چطور می توان محتوایی با کیفیت عالی و بر اساس کلمات کلیدی پر جستجو و ترافیک شبکه های اجتماعی، ایجاد نمود؟
بازاریابی محتوا زمانی می تواند اثربخش باشد که مشتریان بالقوه مشغول جستجو و به اشتراک گذاری مطالب شما در کانال های مختلف از جمله در صفحات اجتماعی باشند. همچنین بازاریابی محتوا زمانی کارایی لازم را از خود بروز می دهد که تعداد زیادی از مشتریان مشغول جستجو در آنها باشند و از طرف دیگر رقبای شما به این مسئله توجهی نداشته باشند.
برای این که کاربران را ترغیب به اشتراک گذاری مطالب خود کنیم تا بیشتر دیده شویم، لازم است محتوایی را تولید کنیم که تا حد امکان شامل کلمات کلیدی پرجستجو باشد و علاوه بر آن دارای ایده و موضوعی جذاب باشد. برای رسیدن به این هدف باید به سوالات زیر پاسخ دهیم:
چگونه می توانیم کلمات کلیدی پر کاربرد را پیدا کنیم؟
شما می توانید با شناسایی کلمات کلیدی پربازدید، با ارزش و مرتبط در بدست آوردن ترافیک ورودی مرتبط بیشتر، موفق تر عمل کنید. در واقع با شناسایی عبارات کلیدی با ارزش و مرتبط می توانید از پتانسیل موجود در آن ها برای غلبه بر رقبا و بدست آوردن مخاطب مرتبط بیشتر استفاده کنید.
به عنوان مثال : کلمه کلیدی “بازرگانی مشاورین املاک” یا Commercial real estate (مجبور هستم به جهت بهبود نمایش نتایج توسط ابزارها، از عبارات انگلیسی استفاده کنم)
بهترین ابزار برای شناسایی و جستجوی کلمات کلیدی باارزش می تواند MOZ KEYWORD EXPLORER باشد:

در اینجا کلمه کلیدی جستجو شده توسط 4 رنگ مجزا نشان داده شده است.
Volume (آبی): این فیلد نشان دهنده میزان متوسط ماهانه عبارت جستجوشده می باشد.
Difficulty (زرد): این فیلد نشان دهنده این است که تا چه میزان براساس الگوریتم MOZ، رسیدن به صفحه اول می تواند سخت باشد.

Opportunity (بنفش): این فیلد نشان دهنده میزان کلیک 10 لینک اول جستجو شده، نسبت به تبلیغات و نقشه ها و سایر آیتم ها می باشد.
Potential (سبز): این فیلد ترکیبی از سه آیتم قبلی می باشد.
با استفاده از این آمار و ارقام ها می توانید متوجه شوید که کدام یک از کلمات کلیدی ارزش بیشتری در حوزه کسب و کار شما دارد.

اگرچه ابزار MOZ بسیار مناسب می باشد ولی مستلزم هزینه است. در حال حاضر پایین ترین قیمت پیشنهادی 99 دلار می باشد. اگر شما قادر به پرداخت مبالغ بالاتر هستید، سایر آیتم های MOZ پیشنهاد می گردند زیرا به مراتب دارای امکانات بالاتری می باشند.
البته ما در تیم قدرتمند نیوسئو در حال اقداماتی جهت راه اندازی اسکریپت های قدرتمند در جهت کمک رسانی به شما دوستان عزیز هستیم اما قطعا می دانید که ساخت این اسکریپت ها زمان زیادی نیاز دارید …

همان طور که مشاهده می کنید، این ابزار کلمات کلیدی مشابهی را پیشنهاد می دهد. روی هم رفته ابزار MOZ KEYWORD EXPLORER شما را در جهت رسیدن به اهدافتان یاری می دهد.
در ادامه به نمراتی که توسط این نرم افزار برای رده بندی کلمات کلیدی استفاده می شود، اشاره می کنم:
0 تا 9 : ضعیف
10-19 : بسیار ساده
20 تا 29 : ساده
30 تا 39 : متوسط
40 تا 54 : امکان پذیر
55 تا 74 : مشکل
75 تا 89 : بسیار مشکل
90 تا 100 : امکان ناپذیر
بنابراین به دست آوردن رنک برای عبارت کلیدی “Commercial real estate” کاری مشکل خواهد بود.
یکی دیگر از ابزارهای خارق العاده ADWORDS keyword planner می باشد که توسط گوگل ارائه شده است. از جمله معایب این ابزار، تمرکز آن برای رتبه بندی کلمات کلیدی براساس میزان هزینه پرداختی جهت تبلیغات است.
CPC نشان دهنده میزان رقابت شرکت ها در یک عبارت کلیدی خاص است. بدین معنی که هر چه میزان CPC کمتر باشد، پتانسیل آن عبارت کلیدی خاص برای انجام فرآیند بازاریابی محتوا بیشتر می باشد.

برای بهبود سئو سایت، از قرار دادن کلمات کلیدی در تگ عنوان، آدرس URL ، تگ های H1 و H2 و محتوای تولیدی اطمینان حاصل کنید تا به این ترتیب بتوانید یک محتوای برنده را تولید کنید. البته باید دقت کنید که بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوا استفاده نکنید. زیرا باعث کم تر شدن خوانایی متن و نیز غیرطبیعی شدن فرآیند بهینه سازی از نظر گوگل خواهد شد که سبب تنبیه سایت شما می شود.
چگونه میزان استفاده از عبارات کلیدی را در کانال های مختلف شناسایی کنیم؟
ترافیک ورودی سایت از طریق کانال های مختلف را باید مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهید. به این دلیل که مثلا متوجه شوید در حال حاضر فیس بوک ترافیک بالاتری نسبت به روش جست و جو از طریق موتور جستجوگر گوگل برای سایت به ارمغان می آورد یا نه!
شکل زیر میزان ترافیک از ماه اگوست تا اکتبر 2015 را نشان می دهد که از یکی از سایت های همکار تهیه کرده ام.

ازابزار LUMANU برای میزان استفاده از کلمات کلیدی در کانال های مختلف می توان استفاده کرد.
این ابزار از ابتدای سال 2016 به منظور بررسی و شناسایی محتوای تولیدی وب سایت ها ایجاد شد. ساختار این ابزار بسیارجالب و منحصر به فرد می باشد، بدین صورت که اگر کاربری موضوعی را انتخاب و مورد جستجو قرار دهد، هوش مصنوعی LUMANU به صورت خودکار عبارات پیشنهاد شده ای در رابطه با آن موضوع خاص به کاربر ارائه می دهد.
برای درک هر چه بهتر این موضوع جدول آنالیز عبارت کلیدی ” commercial real estate ” را در نظر بگیرید :

همان طور که در بالا مشاهده می نمایید دو فیلد startup (شروع) و virtual reality (واقعیت مجازی) به صورت مشخصی متمایز شده است.
از جدول بالا می توان داده های مهمی را استخراج نمود. به طور مثال کلمه کلیدی “commercial real estate” در موضوع مقاله startup دارای پتانسیلی به مراتب بالاتر نسبت به همین کلمه کلیدی در موضوع مقاله واقعیت مجازی می باشد.
این مسئله بدان معناست که بیشتر مردم واژه ای را مورد جست و جو قرار داده اند که حاوی کلمه کلیدی ” commercial real estate” می باشد و از طرف دیگر مطالب شامل این عبارت کلیدی به مراتب بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.
LUMANU پارامترهای اندازه گیری خود را براساس محتوای کلمات کلیدی وابسته به آن موضوع آنالیز می نماید. البته این ابزار، به موضوع های مورد جستجو قرار گرفته در شبکه های اجتماعی نیز نیم نگاهی دارد.
چگونه می توان از تالارهای گفتگو برای انجام فرآیند بازاریابی محتوا به بهترین شکل، بهره برد؟
انجمن هایی که دارای ارتباط موضوعی با وبسایت شما هستند، مکان مناسبی برای به اشتراک گذاری ایده های مرتبط می باشند. لذا شما می توانید با فعالیت مداوم و مستمر در این انجمنها هم مشتریان هدف را به سایت خود هدایت کنید و هم از ایده های جالب و مرتبطی که کاربران در این انجمن ها به اشتراک می گذارند برای تولید و به روزرسانی محتوای سایت خود استفاده کنید.

بازاریابی محتوا و افزایش ترافیک سایت