ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت

    استقلال مالی






    درآمد ماهیانه شما چقدر وابسته به زمان و حضور فیزیکی شما است؟تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که اگر برای شما حادثه‌ای رخ دهد و برای مدتی محدود و یا حتی برای همیشه ازکارافتاده شوید، چه تغییری در درآمد شما ایجاد می‌شود؟ آیا متوقف می‌شود یا به روند خود ادامه می‌دهد؟استقلال مالی به این معناست که برای گذران زندگی با سطح آسایش مطلوب خود، نیاز به حضور فیزیکی و صرف زمان برای به دست آوردن پول نباشیم. اگر سطح آسایش مطلوب فردی، یک زندگی با هزینه ماهیانه ۵ میلیون تومان باشد و این فرد، بدون نیاز به‌صرف زمان و حضور فیزیکی، بیش از ۵ میلیون تومان درآمد داشته باشد، به استقلال مالی رسیده است.حال چگونه بدون نیاز به حضور فیزیکی و صرف زمان، درآمد داشته باشیم؟در ادامه با توضیح کامل درآمدهای فعال و غیرفعال و مقایسه این دو، پاسخ این سؤال را خواهیم داد.
    اگر فرد یک ساعت در روز کار کند، یک واحد پول دریافت می‌کند، اگر ۲ ساعت کار کند، ۲ واحد پول دریافت می‌کند و اگر کل ۲۴ ساعت را کار کند ۲۴ واحد پول کسب می‌کند. مشکل این نوع درآمد، محدودیت مکانی و زمانی آن است. فرد محدود به ۲۴ ساعت و محدود به مکان است و همزمان نمی‌تواند در چند مکان و در هر مکان ۲۴ ساعت کار کند!

    درآمدهای فعال:



    به درآمدی که از فعالیت مستقیم فرد ناشی شود، درآمد فعال می‌گویند. برای کسب ریال به ریال از درآمد فعال نیاز به حضور فیزیکی فرد است.راننده تاکسی، پزشک، کارمند، فروشنده بیمه و … دارای درآمد فعال می‌باشند. درآمد این افراد رابطه مستقیم با میزان زمانی که برای شغلشان می‌گذارند، دارد و درصورتی‌که برای مدتی مشغول به کار نباشند، درآمد آن‌ها نیز قطع می‌شود. راننده تاکسی برای کسب درآمد باید در خیابان مشغول به کار باشد و درصورتی‌که یک هفته، دست از کار بکشد درآمدی نیز نصیب او نمی‌شود. این رابطه برای پزشک، کارمند، فروشنده بیمه و … نیز صدق می‌کند. زندگی افرادی که درآمد فعال دارند یک زندگی مثلثی است!


    استقلال مالی



    فرد در ابتدای کارش، خیلی زحمت می‌کشد و ممکن است حتی هیچ درآمدی نداشته باشد. حتی ممکن است جریان درآمدی او منفی باشد! یعنی کار برایش هزینه‌بر است. بعد از مدتی تلاش، به‌جایی می‌رسد که به همان اندازه که زمان می‌گذارد، کسب درآمد می‌کند. اما اگر دوام بیاورد و ادامه دهد، به‌جایی می‌رسد که با صرف زمان اندکی در روز و حتی بدون نیاز به حضور فیزیکی، به درآمدهای خیلی زیادی می‌رسد.

    درآمد غیرفعال:



    به درآمدی که از فعالیت غیرمستقیم فرد هم ناشی شود، درآمد غیرفعال می‌گویند. سرمایه‌گذار سهام، طلا، ملک و املاک یا یک صاحب کارخانه از این دسته هستند. یک سهامدار شرکت مخابرات ۲۴ ساعته در حال درآمدزایی است. می‌پرسید چگونه؟! در هر ساعت از شبانه‌روز مردم در حال استفاده از خدمات شرکت مخابرات هستند و به ازای هر تماسی که گرفته می‌شود، سودی نصیب شرکت مخابرات می‌گردد و این سود درنهایت در انتهای سال به سهام‌داران می‌رسد! می‌بینیم که برای بدست آوردن سود بیشتر در انتهای سال، نیازی به کار و فعالیت بیشتر در شرکت مخابرات برای سهامدار نیست. این رابطه برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های دیگر مثل طلا، ارز، ملک و املاک و … نیز صدق می‌کند. همچنین میزان تولید در یک کارخانه و افزایش درآمد، رابطه مستقیمی با حضور فیزیکی صاحب کارخانه ندارند. ممکن است صاحب کارخانه هم‌اکنون، با خانواده خود به سفر رفته باشد اما تولید کارخانه قطع نشده است.جریان درآمدی غیرفعال، ریسک‌های مالی زندگی را کاهش می‌دهد. با توجه به اینکه این نوع از درآمد نیاز به حضور مستقیم فرد ندارد، در صورت بروز مشکلات و حوادث، امراض، سفرهای ضروری و … جریان آن قطع نمی‌گردد. مثال دیگر از داشتن درآمد غیرفعال، خرید خانه و اجاره دادن آن است. زندگی افرادی که دارای درآمد غیرفعال می‌باشند یک زندگی مستطیلی است!


    استقلال مالی




    راه‌های ایجاد درآمد غیر‌‌فعال:



    با توجه به اینکه شخص، سرمایه اولیه دارد یا خیر راه‌های مختلفی برای ایجاد درآمد غیرفعال وجود دارد:
    1. افرادی که سرمایه اولیه دارند: این افراد با پولی که دارند یکی از دو کار زیر را انجام می‌دهند:


    • سرمایه‌گذاری: مثلاً خرید ملک و اجاره آن، سرمایه‌گذاری در سهام، اوراق مشارکت و …
    • ایجاد سیستم: مثلاً تأسیس یک کارخانه تولیدی، یک شرکت خدماتی و … که با استخدام افراد مختلف و ارائه محصول، درآمد غیرفعال ایجاد شود.


    1. افرادی که سرمایه اولیه ندارند: این افراد از طریق یکی از روش‌های زیر می‌توانند به درآمد غیرفعال برسند.


    • مشارکت با سرمایه‌گذاران دیگر: این افراد ممکن است ایده‌ای برای ارائه‌ی یک محصول یا خدمت داشته باشند و با یک سرمایه‌گذار شریک شده و یک سیستم ایجاد می‌کنند یا اینکه دانش و تجربه خیلی خوبی در سرمایه‌گذاری داشته باشند و با افرادی که پول دارند، شریک شده و سرمایه‌گذاری نمایند.
    • جمع‌آوری تدریجی سرمایه: راه دیگر برای ایجاد درآمد غیرفعال این است که از منبع درآمدهای فعال هر ماه یا هرسال خود مبلغی را جدا کرده و از مبالغ خرد شروع به سرمایه‌گذاری کنیم تا اینکه این مبلغ، به حدی چشم‌گیر برسد و به دسته اول ملحق شویم، افرادی که سرمایه اولیه دارند! همه‌ی ما پزشکانی را دیده‌ایم که در کنار کار پزشکی که یک درآمد فعال محسوب می‌شود، به فعالیت‌های جانبی مثل سرمایه‌گذاری در ملک و املاک نیز مشغول می‌شوند، که درآمد غیرفعال محسوب می‌شود. این پزشکان، معمولاً از این دسته به شمار می‌روند.
    • پیدا کردن کسب‌و‌کارهایی که درآمد غیرفعال ایجاد می‌کنند و نیازی به سرمایه اولیه ندارند: یک راه‌حل دیگر ممکن پیدا کردن این‌گونه کسب‌وکارها است. برای افرادی که سرمایه اولیه ندارند، مزیت این مدل کسب‌وکار، ریسک خیلی کم آن‌ها است، زیرا ابتدای کار، پای پول به میان کشیده نمی‌شود! یکی از این کسب‌وکارها، فعالیت در شرکت‌های بازاریابی چند سطحی تحت نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است.






    رسیدن به استقلال مالی:



    با توجه به تعاریفی که از درآمدهای فعال و غیرفعال شد، متوجه شدیم چگونه بدون نیاز به گذاشتن وقت درازای پول، درآمد داشته باشیم. برای رسیدن به استقلال مالی نیز، باید درآمدهای غیرفعالی ایجاد کنیم که مجموع آن‌ها، بیشتر از مجموع هزینه‌های ما برای داشتن یک زندگی مطلوب باشد.

    از کجا شروع کنیم؟



    1. بررسی کنید طبق شرایطی که دارید، کدام دسته برای شما مناسب‌تر است؟
    2. سپس در آن دسته، با تحقیق و بررسی، زمینه فعالیت خود را مشخص نمایید. به‌طور مثال یک نفر، سرمایه اولیه ندارد، اما دانش تخصصی درزمینهٔ بورس پیدا کرده است. این شخص می‌تواند با اخذ مدارک سازمان بورس اوراق بهادار، مجوز سبد گردانی بگیرد و با پول دیگران در بورس سرمایه‌گذاری کند و در درآمد غیرفعال سرمایه‌گذار شریک شود.
    3. هر چه زودتر شروع کنید! به قول بزرگی در شروع کردن صبر نکنید، اما در مسیر ثروتمند شدن صبر کنید…



    استقلال مالی و انواع درامدها
    ویرایش توسط SARA : 2018/03/13 در ساعت 19:46
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوعات مشابه

  1. استلار Stellar چیست؟ همه چیز درباره استلار + ویدئو
    توسط اخبار استارتاپی در انجمن اخبار استارتاپی از سایت های گوناگون
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/01/08, 09:20
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/27, 09:15

مجوز های ارسال و ویرایش