اما ایجاد اعتماد باید به‌خودی‌خود یک هدف باشد. کل مفهوم بازاریابی محتوایی مبتنی بر اعتماد و خلق روابط بلند‌مدت است. مدتی دست از فروش بردارید و فقط به مردم اطلاعات جالب و سودمند ارائه کنید و ببینید که آنها مشتری‌تان خواهند شد. به قول مارک شافر، مدیر عامل راه‌حل‌های بازاریابی شافر:‌

    «دوره‌ی جدید نیازمند تمرکز بر برانگیختن احساسات است نه فقط محتوا؛ مبتنی بر اعتماد است نه ترافیک و مبتنی بر نخبگانی است که در بین مخاطبان‌تان حضور دارند و از محتوایتان حمایت و آن را پخش می‌کنند.»
    ویدئو همه کار می‌کند. محتوای ویدئویی ما را با خود درگیر می‌کند و احساسات‌مان را برمی‌انگیزاند. و با اینکه ما در مورد حضور نخبگان در بین مخاطبان حرف می‌زنیم، باید اضافه کنیم که افراد فعال در یوتیوب، به بهترین گزینه برای تبلیغ برند شما در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده‌اند. بنابراین، اگر واقعا در رابطه با بازاریابی محتوایی جدی هستید باید بازاریابی ویدئویی را هم جدی بگیرید.
    ویدئوهای تبلیغاتی می‌توانند حس اعتماد ما را هم جلب کنند. برخی از انواع مشتریان هنوز نسبت به خرید محصولات و خدمات از اینترنت تردید دارند. اما بازاریابی مؤثر ویدئویی محصولات شما را در قالب مکالمه به مخاطب عرضه می‌کند. با این‌ کار رویکرد فردی تقویت می‌شود و به همین خاطر است که درصد مصرف‌کنندگان می‌گویند که از طریق ویدئو اعتمادشان جلب شده است و خرید کرده‌اند.


    ۴. گوگل از ویدئوها پشتیبانی می‌کند

    ویدئو به شما اجازه می‌دهد تا بازدیدکنندگان وقت بیشتری را روی وب‌سایت‌تان بگذرانند. بدین‌ترتیب، هر چه بیشتر با وب‌سایت‌تان مواجه شوند، اعتماد بیشتری هم ایجاد خواهد شد و به موتورهای جست‌وجو اعلام می‌شود که وب‌سایت شما محتوای خوبی دارد. به بیان دیگر، اگر روی وب‌سایت خود محتوای ویدئویی قرار دهید، شانس حضورتان در صفحه‌ی اول گوگل ۵۳ برابر خواهد شد. از آنجا که گوگل درحال‌حاضر مالک یوتیوب هم هست، تأثیرگذاری ویدئو بر رتبه‌ی موتور وب‌سایت شما به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

    حتما سئوی ویدئوهای روی یوتیوب را بهینه‌سازی کنید. عناوین و توصیفات جذاب برای‌شان بنویسید. پایین ویدئوها یک لینک به وب‌سایت‌تان، محصولات‌ و خدمات‌تان بدهید. به مشتریان بالقوه فرصت دهید تا اولین گام را به سمت شما بردارند و وارد دنیای ویدئوهای تعاملی شوند و هرچه بیشتر نسبت به خرید ترغیب شوند.


    ۵. ویدئوها برای کاربران موبایل جذاب هستند

    ویدئو و موبایل دو یار هستند. ۹۰ درصد مصرف‌کنندگان روی موبایل خود ویدئو تماشا می‌کنند. نرخ بازدید ویدئوها از طریق موبایل بیش از ۲۳۳ درصد افزایش داشته است. یوتیوب گزارش می‌دهد که مصرف ویدئوها از طریق موبایل هر ساله افزایش ۱۰۰ درصد دارد. ازآنجاکه مردم دوست دارند طی مسیر هم ویدئو تماشا کنند و روزبه‌روز بر تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند افزوده می‌شود، مخاطبین ویدئوهای شما بیشتر و ‌بیشتر می‌شوند.
    علاوه‌براین، گوگل به ما می‌گوید که تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند دو برابر بیشتر از تماشاکنندگان تلویزیون و ۱.۴ برابر بیشتر از کاربران کامپیوتر با برندهایی که محتوای ویدئویی را در تبلیغات‌شان نشان می‌دهند، ارتباط شخصی برقرار می‌کنند. با توجه به این نکته، برندها باید به تجربه‌ی شخصی افراد درباره‌ی تلفن‌های هوشمندشان حساس باشند. پس محتوای خوبی را در قالب ویدئو برای مصرف مردم فراهم کنید.


    ۶. بازاریابی ویدئویی می‌تواند همه‌چیز را توضیح دهد

    می‌خواهید یک محصول یا خدمت جدید را در بازار جا بیندازید؟ یک ویدئو بسازید و نحوه‌ی کار آن محصول یا خدمات خود را توضیح دهید. ۹۸ درصد کاربران می‌گویند برای آموختن بیشتر در مورد یک محصول یا خدمت یک ویدئوی توضیح‌دهنده را تماشا کرده‌اند. به همین خاطر است که ۴۵ درصد کسب‌وکارهایی که از بازاریابی ویدئویی استفاده کرده‌اند گفته‌اند که در صفحه‌ی اول وب‌سایت خود یک ویدئوی توضیح‌دهنده دارند. از بین این تعداد کسب‌وکار، ۸۳ درصد گفته‌اند که ویدئوی توضیح‌دهنده‌ای که در صفحه‌ی اول وب‌سایت خود قرار داد‌‌ه‌اند، سودمند واقع شده است.
    دوست دارید مفهوم پیچیده‌ای را توضیح دهید؟ انیمیشن بسازید. انیمیشن می‌تواند به مفاهیم جان دهد؛ کاری که نه متن و نه ویدئوی زنده نمی‌توانند انجام دهند. علاوه بر این، باید انیمیشن‌های جذاب تهیه کنید، نه دو تا لب که فقط تکان می‌خورند و برای مخاطب کسل‌کننده هستند. در مجموع، انیمیشن هم نوستالژی دارد، هم ساده است و هم سرگرم‌کننده.


    ۷. حتی تنبل‌ترین خریداران هم با ویدئو ارتباط برقرار می‌کند

    ویدئو یکی از ابزارهای عالی برای یادگیری است. مصرف آن هم بسیار آسان است. این روز‌ها کمتر کسی وقت این را دارد که توصیفات بلندبالای محصولات را بخواند و وارد چند‌و‌چون خدمات شود. مصرف‌کننده‌ی مدرن می‌خواهد محصول را در عمل مشاهده کند. این یکی از مهم‌ترین نیروهای محرکه‌ی بازاریابی است.
    بازاریابی ویدئویی می تواند صدای ما را به طیف وسیعی از مخاطبین، حتی تنبل‌ترین‌شان برساند. فقط یادتان نرود که باید هم حس بینایی و هم حس شنوایی مشتری بالقوه‌تان را درگیر کنید. با این‌کار مزیت رقابتی شما دوبرابر می‌شود!


    ۸. ویدئو در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌چرخد





    شبکه‌های اجتماعی با قابلیت‌های جدیدشان کاربران را به مصرف محتواهای ویدئویی نیز ترغیب می‌کنند. فیسبوک ۳۶۰۰ ویدئو، وید ئوی زنده و Lifstage (یک اپلیکیشن ویدئویی مختص نوجوانان) را راه‌اندازی کرده است. اینستاگرام استوری‌های ویدئوی ۶۰ ثانیه‌ای را راه‌اندازه کرده. توییتر هم Periscope را و یوتیوب دومین شبکه‌ی اجتماعی محبوب در کل جهان است.

    هرچند که در زمینه‌ی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابان ویدئویی باید به یاد داشته باشند که افراد احساسات را به‌اشتراک می‌گذارند نه واقعیت‌ها را. ۷۶ درصد از کاربران می‌گویند که تنها ویدئویی را با دوستان‌شان به‌اشتراک می‌گذارند که سرگرم‌کننده و جالب باشد. بنابراین ویدئوهای جالب و سرگرم‌کننده بسازید تا بیشتر در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک گذاشته شوند. احساسات و عواطف بازگشت سرمایه به همراه ندارند اما اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی می‌تواند ترافیک وب‌سایت شما را افزایش بدهد و از این طریق بازگشت سرمایه هم خواهد آمد.


    نکته‌ی اضافی ۱: تبلیغات ویدئویی معجزه می‌کنند

    نرخ کلیک تبلیغات ویدئویی ۱٫۸۴ درصد است. این بالاترین نرخ کلیک در بین تمام تبلیغات دیجیتالی است! نرخ اتمام یک ویدئوی تبلیغی ۱۵ ثانیه‌ای بر روی یوتیوب که قابل ردکردن هم نیست، ۹۲ درصد است. تبلیغات ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی نیز بسیار مؤثر هستند. فیسبوک همراه با نلسوم ارزش تبلیغات ویدئویی بر وب‌سایت‌شان را ارزیابی کردند و فهمیدند که ۷۴ درصد مجموع یادآوری تبلیغات را می‌توان ظرف ۱۰ ثانیه‌ی اول ویدئو کسب کرد. بنابراین به‌جای تبلیغات بنری از تبلیغات ویدئویی استفاده کنید.


    نکته‌ی اضافی ۲:‌ ویدئو قابلیت کمپین‌های تبلیغات ایمیلی را چند برابر می‌کند

    وقتی دارید ویدئو می‌سازید حتما آن را در کمپین‌های تبلیغات ایمیلی خود قرار دهید. ایمیل معرفی که شامل ویدئوست، نرخ کلیک ۹۶ درصد به‌دست خواهد آورد! این راه بسیار خوبی برای تمایز از سایر رقبا و رساندن صدای خود به مخاطبین است.


    نتیجه‌گیری

    تبلیغات ویدئویی روز‌به‌روز در‌حال‌گسترش و مقرون‌به‌صرفه‌تر شدن است؛ نیمی به‌خاطر فناوری‌های پیشرفته و نیمی به‌خاطر سهولت در ارسال به تمام نقاط جهان. ساخت ویدئوهای تبلیغی برای کسب‌وکار نیازمند خلاقیت و آگاهی از روانشناسی انسان در بازاریابی است. ترکیب این دو عامل، می‌تواند در ساخت تبلیغات کم‌هزینه معجزه کند. ویدئوهای تبلیغاتی ظرف چند روز می‌تواند بر روی اینترنت دنیا را درنوردد و میلیون‌ها مخاطب کسب کند. خلاصه راز ویدئو مارکتینگ این است:‌ فقط افراد خلاق دوام می‌آورند!




    https://www.chetor.com/88345-%d8%a8%...8%db%8c%db%8c/

مجوز های ارسال و ویرایش