خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
شک دارم هنگامی که ری کراک در سال ۱۹۵۵ نمایندهی فرنچایز ریچارد و موریس مکدونالد شد، کسی انتظارش را داشت که این شرکت تبدیل به یک غول همبرگر در دنیا شود و در ۱۱۹ کشور مختلف دارای بیش از ۳۵۰۰۰ شعبه باشد. میتوان ادعا کرد که مکدونالد یکی از بزرگترین مدلهای کسب و کار را به وجود آورده است. این ۸ چیز منجر به سیطرهی جهانی شرکت مک دونالد شده و ارزش آن را دارند که مورد بررسی قرار گیرند: ۱- ثباتتان را حفظ کنید. هرکجای دنیا هم که باشید میتوانید خاطرجمع باشید که وقتی وارد شعبهای از مک دونالد میشوید در خصوص منو، بستهبندی غذا و طراحی ساختمان با تجربهای آشنا روبرو خواهید شد. (مقالهی بازاریابی خدمات را ببینید) در سال 1961 ری کراک اقدام به تاسیس دانشگاه همبرگر به عنوان آموزشگاهی با هدف حفظ «ثبات فرایندها، خدمات، کیفیت و نظافت عملیاتهای رستورانی» کرد. امروزه، فرنچایزها برای یادگیری و اجرای بینش ری کراک در این برنامه شرکت میکنند. تحقیقات ثابت کردهاند که چنین برنامههایی نه تنها به ثبات بیشتر میانجامند، بلکه باعث افزایش بازدهی نیز میشوند. ۲- حضور برند خود را پایهریزی کنید. مک دونالد در پایهریزی یک حضور برندی کار ممتازی انجام داده است. ورای «قوسهای طلایی» و شعار «عاشقشم»، مکدونالد یک تجربهی احساسی خلق کرده است که ما را به دوران کودکی مان بازمیگرداند. بیشتر ما حتی با اینکه میدانیم که محصولات بهتری در بازار وجود دارند، ولی پیوندی با مکدونالد داریم که تقریباً ناگسستنی است. دقیقا به همین دلیل است که از بسیاری از افراد میشنویم که چقدر عاشق سیبزمینی سرخکردههای مکدونالد هستند. سیبزمینیهای مک دونالد ظاهر و مزهای دارند که در همهجای دنیا یکسان است. ساختن یک برند قوی باعث اعتبار دائمی به کسب و کار شما میشود. برند خوب برای مشتری خاطراتی بسیار خوش را رقم میزند که او را به یک حامی ابدی و مشتری دائمی تبدیل میکند (مقالهی «چه کنید تا مشتریان تان راجع به برند شما جار و جنجال راه بیندازند» را ببینید. همچنین میتوانید دو مقالهی «بازاریابی برند – بخش اول» و «بازاریابی برند – بخش دوم» را نیز ببینید). ۳- ریسک کنید. با اینکه مک دونالد ثبات را سرلوحهی کار خود قرار داده است ولی با این حال از خطر کردن و تغییر منوهایش هراسی ندارد. منوی ابتدایی مکدونالد تنها شامل همبرگر، چیزبرگر، سیبزمینی و انواع شیکها و نوشیدنیها میشد. در طول سالها، مواردی چون آیتمهای صبحانه، Happy Meal، McNuggets، McRibs به این زنجیره اضافه شده اند. (و بسیاری از چیزهای دیگر با پیشوند Mc در ابتدایشان…. آیا این شما را به یاد حرف i ای نمیاندازد که همهجا از اپل دیده ایم؟iMac,iPhone,iTunes,…) با اینکه شکستهایی چون McLobster و McPizza وجود داشتهاند، ولی بدون این خطرکردنها، مکدونالد احتمالاً به غولی که امروزه میشناسیم تبدیل نمیشد. ۴- خود را با ذائقهی متغیر مشتری وفق دهید. دلیل این که مکدونالد حاضر به ریسک کردن است، این است که میداند وفقپذیری با نیازهای مشتریان امری حیاتی است. برای مثال، این شرکت گزینهی Super Size خود را حذف کرد و به ارائهی گزینههای سالمتری پرداخت چرا که افراد بیشتری نسبت به سلامتی خود حساس شدهاند. به علاوه، مک دونالد براساس علاقهی افراد محلّی و بومی، دست به عرضهی آیتمهای منطقهای زده است. بزرگترین وفقپذیری شرکت در سال ۱۹۷۵ اتفاق افتاد. یک شعبهی مکدونالد که نزدیک یک پایگاه نظامی در آریزونا بود، برای اولین بار شعبهی پارکینگی خود را تاسیس کرد تا به سربازانی که اجازه نداشتند با لباس نظامی وسیلهی نقلیهی خود را ترک کنند، خدمت رسانی کند. https://isfahanplus.ir/%db%b8-%d8%af...-%d8%a8%db%8c/
ویرایش توسط SARA : 2017/12/07 در ساعت 18:32
مشاهده قوانین انجمن