الف) با خردسالان صحبت کنید
وقتی که با خردسالان درباره امنیت اینترنت صحبت می‌کنید، این کار را در حالی انجام دهید که رایانه را خاموش کرده‌اید که تمام حواس او را به خود معطوف کنید. صحبت خود را با بیان این مطلب آغاز کنید که رایانه یک ابزار است و اینترنت نیز شبیه یک کتابخانه‌ی الکترونیکی فوق‌العاده بزرگ و سرشار از اطّلاعات است.
تشریح کنید که چرا امن بودن در فضای آنلاین اهمیّت دارد. به آن‌ها بگویید که رایانه می‌تواند به مثابه‌ی یک در گشوده در برابر اطّلاعات مهم شخصی شما باشد. به آن‌ها بگویید که چطور آدم‌بدها می‌توانند کنترل رایانه‌ی شما را در دست بگیرند و آن را نابود کنند تا جایی که شما مجبور می‌شوید یک رایانه‌ی تازه بخرید.
برای آن‌ها بیان کنید که چرا اهمیت دارد که اطّلاعات شخصی خود را با افراد آنلاین به اشتراک نگذارند. به آن‌ها بگویید که از اسامی واقعی‌شان استفاده نکنند و درباره‌ی جایی که در آن زندگی می‌کنند یا مدرسه‌ای که می‌روند، صحبت نکنند.
ب) یک لیست ویژه از قوانین کاربری رایانه برای خردسالان درست کنید
این لیست باید شامل این موارد باشد:
- موزیک یا برنامه‌ای را بدون اجازه‌ی والدین از سایت‌های اینترنتی دانلود نکنید.
- تنها از اطاق‌های گفتگوی نظارت شده مثل اطا‌ق‌های مجازی دیزنی استفاده کنید که یک بزرگ‌سال فضای چت را کنترل می‌کند.
- هرگز عکسی از خود را بدون این که قبلاً آن را با والدین در میان بگذارید، ارسال نکنید.
- از کلمات و الفاظ بد و رکیک استفاده نکنید.
- سایت‌های مخصوص بزرگ‌سالان را مشاهده نکنید.
- اطّلاعات خود را تنها با کسانی به اشتراک بگذارید که آن‌ها را در دنیای واقعی می‌شناسید. مثل هم‌کلاسی‌ها، دوستان و اعضای خانواده.
- هرگز به فرم‌ها و پرسش‌نامه‌های آنلاین بدون کمک والدین پاسخ ندهید.
- تنها از موتورهای جستجوی ویژه کودکان مثل موتور جستجوی «ASK برای کودکان» و «یاهو! بچّه‌ها» استفاده کنید.
ج) از مرورگرها و موتورهای جستجویی که اختصاصاً برای کودکان طرّاحی شده‌اند استفاده کنید.
مطمئن شوید که فرزندان شما از مرورگرهایی استفاده می‌کنند که کلمات و تصاویر نامناسب را نمایش نمی‌دهند. کنترل کنید که این مرورگرها تنظیمات مرتبط با مشاهده‌ی وب‌سایت‌های ایمن و مطمئن و فیلتر کلمات نامناسب را دارا باشند. تمام آن‌چه که نیاز دارید آن است که این نرم‌افزارها را بررسی کرده و تنظیمات وب‌سایت‌های پیش‌گزیده و کلمات را تایید کنید.

https://www.cyberpolice.ir/learning/1291