اهمیت طرح‌های گرافیکی بر همه آشکار است. بیش از 90% اطلاعاتی که به مغز می‌رسد به‌صورت دیداری هستند و حدود 40% افراد با استفاده از تصاویر بهتر یاد می‌گیرند.
بنابراین، می‌توانید با اضافه کردن تصاویر زیبا به صفحه‌های فرود، پست‌های وبلاگ و صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان، اثر زیادی روی مخاطبانتان داشته باشید. در این مطلب، چند راه گرافیکی جذاب برای مخاطب‌ها را به شما نشان می‌دهیم تا بتوانید بازاریابی خود را بهبود دهید و بیشتر در ذهن مخاطب‌ها باقی بمانید.
1- اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها در شبکه‌های اجتماعی حدود3 برابر بیشتر از دیگر انواع محتوا به اشتراک گذاشته می‌شوند. یک اینفوگرافیک، تلفیقی زیبا از داده‌، طراحی و داستان است. مخاطب‌ها با نگاه کردن به اینفوگرافیک می‌توانند اطلاعاتی پیچیده را طی چند ثانیه دریافت و پردازش کنند. پس اگر داده‌های مناسب در اختیار داشته باشید، می‌توانید با ساختن یک اینفوگرافیک جذاب، مخاطب‌ها را جذب کنید.


2- ویدیو

اطلاعات نشان می‌دهد که 64% از افراد قبل از خرید یک محصول دوست دارند ویدیویی از آن ببینند. جالب‌تر اینکه، طول عمر یک ویدیو حدود چهار سال است که بسیار بیشتر از یک پست در شبکه‌های اجتماعی است. اگر در سایتتان ویدیو داشته باشید، مخاطب‌ها زمان بیشتری در سایت باقی می‌مانند و به شما اعتماد بیشتری خواهند داشت. بنابراین، تولید ویدیو، سرمایه‌گذاری خوبی است.

3-عکس

همه شنیده‌ایم که می‌گویند یک عکس ارزشی برابر با هزاران کلمه را دارد. آمار نشان می‌دهد که محتوای دارای تصاویر مرتبط، 94 درصد بیشتر از محتوای بدون عکس مشاهده می‌شود. وجود عکس باعث جلب توجه افراد می‌شود و در نتیجه مدت زمان بیشتری را برای خواندن یک پست صرف خواهند کرد. وب سایت‌های بسیار خوبی وجود دارند که عکس‌های رایگان در اختیارتان می‌گذارند. مثلا می‌توان به Upsplash و Pexels اشاره کرد.

4- نمودار

نمودارها می‌توانند داده‌ها را زنده کنند. به علاوه، کاربران هم به احتمال بیشتری نمودارها را ذخیره خواهند کرد.
نوشته‌هایی که حاوی نمودار و اینفوگرافیک هستند، می‌توانند کاربران را بیشتر درگیر کنند.


5- نقل قول

نقل قول‌های زیبایی وجود دارند که می‌توانند به برند شما جلوه خوبی بدهند. شاید هم جمله‌ای خنده‌دار در ذهنتان باشد که بخواهید در یکی از پست‌های بلاگتان استفاده کنید.
این نوع مطالب باعث می‌شوند که کاربران با محتوای شما ارتباط برقرار کنند. با استفاده از ابزارهایی مثل Canva می‌توانید طرح‌هایی زیبا برای این نوع مطالب ایجاد کنید.

6- اسکرین شات

عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر بهترین راه برای راهنمایی کردن مخاطب‌هاست؛ مخصوصاً اگر بخواهید در مورد نکته‌ای فنی توضیح دهید. کاربرها برای اینکه کار کردن با یک نرم‌افزار جدید را یاد بگیرند از اسکرین شات استفاده زیادی می‌کنند. اکثر سیستم عامل‌های امروزی امکان عکس گرفتن از صفحه را دارند ولی می‌توانید از ابزارهای آنلاین مثل Skitch هم استفاده کنید.


7- پیام فرخوان اقدام به عمل

پیام فراخوان(Call to Action) اقدام ابزاری برای بازاریابی است که مخاطب‌ها را به انجام کاری دعوت می کند. هر نوشته وبلاگ باید یک فراخوان داشته باشد؛ در غیر اینصورت، نوشته کامل نیست. فراخوان‌ها معمولاً به صورت لینک‌هایی قابل کلیک هستند که از کاربر می‌خواهند کاری انجام دهد (مثلاً ایمیل خود را ثبت کند). فراخوان‌های مؤثر، بهترین راه برای تبدیل کردن کاربرها به مشتری هستند.

8- نظرسنجی و سوال پرسیدن

یکی از راه‌های جلب توجه مخاطب‌ها این است که سوالی را با ظاهر گرافیکی زیبا از آن‌ها بپرسید و درخواست بازخورد کنید. این کار سریع‌ترین راه است برای اینکه کاربران را به فکر کردن وادار کنید و پیوندی بین خودتان و کاربران به وجود آورید. پرسش‌های جالب و مناسب ابزاری خلاقانه برای درگیر کردن کاربرها هستند. البته بهتر است که از سوال‌هایی با جواب «بلی» یا «خیر» استفاده نکنید و به کاربرها اجازه دهید که پاسخ‌های عمیقتری در اختیارتان بگذارند.
9- اسلاید

استفاده از اسلاید دیگر به کلاس درس محدود نمی‌شود. در حال حاضر ابزارهای بسیار زیادی برای ساختن اسلایدهای زیبا وجود دارد. به علاوه می‌توانید اسلایدهای تعاملی هم ایجاد کنید که روی هر نوع دستگاهی قابل استفاده باشند. اسلاید هم مثل اینفوگرافیک است و روی طراحی و رنگ تمرکز دارد ولی اطلاعات ارائه شده در اسلاید عمق و گستره بیشتری دارند. سایت slideshare برای این کار ابزار مناسبی است.


10- تصاویر متحرک GIF

می‌توان ادعا کرد که تصاویر متحرک از عکس‌های ثابت اثرگذارتر هستند زیرا حرکت و هیجان دارند. علاوه بر آن، نسبت به ویدیو هم کوتاه‌تر هستند و حجم کمتری می‌گیرند. به این ترتیب، می‌توانید با یک GIF چند ثانیه‌ای، مطالبی شگفت‌انگیز را با کاربرانتان به اشتراک بگذارید.




https://isfahanplus.ir/10-types-of-v...-in-marketing/