به لطف شبکه های اجتماعی کلمات زیادی در چندین سال اخیر به دیکشنری اضافه شده، ولی تعداد کمی از این کلمات به صورت گسترده استفاده می شود و به عنوان ” هشتگ ” مورد قبول واقع شده است.
با اینکه علامت هشتگ (Hashtag) توسط توییتر (Twitter) معروف شد، در حال حاضر تقریبا در همه شبکه های اجتماعی معروف، مثل فیس بوک (Facebook) و اینستاگرام (Instagram) استفاده می شود.

هشتگ (Hashtag) به زبان خیلی ساده یعنی کلمه کلیدی یک عبارت، که بدون فاصله با یک علامت (#) در جلوی کلمه نوشته می شود. مثلا #inboundChat و #ChocolateLovers هر دو هشتگ هستند.
شما می توانید در هرجایی از پست های شبکه های اجتماعی از هشتگ ها استفاده کنید. این هشتگ ها (Hashtag) بحث های عمومی از کاربرهای متفاوت را، در جریانی از مکالمات قرار می دهد تا شما بتوانید با جست و جوی هشتگ (#) و کلیک روی آنها، مکالمات را پیگیری کنید، یا با استفاده از ابزارهای نظارت خارج از شبکه های اجتماعی این کار را انجام دهید.
به این نکته توجه کنید که برای اینکه بخواهید پستی که با هشتگ گذاشتید در نتایج جست و جوی هشتگ مربوطه نمایش داده شود، باید پست را به صورت عمومی (public) منتشر کنید. اگر از هشتگ ها (Hashtag) به درستی استفاده شود، یک راه عالی برای بیشتر دیده شدن پست ها و افزایش مشارکت برای کاربران و برندهاست، از این طریق افراد می توانند به کاربران مفاهیم و نشانه هایی برای یادآوری بدهند، عکس ها و متن ها را کنارهم جمع کنند و به صورت آنی گروهی از مردم را که در مورد یک مسئله خاص هم فکر هستند را به روز کنند.
هشتگ ها برای متحد کردن بحث ها در مواردی شبیه موارد زیر استفاده می شوند

  • رویدادها و کنفرانس ها مثل، #INBOUND16 یا #SB50
  • فجایع و شرایط اضطراری مثل، #JeSuisCharlie یا #PrayForHaiti
  • تعطیلات یا جشن ها مثل، #WorldNutellaDay یا #OneHaleOfAWedding
  • مباحث مورد علاقه همه عموم مثل، #WinterWonderland یا #ChocolateLovers
  • هشتگ های معروف مثل، #tbt یا #MotivationMonday

نکته کلیدی استفاده از هشتگ (Hashstag)، استفاده به موقع، به اندازه آن است. استفاده خیلی زیاد از هشتگ ها باعث گیج شدن و خسته شدن مخاطب می شود و آزار دهنده است.


منبع: آرت کلیک


https://isfahanplus.ir/%d9%87%d8%b4%...c%d9%85%d8%9f/