شناخت مخاطب هدف

تقریبا در تمامی مقالات بازاریابی این نکته به صورت متوالی تکرار شده است، و همانطور که می دانید مهمترین نکته در بازاریابی اینترنتی نیز می باشد. در این مرحله شما باید مخاطبان کسب و کار خود را شناسایی کنید، رفتار خرید آن ها شناسایی کنید، کلمات کلیدی مهم و محبوب در کسب و کار خود را بیابید، تشخیص دهید که مخاطبان هدف چه انتظاری از شما دارند و از چه نوع محتوا و محصول یا سرویسی استقبال می کنند. در واقع اگر به این مرحله توجه نکنید، کسب و کار شما در همان ابتدای راه شکست خواهد خورد و دیگر به درآمدی نخواهید رسید.
حفظ سادگی
حفظ سادگی در تمامی مراحل جستجو، انتخاب و خرید بسیار بسیار با اهمیت و ضروری است. در واقع باید وب سایت شما بتواند بهترین و ساده ترین تجربه کاربری ممکن را ارائه بدهد. به عبارت دیگر، پیچیدگی در هر یک از مراحل فوق باعث می شود که کاربر دیگر راغب به انجام خرید از شما نباشد و همین مسئله باعث کاهش درآمد و ایجاد چالش می شود.
اجازه نوشتن بررسی توسط خریداران
یکی از بهترین راه های تشویق مشتری جهت انجام خرید، نظرات خریداران قبلی محصول یا سرویس است. در واقع مشتری اعتماد بیشتری به نظرات و بررسی های خریداران دارد و به آن ها توجه بیشتری می کند. بنابراین اجازه دهید تا مشتریان نظرات و بررسی های خود را در سایت شما قرار دهند. این کار باعث می شود که بتوانید مشتری بیشتری جذب کنید و در افزایش درآمد به موفقیت برسید.
تولید محتوا

ایجاد محتوا در رابطه با محصول یا سرویس و انتشار آن در بلاگ بسیار مفید و موثر است. بنابراین در مورد محصول یا سرویس خود پست های متنوعی منتشر کنید و آن ها را از ابعاد گوناگون مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. همچنین می توانید پست هایی در رابطه با سوالات و نظراتی که مشتریان در رابطه با محصول یا سرویس دارند منتشر کنید و به وسیله آن به سوالات پاسخ دهید. هر چه محتوای تولیدی شما اطلاعات بیشتری در رابطه با محصول به مخاطبان ارائه دهند، شانس شما برای افزایش فروش محصول یا سرویس بیشتر می شود.

استفاده از تاثیرگذاران
افراد تاثیرگذار در هر صنعتی نقشی اساسی در میزان موفقیت کسب و کار بازی می کنند. بنابراین شما باید بتوانید با این افراد ارتباط و تعامل بسیار خوب و محکمی همراه با درجه اعتماد بالا برقرار کنید، زیرا به دلیل نفوذ بالایی که این افراد دارند در تصمیم گیری کاربران بسیار تاثیرگذار خواهند بود. افراد تاثیرگذار می توانند افراد فعال در شبکه های اجتماعی، روزنامه نگاران و وبسایت های تخصصی و منتقد در حوزه فعالیت شما باشند. می توانید از به اشتراک گذاری محتوای با کیفیت، درخواست بررسی محصول یا سرویس خود، مشاوره گرفتن و مواردی مثل آن برای برقراری تعامل با این افراد استفاده کنید. همچنین برقراری تعامل با افراد تاثیرگذار در صنعت کسب و کار شما باعث می شود که بتوانید مخاطبان مرتبط بیشتری را برای خود بدست بیاورید و ترافیک سایت را هدفمندتر کنید.
آزادی عمل دادن به روابط عمومی
دادن آزادی عمل و اختیار به بخش روابط عمومی باعث می شود که این بخش بتواند از خلاقیت و طنز در انتشار پست ها در رسانه های اجماعی استفاده کند. این روش باعث می شود که پست های جذاب تری برای مخاطب منتشر شود و او ترغیب به تعامل و ارتباط با برند شما شود. همین امر در نهایت باعث افزایش ترافیک سایت می شود و شانس شما در افزایش درآمد کسب و کار اینترنتی بیشتر خواهد شد.
ارائه خدمات برجسته به مشتریان
مشتریان انتظار دارند که قبل از خرید حس امنیت از طرف برند به آن ها داده شود. باید به آن ها تضمین بدهید که اگر از محصول یا سرویس شما راضی نبودند، پول را به آن ها باز خواهید گرداند. بهترین کار آن است که از این دسته از کاربران درخواست کنید تا تجربه و انتقاد خود را در سایت منعکس کنند. این مسئله کمک می کند که علی رغم نداشتن رضایت نسبت به محصول و سرویس، ارتباط مخاطب با برند شما حفظ شود و بتوانید اعتماد او را جلب کنید.
تنها نکته ای که نباید فراموش کنید آن است که فرآیند ارائه خدمات به مشتریان و بازگرداندن پول پیچیده نباشد تا باعث اذیت و عصبانی شدن کاربر نشود.
حفظ ارتباط با مشتری
لیستی از مشتریان قبلی و بالقوه خود تهیه کنید تا همیشه بتوانید با آن ها در ارتباط باشید و پیشنهادات جدید و ویژه ارائه بدهید. این مسئله کمک می کند تا بتوانید در فرآیند حفظ مشتری نیز موفق باشید. علاوه بر آن می توانید با حفظ ارتباط با آنها نظراتشان را در رابطه با محصولات و سرویس ها جویا شوید تا در راستای بهبود آن ها بکار بگیرید. این موارد کمک می کند که بتوانید اعتماد مشتریان خود را بیش از پیش جلب کنید و تعامل سازنده تری با آن ها داشته باشید.




8 نکته برای افزایش درآمد اینترنتی