خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
این پرسشی است که مدتها از خودم میپرسیدم. برای پاسخ به این پرسش، از یک چیز مطمئن بودم: روش «اضافه کاری کارمندی» برای انجام جهشهای بزرگ فایده ندارد. اگر یک کارمند بخواهد برای جهش کاری درآمدش را زیاد کند چه روشهایی دارد؟ یکی از مرسومترین و شناختهشدهترین روشها اضافه کار کردن است: وقتی قرار است کسی با فروش مهارتهای خودش در واحد زمان کسب درآمد کند، برای افزایش درآمد دو راه دارد: یا قیمت مهارتش در واحد زمان را بالاتر ببرد (چیزی که عملاً انجام آن بسیار سخت و از طرف بسیاری از کارفرماها غیر قابل قبول است) یا زمان بیشتری کار کند. یک معادلهی ریاضی ساده! بخاطر همین است که خیلی از کارمندها، برای افزایش درآمدشان وقت بیشتری را در محیط کاری صرف میکنند. ولی فکر میکنم واضح است که این روش، برای یک «جهش کاری» زیاد مناسب نیست: یک نفر مگر چقدر میتواند اضافه کاری کند؟ زمان کاری هر روز را اگر ۹ ساعت بگیریم و فرض کنیم یک نفر میتواند (و از نظر ذهنی و جسمی هم تحمل میکند) که ۹ ساعت دیگر کار کند، با احتساب تمام ضرایب و در خوشبینانهترین حالت، عدد دریافتی بیشتر از ۴ برابر نخواهد شد. من اسم این اتفاق را (که خیلی هم نمیتواند ادامه دار باشد)، «جهش کاری» نمیگذارم. جهش کاری (و درآمدی) چیزی است که احتمالاً درآمد را حداقل ۱۰ برابر خواهد کرد. پس روش ایجاد جهش کاری چیست؟ پاسخ به این پرسش کار انصافاً سخت و پیچیدهای است و اصولاً اگر قرار بود همه آن را بدانند، بجای این همه ورشکست شدهی به زندان افتاده، الآن با انبوهی میلیونر و میلیاردر در جامعه روبرو بودیم. اما شاید بتوانم بطور خلاصه اینطور بگویم که: 1- جهش کاری قاعدتاً باید در راستای مزیت رقابتی اتفاق بیافتد؛ مزیتی که واقعاً در آن برتری داریم و بخاطر آن از دیگر رقبا متمایز هستیم. 2- جهش کاری احتمالاً در بازارهای فعلی اتفاق نمیافتد. اگر قرار بود همین بازارهای فعلی جوابگو باشند، لابد تا به حال روشی برای افزایش درآمدی حداقل ۱۰ برابری پیدا کرده بودیم. 3- جهش کاری نباید همراه با سرمایهگذاری زیادی باشد. وقتی از جهش کاری صحبت میکنیم، از اتفاقی حرف میزنیم که با کمترین تغییر (معادل کمترین هزینه) بتوانیم محصول را به بازارهای جدید عرضه کنیم. اگر بخواهم این سه مورد را خیلی خلاصه کنم، میشود این که: «برای ایجاد یک جهش کاری، باید دنبال گنج درون سازمان باشیم»؛ گنجی که هم ما را از بقیه متمایز میکند و هم نیاز به صرف هزینهی زیاد برای تغییر نداشته باشد. البته با این امیدواری که چنین گنجی موجود باشد! منبع: zargarpour.ir https://isfahanplus.ir/%da%86%d8%b7%...a%d8%af%d8%9f/
مشاهده قوانین انجمن