در قسمت اول این مقاله، ۳ مدل درآمدی کمپانی های بزرگ را تحت عنوان “پرداخت به ازای هربار استفاده”، “برپایه ی کارایی” و “کسب درآمد قبل از هزینه” بررسی کردیم که می توانید این مقاله را در اینجا مطالعه کنید. در ادامه به بررسی ۴ مدل باقیمانده از مدل های درآمدی خواهیم پرداخت و مدل های مرتبط با آن ها را هم معرفی خواهیم کرد.
۴- به اشتراک گذاریِ درآمد (Revenue Sharing)

به اشتراک­ گذاری درآمد، به اشتراک­ منافع و ضررها با شرکای تجاری برمی گردد. این مدل تقسیم درآمد، زمانی رایج می­ شود که هر دو طرف از یک پیشنهاد سود ببرند، برای مثال در بازاریابی وابسته. (بازاریابی وابسته معرفی کالا و خدمات یک فروشنده به یک خریدار است.) مدلهای مرتبط:

Android: سیستم عامل منبع باز گوگل برای موبایل.
Beacon: اختراعِ دوباره ی مدل تجاری برای خبرنگاری. (پلتفرمی است که این اجازه را به شما می دهد که از روزنامه نگار و یا خبرنگار خود بصورت مستقیم حمایت مالی کنید. به عبارتی شما تصمیم می گیرید که چه مطالبی را به جای تبلیغات در یک رسانه ببینید.) Twitch: ایجاد انقلابی در فرهنگ بازی. (پلتفرم ویدیویی اجتماعی برای گیمرها)
Uber: در نقش یک رقیب جدی برای سواری های تاکسی.
YouTube: پلت فرم میزبانی ویدئو که به شکل گسترده مورد استفاده است.
۵- فروش­ (Sales) در ازای تبادل محصولات یا خدمات پول دریافت می کنید و از این طریق به کسب درآمد می پردازید. مدلهای مرتبط:

AirAsia Berhad: بلیت­های ارزان برای مسافرت در آسیا.
Braskem: پلاستیک سبز برای بازار و صنایع مختلف.

Burger King: دومین فست فود زنجیره ای جهان که با فراهم سازی و دسترسی به Whopper (محصول برگرکینگ) بیش از ۵۰ سال موفقیت را پشت سر گذاشته است.

Nike: مثالی بادوام برای تجهیزات ورزشی.
Outfittery: نجات انسان از خرید کردن. (با تعدادی سوال، نوع لباسی که مدنظر مشتری است را تخمین زده و آن را برای مشتری ارسال می کند.)
Twitch: ایجاد انقلابی در فرهنگ بازی. (پلتفرم ویدیویی اجتماعی برای گیمرها)
Xiaomi(شیائومی): شرکت تکنولوژی که محصولاتی “تنها برای هواداران” می­سازد.
ZipDial: موثرترین پلت فرم بازاریابی جهانی برای بازارهای در حال توسعه.
۶- جذب حمایت مالی (Sponsoring)

آیا راهی برای تولید درآمد از طریق جذب حامیان مالی وجود دارد؟ برای اینکه حامیان مالی را متقاعد به پرداخت کنیم، به فکر این باشیم که در ازای آن چیزی به آنها بدهیم، همانند افق آینده (پیشرفت ها)، امکان ارتقا چشم انداز، افزایش مشتری (به عنوان مثال داده های مربوط به مشتریان خود را در صورت موافقت آنها، با حامیان مالی خود در میان بگذارید)، فرصت برای فروش متقابل و غیره.

مدلهای مرتبط:

۸۲۶ Valencia: یک فروشگاه که زمینه یادگیری دروس انگلیسی را به صورت رایگان فراهم می­سازد.

PSFK: آینده ­ی مشاوره (ارائه دهنده ی بینش نوآوری در جهان که با پیشنهاد ابزار، محتوا و توصیه هایی الهام بخش به حرفه ای ها کمک می کند تا محصولات و خدمات هرچه بهتری ارائه دهند.)
Robbie Williams: جریان های درآمدی جدید از طریق نمایش­های زنده­ ی سطح بالا
Travel2change: رویکردی جامعه محور برای سفر با هدف.
۷- اشتراک (Subscription)

به جای فروش پیشنهادات و محصولات و خدمات ارائه شده به صورت تک­ پرداخت، یک اشتراک بر اساس پرداخت های دوره ای اجازه می دهد که استفاده، دسترسی و دریافت یک محصول یا خدمات برای یک دوره زمانی خاص امکان پذیر باشد. اشتراک­ ها باعث افزایش وافاداری در میان مشتریان شما شده و یک جریان ثابت از درآمد قابل پیش­بینی را ایجاد می کنند. با این وجود، به یاد داشته باشید که به چندین دلیل، ممکن است مشتری­های بالقوه برای یک مدت زمان طولانی­تر، به پیشنهادات توجهی نداشته باشند. (صورت حساب دوره ای اتوماتیک یا تفاضای پیشنهاد برای بازه­ی زمانی کوتاهتر از دوره اشتراک). مدلهای مرتبط:

Alibaba Group (گروه علی­ بابا): بازاری جهانی که خریداران و تامین کنندگان را به هم متصل می­کند.
Amazon Services (خدمات آمازون): راه ­حل­های آمازون برای تجارت. Amazon Web Services (خدمات تحت وب آمازون): زیرساخت فناوری اطلاعات و خدمات آمازون برای کسب و کارها.
Android: سیستم عامل منبع باز گوگل برای موبایل.
Badoo : شبکه دوستیابی به صورت پرداخت آنلاین.
Beacon: اختراعِ دوباره ی مدل تجاری برای خبرنگاری. (پلتفرمی است که این اجازه را به شما می دهد که از روزنامه نگار و یا خبرنگار خود بصورت مستقیم حمایت مالی کنید. به عبارتی شما تصمیم می گیرید که چه مطالبی را به جای تبلیغات در یک رسانه ببینید.)

Behance : ساختن آینده ­یِ جریان کاری خلاق.
BlackBerry (بلک­ بری): ایجاد انقلابی در صنعت گوشی تلفن همراه با دستگاه هایی برای کسب و کار و بازار مصرف دولتی.


https://isfahanplus.ir/%d8%a8%d9%88%...f%d9%88%d9%85/