در ایران تقریبا هر کسب و کاری که از مراحل اول خود رد میشود و به مشتریان زیادی دست میابد و تقریبا ثابت میشود، کم کم مشتری و حتی پرسنل خود را به حال خود میگذارد و فقط به سود خود فکر میکند. در مراحل اولیه با کارهایی مشتری را جذب خود میکنند و بعد از اینکه به قول معروف خرشان از پل گذشت، دیگر حاضر به انجام هیچ کاری که برایشان نفع مالی نداشته باشد نیستند. دراصل در همه جای دنیا وقتی شرکتی به مراحل بالاتر رسید، باید اولویت را سهام داران خود قرار دهد و به فکر سود آنها باشد.

یکی از معمول ترین راه های رقابت استارتاپ های جدید با رقیبان تجاری، این است که از موردی که در بالاگفته شد، استفاده کرده و وارد رقابت شوند.
در سال ۲۰۱۶ یک استارتاپ در رقابت با Uber لانچ شد. یک استارتاپ “anti-Uber” یا ضد اوبر. استارتاپ Juno توسط Talmon Marco سرمایه گذاری شد. این کارآفرین وقتی ثروتمند شد که اپلیکیشن پیام رسان وایبر را به مبلغ ۹۰۰ میلیون دلار به شرکت Rakuten ، غول اینترنت ژاپن فروخت.
این استارتاپ قسمت بزرگی از سود و درآمد را به رانندگان خود میدهد و درصد کمی را برای خود و سرمایه گذران نگه میدارد. Juno در نسخه بتا قرار دارد و فقط در شهر نیویورک فعال است. سرمایه دقیق آن معلوم نیست اما طبق خبرها، در حال صحبت با سرمایه گذاران برای یک سرمایه گذاری ۳۰ میلیون دلاری است.

استارتاپ Juno بر این باور است که اگر با رانندگان برخورد بهتری داشته باشد، آنها سرویس بهتری ارائه میدهند. رانندگان شاد و راضی برابر است با مسافران شاد و راضی تر. این شرکت ۵۰ درصد سهام خود را برای رانندگان اختصاص داده است. و با ایجاد یک فضای رقابتی بین رانندگان و دادن دستمزدهای افزایشی رانندگان را تشویق به ارائه سرویس های بهتر میکند.


استارتاپ juno - پرتال کارآفرینی و استارتاپ