ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت

    دنیای عجیب محتوا



    محتوا چیست؟؟
    حتما شما هم عبارت محتوا پادشاه است را بار ها و بار ها شنده اید اما محتوایی که برای آن بازاریابی صورت نگیرد، مانند پادشاهی است که تاج بر سر ندارد!!!
    حالا بازاریابی محتوا چیست؟؟
    برخی از افراد بر این باورند که محتوا همه چیز است، بازاریابی محتوا استفاده از محتوا برای کمک به برطرف کردن اهداف بازاریابی سازمان شماست.
    نکته اصلی این است که محتوا از سایر نواحی بازاریابی همچون رسانه های اجتماعی و seo متفاوت است، هر ایمیل ،توییت، صفحه فرود و توضیح محصولی نمونه ای از محتوا هستند.
    اییِن لوری ، بهترین و جامع ترین تعریف را در مورد بازاریابی محتوا ارایه داده است که :
    محتوا چیزی نیست که برای کسب رتبه بندی بالاتر می نویسیم، محتوا اینفوگرافیک یا مقالاتی بافرم بلند نیست،محتوا هر چیزی است که بتواند پیامی را با مخاطب در میان بگذارد این پیام هر چیزی می تواند باشد.
    می توان گفت محتوا قلب همه ی کارهایی است که ما در حوزه ی بازاریابی محتوا انجام می دهیم، یکی از دلایلی که برخی از شرکت ها برای اختصاص منابع به بازاریابی محتوا شک می کنند این است که درک مزایای این نوع بازاریابی کمی دشوار است چون به طور ملموس قابل اندازه گیری و لمس نیست اما ایجاد محتوا به مخاطبان شما کمک می کند چیزی برای صحبت کردن در مورد برند شما داشته باشند، زمانی که آن ها در مورد شما صحبت می کنند همدیگر را از شرکت شما اگاه می سازند این اگاهی از برند ، قسمت طلایی بازاریابی محسوب می شود.
    به دست آوردن احترام و تحسین مخاطب ممکن است زمانبر باشد زیرا مخاطبان به اعتماد نیاز دارند، سایت هایی که در مورد کیفیت احساس مسئولیت نمی کنند ، توصیه های بد یا تصورات نادرستی را در اختیار افراد قرار می دهند، همین امر موجب می شود خواننده تجربه خوبی نداشته باشد و نتواند به ان ها اعتماد کند و عملا از صفحه ی روزگار محو می شوند.
    اگر محتوایی ایجاد کنید که بتواند مشتریان احتمالی را هدف قرار دهد،مسافت بین افراد و محصولات خود را کوتاه کرده اید دقیقا چیزی که شما برای فروش محصولات یا خدمات خود به آن احتیاج دارید.

    بازاریابی محتوا اصل و بنیادی است که کل کمپین های بازاریابی می تواند براساس ان بنیان گذاری شوند و شما برای ایجاد اگاهی از برند خود احتیاج به یک کمپین قوی دارید.

    بیشتر بخوانید : از کپی رایتینگ چه باید بدانیم؟

    یکی از چالش های بازاریابی محتوا لمس عینی نتایج این سبک بازاریابی است، مزایای اندکی وجود دارد که نتایج ملموسی از قدرت محتوا را به ما نشان می دهد و سنجش را برای ما اسان تر می کند.
    1- ترافیک سایت:
    ایجاد محتوای عالی می تواند افراد را به سمت سایت شما هدایت کند که در آن اطلاعاتی در مورد شرکت محصولات و خدمات شما گنجانده شده است.
    2- سئو ی بهبود یافته:
    محتوای عالی میتواند لینک های سرمقاله را به خود جذب کند که برای گوگل بسیار مهم و قابل اعتماد است.
    بدون محتوا ، چه چیزی برای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو خواهید داشت؟؟
    3- تبدیل مستقیم مشتری:
    در واقع توضیحات خوب در مورد محصول میتواند افراد را قانع کند که شما ارزش منحصر به فردی برایشان دارید.
    و در مورد بازاریابی محتوا نیز انتظار نداشته باشید نتایج دلخواه خود را یک شبه به دست بیاورید، اجازه ندهید تفکرات منفی به ذهنتان خطور کند و شما را گول بزند که در دراز مدت از این سبک بازاریابی دست بکشید.
    اگر بودجه عظیم یا تیم بزرگ در اختیار نداشته باشیم بازهم می توانیم در بازاریابی محتوا موفق باشیم؟؟
    قطعا بله.
    اگر منابع کافی برای تولید منظم محتوای عالی ندارید سعی کنید بر روی محتوای که با عنوان محتوای همیشه سبز شناخته شده است تمرکز نمایید. محتوای همیشه سبز کمتر از سایر محتواها مقید به زمان است و نگهداری آن به فعالیت زیادی نیاز ندارد اما می تواند برای صنایع مختلف مفید باشد و ارجاعات بسیاری داشته باشد.
    محتوای همیشه سبز چیست؟؟
    به نوعی از محتوا گفته میشود که همیشه برای خواننده به روز و تازه است و پیاپی احتیاج به روز رسانی ندارد.
    محتوای همیشه سبز شامل :
    1- پستی از منابع
    2- سوالات رایج
    3- مقالات how to
    4-بهترین نکات
    5-بررسی محصولات
    6- ویدیو

    در تولید محتوا همیشه مد نظر داشته باشید که کیفیت همیشه برتر از کمیت بوده است و صرفا وجود تعدادی زیادی محتوای بی کیفیت مخاطبان را به سمت شما جذب و راضی نمیکند، محتواست که به افراد کمک میکند شما را پیدا کنند و چندین لایه ی محتوایی وجود دارد که معمولا ظریف هستند و باید برای تبدیل مدنظر قرار گیرند.

    بیشتر بخوانید : هفت راه برای یافتن ایده هایی منحصر به فرد در خصوص محتوا

    قدرت محتوای تولیدی تاثیر و اثر مستقیمی بر فروش نرم دارد، فروش نرم اینگونه تعریف میشود که این نوع فروش بر ساختار رابطه استوار است، در این فروش شما هیچ فشاری برمشتری بالقوه خود وارد نمی کنید در عوض، بدنبال راه هایی هستید که بطور نامحسوسی به آنها نشان دهید که شما راه حل هایی که آنها به آن نیاز دارند را در دست دارید، فروش نرم بیشتر شامل پروموشن هایی است که شما عرضه میکنید و پروموشن اینگونه تعریف میشود مجموعه ای از عناصر ترویجی که سازمان برای ارتباط با مشتریان فعلی یا بالقوه ی خود در مورد محصولات یا خدمات خود استفاده می کند.
    برخی از مزایای بازاریابی محتوایی را:
    1- ایجاد مخاطبان طولانی مدت
    2- ایجاد تجربه مستمر و پایدار
    را می توان نام برد، از آنجایی که بیشتر تلاش های بازاریابی محتوا در مرحله ی آگاهی از برند قرار می گیرد منطقی نیست که انتظار داشته باشید بازدید کننده بعد از مطالعه پست وبلاگی بلافاصله وارد خرید شود، اگر محتوا بتواند افراد واقعی را هدف قرار دهد حتما محصولات و خدمات ما برایشان جذاب خواهد بود.
    در مورد بحث سرمایه گذاری و متقاعد کردن مشتری برای سرمایه گذاری در این حوزه باید همه چیز را به خوبی بررسی کنید برای اینکه اطمینان حاصل کنید محتوا ارزش واقعی خود را کسب میکند، بهتر است از پیگیری چند کانالی استفاده کنید ، این نوع پیگیری روشی برای تنظیم پلتفرم انالیتیکی شماست که میتواند هر بخش از تبدیل را به کانالی اختصاص دهد که توسط مشتری مورد استفاده قرار گیرد.
    برای متقاعد و مذاکره کردن کارفرمایان و مشتریان به آنها بگویید سایر افراد و رقبا هم از این شیوه استفاده میکنند می تواند بسیار مفید باشد فقط مراقب صحبت های بعدی باشید معولا مشتریان بعد از شنیدن این صحبت ها از شما میخواهند دقیقا همان کاری را انجام دهید که رقبا انجام میدهند این شیوه برای بازاریابی محتوا نمی تواند مفید باشد.



  2. #2
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    تفاوت بین استراتژی محتوا و بازاریابی محتوایی چیست؟؟
    نظر شما چیست ایا این دو کلمه یکی هستند و یک کار را انجام میدهند؟؟
    قطعا جواب شما هم نه است، این دو مورد کارهای یکسانی انجام نمیدهند به همین خاطر است که شما میتوانید برای هر محتوای غیربازاریابی استراتژی تعریف کنید، تعریف ساده تر و قابل لمس تر اینگونه میشود که اگر دو تیم فوتبال رئال مادرید و بارسلونا را در نظر بگیریم و رئال را تیم قوی تر از بارسلونا در نظر بگیریم و این دو در یک بازی رو در رو هم قرار بگیرند و زیدان سرمربی رئال تصمیم بر بازی هجومی بگیرد قاعدتا والورده سرمربی بارسلونا برای دفع این حمله مجبور به بازی تدافعی است این مثال به ما نشان میدهد که رئال برای سبک بازی بارسلونا تصمیمم میگیرد اما حالا اینکه بارسلونا به چه روشی تدافعی بازی کند به والورده وابسته است. در اینجا رئال استراتژی محتوای ماست و بارسلونا بازاریابی محتوا و سبک این بازاریابی است که حالا به چه صورت و به چه نحوی انجام بگیرد متفاوت است.

    تعریف عملیاتی استراتژی محتوا به این صورت است که شامل راهنماها و مدیریت داخلی میشود که سبب میشود یک چشم انداز داشته باشیم( رئال مادرید و سبک بازی تهاجمی) و تعریف عملیاتی بازاریابی محتوا شامل تقویم تحریریه، ایجاد محتوا، گزینش محتوا، تبلیغ و ترویج محتوا و تکرار( تاکتیک و نحوه ی اجرا- سبک بازی تدافعی بارسلونا)
    استراتژی بازاریابی محتوا که مجموع این دو تعریف عملیاتی است شامل چشم انداز، اهداف، دسترسی به مخاطبان ، سبک، ایده سازی و مدیریت خارجی میشود.
    استراتژی محتوا به چشم انداز اهمیت می دهد در مورد جزییات و چرایی محتوایی که ایجاد خواهد شد و به تدریج در اختیار مشتری و بازدید کننده قرار میگیرد صحبت میکند این نوع استراتژی بر روی تمامی محتواهایی که مشتریان شما در معرض آن هستند تمرکز می کند.
    هدف محتوای ما ایجاد ارتباط قابل اعتماد بین محصولات و خدمات شرکت و بازار است که در نهایت به خرید منجر می شود، بازاریابی محتوا در مورد ایجاد محتوایی است که افراد نه تنها آن را مورد استفاده قرار می دهند بلکه از آن در طول قیف فروش کمک می گیرند.
    استراتژی بازاریابی محتوایی یا چشم انداز یک راهنماست که به هنگام بروز سوالاتی همچون ما چه کارهایی انجام می دهیم؟؟ یا چرا این کارها را دوباره انجام می دهیم؟؟ ایجاد میشود، استراتژی ما باید به اندازه ی کافی انعطاف پذیر باشد و با تغییرات شرکت،مخاطب و شرایط خود را وفق دهد و تغییر کند.
    برای تعیین استراتژی محتوایی خود ابتدا مخاطبان خود را شناسایی و تعریف کنید و ببینید این دسته از مخاطبان چه نیازهایی دارند برای این تعریف مخاطبان به اطلاعات زیر احتیاج دارید:
    1- اطلاعات جمعیتی
    2- مخاطبان به غیر از سایت شما از چه سایت هایی بازدید میکنند؟؟
    3- آن ها از چه کانالی برای ارتباط با شما استفاده می کنند؟؟
    4- آنها به حرف چه کسانی گوش میدهند؟؟تاثیر گذاران صنعت خود را بشناسید
    5- نیاز های آن ها چیست؟؟
    پس از نگارش استراتژی خود محتوای فعلی خود را بررسی کنید، ابتدا فهرستی از مطالبی که در حال حاضر دارید ایجاد نمایید برای این کار میتوانید از ابزار Screaming Frog برای به دست آوردن لیست کامل URLهای سایتتان استفاده کنید.
    معیار های دسته بندی فهرست خود را بر اساس:
    1- موضوع محتوای شما برای فروش است یا آموزش در مورد چه موضوعی است؟؟ در مورد بازاریابی محتوایی ، رسانه های اجتماعی و… موضوعات خود را برای بازاریابی محتوا طبقه بندی کنید برای هر محتوا یکی یا دو طبقه بندی اختصاص دهید این موضوع به شما اجازه میدهد موضوعاتی که مخاطبان بیشتر از سایرین باآن تعامل دارند را پیدا کنید
    2- طول محتوا: ترجیح مخاطبان به متن های بلند یا متنهای کوتاهاست؟؟
    3-لحن: در این مرحله باید توصیف کننده هایی را داشته باشید تا بتوانید به کمک آن لحن محتوا را توصیف کنید.
    4- مرتبط بودن محتوا
    5- ماندگاری محتوا : برخی از محتواها برای همیشه ماندگار هستند(سبز) و برخی چنین نیستند بررسی کنید و ببینید کدام سبک محتوا برای کسب و کار شما بهتر است.
    پس از جمع آوری این مطالب شما باید بسنجید و بررسی کنید که مخاطب شما به کدام بخش و دسته علاقه ی بیشتری دارند و تعاملی بیشتری با ان دسته برقرار کرده است و شما حالا براساس سلیقه و ذائقه ی مخاطب خود عمل کنید(به طور مثال استفاده از ترافیک میانگین هر طبقه برای سنجش و بدست آوردن بازخورد).
    برای تولید مطالب جدید از یک نکته ی کلیدی به اسم معیار موفقیت استفاده کنید به این صورت که ما از انتشار این محتوا به هر شکلی انتظار چه بازخورد و موفقیتی را داریم به طور مثال افزایش بازدید، وایرالی شدن محتوای تولیدی، افزایش فروش و… یعنی به زبان ساده تر هر مطلب ما را از کجا به کجا میرساند.
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/22, 09:03
  2. معرفی استارتاپ آریامدتور - Aria Med Tour - تور سلامت
    توسط Admin در انجمن استارتاپ های نوپا
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/07, 20:18
  3. معرفی استارتاپ فرامحتوا - تولید محتوا دیجیتال
    توسط Admin در انجمن استارتاپ های نوپا
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/07, 19:34
  4. نوپانا: توریستگاه؛ سامانه رزرو تور‌های خارجی
    توسط Free در انجمن خبرخوان سایت
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/10/27, 11:38
  5. معرفی استارتاپ محتوایار - تولید و توزیع محتوا
    توسط Admin در انجمن استارتاپ های نوپا
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/10/22, 21:14

مجوز های ارسال و ویرایش