صنعت ساخت بازی‌های ویدیویی و رایانه‌ای، در حال حاضر، به گسترده ترین و سودآورترین حرفه‌ها در صنعت سرگرمی کودکان تبدیل شده است.

محتوای بازی‌ها به سرعت در حال تغییر است و با کاربردهای گرافیکی و به دلیل جاذبه‌ای که در آنها نهفته است، روز به روز واقعی‌تر به نظر رسیده، نظر کودکان و نوجوانان بیشتری را به خود جلب می نمایند.

نگرانی از بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی را می‌توان بازتاب گسترده‌تر جامعه درباره رواج و کاربری روز افزون فن‌آوری اطلاع‌رسانی در مشاغل و حرفه‌های گوناگون، نظیر حذف مهارت فردی از کار، تنش‌های شغلی زاید، گوشه‌گیری از اجتماع، احساس درماندگی و... دانست.

تاکنون پژوهش‌های مختلفی در موضوع اثرات بازی‌های رایانه‌ای انجام شده که اغلب به اثرات منفی این گونه بازی‌ها اشاره دارند، اما در نگاهی منطقی باید گفت که این نوآوری نیز همچون دیگر ساخته‌های دست بشر، دو رو دارد که یک روی آن، بهره‌گیری درست و مفید و روی دیگر آن، استفاده‌های نادرست و نامناسب است که گاهی، آسیب‌های فراوانی را در پی دارد.


فایل پیوست اندازه
Pdf-Fata-computer games-www.cyberpolice.ir 3.01 مگابایت