به عنوان یک بازاریاب و کسی که زمان زیادی از وقت خود را صرف ارتباط با مشتریان و مصرف کنندگان می‌کند، باید علاقه مند به ارتباط با مردم و صحبت با آن‌ها باشید. از این ۴ توصیه برای گسترش ارتباطات خود و یا بهبود روابط فعلی خود استفاده کنید:
از سکوت به نفع خود استفاده کنید

زمانی که بحثی پیش گرفته است از اصرار به ادامه‌ی بحث خودداری کنید. به خصوص زمانی که شما سئوال را مطرح کرده‌اید. زمانی که فرد مقابل شما برای دادن پاسخ تحت فشار است و می‌بیند که نمی‌داند چه جوابی باید بدهد، سکوت کنید. زمانی که پاسخی را از او شنیدید دیگر در مورد آن بحث نکنید. به دیگران اجازه دهید تا محبت خود را به شما ابراز کنند

همیشه اصرار نداشته باشید که از دیگران به نفع خود استفاده کنید و همیشه نخواهید که شما در حکم کمک کننده و یاری گر باشید. لطف و محبت مردم را پذیرا باشید و از آن‌ها بابت لطفشان تشکر کنید. با این کار یک اعتماد دو جانبه بین شما و طرف مقابلتان ایجاد خواهد شد. دستانتان را باز نگه دارید

زمانی که در حال صحبت هستید، دستانتان را باز نگه دارید تا کف دستانتان دیده شود. با انجام این کار، شما پیام خوش‌آمد گویی را به دیگران ارسال می‌کنید. این امر به ویژه زمانی صحیح است که شما در حال ارائه کردن و یا راهنمایی افراد به اتاق یا جایی هستید. تمرین کنید تا در موقع سخن گفتن، اشارات و حرکات تان با دست باز صورت گیرند (به جای آن که فقط با انگشت اشاره کار کنید). امتحان کنید و ببینید که مخاطب شما با روی بسیار بازتر و گشوده تری پذیرای سخنان شما خواهد بود.
ابراز شور و اشتیاق صادقانه و بی‌ریا

مردم افرادی را که علایق و احساسات خود را با دیگران سهیم می‌کنند، دوست دارند. اگر شما خالصانه از شنیدن ایده ها و پیشنهادات آن ها هیجان زده شده اید، مطمئن شوید که این حس را به آن‌ها انتقال می‌دهید.
این نکات را آزمایش کنید و ببینید که چطور خیلی سریع تر و راحت تر می‌توانید با مردم ارتباط برقرار کنید.
منبع: وبسایت لرن-مارکتینگ

https://isfahanplus.ir/%db%b4-%d8%aa...1%d8%af%d9%85/