ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت

    بوم مدل کسب و کار Burger King




    برگرکینگ در سال 1953 در Jacksonville از ایالت فلوریدا آمریکا متولد شد. نام اول او اینستا برگرکینگ بود اما وقتی 5سال بعد دچار بحران مالی شد توسط David Edgerton وJames Mclamor خریداری شد و به برگرکینگ تغییر نام داد.
    بر خلاف خیلی از برندهای بزرگ Burger King ثبات چندانی نداشته و تا الان مالکیت آن چندین و چند بار دست به دست شده است. اما شکل گیری اولیه این فست فود محبوب بر می گردد به زمانی که بنیانگذاران آن J.Karmer و عموی همسرش Matthew Borns بعد از دیدن موفقیتهای اولیه مکدونالد تصمیم به ساخت یک اجاق برگرپز گرفتند و اسم آن را Insta-Broiler گذاشتند و بر همین اساس رستوران هایی را با هدف استفاده از این برگرپز راه اندازی کردند که البته موفقیت های خوبی هم برای آنها به همراه داشت.
    گویی هیچ وقت برگر کینگ سازماندهی موفق و ثبات مکدونالد را نمی توانست کسب کند تا اینکه بالاخره در سال 1978 مدیر اجرایی مکدونالد به اسم Donald Smith را به استخدام خود در آورد. در برنامه جدید اسمیت، سازماندهی برگر کینگ اصلاح شد، مدیریت و نحوه فرنچایز (نمایندگی) بهبود پیدا کرد، منو گسترده شد و استانداردهای جدی برای طراحی و مدیریت رستوران ها تهیه و اجرا شد. اتفاق هایی که برگر کینگ را وارد بازی بزرگان کرد. مدیریت اسمیت و برنامه های بازاریابی و برندینگ Norman Brinker (قائم مقام شرکت) عظمت سلطان برگر را بیش از پیش کرده بود و شروع تبلیغات کسترده برگر کینگ در اوایل دهه 80 میلادی زمان اوج شکل گیری فست فودها، باعث رخ دادن اتفاقی به اسم جنگ همبرگرها شد. جنگ همبرگر (Burger War) به اتفاقی گفته شد که در اوایل دهه 80 رخ داد و در آن دو برند بزرگ این صنعت به نام های مکدونالد و برگر کینگ با هدف رشد سهم بازار خود برنامه های تبلیغاتی بزرگ و پر هزینه ای به راه انداختند که البته نتیجه آن نابود شدن برگر فروشی های خرده پا بود. اما دونالد اسمیت جاه طلب که از مکدونالد آمده بود زیاد هم در برگر کینگ طاقت نیاورد و خیلی زود بار خود را به سمت مدیر عاملی غول نوشیدنی دنیا یعنی پپسی بست و در نتیجه اوضاع برگر کینگ هم کمی افت کرد. دست به دست شدن مالکیت برگر کینگ ادامه داشت. در اوایل قرن بیست و یکم شرکت برگر کینگ با ارزش 1.5 بیلیون دلار آمریکا به یک شرکت سرمایه گذاری که توسط TPG Capital اداره می شد فروخته شد.




    در پایان سال مالی 2013 برگر کینگ اعلام کرد که بیش از 13000 شعبه در 79 کشور دنیا دارد و از این تعداد 66 در صد در آمریکا هستند و 99 در صد از آنها مالکیت خصوصی دارند.این کمپانی برای گسترش شعبات خود از مدل های متفاوتی از فرانچایزینگ (Franchising)بهره برده است. شیوه ی واگذاری شعب در مناطق مختلف متفاوت است.برخی از شعبات منطقه ای به عنوان شعبه اصلی در نظر گرفته می شوند و مسئول واگذاری و دادن مجوز به سایر شعب هستند. به خاطر نداشتن یک روال مشخص در روابط با شعبه ها معمولا این کمپانی با مشکلات قانونی متعددی مواجه می شود.


    برگر کینگ منوی خود را از یک همبرگر ساده،سیب زمینی سرخ کرده،سودا و میلک شیک در سال 1954 ، به بازه متنوع تری از محصولات گسترش داد در سال 1957 Whopper را به منوی خود اضافه کرد که به نماد این رستوران تبدیل شد. در تصویر زیر می توانید بوم مدل کسب و کار Burger King را مشاهده نمایید:

    برای مشاهده تصویر با کیفیت بالا بر روی آن کلیک کنید


    منبع متن: فیدیلیو


    https://isfahanplus.ir/%d8%a8%d9%88%...1-burger-king/
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوعات مشابه

  1. Doing What You Love Is Going To Be F**king Hard
    توسط Free در انجمن Startup Forums
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/26, 08:13
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/10/24, 17:17

مجوز های ارسال و ویرایش