خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
مشاور رسانه اجتماعی عملاً چشم، گوش و زبان آنلاین شرکت شماست. این یعنی شما کسی را لازم دارید که بتواند میزان آگاهی از برندتان را افزایش داده، ترافیک بیشتری را روانه سایتتان کند و خط سودتان را بالا ببرد. او همه اینها را باید طوری انجام دهد که شهرت شرکتتان همواره در صدر ذهن خریدار باشد. حالا چگونه میتوان شخص مناسب این کار را استخدام کرد؟ در اینجا ۱۰ سوال آوردهایم که به هنگام استخدام یک مشاور رسانه اجتماعی اثربخش باید پرسید: ۱- در شبکههای اجتماعی خود تا چه حد موفق هستید؟ مایکل استلزنر، موسس تحلیلگر رسانه های اجتماعی و مجری پادکست بازاریابی مدیریت اجتماعی میگوید مهم است که بدانید مشاور تا چه اندازه در شبکههای اجتماعی حرفهای و شخصی خود فعال است. اگر مشاور نتواند به خوبی بازاریابی خودش را در رسانه های اجتماعی انجام دهد در آن صورت به احتمال قوی از پس کار شما هم برنخواهد آمد. پیشنهاد استلزنر این است مشاورین را در فیسبوک، توئیتر و لینکداین زیر نظر داشته باشید تا ببینید آیا به افراد جویا به درستی و به سرعت پاسخ داده و به طور منظم محتوای مفید قرار میدهند یا خیر. همچنین، خط قرمزهای خود را در نظر داشته باشید. اگر برای مثال، مشاورین توئیتر، بهروز رسانی وضعی و یا عکس توهینآمیزی ارسال کنند بهتر است با آنها همکاری نداشته باشید. ۲- بازار مرا به درستی درک میکنی؟ استلزنر میگوید مشاورین رسانه اجتماعی باید کاملاً با صنعت و بازار هدف شما آشنایی داشته باشند. میتوانید برای فهمیدن دانش عمومیشان از بازارتان به پرسش و جو از آنها بپردازید و در این بین حتی بفهمید که آیا سابقه نوشتن گزارش دولتی ممتاز، تحقیق موردی، مقاله و پست وبلاگ در خصوص گرایشات موجود در صنعتتان را دارند یا خیر. ۳- چقدر با افراد تاثیرگذار در صنعت من آشنایی داری؟ در حالت مطلوب، مشاورین باید از قبل با افراد تاثیرگذار صنعتتان آشنا باشند تا به بالا بردن سطح آگاهی مردم از محصولات و خدماتتان کمک کنند. برای این که بفهمید مشاورتان چقدر بانفوذ است بروید سراغ فهرست دنبالکنندگان و دنبالشوندگان توئیترش. اگر هم که فیسبوک داشته باشد، میتوانید در جدول زمانیاش سراغ لایکهایش رفته و سپس افرادی که آنها را لایک کرده را ببینید. ۴- میشود نام کارفرماهایتان را داشته باشم؟ آلیزا شرمن، نویسندهی “حضور در رسانه اجتماعی برای احمقها”، میگوید مشاورین داوطلب واجد الشرایط باید با رغبت فهرستی از کارفرماهای سابق و حاضرشان را به شما دهند. وی میگوید: «مردم معمولاً شما را به آن دسته از کارفرماهای قبلی خود ارجاع میدهند که میدانند از کارشان راضی بودند. برای همین، ایمیل یا تماس مستقیم با کارفرماهای حاضرشان برای فهمیدن میزان رضایتشان از مشاور ضروری است.» ۵- از کجا میتوانم نمونههای حاضر و سابق کارتان را پیدا کنم؟ پیشنهاد سارا ساتن فل، موسس سایت FlexJobs.com مخصوص مشاغل از راه دور، این است که از مشاور بخواهید تا به نمونههای حاضر آنلاینش، به علاوه کارهای گذشتهاش، لینک بدهد تا بتوانید طرحهای رسانه اجتماعیای که شروع کرده یا نقشی بنیادین درشان داشته را ارزیابی کنید. به دنبال کمپینهای داغی باشید که در نهایت به طور موثری منجر به بالا رفتن میزان آشنایی با برند و علاقهی مشتری شده و مناسب بازار هدف شما هستند. ۶- برای سنجش میزان بازده کمپین از چه ابزاری استفاده میکنی؟ مهم است که مدیران رسانه اجتماعی، معیار و تحلیلی پشت موفقیتهایشان باشد که میزان بازده را مشخص کند. در اینجا دیگر چیزهای ساده مثل لایک و دنبالکننده و هوادار به دردتان نمیخورد و میزان تبدیلات علایق را باید بررسی کنید. فل پیشنهاد میکند که از مشاور بپرسید آیا از روش خاص خودش برای پیگیری میزان بازده استفاده میکند یا از ابزارهای محبوبی چون Google Analytics، Facebook Insights و Klout. همچنین از او بپرسید که چگونه بر EdgeRank فیسبوک و نرخ بازتوئیت توئیتر نظارت کرده و آنها را ارتقا میدهد. ۷- برای رسانه اجتماعی کسب و کار من چه ایدههایی داری؟ فل میگوید داوطلبها باید، بدون رو کردن تمام نقشههایشان، حاضر به صحبت درخصوص استراتژیهایی که برایتان درنظر گرفتهاند باشند. مثلا اینکه چطور قرار است از طرف شما و به سود کسب و کار، جرقه عمل، عکسالعمل و عمل متقابل را بزنند. اینکه چه نوع تبلیغ فیسبوک، رقابت Pinterest و کمپین هشتگ توئیتری استفاده خواهند کرد و چه زمانی. ۸- در کدام رسانه اجتماعی تخصص داری؟ اگر میخواهید بر روی یک رسانه اجتماعی خاص تمرکز کنید مهم است که تا جای ممکن در فرآیند استخدام دقیق عمل کنید. برای مثال، اگر مخصوصاً علاقهمندید که کاربران Pinterest تصاویر خاطرهانگیزی از محصولاتتان سنجاق کنند بهتر است دنبال کسی که تخصصش در فیسبوک است نروید. ۹- چگونه از پس یک بحران در رسانه های اجتماعی برخواهی آمد؟ کمپینهای بازاریابی اجتماعی دائماً نتیجه عکس به همراه دارند. نمونهاش هم هشتگ McDStories و دیگر هشتگهای تبلیغاتی توئیتر. دیوید گرزوف ریچارد، پروفسور بازاریابی و رسانه اجتماعی در کالج امرسونِ بوستون و مدیر روابط عمومی و رسانهی اجتماعی موسسه BIGfish، میگوید دانستن اینکه مشاورین چه عکسالعملی نسبت به یک فاجعه رسانه اجتماعی خواهند داشت و یا اصلاً از ابتدا چگونه قصد دارند از وقوع چنین امری جلوگیری کنند، امری حیاتی است. وی همچنین پیشنهاد میکند که از مشاورین در خصوص سیاستهایشان دررابطه با پاسخگویی به توئیتهای منفی و قسمت نظرات فیسبوک بپرسید. ۱۰- شرایط حقوقت چگونه است و آیا میتوان بر سر آن مذاکره کرد؟ باید بدانید که مشاورین حقوق خود را دائمی، ساعتی و یا پروژهای میگیرند. دیگر سوالهای مربوط به پرداخت ها از این قرارند: صورتحساب حقوقی هرچند وقت یک بار صادر میشود؟ هر ۳۰ روز، ۶۰ روز و یا ۹۰ روز؟ آیا تاخیر در پرداخت منجر به بهره میشود؟ آیا مشاورین برای ارجاع کارفرماهای بیشتر، تخفیف هم میدهند؟ آیا تقاضای دورهی حداقل قراردادی دارند؟ منبع: entrepreneur https://isfahanplus.ir/10-questions-...ia-consultant/
مشاهده قوانین انجمن