آلبرت انیشتین یکی از معروف‌ترین و سرسخت ترین چهره‌های علمی و فرهنگی قرن بیستم است. بسیاری از ایده‌های وی، نگرش ما به جهان هستی را تغییر داده است. علاوه بر نبوغش در فیزیک، انیشتین الهام بخش علوم دیگری نیز مانند تجارت و فروش بوده است. در این‌ مقاله به چند درسی که متخصصان بازاریابی و فروش می‌توانند از سبک کار و زندگی انیشتین فرابگیرند، اشاره می‌کنیم.
۱.بگذارید کنجکاوی، کارتان را به جنب و جوش درآورد

انیشتین یکی از باهوش‌ترین افرادی است که بر روی زمین زندگی کرده‌است. اما او همیشه فروتنانه اذعان می‌داشت که “من هوش و استعداد ویژه‌ای ندارم، تنها عاشقانه کنجکاوم”. با این حال خیلی از فروشندگان به غلط باور دارند که فروشندگان حرفه‌ای به صورت مادرزادی و ذاتی توانایی فروش دارند. اما حقیقت این است که «توانایی ذاتی برای فروش» نسبت به «تمایل فروشنده برای سخت کار کردن و یادگیری مستمر در این راه» اهیمت خیلی کمتری دارد. بهترین فروشندگان به صورتی جسورانه و مشتاقانه کنجکاوند. آن‌ها می‌دانند که چگونه سوال کنند، چگونه تحقیق کنند و در نهایت چگونه به مکالمه‌ای بامشتری برسند که طی آن از نیاز اساسی مشتری که ممکن است در نگاه اول آشکار نباشد، پرده بردارند. به عنوان یک فروشنده به شما می گویم که کنجکاوی شما بهترین ابزار فروش برای شماست. ۲. سخت کوشی

انیشتین به خاطر تلاش‌های مداومش بر روی مسائل تا زمانی که راه حلی برای آن‌ها پیدا کند، شناخته و معروف شد. همانطور که انیشتین برای گرفتن جواب بارها و بارها تلاش کرد و شکست خورد، فروشندگان نیز باید همواره در تلاش باشند و راه‌کارهای متفاوت فروش را آزمایش کنند. تماس‌های خود را برقرار کنند و پیگیری‌های خود را انجام دهند. خصوصا زمانی که این کار برایشان سخت است! ۳. از اشتباه کردن نترسید

حتی آلبرت انیشتین نیز همیشه درست و بی نقص نبود. اما تفاوت در این است که او از اشتباه کردن نمی‌ترسید، چرا که می‌دانست بهترین روش برای یادگیری و پیشرفت همین است. ما بر اساس تحقیقات می‌دانیم که بهترین فروشندگان همیشه در حال ایجاد تغییر در فرآیند فروش خود هستند. آنها از هر تماس سرد و ناموفق و از هر تماس موفق چیزهای جدیدی یاد می‌گیرند. اگر می‌بینید که در فرآیند فروش خود به نتیجه‌ی مطلوب نمی‌رسید از خود بپرسید که چه چیزی را باید تغییر دهم؟ چه چیزی را می‌توانم به طور متفاوتی انجام دهم؟ چگونه می‌توانم تجربیات موفق و ناموفق خودم را با هم مخلوط کنم و به یک روش و رویکرد جدید برسم؟ اشتباهات و شکست همیشه اتفاق می‌افتند چرا که آن‌ها بخشی از زندگی هستند. خصوصا برای فروشندگان که روزانه ممکن است با طردشدن و شکست‌های متعددی مواجه شوند. چالش اصلی این است: چطور می توانم از اشتباهاتم درس بگیرم؟


۴. ارزشی پایدار و ماندگار ایجاد کنید

انیشتین یکی از مشهورترین افراد جهان است اما او از تعریف عامیانه‌ای که ما از موفقیت داریم، به هیجان نمی‌آمد. او خیلی فروتنانه زندگی می‌کرد و همواره با خضوع صحبت می‌کرد. او فقط به فکر به دست آوردن دارایی و ثروت برای خود نبود بلکه به دنبال یافتن پاسخ سوالاتی بود که بر کل زندگی بشر تاثیر می‌گذاشت. به عنوان یک فروشنده ما قطعا باید کالا و خدمات خود را بفروشیم، قرارداد ببندیم و کسب درآمد کنیم. اما توجه کنید که بهترین روش برای این کار این است که سود خود و اعداد و ارقام را فراموش کنید و به این نکته توجه کنید که ارزش اساسی و ارزش واقعی‌ای که محصول و یا خدمت شما به مشتریان احتمالی می‌دهد، چیست؟ از خود سوال کنید که این ارزش چیست؟ مطمئن شوید که این حس ارزشمندی را به مخاطبان خود انتقال می‌دهید و مطمئن شوید که در درون خود به آن ایمان دارید.
۵. اگر کاری جواب نمی‌دهد، آن را تغییر دهید

انیشتین معتقد بود که “جنون، تکرار دوباره‌ی یک کار و انتظار گرفتن نتیجه‌ای متفاوت است”. اگر در فرآیند فروش شما چیزی هست که جواب نمی‌دهد شما باید تغییراتی ایجاد کنید. اگر شما مخاطبان تجاری جدید کافی‌ای ندارید یا قرار ملاقات‌های کمی دارید و یا قراردادهای فروش کمی می‌بندید، پس چرا روش و فرآیند خود را تغییر نمی‌دهید؟ چرا همان کارهای گذشته را انجام می‌دهید و توقع گرفتن نتیجه‌ای متفاوت را دارید؟ اگر شما دست به آزمایش نمی‌زنید و خلاقیت و نوآوری در کارتان ایجاد نمی‌کنید پس فرصت جدیدی هم نخواهید داشت.
حرفه‌ی فروش بیش‌تر یک هنر است تا علم. اما فروشندگان می‌توانند از تاریخ زندگی و تجربیات یکی از بزرگترین نوابغِ تاریخ در این زمینه الهام بگیرند. اگر ما هر روز با حس کنجکاوی، سخت‌کوشی و خلاقیت کار خود را دنبال کنیم، می توانیم به یک نابغه‌ی فروش تبدیل شویم و نوابغ فروش هستند که ارزش‌های پایدار و ماندگار را هم برای مشتریان، هم برای سازمان و هم برای خودشان خلق می‌کنند.

منبع:وبسایت لرن مارکتینگ


https://isfahanplus.ir/%db%b5-%d9%86...a%db%8c%d9%86/