در قسمت اول این مقاله، مقدمه ای از نقش شبکه های اجتماعی در رونق کسب و کارها آورده شد و اهمیت استفاده از آن ها به اندازه کافی مشخص شد.
در این قسمت به مواردی پرداخته می شود که می توانید به کمک آن ها، کسب و کار خود را از طریق شبکه های اجتماعی توسعه دهید و مشتریان بیشتری را از محصول و خدمات خود آگاه سازید.
1- استریم کردن به صورت پخش زنده

از periscope@ (پلتفرم استریم زنده برای سال 1396) یا facebooklive@ استفاده کنید.
فیسبوک میلیون‌ها دلار خرج می‌کند تا به شما درباره‌ی Facebook live بگوید که در آن روشی برای ایجاد سریع محتوا وجود دارد. از این سرویس، که آینده است، استفاده کنید.

  • این سرویس برای تبلیغات نامحسوس عالی است. محصول خود را به یک استریم‌کننده‌ی زنده بفرستید و درخواست کنید که آن را بررسی کند.
  • از قدردانی‌ها (شات‌اوت) استفاده کنید؛ به خصوص در اینستاگرام به کار می‌رود و توجه بسیاری را به صفحه‌تان جلب می‌کند.
  • توسعه‌ی رویداد: از یک استریم‌کننده‌ی زنده بخواهید که به رویدادهای‌تان بیاید.
  • فالوئرها برابر با تعامل نیستند. با مردم در تماس باشید، از آن‌ها سوال بپرسید و لایک و نظر از آن‌ها دریافت کنید. شما نیز در قبالش همین کار را باید انجام دهید.

2- از یوتیوب و آپارات استفاده کنید

یوتیوب تحت مالکیت گوگل است: سعی کنید موضوعی پیدا کنید که هیچ کس درباره‌اش فیلم نساخته است. فقط سعی کنید. غیر ممکن است! این نشان می‌دهد که چه تعداد از مردم دارند از آن استفاده می‌کنند و وقتی چیزی را در آن ارسال می‌کنید چه تعداد از مردم می‌توانند آن را ببینند.
این هم مواردی کلیدی برای یوتیوب:

  • محتوا
  • هماهنگی
  • پیشرفت
  • تعامل
  • در مورد سوالات رایجی که ممکن است مشتری‌های بالقوه بپرسند درخواست کنید و به این سوالات در یک ویدئوی مناسب پاسخ دهید.
  • سپاسگذاری‌های ویدئویی بسازید
  • ویدئوهای پشت صحنه از دفترتان یا یک تور از دفترتان ایجاد کنید. اگر محل کارتان در خانه است می‌توانید صادق باشید و به مردم میز کارتان را نشان دهید، به مردم نشان دهید بنا به دلایلی این کار را انجام می‌دهید، مردم همیشه علاقه‌مند هستند!
  • فیلم (خام) رویدادها – ویدئوها را به فیسبوک ارسال کنید.
  • سری‌های مصاحبه – از طریق به اشتراک گذاشتن بهترین روش با آن‌هایی که در صنعت‌تان فعال هستند، پروفایل‌تان را بهبود بخشید.
  • از یوتیوب لایو استفاده کنید – این سرویس به زودی خواهد آمد و گزینه‌ی عالی دیگری برای ایجاد محتوا در زمینه‌ی رویدادها است.
  • در پاسخ به بازخوردهای منفی ویدئو بسازید – این کار شخصی‌تر است و باعث می‌شود مشتریان‌تان احساس کنند به حرف‌شان گوش داده شده است.
  • ویدئوهای خود را دسته‌ای ایجاد کنید – یک روز را برای ساخت ویدئوهای یک ماه خود کنار بگذارید.



3- تبلیغات فیسبوک

فیسبوک در زمینه‌ی پوشش و دسترسی خیلی راحت دیگر پلتفرم‌های رسانه‌ی اجتماعی را شکست می‌دهد. خیلی طول می‌کشد تا به شکلی عادی روابط و فالوئینگ ایجاد کنید، بنابراین از تبلیغات استفاده کنید تا جلو بیفتید.

  • محتوای رایگان ایجاد کنید که برای مخاطبین‌تان مفید باشد؛ آیا می‌خواهید درباره‌ی ۱۰ سوالی بدانید که قبل از استخدام یک توسعه‌دهنده‌ی وب از او بپرسید؟ مخاطبین عاشق آن هستند که به رایگان کمک دریافت کنند و به این ترتیب فالوئتان خواهند کرد و با محتوای‌تان تعامل برقرار خواهند کرد. شما در واقع نمی‌فروشید، بلکه با ارائه‌ی یک هدیه‌ی رایگان رابطه‌ای را آغاز می‌کنید.
  • مراقب دکمه‌ی «boost post» باشید؛ معمولا اگر چنین دکمه‌ای را استفاده کنید از روی هوس خرید کرده‌اید و یک تبلیغ فیسبوک بدون برنامه‌ریزی و راهبرد انجام داده‌اید. اگر واقعا درست تبلیغ بدهید، فیسبوک از شما خواهد پرسید که از طریق این تبلیغ چه چیزی می‌خواهید به دست آورید و به دنبال افرادی خواهد رفت که جذب تبلیغ‌تان می‌شوند. اگر واقعا می‌خواهید مردم صفحه‌تان را لایک کنند (دوست داشته باشند) و آن را مشاهده کنند، دکمه‌ی boost زیان شدیدی به شما خواهد زد و پول بسیاری را هدر خواهد داد.
  • دفعه‌ی بعد در ارسال تحلیل‌ها دقت کنید تا دقیق‌تر مخاطبین را هدف قرار دهید.

4- توییتر: چطور این کار را درست انجام دهیم

توییتر می‌تواند زندگی و کسب‌وکارتان را تغییر دهد. توییتر پلتفرمی فوق‌العاده برای ساخت و پرورش روابط و ادامه دادن این روابط در دنیای خارج از اینترنت است.
نکات

  • همه چیز را در توییتر انسانی کنید. از خود بپرسید «آیا صفحه‌ی خودم/این کسب‌وکار را فالو می‌کنم»؟
  • مودب باشید، ارتباطات را در لیست‌ها سازماندهی کنید، از لینک‌های کوتاه‌شده استفاده کنید و مشارکت کنید، مشارکت کنید و مشارکت کنید.
  • ساعاتی که مردم در توییتر بیش‌تر از همه مشغول به صحبت هستند، بین ۹ بعد از ظهر تا ۱۱ بعد از ظهر است.
  • موضوعات مثبت توییت کنید و مردم را هم‌سفر خود نمایید. واقعی باشید.
  • برای دریافت داده‌ها از نظرسنجی استفاده کنید.
  • بازخورد منفی/مشتریان ناراضی: در پاسخگویی به یک نظر سریع باشید، به آن جواب مستقیم بدهید و به دنبال آن باشید که از کجا آمده است. ترول‌ها = فقط بلاک‌شان کنید!
  • فیسبوک را به توییتر لینک نکنید، بیش از اندازه از هشتگ‌ها استفاده نکنید.

برای مطالعه بیشتر درمورد چگونگی استفاده از هشتگ ها در توییتر، مقاله هشتگ در توییتر چگنه کار میکند؟ را مطالعه نمایید.
5- اینستاگرام برای کسب‌وکار

اینستاگرام برای کسب‌کار عالی است، چون وقتی یک عکس جدید آپلود می‌کنید می‌توانید به صورت خودکار آن را در دیگر پلتفرم‌ها نیز به اشتراک بگذارید (کار کم‌تر برای شما). به هر حال، برخی کسب‌وکارها اغلب این کارها را اشتباه انجام می‌دهند:

  • استفاده از هشتگ‌های نادرست
  • نداشتن اهداف واضح – پست‌های نامربوط ارسال نکنید که غیر حرفه‌ای از آب در می‌آیند
  • فالو کردن تصادفی – در عوض افرادی فالو کنید که فالوئتان می‌کنند (فالوبک)



نکاتی برای اینستاگرام

  • داستان‌سرایی ضروری است.
  • تحلیل‌هایی وجود دارد، از آن‌ها استفاده کنید!
  • در بیوگرافی خود از عبارت تبلیغاتی استفاده کنید: محصول خود را به شکل اجمالی معرفی کنید، اموجی اضافه کنید (این کار را می‌توانید به طرزی حرفه‌ای انجام دهید). ارزشی که ارائه می‌کنید را واضح بیان کنید.
  • از یک نرم‌افزار ویرایش عکس استفاده کنید: Snapseed، VSCO، ویرایش پایه‌ی اینستاگرام به اندازه‌ی کافی خوب نیست.
  • ۱۰ واژه‌ی کلیدی در صنعت خود را در نظر داشته باشید و با استفاده از # در اینستاگرام آن‌ها را جستجو کنید.
  • به یک گروه اینستاگرام ملحق شوید و هر کامنت‌تان (نظر) فقط نهایتا سه حرفی باشد. همه‌ی افراد شروع به تعامل درست با یکدیگر می‌کنند.

برای مطالعه بیشتر در مورد استفاده از اینستاگرام در کسب و کارها، مقاله ویژگی آنالیز پروفایل اینستاگرام برای کسب و کارها را مطالعه نمایید.
6- ویدئو

اگر از ویدئو استفاده نمی‌کنید،‌ از شما سبقت خواهند گرفت. ویدئو که گاهی به آن «سلطان محتوا» گفته می‌شود می‌تواند کاملا کسب‌وکارتان را از این رو به آن رو کند.
نکاتی برای ویدئو

  • از نقطه‌ی فروش مرکزی استفاده کنید – وب‌سایت
  • از قیف فروش استفاده کنید (مدیریت ارتباط با مشتری)
  • به پلتفرم میزبانی ویدئو نیاز خواهید داشت، مثل ویمئو/یوتیوب
  • ویدئوها باید به تمام پلتفرم‌های رسانه‌ی اجتماعی‌تان متصل باشند
  • تولید محتوای ویدئویی: خودتان ویدئو بسازید و از متخصص کمک بگیرید

در آخر برای اینکه یک جمع بندی از مطالبی که گفته باشم، راهبرد کاربردی برای موارد فوق را به طور خلاصه میگم:
۱- استفاده از وب‌سایت = طوری که مردم مجذوب محصولات‌تان شوند.
۲- قابلیت مدیریت ارتباط با مشتری را به کار گیرید تا جنبه‌های مرتبط با فروش را هدایت کنید.
3- ویدئوهای خود را در یوتیوب/پلتفرم استریم قرار دهید و در پلتفرم‌های رسانه‌ی اجتماعی خود به آن‌ها لینک بدهید.
4- ویدئوهای زنده بگیرید.
نکات ویدئویی که پیشنهاد میکنم که رعایت کنید:

  • مخاطبین خود را بشناسید
  • مرتبط باشید
  • تعامل داشته باشید
  • ثابت‌قدم باشید
  • راهبردی با دوام داشته باشید

امیدوارم مطالب مذکور بتواند کمک‌تان کند تا تاثیرتان در رسانه‌های اجتماعی را در سال 1396 به حداکثر برسانید. مدیر عامل‌ها در صورتی که شرکت‌شان به خوبی عمل کند، اغلب متوجه تناسبِ حضور در رسانه‌های اجتماعی نمی‌شوند و وقت این کار را نیز ندارند. به هر حال، بیش از این نمی‌توانم تاکید کنم که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند شرکت‌تان را از خوب به عالی تبدیل کنند. برای مدیر عامل‌ها، اغلب عاقلانه است که شخصی را استخدام کنند تا اکثر کارهای مربوط به رسانه‌های اجتماعی را انجام دهد و ایجاد محتوا کند.

مشتریان‌تان احساس خواهند کرد که به آن‌ها اهمیت می‌دهید و رسالت‌تان به میلیون‌ها فرد دیگر نیز خواهد رسید.




https://isfahanplus.ir/%d9%86%d9%82%...%d8%aa-%d8%af/