دانشگاه تگزاس آمریکا توانسته است با ثبت 162 پتنت در سال 2016 میلادی در رتبه هشتم فهرست بین المللی دارندگان بیشترین «US» پتنت ثبت شده قرا گیرد.
دکتر مت سورنسون «Matt Sorenson»، تحلیلگر ارشد دفتر نوآوری و سرمایه گذاری استراتژیک دانشگاه تگزاس، با تأکید بر مأموریت اصلی نهادهای آموزشی در بهبود شرایط زندگی مردم، افزود: «کسب رتبه برتر در فهرست مؤسسات نوآور از سوی دانشگاه تگزاس و اخبار موفقیت های دیگر مؤسسات آموزشی زیر مجموعه آن در ایالت تگزاس نشان دهنده این مسئله می باشد که توانسته ایم مسیر خود در ایجاد تغییرات مثبت در زندگی مردم ایالت، آمریکا و حتی مردم سرتاسر جهان را به خوبی طی نماییم. این واقعاً باور نکردنی است که چگونه بسیاری از ابداعات و اختراعات ثبت شده از سوی محققان و دانشجویان این دانشگاه به مرحله تولید و تجاری سازی رسیده و ده ها شرکت استارت آپی در حال فعالیت و تلاش برای توسعه آن ها می باشند.»





یکی از نکات جالب، توجه سیاستگذاران دانشگاه تگزاس به نوآوری های حوزه بهداشت و درمان می باشد؛ به طوری که از بین 162 پتنت به ثبت رسیده در سال 2016 میلادی، 10 مورد در زمینه بهداشت و سلامت عمومی بوده است؛ فناوری های دارویی و درمانی در زمینه درمان سرطان، درمان افسردگی، تشخیص بالینی، تصویربرداری پزشکی و رفع عوارض دیابت از مهم ترین دستاوردهای بهداشت و درمان این دانشگاه در سال گذشته به شمار می روند.
دکتر جان گبهارد «John Gebhard»، معاونت دفتر تجاری سازی فناوری دانشگاه با تأکید بر مزایای محافظت از نوآوری و ابداعات دانشگاه از طریق سیستم های مالکیت فکری، فرآیند ثبت و گرنت پتنت را زمان بر و مستلزم تمرکز و صرف توجه کافی دانست.
لازم به ذکر است، دانشگاه تگزاس با بهره مندی از بیش از 3000 استاد و 51000 دانشجو از بزرگترین دانشگاه های تحقیقاتی آمریکا محسوب می گردد. این دانشگاه در سال های اخیر با فراهم نمودن محیطی خلاقانه و سرشار از نوآوری، به مکانی مناسب برای کشف فرصت های کارآفرینانه بدل گشته است.

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | ثبت 160 عدد US پتنت از سوی دانشگاه تگزاس در سال 2016 میلادی