مایکروسافت از طریق تعبیه یک لولای با قابلیت چرخش 360 درجه در تلفن همراه، درحال‌توسعه و طراحی یک دستگاه تلفن همراه تاشو است که می‌تواند محدودیت‌های مربوط به ابعاد گوشی را رفع نماید. در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی از یک گجت تاشو متعلق به شرکت مایکروسافت منتشر گردید که احتمالاً قرار است در سال 2018 میلادی به عنوان بخشی از گروه محصولات «سرفیس» این شرکت به بازار عرضه گردد. با توجه به اندازه این دستگاه جدید که به دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند نزدیک است و نیز قابلیت‌های خاص آن، گمانه‌زنی‌های فراوانی پیرامون نام انتخاب‌شده از سوی سامسونگ انجام گرفته بود که در نهایت، پتنت ثبت‌شده این شرکت نشان می‌دهد گجت مذکور از سری تاشو «آندرومدا» است.





بنا بر گزارش وب‌سایت «Phone Arena»، طرح‌های موجود در این پتنت، از وجود یک لولای ۳۶۰ درجه‌ در دستگاه آندرومدا‌ی مایکروسافت خبر می‌دهد که می‌تواند اندازه نمایشگر را بدون افزایش قابل توجه در ابعاد گوشی افزایش داد. امروزه با بزرگ‌تر شدن اندازه نمایشگرها، کل بدنه یک موبایل را صفحه‌های نمایش آن تشکیل می‌دهد و مایکروسافت معتقد است، برای کوچک نمودن نسل جدید دستگاه‌های تلفن همراه، باید از طراحی تاشو بهره گرفت. به گفته این شرکت، برای آن‌که بتوان اندازه نمایشگر را افزایش داد باید از طراحی تاشو بهره گرفت تا اندازه تلفن همراه را کوچک نگه داشته و حمل و استفاده از آن را تسهیل نمود.
گفتنی است، طراحی جدید مایکروسافت به منظور تجاری‌سازی و ارائه آن به بازار در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام گرفته است. اما این‌که عکس‌العمل کاربران چه خواهد بود، تا حدی به قیمت و مشخصات فنی دستگاه یاد شده بستگی دارد. به نظر می‌رسد، سیاست مایکروسافت تحریک عموم کاربران نسبت به طراحی جدید و قیمت‌گذاری نسبتاً بالا در مقایسه با محصولات موجود در بازار باشد.

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | طراحی موبایل تاشو از سوی مایکروسافت با هدف رفع محدودیت‌های ابعادی دستگاه‌های تلفن همراه