من فردی هستم که سخت کار می کند. اما گاهی اوقات بیشتر به نفعمان است که سخت کوشی را کنار بگذاریم و به دنبال راه های باشیم تا هوشمندانه تر کار کنیم.
مسلما با کارکردن هوشمندانه وقت بیشتری برای لذت بردن از زندگی خواهیم داشت. به علاوه می توان با صرف زمان کمتر برای انحام کارهای پیش پاافتاده و تمرکز بیشتر بر مقولات اساسی که منجر به رشد و توسعه می شود به شکل موثرتر و سریع تری کسب و کار خود را سر و سامان دهیم.
اگر به این امر فکر می کنید که چگونه می توان بیشترین بهره و استفاده را از زمان خود ببرید می توانید در اینجا چند ایده برای جایگزین کردن کار سخت تر با کار هوشمندانه تر پیدا کنید:

  1. زمان اوج بازدۀ کاری خود را پیدا کنید

هر یک از ما طی زمانهای مختلفی از روز عملکرد کاری بهتری داریم. فارق از آنکه فرد سحر خیزی هستیم یا شب زنده دار، یکی از کلیدی ترین نکات برای کارکردن هوشمندانه پیدا کردن زمان اوج بهره وری کاری می باشد.
دریابید که چه زمانی کار بیشتری انجام می دهید و سعی کنید در این ساعات با تمرکز بیشتری کار کنید.
با کار کردن در زمان اوج بهره وری خود می توانید در عین حال که برای ساعت های کمتری کار می کنید، کار بیشتری انجام می دهید.
دریابید که انجام چه کاری برای شما سودمند است و سعی کنید کارهای خود را در ساعاتی تنظیم نمایید که در آن بیشترین تمرکز و بهره وری را داشته باشید.

  1. از پاسخ های حاضر و آماده استفاده نمایید

تا اکنون چند بار برایتان اتفاق افتاده است که به یک سوال تکراری از طریق ایمیل پاسخ دهید؟
مسلما خیلی زیاد!
بطور قطع پاسخگویی مداوم به سوالات یکسان و تکراری آدمی را از پای در می آورد. با آماده کردن پاسخ هایی برای سوالات تکراری می توانید به خوبی از پس انجام این کار برآیید. بدین ترتیب هنگامیکه از شما سوالی پرسیده می شود که پیشتر بارها با آن مواجه شده اید، تنها کافیست پاسخ حاضر و آمادۀ خود را در ایمیل قرار دهید و آن را ارسال کنید.
این کار از هدر رفتن زمان زیادی در هر هفته جلوگیری می کند. دیگر فرقی نمی کند به سوالاتی در مورد نرخ های کاری خود پاسخ می دهید و یا به فریلنسرهای مشتاق مشاوره.

افزون بر این، پاسخ های حاضر و آماده علی الخصوص هنگامیکه از یک دستیار مجازی استفاده می کنید بسیار کارآمد می باشد. این دستیار می تواند به سادگی و به سرعت پاسخهای حاضر و آماده را در ایمیل بارگذاری و ارسال کند. آماده سازی پاسخ ها روشی است که صرفا به کمک آن می توان هوشمندانه تر کار کرد.

  1. کارهایی را در صورت امکان خودکار کنید

سیستمی را ایجاد نمایید که شما را قادر سازد کارهای خود را در حد امکان خودکار کنید.
برنامه ریزی شبکه های اجتماعی مثال خوبی از خودکار کردن کارها می باشد. صورت حسابها، پرداخت قبض ها و خیلی موارد دیگر را نیز می توان به سادگی خودکار کرد. به جای صرف انرژی برای مدیریت دائمی این موارد اجازه دهید که تمامی این کارها بصورت خودکار انجام بپذیرد.
بدین ترتین تمامی این امور به سرانجام می رسند ولی این بار نه توسط شما بلکه بصورت خودکار. این روش یکی از بهترین راه های کارکردن هوشمندانه است. هرچه کارهای بیشتری را خودکار کنید در دراز مدت موفق تر خواهید بود و وقت بیشتری برای پرداختن به کسب و کار در حال رشد خود خواهید داشت.

  1. برون سپاری

شاید اندکی غیر معقول به نظر برسد که به شخص دیگری برای انجام کار خود پول بپردازید، امااین کار یک فاکتور اساسی برای هوشمندانه کار کردن است. در مقام صاحب یک کسب و کار نمی خواهید وقت خود را با انجام کارهای پیش پا افتاده و روزمره ای تلف کنید که سود چندانی نیز برای سرمایه گذاری شما به ارمغان نمی آورد. زمان شما بسیار ارزشمند است و باید به بهترین وجه از آن استفاده کنید.
فهرستی از وظایفی ساده و در عین حال خسته کننده را تهیه کنید. آیا هر شخص دیگری نیز از عهدۀ انجام این کارها بر میاید؟ برخی از این موارد می تواند شامل مدیریت شبکه های اجتماعی، به روز رسانی وبلاگ، پرداخت دستمزدها و انجام امور حسابداری باشد. شماری از موارد دیگری نیز هستند که لازم است به عنوان صاحب یک کسب و کار برون سپاری کنید.
زمانیکه سیستم و گردش کارتان را به روز کردید می توانید زمان بیشتری به دست بیاورید و با سرعت بیشتری به امور خود رسیدگی کنید، این روند در درازمدت به نفع کسب و کار شما می باشد.


ترجمه از منبع: DUE

چهار نکته برای هوشمندانه تر، و نه سخت تر کارکردن - مجله فرد