ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 3 123 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 21
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت

    نکته های مهم برای موفقیت استراتژی بازاریابی اپلیکیشن

    لحظه عرضه یک اپلیکیشن، لحظه بسیار مهمی برای موفقیت شما به‌عنوان یک طراح اپلیکیشن است، اما فرآیند بازاریابی برای اپلیکیشن از زمانی که آماده بارگذاری آن در اپ استور هستید شروع نمی‌شود، بلکه از مدت‌ها قبل، یعنی از لحظه‌ای که به فکر طراحی آن می‌افتید شروع خواهد شد. این مسئله را دست‌کم نگیرید. اگر همه کارها را درست انجام دهید نتیجه تلاش خود را خواهید دید. تمرکز روی طراحی و ساخت اپلیکیشن و هم‌زمان تمرکز روی مراحل بازاریابی آن کار بسیار سختی است؛ اما می‌توانیم ترفندهایی را به شما آموزش دهیم تا با تمام مراحلی که باید طی کنید تا اپلیکیشن خود را در صدر برترین‌ها ببینید آشنا شوید.


    ۸نکته برای بازاریابی اپلیکیشن
    قبل از راه‌اندازی هر اپلیکیشنی موارد زیادی را باید در نظر بگیرید. در اینجا ما به شما کمک می‌کنیم تا یک طرح گام‌به‌گام را در نظر بگیرید و آن را دنبال کنید تا از مشکلاتی که ممکن است در هنگام معرفی اپلیکیشن خود به کاربران پیش پای شما قرار بگیرند پیشگیری کنید.

    ۱- با تحلیل رقابت شروع کنید و شخصیت خریدار را تعریف کنید
    تمام پروژه‌های موفق با تحلیل کامل مخاطبان هدف و معیارهایی شروع می‌شوند که باید آن‌ها را پیگیری کنید و تحت نظارت داشته باشید. در این مرحله باید به‌طورجدی نظرات سایرین را بررسی کنید، اما فقط به دوستان و اعضای خانواده خودبسنده نکنید. سعی کنید از افراد مهم در صنایع مرتبط سؤال کنید و روی مشتریان هدف خود تمرکز داشته باشید. تمام این‌ها بستگی به نوع اپلیکیشن شما دارد و لازم است با کاربران احتمالی ا خود که از آن استفاده خواهند کرد در تعامل باشید. سعی کنید ویژگی‌های مشترک افرادی که به اپلیکیشن شما علاقه‌مند هستند (مانند ویژگی‌های موردعلاقه آن‌ها، رفتار آن‌ها، نیازهای آن‌ها و حتی زبان آن‌ها) را پیدا کنید تا مشخص کنید چگونه می‌توانید اپ خود را بومی‌سازی کنید. یکی از کارهای مهم دیگری که باید انجام دهید این است که حواستان به رقبا باشد و همیشه یک پله جلوتر از آن‌ها باشید. لازم است هم نکات مثبت و هم نکات منفی اپلیکیشن آن‌ها را بشناسید و ویژگی‌هایی را که کاربران آن‌ها بیشتر می‌پسندند مشخص کنید و به این فکر کنید که چگونه می‌توانید ویژگی‌هایی بهتر از آن‌ها داشته باشید. اشتباهاتی را که آن‌ها هنگام عرضه اپلیکیشن خود مرتکب شده‌اند، تکرار نکنید.

    ۲- برای تاریخ انتشار اپلیکیشن خود برنامه‌ریزی کنید
    اگر اپلیکیشن شما آماده است، تاریخ انتشار آن را به‌طور منطقی تعیین کنید. اینکه آن را در اپ استور قرار دهید و امیدوار باشید که به بهترین اپلیکیشن تبدیل شود کافی نیست. بگذارید کاربران بدانند چه چیزی عایدشان خواهد شد و این مدت‌زمان تعلیق را افزایش دهید تا به نتایج بهتری دست پیدا کنید. فراموش نکنید که باید آنچه را که وعده داده‌اید ارائه کنید. پس مراقب باشید کاربران را ناامید نکنید.

    ۳- صفحه اپ استور خود را بهینه‌سازی کنید
    اگر بخواهیم یک مورد را نام ببریم که بیشترین اهمیت را در استراتژی تبلیغاتی شما دارد، باید بگوییم «بهینه‌سازی اپ استور» یا ASO. وقت گذاشتن و توجه کردن در این مرحله ضروری است چون همین‌جاست که مردم می‌توانند به کاربر شما تبدیل شوند یا شما را ترک کنند. اگر تحت تأثیر صفحه شما در اپ استور قرار نگیرند همه‌چیز از بین می‌رود. برای شروع، مرتبط‌ترین کلیدواژه‌ها را جستجو کنید و از آن‌ها در نام اپ و توضیح آن استفاده کنید و هم‌زمان روی آیکون‌های توصیفی، اسکرین‌شات‌های مؤثر و ویدیوهای باکیفیت تمرکز کنید.


    • نام اپلیکیشن

    برای انتخاب نام اپلیکیشن، معمولاً بهتر است از ترکیب برند خود و مهم‌ترین ویژگی اپلیکیشن‌تان استفاده کنید.

    • توضیح اپلیکیشن

    در این قسمت می‌توانید در مورد اپلیکیشن توضیح دهید تا کاربران جذب شوند. تا آنجا که ممکن است از بیشترین کلیدواژه‌ها استفاده کنید اما فراموش نکنید کلیدواژه‌ها باید مرتبط و جذاب باشند.

    • بهینه‌سازی کلیدواژه‌ها

    این مرحله بسیار پویاست. لازم است تمام متغیرها را هر از چند گاهی تحلیل کنید و تغییراتی را که برای افزایش قابلیت دیده شدن لازم است مشخص کنید. کلید موفقیت د این است که از خود بپرسید اگر خودتان می‌خواستید این اپلیکیشن را پیدا کنید چه واژه‌هایی را جستجو می‌کردید؟

    • بخش‌های دیداری اپلیکیشن (آیکون‌ها، اسکرین‌شات‌ها، ویدیوهای پیش‌نمایش)

    به خاطر داشته باشید که مسائل ظاهری هم بسیار اهمیت دارند. استفاده از یک آیکون زیبا روی صفحه‌نمایش باعث می‌شود کاربر متقاعد شود تا اپلیکیشن شما را بارها و بارها باز کند. اسکرین‌شات‌ها هم باید جذاب باشند به‌طوری‌که کاربر متوجه شود اپلیکیشن شما زندگی را برای او آسان‌تر خواهد کرد. روی ویدیوها هم سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید کاربران را برای دانلود آن‌ها متقاعد کنید.

    ۴- دریافت بازخورد با استفاده از تست بتا
    اپلیکیشن خود را با تمام ویژگی‌های موجود در دنیا شلوغ نکنید. ویژگی‌های مهم‌تر را نگه‌دارید و روی تست‌های بتا تمرکز کنید تا به شما کمک کنند ویژگی‌های برتر را انتخاب کنید.

    ۵- یک استراتژی بازاریابی محتوایی داشته باشید
    اگر می‌خواهید همه درباره اپلیکیشن شما صحبت کنند لازم است دامنه‌ای برای خود داشته باشید و از مردم دعوت کنید تا به اجتماع شما بپیوندند. آن‌ها را با محتوای غنی جذب کنید و کاری کنید که بعد از راه‌اندازی وب‌سایت و وبلاگ، به بخشی از کل این تجربه تبدیل شوند.


    • وب‌سایتی با فرم اشتراک بسازید

    دسترسی به وب‌سایت زمانی بیشتر می‌شود که امکان ارتباط با کاربران بالقوه از طریق آن وجود داشته باشد؛ بنابراین آن را به جذاب‌ترین شکل ممکن طراحی کنید و تصاویر و اطلاعات مربوط به اپلیکیشن خود را اضافه کنید. یک فرم اشتراک هم داشته باشید که به بینندگان نشان دهد می‌توانند اولین نفری باشند که اپلیکیشن بی‌نظیر شما را دانلود می‌کنند و از مزایای دیگری هم بهره‌مند می‌شوند. باید سایت خود را مناسب بهینه‌سازی موتور جستجو طراحی کنید تا در فهرست جستجوها به‌راحتی قابل‌مشاهده باشد.


    • وبلاگی راه‌اندازی کنید

    اگر می‌خواهید نظرات خود را به اشتراک بگذارید و با ارائه اطلاعات درباره اپلیکیشن خود کاربران را خوشحال کنید وبلاگ همه نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. جالب اینجاست که برای طراحی وبلاگ لازم نیست حرفه‌ای باشید. سیستم‌های مدیریت محتوای بسیار زیادی مانند WordPress یا Joomla!وجود دارند که دارای صدها قالب رایگان هستند و به شما فرصت می‌دهند تا ظرف کمتر از یک ساعت وبلاگی با ظاهری بسیار حرفه‌ای برای خود درست کنید.

    ۶- حضور در رسانه‌های اجتماعی را فراموش نکنید
    هنگام ایجاد محتوا برای اپلیکیشن خود لازم است با پلتفرم‌های اجتماعی هم در ارتباط باشید تا اپلیکیشن خود را ترویج کنید. در بحث‌ها مشارکت کنید و نظرات ارزشمند و جالبی را ارائه دهید و از این فرصت برای معرفی اپلیکیشن خود به جامعه استفاده کنید. شناخت مخاطبان هدف انتخاب شبکه‌های اجتماعی خاص مانند Quora یا Reddit را برای شما ساده‌تر می‌کند. بدین ترتیب می‌توانید نظرات خود را با مشتریان بالقوه به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید گروه‌های مرتبط با حوزه خود را در فیس‌بوک یا لینکدین جستجو کنید.

    ۷- افزایش آگاهی از برند از طریق بازاریابی ایمیلی
    بازاریابی ایمیلی اولین روش برای معرفی اپلیکیشن به کاربران آینده است. لازم نیست برای تمام افرادی که در فهرست ایمیل شما هستند ایمیل بفرستید. کافی است روی مخاطبانی تمرکز کنید که می‌توانند به شما کمک کنند تا اپلیکیشن خود را به بهترین شکل ترویج کنید. فرم ارسال وب‌سایتی که برای این اپلیکیشن طراحی کرده‌اید، بسیار به کار شما می‌آید. یکی از ابعاد مهم این است که تک‌تک ایمیل‌ها را شخصی کنید تا مخاطب تبلیغات شما را سرسری نگیرد و به آن توجه کند. دکمه فراخوان اقدام را هم فراموش نکنید تا بهتر بتوانید به هدف خود برسید.

    ۸- بودجه خود را برای کمپین‌های تبلیغاتی موبایلی افزایش دهید
    اگر می‌خواهید روی کمپین‌های تبلیغاتی سرمایه‌گذاری کنید لازم است به این فکر کنید که برای این کار چه قدر می‌توانید بودجه اختصاص دهید. این مسئله بستگی به مدت‌زمان و دامنه کمپین دارد. یک منبع بسیار خوب برای افزایش بودجه، همان اپلیکیشنی است که طراحی کرده‌اید. روش‌های زیادی وجود دارند تا بتوانید از اپلیکیشن خود درآمد کسب کنید. باید بهترین روش را که برایتان مناسب است انتخاب کنید. بعد از مشخص کردن روش کسب درآمد از اپلیکیشن، لازم است درباره جزئیات رابطه کاربری (UI) تصمیم بگیرید.
    نکات پایانی
    شاید حجم اطلاعاتی که در اینجا ارائه کرده‌ایم کمی برای شما زیاد باشد، اما نکات بسیار مهمی وجود دارد که اگر بعضی از مراحل مهم را طی نکنید آن‌ها را از دست خواهید داد. اگر هدف شما افزایش قابلیت دیده شدن اپلیکیشن‌تان و افزایش جذب کاربران است نباید وقت را تلف کنید. لحظه‌ای که به فکر طراحی اپلیکیشن خود می‌افتید درست همان لحظه‌ای است که باید به فکر تبلیغ آن‌هم باشید. اگر نمی‌توانید هردوی این فرایندها را هم‌زمان مدیریت کنید از کسی بخواهید در بازاریابی به شما کمک کند و طی این فرآیند، تیمی را تشکیل دهید.



    فایل صوتی:
    ۳۱.۱۸MB



    www.appsamurai.com
    هشت نکته برای موفقیت استراتژی بازاریابی اپلیکیشن (همراه با نسخه صوتی) - ictstartups.ir

  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    آموزش گام به گام بازاریابی اپلیکیشن


    به شما تبریک می‌گویم! اگر شما این مقاله را می‌خوانید، بدین معنی است که شما یک اپلیکیشن موبایل در بازار اپلیکیشن‌ها دارید، که دستاورد بزرگی است. این نشان می‌دهد شما ارزش سرمایه‌گذاری بر روی موبایل را می‌دانید، کانالی که دائما در حال رشد است. اما در دنیای اپلیکیشن‌ها به نظر شما اپلیکیشن‌های رایگان بهتر هستند یا پولی؟
    اپلیکیشن رایگان یا پولی

    تحقیقات نشان می‌دهد تنها ۳۵٫۸% کاربران گوشی‌های هوشمند خرید از اپلیکیشن انجام می‌دهند.
    مطمئنا بازارهای پولی از میان نرفته است و هنوز به موفقیت‌های قابل قبولی می‌تواند دست پیدا کند، اما دائقه کاربران در طول زمان تغییر می‌کند. اگر پابلیشرها از مدل‌های ترکیبی پرداخت درون برنامه‌ای، تبلیغات درون اپلیکیشنی، یا حتی مدل‌های اشتراک به درستی استفاده کنند برایشان منفعت فراوانی دارد.
    برای خلق یک اپلیکیشن مورد پسند کاربران بسنجید به چه میزان اپلیکیشن شما متناسب با مدل کسب‌وکارتان است، رقبایتان را زیر نظر بگیرید و تمام نقاط قوت و ضعف آنان را بشناسید، و هرگز از هزینه کردن نهراسید تا به نقطه‌ای برسید که بهترین باشید. به یاد داشته باشید افراد عاشق چیزهای رایگان هستند، حتی اگر مجبور شوند بعدا پرداخت‌های درون برنامه‌ای انجام دهند.
    اما دقت کنید، طریقی که برند شما می‌تواند به درآمدزایی خود کمک کند استفاده از بازاریابی اپلیکیشنی به همان شیوه‌ای است که از بازایابی وب جهت بهبود تعامل با کاربران استفاده می‌شود. بازاریابی وب در جهتی است که تعداد کل دفعاتی که یک صفحه مشاهده می‌شود و زمانی که کاربران به مطالعه صفحات می‌پردازند افزایش یابد، بازاریابی اپلیکیشن باید میزان تعامل کاربران را از طریق دوره (sessions)، مدت زمانی که کاربر به صورت فعال با اپلیکیشن در ارتباط است؛ (Session Length)، میانگین زمانی که دوره‌های استفاده به طول انجامیده است؛ و (retention)، حفظ مشتری؛ مورد ردیابی قرار دهد. علارغم محبوبیت اپلیکیشن‌های موبایل و رشد استفاده از موبایل، بازاریابی اپلیکیشن کمتر مورد توجه بازاریابان قرار گرفته است.
    بازاریابانی که بر روی اپلیکیشن‌های موبایل سرمایه‌گذاری نمی‌کنند بازار عظیمی را از دست می‌‌دهند. با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید بینش جامعی از رفتار کاربران و الگوی جمعیت‌شناسی آنان به دست آورید، و کمپین‎‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایلی را هدفمندتر اجرا کنید و استفاده از اپلیکیشن را افزایش دهید، در این صورت درآمد شما افزایش می‌یابد.
    در این راهنما، ما دنیای جدیدی از بازاریابی اپلیکیشن و استراتژی‌های بازاریابی اپلیکیشن – شامل بهترین شیوه‌ها و معرفی کمپین‌های بالقوه جهت امتحان کردن- را پوشش می‌دهیم، و به شما منابعی را جهت موفقیت حتمی معرفی خواهیم کرد.
    بازاریابی اپلیکیشن واقعا چیست؟

    بازاریابی اپلیکیشن فرآیند استفاده از اپلیکیشن جهت جذب، مشارکت، رشد، و حفظ کاربران است. کمپین‌های بازاریابی اپلیکیشن طراحی می‌شوند تا کاربران جدید را جذب کرده و آن‌ها را در قیف فروش هدایت کنند، و در نهایت منجر به وفاداری قوی مشتریان شوند.
    بهینه‌سازی اپ‌استور

    خلق استراتژی شروع اپلیکیشن، بخش اصلی برنامه‌ریزی بازاریابی اپلیکیشن است. وقتی که اپلیکیشن شما در اپ‌استور پذیرفته می‌شود، برندها باید اپلیکیشن‌شان را از طریق اسکرین‌شات محصولات، کلمات کلیدی مرتبط، و تکنیک‌های دیگر بهینه‌سازی کنند. بعلاوه عملیاتی همانند فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، صحبت با کاربران، برنامه‌های افزایش آگاهی، اپلیکیشن شما را در میان کسب‌و کارها برجسته می‌کند.

    رعایت این گام‌ها از الزامات است، با این وجود بسیاری از کسب‌وکارها، تعداد دانلود اپلیکیشن را تنها شاخص موفقیت می‌دانند. در حقیقت، عوامل زیادی در ایجاد یک برنامه بازاریابی اپلیکیشن دخیل است و به سادگی در نظر گرفتن تعداد دانلودها نیست.
    گام بعدی در بازاریابی اپلیکیشن

    زمانی که بحث آینده درآمدی از طریق موبایل مطرح می‌شود، سریعترین بخش‌های رو به رشد، قسمت‌هایی هستند که توسط بازاریابی اپلیکیشن پرورش می‌یابند. با این حال، منظورمان از بازاریابی اپلیکیشن، هدایت کاربران به سمت دانلود اپلیکیشن نمی‌باشد بلکه، اجرای کمپین‌های بازاریابی جهت جذب، مشارکت و حفظ کاربران اپلیکیشن است.
    از مرحله جذب کاربر تا خرید، این کمپین‌ها کاربران را در قیف هدایت می‌کنند؛ بعلاوه، ارزش‌های بلندمدت بیشتری را خلق می‌کنند و در طول زمان باعث تعامل بالای کاربران می‌شوند. این بدین معنا است که بازاریابی اپلیکیشن شبیه بازاریابی وب است: هر دو ارزش تولید می‌کنند و در طول زمان درآمد کسب می‌کنند.
    رفتار کاربران خود را زیر نظر بگیرید

    اگر دیدی واضحی از اپلیکیشن خود دارید و از شاخص‌های درستی استفاده می‌کنید، نمی‌خواهید فرصت هدایت کاربران به سمت بخش‌هایی که برای شما سودرسان است را از دست بدهید. در حالی که برخی کاربران بدون نیاز به هیچ کمکی و به طور مستقل اپلیکیشن شما را کشف کرده و با جستجو، فیچرها و کانال‌هایی که ارزشمندتر است را پیدا می‌کنند، اما برخی از کاربران نیاز به ترغیب بیشتری دارند.
    دو روش برای تقویت تعامل کاربران وجود دارد: می‌توانید صفحه نمایش را به گونه‌ای تنظیم کنید که تمام المان‌ها به راحتی در دسترس کاربران باشد، یا می‌توانید فرایند کشف را در طول زمان و با بازاریابی مرتبط بر حسب رفتار مخاطبان کوتاه کنید. هر دو روش بسیار ارزشمند است، اما با بازاریابی اپلیکیشن سریع‌تر می‌توانید به اهداف خود دست یابید.
    تجزیه و تحلیل اپلیکیشن

    هر سازمانی سوالاتی کلیدی دارد که باید پاسخ داده شود و دارای مشکلات اصلی است که باید حل کند. بدون مشخص کردن اندازه‌گیری‌های مناسب، غیرممکن است که بتوان گفت برند شما در مسیر درست حرکت می‌کند، یا در مسیر شکست قرار دارد. همانند بازاریابی سنتی، بازاریابان موبایلی باید معیارهای محسوس و خاصی برای موفقیت تعیین کنند که با شاخص‌های کلیدی عملکرد در ارتباط بوده و از آن‌ها پیروی کنند.
    برای تحلیل میزان نصب اپلیکیشن و درگیر شدن کاربران با اپلیلیکیشن برنامه‌های متفاوتی وجود دارد، و در ابتدا باید وب آنالیتیک بر روی اپلیکیشن خود نصب کنید، در این مورد گزینه‌های زیادی وجود دارد: Piwik، County، Flurry، و مشخصا Google Analytics. همچنین اگر می‌خواهید ردیابی بهتری از بازگشت سرمایه یا تحلیل‌های تخصصی‌تری داشته باشید، ما SDK های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم: Adjust، Tune، AppsFlyer، Kochava، یا Localytics.
    یکی از بهترین شیوه‌های بازاریابی اپلیکیشن برای رسیدن به هدفتان، بخش‌بندی کاربران برمبنای رفتارشان است؛ و بدترین شیوه، پیشنهاد یکسان به تمام کاربران می‌باشد. در نتیجه، ایجاد تقسیم‌بندی به وسیله آنالیتیک مطمئن‌ترین شیوه مشخص کردن مخاطبان، و پس از آن تعیین استراتژی مناسب برمبنای خصوصیات آنان است. در هر بخش‌ می‌توانید اطلاعات دقیقی مانند محدوده تاریخ، اقدامات انجام شده، جنسیت، و سایر خصوصیات به دست آورید. این اطلاعات، بینش عمیقی از نوع تفکرات و فعالیت‌های کاربران به شما می‌دهد.
    آنالیتیکس یکی از اجزاء ضروری طراحی برنامه بازاریابی اپلیکیشن است. اینکه نحوه تعامل کاربران با اپلیکیشن خود را مورد ردیابی قرار دهید، تکمیل کننده اطلاعات استراتژی کمپین‌های شما است. استفاده از ترکیب مشاهدات و تحلیل کاربران به شما دیدگاه جامعی از نیازهایتان در پیاده‌سازی بازاریابی اپلیکیشن می‌دهد.
    بازاریابی اپلیکیشن: جذب، مشارکت، شخصی‌سازی، و حفظ کاربران

    جذب

    اولین گام برای موفقیت در بازاریابی اپلیکیشن، به دست آوردن کاربران است. فرآیند جذب شامل تعداد کاربرانی است که اپلیکیشن شما را از یک مکان خاص، جستجوی ارگانیک، دهان به دهان، کمپین‌های پولی یا اپلیکیشن‌هایی که به اپلیکیشن شما ارجاع داده‌اند، دانلود و نصب کرده‌اند.
    بیشتر برندها عمدتا بر روی تبلیغات پولی همانند کانال‌های فیسبوک یا شبکه‌های تبلیغاتی سرمایه‌گذاری می‌کنند.
    اجرای این نوع کمپین‌ها نیازمند مشخص کردن کانال‌های تبلیغاتی مناسب کسب‌و‌کار شما، هدفگذاری مناسب بر روی کاربران بالقوه، و تحلیل ارزش‌های این کاربران در طول زمان است. این موردی است که برای تهیه یک برنامه سودمند باید نظارت دقیقی بر آنالیتیکس اپلیکیشن خود داشته باشید.
    تمامی موارد ذکر شده بازگشت سرمایه شما را در بر می‌گیرد، این تفکر اشتباهی است که فقط تعداد دانلودها را در راه‌اندازی هر کمپین در نظر بگیرید. شما باید ارزش‌های بلندمدت به دست آمده از کاربران را در برابر کاربران ارگانیک مورد تجزیه و تحلیل قرار داده، و مخاطبان را جهت تست A/B بخش‌بندی کنید یا از طریق ایجا کمپین‌هایی با پیام‌های متفاوت نرخ تبدیل را بهبود بخشید.
    به عنوان مثال، شما می‌توانید از بخش اطلاعات رفتاری کاربران در آنالیتیکس مشخص کنید که آیا کاربران به دست آمده از کمپین‌های پولی، اینفلوئنسر یا طرفداران پر قدرتی شده‌اند یا نه، و کانال‌های ارزشمند را مشخص کنید. اگر تحلیل رفتار کاربران نشان دهد که برخی از کاربران کمتر از اپلیکیشن شما استفاده می‌کنند، به وضوح می‌توانید مشخص کنید کدام گروه‌ها و کمپین‌ها نیاز به اصلاح دارند، و کانال‌های مختلف پولی، تبلیغات مختلف، و تکنیک‌های هدفگذاری متفاوت را مورد تست قرار دهید.
    توجه کنید که، به سادگی می‌توانید برمبنای داده‌های اولیه، کمپین‌های اشتباهی را راه‌اندازی کنید. اگر ذهنیتتان، به خصوص به دست آوردن تعداد کاربران ایده‌التان باشد، ممکن است کانالی را انتخاب کنید که هیچ کدام از اهداف اولیه شما را به ثمر نرساند. در نظر داشته باشید، معیارهای اولیه، ارزش عمر یک کاربر را به شما نشان نمی‌دهد.
    ارزش عمر کاربر بخش حیاتی اندازه‌گیری بازگشت سرمایه است، از آنجایی که به شما امکان می‌دهد سودمندی یک کاربر را در طول عمرش بسنجید که چقدر برای شما ارزشمند بوده است، و براساس معیارهای غلطی همانند تعداد دانلودها مشخص نیست.
    از اطلاعات به دست آمده از بخش‌بندی‌ها، حفظ مشتری یا به عبارتی “مدت زمانی که مشتریان بعد از انجام فعالیت مورد نظر شما در داخل اپلیکیشن، از اپلیکیشن استفاده می‌کنند و برای استفاده مجدد به اپلیکیشن باز می‌گردند”، و و معیارهای دیگری که مشخص می‌کند کدام کانال پولی بیشترین بازگشت سرمایه را برای شما داشته است استفاده کنید، و تلاش‌های جذب کاربر را بر روی محدوده‌ای متمرکز کنید که بالاترین بازگشت سرمایه را در آن مشاهده کرده‌اید. همانند برنامه بازاریابی وب، باید تصمیم‌ بگیرید تلاش‌هایتان را روی کدام بخش متمرکز کنید و بودجه بیشتری را اختصاص دهید، و این عامل نیازمند تست‌ و ارزیابی گوناگون است.
    آموزش گام به گام بازاریابی اپلیکیشن (بخش اول) | تبلیغات عدد
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل را بشناسید و هرگز به دام آن ها نیفتید

    اگر مشغول آرایش اپلیکیشن‌های موبایلتان با هنر بازاریابی هستید کارتان سخت تر است! ریش و قیچی دست شما است و تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل منتظر یک لحظه غفلت شما هستند!
    وصف بازاریابی در کلمات نمی‌گنجد؛ اما نیازی نیست غرق در معجون کلمات شویم! هر تصمیمی که برای خرید می‌گیریم حاصل هنر اعتبارآفرینی همین بازاریابی است.

    بازاریابی آینه کسب وکار است و شما آرایشگری هستید که در مقابل این آینه محصول یا خدماتتان را می‌آرایید.
    اگر بتوانید با وجود شرایط متغیر بازار فعلی و غیرقابل پیش بینی بودن رفتار مشتریان بهترین چهره از محصول را به نمایش بگذارید هنر واقعی نزد شما خواهد بود؛ به شرط این که شیفتگی مفرطتان برای به رخ کشیدن این هنر شما را از هدف اصلی دور نکند.

    تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل مشابه با همان کلیشه‌های بازاریابی موبایل که قبلا در هات اپ نیوز معرفی کردیم برخی از کاربران را اسیر خود می‌کنند.
    جالب است بدانید در اغلب موارد همان کارآفرینانی درگیر این اشتباهات می‌شوند که مدعی تر هستند و با بی تجربگی چشم خود را به روی واقعیت‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل بسته اند.

    برای این که بتوانید از طریق آینه بازاریابی خودی نشان دهید لازم است این تله‌هارا بشناسید. کوچک ترین اشتباه جریمه سنگینی در این بازار غیرقابل پیش بینی دارد؛ چرا که شما بودجه های زیادی را صرف بازاریابی می‌کنید اما آخر و عاقبت شما به کوچه های بی پولی ختم می‌شود!
    از این پس نیازی نیست نگران تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل باشید؛ ما پیش از شما در میان تجربه‌های کسب وکار‌های موفق کنکاش کرده ایم و این تله‌ها را به خوبی شناخته ایم. فقط کافی است مطلب امروز را تا پایان بخوانید.

    معرفی تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل و اجتناب از آن ها

    Mobile app marketing traps needed to be avoided
    پیش از آشنایی با تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل به شما این اطمینان را می‌دهیم که با شناخت این بایدها و نبایدها بتوانید بهترین رویکرد در بازاریابی اپلیکیشن را اتخاذ کرده و به وسیله آن ها ماهیت و تاثیر هنرمندانه بازاریابی را به خوبی بشناسید.

    برخی از این تله‌ها که همواره باید از آن‌ها اجتناب بورزید عبارتند از:
    توجه به نظرات تک تک اطرافیان

    کاملا قابل درک است که به عنوان یک کسب وکار جدید و استارتاپ تازه کار می خواهید از نظرات همه اطرافیان استفاده کنید و تجربه‌های آن‌ها را به کار گیرید اما این که تمام وقت خود را برای شنیدن نظرات بقیه صرف کنید چندان منطقی نیست.
    خصوصا که انسان‌ها نظرات متفاوتی نسبت به هم دارند و پوشش دادن تمام این نظرات در آن واحد ممکن نیست.
    از خود اراده نشان دهید

    از بقیه نظر بخواهید اما نه تا این حد که نظرات مختلف آن‌ها شما را بدتر سردرگم کند و ندانید باید از کدام یک از این نظرات پیروی کنید.
    از خود اراده داشته باشید و حتی برای صرف زمان و گوش سپردن به توصیه‌های دیگران استراتژی‌های خود را تعیین نمایید.
    متداول است که ابتدای شروع هر پروژه چند ماه را برای تحقیقات و شناخت بازار صرف کنید و به این وسیله هم در زمان و هم در سرمایه صرفه جویی نمایید.

    نظرات دیگران همیشه قابل اعتماد نیست!

    اگر به دنبال نظرات دیگران برای ساخت اپلیکیشنی قوی تر و کاهش نرخ حذف اپلیکیشن موبایل در آینده هستید این بار به جای نظرات دیگران بر استراتژی‌های خود تکیه کنید.
    ایده کلی خود را در برخی از شبکه‌های اجتماعی مثل پین بورد مجازی پینترست به اشتراک بگذارید و سعی کنید غیرمستقیم از کاربرانی که با شما هم فکر هستید مشاوره بگیرید. یوتیوب هم می‌تواند برای ارتباط بهتر با دیگران به شما کمک کند.
    سرک کشیدن به کانال ها و شبکه های مختلف

    برخی از بازاریابان و کسانی که بازاریابی برند خود را انجام می‌دهند گاهی کارهای عجیبی می‌کنند! کارهایی که باعث می شود به دام تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل بیفتند.
    در این مواقع تنها توصیه ای که می‌توان به این افراد کرد این است که کمتر به اطراف سرک بکشند و روی کار خودشان متمرکز شوند. این افراد تمایل زیادی برای حضور در انواع و اقسام کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی دارند!

    کافی است نام تجاری یا اپلیکیشنی که تولید کردند را در کانال‌های تلگرامی یا اینستاگرام جستجو کنید. چندین و چند صفحه مرتبط با آن‌ها نمایش داده می‌شود.
    ای کاش این فعالیت‌ها باکیفیت و ثمربخش بود؛ اما متاسفانه فقط باعث می‌شود از این شاخه به آن شاخه بپرند و در هر فضای مجازی تازه تاسیس شده و نوپایی فعالیت کوچکی داشته باشند.

    باور کنید ریال به ریال هزینه ای که خرج می‌کنید آن گاه ارزش پیدا می‌یابد که برای مخاطبانی واقعی و مشتریان همیشگی شما در آینده صرف شود.
    هیچ وقت از جامعه ای که در حال سرمایه گذاری روی آن‌ها هستید چشم برندارید. برای این که این جامعه کلیدی و فضای مجازی که بهتر به شما کمک می‌کند را بشناسید این سوالات را از خود بپرسید:

    • آیا نیاز به تاسیس یک وب سایت برای نمایش محصولات و سابقه درخشان خود هستید؟
    • آیا لازم است در اینستاگرام یک حساب ایجاد کنید و در این شبکه برای همیشه فعالیت کنید؟
    • چه کسانی قرار است مشتریان هدف شما باشند؟ این افراد غالبا چه رده سنی را تشکیل می‌دهند و در چه شبکه ای بیشتر فعالیت می‌کنند؟

    بعد از پاسخ به این سوال متوجه خواهید شد که باید در چه فضایی سرک بکشید و کجا را زیر و رو کنید! به یاد داشته باشید که فاز اول بازاریابی اپلیکیشن موبایل شامل مرحله ای کم هزینه تر و توام با شناخت مخاطب واقعی می‌باشد.
    زمانی که اولین سوددهی را از کسب وکار خود دیدید وارد فاز بعدی برای توسعه کسب وکار می‌شوید که این بار هزینه های بیشتری خواهد داشت. (فاز سوم از چرخه کسب وکار نوین)
    دست کم گرفتن بازاریابی

    گاهی خود بازاریابی برای خودش تله می‌سازد. دست کم گرفتن بازاریابی یکی از تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل است و برخی تصور می کنند این همه تلاشی که برخی از برندها برای بازاریابی محصولاتشان انجام می‌دهند شعار است!
    برگزاری جلسات معارفه تحت عنوان میتینگ (Meeting)، برقراری تماس و توسعه ارتباطات با مجلات و به طور کلی تعامل با دیگران بخشی از بازاریابی است و همواره برای پیدا کردن اولین مشتری برآن تاکید می‌شود.

    استفاده از روش های مدرن بازاریابی

    روش های زیادی جایگزین روش های قبلی مثل پخش تراکت یا کارت ویزیت شده است! خصوصا در بازاریابی اپلیکیشن ها که روش های فیزیکی برای شناخته شدن آن ها چندان جوابگو نیست.
    برای بازاریابی به دنیای مجازی سلام کرده، فریلنسر های کارکشته استخدام کنید، اذهان خلاق را شناسایی کرده و از سرویس های حرفه ای مثل شبکه اجتماعی LinkedIn به عنوان ابزار جهت شناخت استعدادها استفاده نمایید.

    گروه‌های زیادی در فیس بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که با هدف کاریابی تشکیل شده اند. حتی می توانید به برخی از اپلیکیشن های کاریابی مثل اپلیکیشن Jopwell سر بزنید و استعدادهای جهانی را کشف نمایید!
    از این روابط غافل نشوید و بازاریابی را دست کم نگیرید. فراموش نکنید که بازاریابی بر مهارت برقراری ارتباط بنا شده است؛ کسی که بهتر به ذهن کاربر وصل شود زودتر به درآمد وصل خواهد شد!
    مخفی کاری و عدم اشتراک ایده ها

    یکی دیگر از تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل مخفی کاری کارآفرینان است. البته که ایده‌های خوب را روی هوا می‌زنند و باید به عنوان یک انسان هوشیار مراقب مباحثات حرفه ای خود باشید تا مبادا ایده‌ها فا شوند، اما اگر بخواهیم با دید Seth Godin به قضیه نگاه کنیم همه چیز فرق می‌کند.
    Seth Godin در این باره می‌گوید:
    ایده‌های ما هیچ کم و کسری ندارند؛ کمبود اصلی مربوط به اشتراک گذاشتن و فاش کردن آن ها است.

    اگرچه حفاظت از ایده‌ها نیاز به محافظه کاری دارد اما اگر قرار باشد ایده‌های ساخت اپلیکیشن را برای همیشه مخفی کنید از سه چیز بی بهره خواهید ماند:

    1. ایده ها و مشاوره‌های اطرافیان
    2. سرمایه گذارانی که پیوسته بازار را برای یافتن ایده‌های جدید رصد می‌کنند
    3. کارآفرینان و افراد با تجربه‌ای که می‌توانند معایب و نواقص کار را به شما یادآوری نمایند


    حتی اگر پروژه ای کاملا محرمانه را اداره می‌کنید مراقب تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل باشید و حداقل این سه مورد را با بقیه به اشتراک بگذارید:

    1. صنعتی که در حال فعالیت در آن هستید
    2. مخاطبان هدفتان
    3. شکاف موجود در بازار که قرار است با برنامه شما ترمیم شود

    زمانی که حداقل این سه مورد را رسانه ای کنید مثل این است که اعلام کنید در حال استفاده از اینترنت و دانلود فایل هستید اما IP شما را هیچ کسی نمی‌داند و قابل ردیابی نباشید.
    نگران نباشید! حتی درباره جزییات اپلیکیشن چیزی نگفته اید و فقط این مژده را به کاربران مشتاق می‌دهید که خبرهای خوبی در راه است و در آینده هم از این فرصت کسب درآمد خواهید کرد.
    تمرکز بیش از حد بر بازاریابی

    اگر محصول خوبی وجود نداشته باشد آینه بازاریابی بلااستفاده می‌شود. ارزش آینه به جسمی است که قرار است از دل آن رخ نماید.
    به زبان دیگر توسعه یک اپلیکیشن موفق مهم تر از بازاریابی آن است. مثل این است که هزینه‌های زیادی صرف بازاریابی جنسی کنید که حتی ارزشی برای معرفی کردن نداشته باشد.
    به زبان دیگر محصولی که قرار است بازاریابی شود باید ارزش سرمایه گذاری برای تبلیغات را داشته باشد.

    تمرکز بر محصول مقدم تر است

    محصول بر بازاریابی مقدم است. بودجه و زمان خود را برای بازاریابی اپلیکیشن صرف کنید؛ زمان بازاریابی هم فرا می‌رسد و آن موقع است که باید برنامه ریزی کنید؛ نه حالا که هنوز اپلیکیشن قابل قبولی تولید نکرده اید.
    بدین منظور تجربه کاربری، لوگو و طراحی آرم، آزمایش عملکرد و نهایتا به روز رسانی را از قلم نیندازید. اگر محصولی که تولید می‌شود حرفی برای گفتن داشته باشد خودش سرمایه و اسپانسر را به سمت طرح شما می کشاند.
    عدم جمع آوری اطلاعات کافی

    مهم ترین اطلاعاتی که یک کارشناس بازاریابی باید داشته باشد چیست؟ شما بر اساس چه اطلاعاتی استراتژی بازاریابی خود را تعیین می‌کنید؟

    گنجینه یک بازاریاب اطلاعاتی است که از رفتار کاربران به دست می‌آورد. استفاده از همین اطلاعات هم باعث افزایش دانلود اپلیکیشن ها می‌شود و ارزیابی می کند کاربران چه اپلیکیشن هایی را ترجیح می‌دهند.

    بازاریابی بر مبنای اطلاعات

    اطلاعاتی که جمع آوری می‌کنید محل صرف بودجه را نیز مشخص می‌نماید. این که تا الان کجا سرمایه گذاری کرده اید و یا چه جاهایی باید این سرمایه گذاری را متوقف کنید.
    این روش نوعی غربالگری است. مثلا بعد از مدت ها از طریق این اطلاعات تازه می فهمید که تبلیغات برای بازاریابی اپلیکیشن شما موثر نبوده است و باید روش های دیگری انتخاب کنید.
    سخن آخر:

    تنها زمانی یک بازاریاب می‌تواند از تمام استعدادهای خود برای شناساندن یک اپلیکیشن در مارکت های اپلیکیشن استفاده کند که تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل بشناسد. شما هم این تله‌ها را به یاد داشته باشید و هنر دستانتان را نشان دهید.

    تجربه و نظر شما؟

    گرفتار تله‌های دیگری در بازاریابی اپلیکینشتان شده اید؟ تجربه‌های خود را با ما در میان بگذارید.
    Source: dynamicbusiness
    تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل را بشناسید و هرگز به دام آن ها نیفتید - هات اپ نیوز
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن را به این دلایل هیچگاه نادیده نگیرید!

    شبکه های تبلیغاتی زیادی هستند که امر مهم تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن را هدف کار خود قرار داده اند. اگر هنوز هم برای استفاده از راه های تبلیغاتی جهت دیده شده اپلیکیشن ها مردد هستید نگران نباشید!
    اگر چه بسیاری از استارتاپ ها و تیم های برنامه نویسی در سراسر جهان از جمله ایران فعالیت های خودجوش خود برای اپلیکیشن سازی شروع کرده اند اما همچنان دغدغه همیشگی بازاریابی و تبلیغات برای این کسب وکار وجود دارد.

    اگر تبلیغات ترجیح کسب وکار ها برای رونق باشد، برای این حوزه تبلیغات در بازاریابی نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر محسوب می شود.
    در حالی که نقش تبلیغات در کسب درآمد با اپلیکیشن غیرقابل چشم پوشی است از آن سو بازاریابان نیز دست به کار شده اند و بیشتر روی حوزه اپلیکیشن و کسب وکار موبایلی تمرکز نموده اند.
    بنابراین شما به عنوان یک توسعه دهنده می توانید تا حدودی به این تبلیغات اعتماد کرده و از این راه مخاطبان اصلی خود را بشناسید.
    همین لحظه را برای شروع تبلیغات غنیمت بشمارید و شک نکنید با دلایلی که در مطلب امروز هات اپ نیوز می خوانید طرز فکرتان متحول خواهد شد!
    5 دلیل برای استفاده از تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن

    reasons why using advertisement in app marketing
    استفاده از راه های تبلیغاتی اما نه به صورت محیطی، بلکه به صورت مجازی با هدف اصلی کسب درآمد از اپلیکیشن صورت می گیرد.
    تبلیغات است که بازدید را به دنبال خود دارد و شما برای پذیرش تبلیغات درون اپلیکیشنی و سایر راه های کسب درآمد اعتبار کسب می کنید.

    به دلایل زیر هرگز از تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن غافل نشوید:
    جلب توجه رسانه ها و مطبوعات

    چرا برخی از اپلیکیشن ها رسانه ای می شوند؟ به نظر شما چرا هر استارتاپی سروصدا به پا نمی کند و بسیاری از آن ها در سکوت کامل ورشکست می شوند؟
    درست است! زمانی بعد از انتشار اپلیکیشن در مارکت ها شهرت کسب می کنید که برند واقعی از خودتان ساخته باشید!


    تاثیر تبلیغات مطبوعات در دیده شدن اپلیکیشن

    منظور از مطبوعات فقط روزنامه ها یا مجلات نیست. هر رسانه ای که بتواند از راه های مجازی اپلیکیشن شما را پیش از انتشار، در زمان انتشار و بعد از انتشار تبلیغ کند یک ابزار با ارزش برای پیشبرد اهداف شما خواهد بود.

    تنها کافی است یک رسانه مانند هات اپ نیوز با چند هزار فالوور درباره اپلیکیشن شما ویدیو خبری در رسانه های اجتماعی پخش کند تا تمام نگاه ها به سمت شما متمایل شود!

    جستجو نام تجاری یا برند توسط کاربر

    نرخ تعامل با کاربر از رویکرد های بازاریابی اپلیکیشن است که قبلا هم در هات اپ نیوز بدان پرداخته ایم.

    زمانی که برای اولین بار با استفاده از تبلیغات اپلیکیشن خود را منتشر و از طریق بک لینک ها و نقد رسانه ها که در شبکه های اجتماعی انجام می شود بازدید کسب کنید اولین تعامل و تاثیرگذاری بین شما و کاربر شکل می گیرد.

    تاثیر تبلیغات بر برندینگ

    مهم ترین تاثیر تبلیغات این است که حداقل نام برند شما در ذهن مخاطب نقش می ببنند. اگر زمانی مخاطب شما توصیف برنامه را از طریق تبلیغات صورت گرفته بخواند می تواند با جستجوی نام کمپانی یا استارتاپ شما به سادگی اپلیکیشن را دانلود کند.
    بنابراین تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن جستجوی نام تجاری یا برند را به دنبال دارد.
    افزایش بازدید شبکه های اجتماعی

    شبکه های اجتماعی بهترین فرصت برای بازاریابی هستند. مثلا اینستاگرام نقش زیادی در کارآفرینی ایرانیان داشته و برخی با شروع ساده ای در این کانال ارتباطی و استفاده از ترفند های بازاریابی در اینستاگرام صنعت کوچکی را برای خود دست وپا کرده اند.

    اساس بازاریابی در این شبکه ها کمپین های تبلیغاتی هستند که با جذب مخاطب؛ ترافیک و دانلود برنامه را افزایش خواهند داد.

    بازدید از برنامه در مارکت های معتبر

    بهتر است ابتدا خود را از دام کلیشه های بازاریابی موبایل رها کنید!
    هر چه قدر هم که بیرون از مارکت ها برای دیده شدن برنامه خود تلاش کنید باز هم نمی توانید کمبود بازدید روزانه کاربران از 2.2 میلیون اپلیکیشن در گوگل پلی و 2 میلیون اپ در اپ استور را جبران کنید؛ چرا که 63 درصد از دانلود های اپلیکیشن های محبوب و پربازدید از طریق همین مارکت ها تامین می شود.
    بازاریابی دهان به دهان

    تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن تنها به شیوه های مدرن محدود نمی شود. همه انسان ها بخش عمده ساعات شبانه روز را به تعامل و صحبت با یکدیگر می پردازند.
    شانس بزرگی است که نام اپلیکیشن شما بتواند بر زبان این افراد جاری شود و به عبارتی بازاریابی دهان به دهان شکل بگیرد و سپس برندتان به دنیای صحبت روزمره انسان ها راه پیدا کند.

    تاثیر باور نکردنی بازاریابی دهان به دهان

    مسلما شما هم حرف و تجربه دوستان خود را در استفاده از یک برنامه بیشتر قبول دارید تا اخبار و توصیف های اغراق آمیز از یک برنامه در سایت های مختلف!
    اگر تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن به موقع و متعادل انجام شود قطعا تاثیر واقعی خود را برای معرفی و بازاریابی دهان به دهان ایفا خواهد کرد.
    سخن آخر:

    هر کانالی که برای بازاریابی اتخاذ می شود تاثیرهای منحصر به فرد خود را دارد. بنابراین از هیچ یک از راه های تبلیغاتی ناامید نشوید و مطمئن باشید روزی می رسد که نقش تبلیغات را در بازدید، دانلود و نصب دائمی اپلیکیشن را توسط کاربران مشاهده خواهید کرد.
    تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن را به این دلایل هیچگاه نادیده نگیرید! - هات اپ نیوز
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ۸ استراتژی بازاریابی آفلاین که به ارتقای اپلیکیشن و کسب و کارتان کمک می کنند.

    ۸ استراتژی بازاریابی آفلاین که به ارتقای اپلیکیشن و کسب و کارتان کمک می کنند.

    وقتی از بازاریابی اپلیکیشن‌های موبایل صحبت می‌شود اغلب تصور می‌کنند بازاریابی تنها از طریق شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای آنلاین اتفاق می‌افتد.
    بله این تصور تا حدی درست است؛ نقش برجسته ابزارهای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی را به هیچ وجه نمی‌توان درجریان بازاریابی و ارتقای اپلیکیشن نادیده گرفت.
    اما باید توجه داشت که اپلیکیشن‌ها و کسب و کارهای موفق از ترکیب دو شیوه بازاریابی آنلاین و آفلاین در کنار هم ، جهت ارتقا، بازاریابی و افزایش نرخ فروش کسب و کارشان استفاده می‌کنند.


    تبلیغات بنری در خیابان، توزیع تراکت، هدایای تبلیغاتی و … همه مثال‌هایی از بازاریابی آفلاین هستند.
    این روش‌ها به شناخته تر شدن هر چه بیشتر نام تجاری یا برند یک کسب و کار کمک می‌کنند.
    در این نوشته، چند استراتژی سنتی که در بازاریابی آفلاین به ارتقای اپلیکیشن و کسب و کار کمک می‌کنند را معرفی و توضیح می‌دهیم.
    ۱-توزیع کارت

    یکی از ساده‌ترین روش‌ها این است که یک بیزنس کارت کوچک طراحی کنید و آن را در مناطق مختلف و در بین دوستان و آشنایان توزیع کنید.
    اگرکسب و کار شما به حوزه پوشاک مرتبط است می‌توانید کارت‌ها را در فروشگاه‌ها قرار دهید.
    اگر به رستوران‌ و غذا مرتبط می‌شود می‌توانید کارت‌ها را بر روی میز کافه یا رستوران در معرض دید قرار دهید.
    همچنین از کاتالوگ هم می‌توان برای این کار استفاده کرد.
    ۲-اهدای جایزه یا مشارکت در امر خیر

    تعدادی از محصولات خود را به یک موسسه خیریه اهدا کنید.
    مشارکت در امر خیر هم به مسئولیت اجتماعی کسب و کار کمک می‌کند و هم به برندسازی و شناخته‌تر شدن.
    قرعه کشی تدارک ببینید و به افرادی جوایز دهید. این کار نیز بسیار تاثیر گذار است.
    ۳-سخنرانی در رویدادها

    یک رویداد مرتبط با کسب و کارتان پیدا کنید و داوطلب سخنرانی شوید.
    این موضوع علاوه بر اینکه تاثیر خوبی در مخاطبین می گذارد موجب ماندگاری نام تجاری شما در ذهن مخاطبین نیز می‌شود.




    اگر حس می‌کنید آمادگی سخنرانی ندارید ، حتی شرکت در رویداد نیز می‌تواند تا اندازه قابل قبولی برای کسب و کار شما مفید واقع شود.
    در رویدادهای مرتبط شرکت داشته باشید و با افراد ارتباط و شبکه سازی انجام دهید.
    ارتباطات شما و شبکه‌ای که می‌سازید می توانند تحول بزرگی در بازاریابی کسب و کارتان ایجاد کنند.
    ۴-انتشار آگهی در مجله یا روزنامه

    با وجود گستردگی فضاهای آنلاین، آگهی‌های روزنامه و مجلات نیز همچنان کانال ارتباطی خوبی برای ارتباط با مخاطبین هدف هستند.
    آگهی در روزنامه یا مجله روش ساده و کارامدی جهت اطلاع رسانی است و توجهات مخاطبین زیادی را برمی‌انگیزد.
    ۵-تماس تلفنی

    لیستی از مشتریان بالقوه تهیه کنید و با آنها تماس بگیرید و از آنها برای استفاده از اپلیکیشن دعوت نمایید.
    وقت بگذارید و با مشتریان صحبت کنید.
    این کار تا حدی در جذب افراد جدید موثر است.
    ۶-شرکت در نمایشگاه‌ها

    در نمایشگاه‌های مرتبط با کسب و کارتان شرکت کنید.
    شرکت در نمایشگاه شما را در کنار رقیبانتان قرار می‌دهد و از این طریق می‌توانید شیوه ارائه و بازاریابی رقبا را بررسی کنید.
    به طور کلی حضور در نمایشگاه دید خوبی به شما می‌دهد.
    همچنین فرصت بسیار خوبی برای عرضه و فروش بیشتر محصولات‌تان است و بهترین زمان برای ارتباط و شبکه سازی با سایر کسب و کارها جهت رشد و همکاری است.
    ۷-جشن گرفتن به مناسبت موفقیت‌های کسب شده

    بعد از موفقیت‌های کوچک و بزرگ کسب و کارتان ترتیب یک جشن درون شرکتی یا بین شرکتی بدهید.
    به طور مثال به مناسبت راه اندازی سرویس جدید، سالگرد، رسیدن به تعداد خاصی کاربر، رسیدن به رتبه خوب در موتور جستجو، ….
    برگزاری جشن فرصت خوبی برای تقدیر از اعضای تیم و حرکت مثبت جهت پیشرفت‌های بیشتر است.
    برگزاری جشن، توجه افراد را به کسب و کار شما جلب می کند. تصاویر و گزارش جشن را نیز در فضای آنلاین به خوبی پوشش دهید.
    ۸-حامی(اسپانسر) برگزاری یک رویداد

    اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید این کار یک روش بسیار موثر جهت گسترش برند یا نام تجاری کسب و کار شما هست.
    همچنین اگر توانایی مالی ندارید می‌توانید حامی معنوی یک رویداد شوید و خبرهای مربوط به رویداد را در اپ یا وبسایت خود باز نشر کنید.
    یکی دیگر از روش‌ها داوطلب شدن به عنوان تیم اجرایی رویداد است؛





    سعی کنید میزبانی یک رویداد را به عهده بگیرید.

    طبیعتاً وقتی میزبان یک رویداد باشید دست شما برای ارائه کارت‌های تخفیف مربوط به کسب و کارتان یا قرار دادن استند تبلیغاتی و … در محل رویداد بازتر خواهد بود.
    همچنین از این راه، شرکت کنندگان با شما و کسب و کارتان بیشتر آشنا می‌شوند.
    سخن پایانی

    شیوه‌های ذکر شده هر کدام به نحوی در ارتقای اپلیکیشن و شناخته تر شدن برند شما تاثیرگذار هستند.
    توصیه ما این است که از استراتژی‌های آفلاین در کنار بازاریابی آنلاین استفاده کنید و از شیوه‌های سنتی غافل نشوید.

    https://appsaz.ir/2018/01/07/%DB%B8-...1%D8%AA%D9%82/
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    استراتژی بازاریابی و فروش اپلیکیشن

    گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در سال‌های اخیر به محبوب‌ترین ابزارهای شخصی و همراه در سراسر دنیا تبدیل شده‌اند. اما این ابزارهای هوشمند، محبوبیت خودشان را مدیون اپلیکیشن‌های متنوع و متفاوتی هستند که برای آنها ارائه شده‌اند. در ایران نیز سالانه حدود ۷۰ هزار اپلیکیشن تولید می‌شود که تعدادی از این اپلیکیشن‌ها در بازار توفیق چندانی پیدا نمی‌کنند. تغییر و تحولات صورت گرفته در بازار اپلیکیشن ما را به این نقطه می‌رساند که حرکت از تولیدمحوری به سوی بازارمحوری با حرکت سریع در حال چرخش است. یکی از دلایل عدم موفقیت این اپلیکیشن‌ها در بازار عدم توجه به اندازه بازار است. به گزارش دنیای اقتصاد، منظور از اندازه بازار، خرید ریالی یک محصول یا خدمت در یک بازه زمانی، مثلا یک‌سال در یک کشور است. بیل گیتس در این زمینه می‌گوید: «فرق است بین کارآفرینی که وقتی می‌پرسند اندازه بازار محصولات شما چقدر است می‌گوید اوه! خیلی زیاد و کارآفرینی که می‌گوید اندازه بازار محصولات و خدماتی که در آن فعالیت می‌کنیم، یکصد میلیون دلار است.» از دیگر توصیه‌های متخصصان بازاریابی به تولیدکنندگان اپلیکیشن عبارت است از:
    ۱) بازار را بررسی و تحلیل کنید: درست مانند هر کسب‌وکار دیگری، موفقیت شما در گرو درک صحیح و تحلیل درست از بازار نهفته است. اپ استور و گوگل پلی و کافه بازار مهم‌ترین بازارهای نرم‌افزاری هستند که در این زمینه پیش رو دارید. بهترین راه برای درک اپ‌استور اپل و کافه بازار و… نگاه کردن به فهرست‌های پرفروش‌ترین و برترین برنامه‌های رایگان، برترین برنامه‌های در حال رشد و… است. اپل قادر به ارائه‌ چنین فهرست‌هایی در هر یک از دسته‌بندی‌های مورد علاقه شما است.
    بهتر است این آمار و ارقام را به‌طور مرتب بررسی کنید و موارد مهم را در دفترچه یادداشت‌تان بنویسید. انجام چنین کاری در درازمدت شما را از برنامه‌های موفق، طرح‌های محبوب و بازاریابی پیرامون مدل‌های گوناگون قیمتی آگاه می‌سازد. باوجود اینکه انجام این کار دشوار به نظر می‌رسد، انجام تحقیقات بسیار ساده بوده و هزینه خاصی هم ندارد.
    ۲) سازگاری ایده‌های نو با برنامه‌های موفق: از کجا می‌دانید برنامه‌ شما مورد توجه بازار قرار می‌گیرد؟ بهتر است برای چنین کاری به جدول برترین برنامه‌ها نگاهی بیندازید. آیا برنامه‌هایی نظیر آنچه قصد تولیدش را دارید، در آنجا فهرست شده است؟ اگر بله، این پتانسیل وجود دارد که برنامه‌ای موفق داشته باشید و اگر این طور نیست، باز هم به نگاه کردن ادامه دهید. به همین سادگی.
    ۳) تجربه‌ کاربر را در برنامه خود طراحی کنید: حال زمان آن فرارسیده تا تجربیات خود را به ماهیتی قابل لمس تبدیل کنید. برای تبدیل درست ایده‌ها، پیشنهاد می‌شود آن را روی کاغذ بکشید. گرچه ممکن است برخی ترجیح دهند از ابزارهای دیجیتال نظیر برنامه فتوشاپ یا Draft استفاده کنند. هر روشی که با آن راحت‌تر هستید را برگزینید. این روش بهترین راه برای ارائه جزئیات مربوط به برنامه‌نویسان است.
    هر چه توضیحات واضح‌تری ارائه کنید، در زمان کار با برنامه نویسان با مشکلات و سوءتفاهم‌های کمتری مواجه می‌شوید. هدف، انتقال صحیح معانی و اهداف کلی کار به‌گونه‌ای است که در نهایت منجر به تولید برنامه‌ای کاربردی شود.
    ۴) برنامه‌نویسان توانمند را به‌کار گیرید: پیدا کردن و به‌خدمت گرفتن نخستین برنامه‌نویس، کاری دشوار و گاه زمانبر است، اما بکوشید این زمان را با دقت صرف کنید. یافتن افراد توانمند شما را از تأخیرهای ناخواسته در حین کار دور کرده و روند توسعه برنامه را تسریع می‌کند و به مراتب از هزینه‌ها خواهد کاست. بهتر است همیشه به دنبال افراد با استعداد جدید باشید و آنها را در گروه خود جای دهید.
    ۵) آزمایش برنامه: زمانی که برای آزمایش برنامه صرف می‌کنید بسیار مهم است چرا که روند استفاده‌ کاربر نهایی از برنامه را به چشم خواهید دید. ممکن است کاربران سوالاتی در ذهن داشته باشند، سوالاتی که به ذهن شمای توسعه‌دهنده خطور نمی‌کند. این موارد نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است. طرح‌های اولیه‌ تهیه برنامه را کنار بگذارید و بکوشید تمامی جوانب کار را به خوبی بسنجید. هرگز تصور نکنید ممکن است بخشی از برنامه به‌دلیل آنکه قبلا خوب کار می‌کرده از آزمایش مبرا است. باید تمامی بخش‌های برنامه را همیشه کنترل و بررسی کنید؛ به‌خصوص پیش از انتشار نهایی محصول. نباید روند آزمایش برنامه تنها به شما محدود شود. ممکن است این برنامه تنها برای شما قابل فهم باشد اما برای سایرین چنین نباشد. از هرکسی که می‌شناسید کمک بگیرید تا برنامه‌ای خوب داشته باشید.
    ۶) برای برنامه خود بازاریابی کنید: اپ استور، کافه بازار و…مملو از برنامه‌های عالی و کاربردی است. پس برای کسب موفقیت نیاز به تبلیغات و بازاریابی برای برنامه‌تان دارید. برای بازاریابی موفق، لازم است به چندین حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشید. در واقع ابزارهای اولیه‌‌ای که برای موفقیت برنامه‌تان در اختیار دارید، همانا فرصت بازاریابی برای آن است. کار شما از طراحی آیکون برنامه تا انتها و انتشار آن همگی به بازاریابی صحیح بستگی دارد. علاوه‌بر بازاریابی، باید برنامه را با توجه به نیاز مخاطبان و تحرکات رقبا همیشه به روز نگه داشته و تغییرات سازنده‌ای در آن اعمال کرد.
    روش‌های فروش اپلیکیشن
    ۱) یک ویدئو بسازید و به اشتراک بگذارید: ساختن ویدئو یکی از بهترین کارها برای نمایش اپلیکیشن شماست. یک ویدئو از نحوه کار اپلیکیشن تهیه کنید و از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. هرقدر ویدئو شما جذاب‌تر باشد، احتمال خرید اپلیکیشن شما بیشتر می‌شود.
    ۲) نظریات مشتریانتان را درباره اپلیکیشن‌تان منتشر کنید: درج نظر مشتریان سابق و فعلی درباره اپلیکیشن‌تان یک راه برای جذب مشتریان جدید است.
    ۳) دوره‌هایی برای دانلود رایگان برنامه خود در نظر بگیرید. به این ترتیب می‌توانید کاربران را ترغیب کنید با محیط برنامه شما آشنا شوند؛ موضوعی که برای انتشار برنامه‌های کاربردی حیاتی است. این نسخه رایگان را حداکثر بین تمامی مشتریان احتمالی توزیع کنید. در این نسخه روش‌های تهیه سریع اپلیکیشن کامل را نیز توضیح دهید تا به سرعت در اختیار مشتریان احتمالی‌تان قرار گیرد.


    استراتژی بازاریابی و فروش اپلیکیشن - تفکر استراتژیک
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    راهنمای ایجاد استراتژی در بازاریابی موبایلی

    شاید تا چند سال پیش مرور صفحات وب بوسیله موبایل و یا استفاده از اپلیکیشن های موبایل رواج چندانی نداشت. از این رو، شرکت ها اهمیت زیادی برای بازاریابی موبایلی قائل نبودند و بیشتر تمرکز آنها بر کاربران دسکتاپ (کامپیوتر و لب تاپ) معطوف بود. اما امروز، ما تقریبا در یک دنیای موبایل محور زندگی میکنیم. طبق آمار در حال حاضر بیش از 40 میلیون گوشی موبایل هوشمند در ایران وجود دارد و مردم کارهای زیادی را با آن انجام میدهند. دسترسی به اینترنت از طریق موبایل نیز رو به افزایش است و با راه اندازی اینترنت همراه و شبکه های 3G و 4G در سراسر کشور شتاب بیشتری به خود گرفته است. بسیاری از صاحبان کسب و کار کوچک، متوسط، و بزرگ دارای اپلیکیشن موبایل هستند و از طریق آن با مشتریان خود ارتباط برقرار میکنند.
    اما از آنجایی که هنوز تعداد قابل توجهی از کاربران اینترنت از کامپیوتر و لب تاپ استفاده میکنند، بسیاری از شرکت ها میپندارند که داشتن استراتژی برای دسکتاپ، و یا حداکثر داشتن وب سایت ریسپانسیو (واکنش گرا) برای رسیدن به هدف و کسب موفقیت کافی است و به ایجاد استراتژی جداگانه ای برای موبایل نیازی نیست.

    منظور از بازاریابی موبایلی، استفاده از امکانات گوشی های موبایل، بخصوص موبایل های هوشمند و تبلت ها، برای رساندن پیام به مخاطبان و تبلیغ کالا و خدمات است. امکاناتی نظیر پیامک، اپلیکیشن، نوتیفیکیشن، مرورگر وب، موقعیت یاب، و اسکن QR کد باعث شده است که بسیاری از کسب کارها برای تبلیغ و ترویج محصولات خود از بازاریابی موبایلی استفاده کنند.

    ما در اینجا به شرح اقداماتی میپردازیم که انجام آنها برای کسب اطمینان از موبایل پسند بودن کمپین های بازاریابی الزامی است.

    اطمینان یابید که وب سایت شما موبایل پسند است

    امروزه، اکثر شرکت ها وب سایت خود را بصورت «ریسپانسیو» (واکنش گرا) طراحی میکنند تا به شکل مطلوب در موبایل و تبلت نمایش داده شود، که این اقدام مثبتی است. اما مفهوم «موبایل پسند» بیش از این است. یعنی نه تنها وب سایت تان باید به درستی بر روی موبایل نمایش داده شود، بلکه سرعت سایت و تجربه کاربری هم مهم است.



    اگر وب سایت تان هنوز ریسپانسیو نیست، خب این یک ایراد اساسی است. بنابراین، قبل از هر کاری این ایراد را برطرف کنید. چناچه از «وردپرس» یا پلتفرم های مشابه آن استفاده میکنید، این ایراد به راحتی قابل حل است. زیرا این پلتفرم ها امکان طراحی وب سایت ریسپانسیو را دارند. از طراح سایت تان بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد تا وب سایت تان بر روی انواع موبایل و تبلت به درستی نمایش داده شود. با انجام این کار افراد راحت تر میتوانند از سایت شما بازدید کنند و مطالب شما را ببینند، که این مهمترین بخش در هر استراتژی بازاریابی موبایلی است.
    حتی میتوانید از طراحی یک وب سایت ریسپانسیو هم فراتر رفته و با استفاده از سرویس های اپلیکیشن ساز، برای کسب و کار خود یک اپلیکیشن موبایل مستقل و مقرون به صرفه بسازید و از مزایای فراوان آن بهره مند شوید.
    گام بعدی در «موبایل پسندی» وب سایت، سرعت آن است. به این معنا که صفحات به سرعت نمایش داده شوند و پهنای باند زیادی مصرف نشود. به خاطر داشته باشید که بسیاری از کاربران موبایل از اینترنت همراه استفاده میکنند که دارای محدودیت های سرعت و حجم ترافیک است. بنابراین اگر باز شدن صفحه خیلی طول بکشد یا حجم ترافیک بالایی را مصرف کند، کاربر از ادامه کار با سایت شما منصرف خواهد شد.


    مختصر و مفید باشد

    اگر وبلاگ دارید، که قاعدتا باید داشته باشید، تصور نکنید که همه پست های آن باید بسیار ادبی و در حد رمان های کلاسیک باشد. بسیاری از افراد در فرصت های کوتاهی که در طول روز برایشان ایجاد میشود از موبایل استفاده میکنند. مثلا، در زمانی که در تاکسی و اتوبوس در حال رفت و آمد هستند، یا هنگام انتظار در مطب پزشک، یا در وقت ناهار و استراحت در محل کار. به همین دلیل، در چنین مواقعی، فرصت زیادی برای خواندن یک متن ادبی یا مقاله علمی ندارند، و شاید پست بلاگ شما هم آنقدر برایشان جذاب نباشد که بخواهند آن را در جایی ذخیره کنند تا بعدا سر فرصت آن را کامل بخوانند. بنابراین پست بلاگ شما باید کوتاه، جذاب، و مفید باشد، منظور را سریع برساند، و به انتظارات خواننده به خوبی پاسخ دهد.


    شاید مطالب و مقالات زیادی را در اینترنت دیده اید که به شما توصیه میکند برای تاثیر بهتر محتوا بر SEO از پست های طولانی در وبلاگ خود استفاده کنید، یا آنکه مقاله تان باید حداقل شامل فلان تعداد کلمه باشد. اما شما باید همواره به مخاطب و خواسته های او توجه داشته باشید و مطالب خود را به گونه ای تنظیم و منتشر کنید که برای خواننده آن سودمند و جذاب باشد، نه برای روبات های موتورهای جستجو!
    بنابراین، نه تنها پست های مختصر و مفید هیچ اشکالی ندارند، بلکه بهتر است بدون هیچ حاشیه ای مستقیم بروید سر اصل مطلب! اگر مطالب زیادی برای گفتن دارید، بهتر است آن را به شکل مفهوم و منظم بخش بندی کنید، یا آنکه کل مطلب را در دو یا سه بلاگ مجزا بطور جداگانه منتشر کنید.

    مطالب را بخش بندی کنید

    احتمالا شنیده اند که محتوای آنلاین را باید با استفاده از تیتر و فهرست بخش بندی کرد تا خواندن و فهم آن ساده تر شود. بطور کلی، کاربران آنلاین ترجیح میدهند که مطالب را مرور کنند و سریع بخوانند. بنابراین، محتوای شما باید به بخش های جزئی تری تقسیم گردد تا راحت تر خوانده شود. ممکن است مطلب یا مقاله ای در صفحه مانیتور خیلی طولانی به نظر نرسد، اما همین مطلب در صفحه موبایل شبیه به یک رمان بلند خواهد شد. بنابراین مطالب را باید با استفاده از تیتر و فهرست تقسیم بندی کنید تا حجم آن کمتر به نظر آید و خواندن آن برای کاربران موبایل راحت تر و جذاب تر شود.


    در استفاده از عکس دقت کنید

    بهتر است در کنار متن از عکس نیز استفاده شود. زیرا عکس باعث جذابیت بیشتر و درک بهتر موضوع خواهد شد. خواندن یک متن طولانی، که هیچ عکس و تصویری ندارد، خسته کننده است. با این حال، باید به خاطر داشت که نحوه نمایش عکس در صفحات موبایل با نحوه نمایش آن در کامپیوتر و لب تاپ متفاوت است. عکس در صفحه موبایل بسیار کوچکتر است و به همین خاطر، باید ابعاد آن را به گونه ای در نظر گرفت که به خوبی دیده شود. اگر قصد دارید متنی را به عکس اضافه کنید، مطمئن شوید که اندازه متن به اندازه کافی بزرگ است و افراد میتوانند آن را به راحتی در صفحه موبایل خود بخوانند.

    از ویدئو استفاده کنید

    کاربران حجم بسیار زیادی از ویدئو را روزانه در شبکه های اجتماعی، نظیر یوتیوب، فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، تلگرام، و آپارات تماشا میکنند. علاقه کاربران به تماشای ویدئو در اینترنت رو به افزایش است. از آنجا که بسیاری از کاربران بوسیله موبایل از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها استفاده میکنند، شما هم میتوانید برای تولید و نمایش ویدئو در موبایل برنامه ریزی کنید و از این نوع محتوا برای جذب مخاطبان در کمپین های بازاریابی موبایلی استفاده کنید.
    بسیاری از کسب و کارها تصور میکنند که تولید ویدئو کار پر دردسر و پر هزینه ای است. درحالی که این گونه نیست. نرم افزار و اپلیکیشن های فراوان و متنوعی در زمینه ویرایش و تدوین فیلم وجود دارد که به شما اجازه میدهد با استفاده از کامپیوتر یا موبایل تصاویر ویدئویی باکیفیتی خلق کنید.
    هدف اصلی از ساخت ویدئو، ارسال پیام به مخاطبان در قالب تصاویر ویدئویی است. بنابراین، خیلی خود را درگیر تکنیک ها و پیچیدگی های فیلم سازی نکنید. قرار نیست ویدئو شما در جشنواره های تلویزیونی و سینمایی شرکت کند، یا مورد نقد کارشناسان رسانه قرار گیرد. بلکه صرفا قرار است پیام شما را به شکل موثر و کارآمد به مخاطب برساند و او را جذب کند.

    از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

    کاربران موبایل، برخلاف کاربران کامپیوتر، از مرورگر وب کمتر استفاده میکنند. آنها کارهای خود را بیشتر با اپلیکیشن های موبایل انجام میدهند. و اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی جزو پرکاربردترین اپلیکیشن های موبایل هستند. بنابراین، اگرچه هدف گذاری و برنامه ریزی برای «سئو» و جذب مخاطب از طریق موتورهای جستجو امری معقول و ضروری در بازاریابی دیجیتال است، اما تمرکز صرف بر روی آن و نادیده گرفتن ظرفیت شبکه های اجتماعی میتواند منجر به از دست رفتن فرصت های فراوانی شود. بنابراین، در استراتژی بازاریابی موبایلی خود، برای جذب مخاطب بیشتر از طریق شبکه های اجتماعی، نظیر فیس بوک، لینکدین، توییتر، و اینستاگرام برنامه ریزی کنید.


    برای استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی، باید ابتدا صفحات خود را در این شبکه ها راه اندازی کنید. شبکه های اجتماعی باید مکمل وب سایت شما باشند. در صفحات خود در شبکه های اجتماعی از «دکمه های فراخوان اقدام» به خوبی استفاده کنید، اطلاعات کامل و دقیقی درباره شرکت، محصولات، و خدمات خود ارائه دهید، و بطور منظم محتوای مفید و جذابی را به اشتراک بگذارید. سپس مخاطبان خود، به خصوص مخاطبانی که از طریق موبایل به وب سایت شما مراجعه میکنند را، تشویق کنید که صفحات شما در شبکه های اجتماعی را دنبال کنند. اگر دارای اپلیکیشن موبایل هستید، دسترسی به شبکه های اجتماعی را در اپ خود فعال کنید و کاربران را تشویق کنید که صفحات شما را دنبال کنند.



    در استراتژی بازاریابی موبایلی، مطالب و راهکارهای فراوانی وجود دارد که ما در این مقاله به همه آنها نپرداخته ایم. اما سعی کرده ایم مطالب مهم و کلیدی را در اینجا عنوان کنیم که میتواند نقطه شروع خوبی برای فعالیت شما در این عرصه و موفقیت در طراحی و اجرای کمپین های بازاریابی موبایلی باشد. همچنین، طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل و به کارگیری روش های بازاریابی آن به شما در موفقیت بازاریابی موبایلی کمک به سزایی خواهد کرد. بنابراین، با توجه به ویژگی های شرکت، محصولات، و مخاطبان خود، شروع به برنامه ریزی و تجربه اندوزی کنید. نقاط قوت را تقویت، و نقاط ضعف را برطرف کنید، و با ادامه این روند تجربه موبایلی ایده آلی را پیش روی کاربران و مخاطبان خود قرار دهید.
    راهنمای استراتژی بازاریابی موبایلی | ساخت اپلیکیشن اندروید و IOS| اپ ساز
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    آشنایی با ۵ استراتژی بازاریابی برای اپلیکیشن های موبایل

    توسعه و تست اپلیکیشن تنها دو بخش کوچک از نبرد تنگاتنگ اپلیکیشن های اندروید، جهت پیروزی در کسب رتبه برتر می باشند. در این معادله، بازاریابی مهمترین بخش است، بدون اینکه کاربران از اپلیکیشن شما استفاده کنند، نمی توانید اپلیکیشن را به درستی محک بزنید و از بابت ارزش و معقولیت آن اطمینان حاصل کنید. شرکت ها و خدمات فراوانی در زمینه بازاریابی اپلیکیشن و موفقیت در این عرصه به کمک شما می آیند، ولی با این وجود راهکارهای دیگری نیز موجودند که شما می توانید بدون کمک دیگران از آنها استفاده کنید. در این مقاله شما را با ۵ استراتژی بازاریابی موثر که به تنهایی و با صرف هزینه بسیار اندکی قادر به انجام آنها هستید، آشنا می سازیم.

    اپلیکیشن خود را گوگل پلی استور متمایز کنید
    کاربران اندروید همواره به دنبال اپلیکیشن های جدید می باشند و بدون شک گوگل پلی استور برای یافتن اپلیکیشن ها در اولویت اول قرار دارد. گوگل در سال جاری قابلیت جدیدی در اختیار برنامه نویسان قرار داد تا از طریق آن بتوانند جایگاه بالاتری در فهرست اپلیکیشن ها به خود اختصاص دهند. این بخش به نام Experiments در Play Store Developer Console قرار گرفته و امکانات جدیدی در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد و آنها می توانند با تغییر بخش های کلیدی اپلیکیشن، عملکرد هر کدام از رویکردهای اتخاذ شده را بسنجند. ناشرانی مانند Kongregate دریافتند که حتی یک تغییر جزئی در لوگوی اپلیکیشن می تواند حجم نصب ها را ۳۳ درصد افزایش دهد. این روش یک راه حل بسیار کارآمد برای کسب اطمینان از این موضوع است که اپلیکیشن شما در بهترین جایگاه ممکن قرار گرفته.
    با فیسبوک ارتباط خوبی برقرار کنید
    امروزه اکثر بازاریاب های موفق در اندروید، تبلیغات خود را از طریق فیسبوک به انجام می رسانند و مردم را درباره اپلیکیشن و یا بازی ساخته شده آگاه می سازند. فهم این موضوع بسیار ساده است، افراد در کل جهان بیشتر وقت خود را در روز صرف کار با فیسبوک می کنند و برای قسمتی انبوهی از کاربران، فیسبوک تنها وب سایت مورد استفاده است. برای برخی از برندها، این رویکرد موجب رشد ۵۰۰ درصدی شده و هزینه به ازای نصب یا همان CPI را در صورت استفاده از فیسبوک، ۵۵ درصد کاهش داده است. با این اوصاف، فیسبوک بهترین جایگاه برای برقراری ارتباط با افراد است.
    ردیابی و کنترل فعالیت های پس از دانلود
    جذب کاربران جدید و افزایش مخاطبین رویکرد کلیدی برای بازاریابی اپلیکیشن است، اما زمانی که کاربر ،اپلیکیشن شما را نصب کرده چه راهکاری را پیش روی خواهید گرفت؟ لازم است به کنترل و بررسی فعالیت های کاربرانی که اپلیکیشن شما را دانلود کرده اند بپردازید تا از این طریق بهترین ها را در اختیار کاربران جدید بگذارید و تمایل آنها را جهت استفاده از اپلیکیشن برانگیزید. کدام نوع از پرداخت درون برنامه ای، فروش بیشتری داشته است؟ کدام یک مورد استقبال واقع نشده؟ اینها تنها نمونه سوالاتی هستند که با پاسخ گویی به آنها می توان به ادامه کار و افزایش درآمد پرداخت.
    مورد توجه تمامی افراد واقع شوید
    راجع به فیسبوک چندی پیش سخن به میان آمد، یقینا فیسبوک در عرصه شبکه های اجتماعی جایگاهی بالایی را به خود اختصاص داده، اما گزینه های دیگری نیز وجود دارند که از کارآیی خوب و معقولی برخوردارند. توییتر یکی از این گزینه ها است که بیشتر تمرکز خود را بر روی تبلیغات و وب سایت های تبلیغاتی نهاده. شبکه های اجتماعی در زمینه تبلیغات، رویکردهای متفاوتی را اتخاذ می کنند. باید با آزمون و خطا مناسب ترین گزینه را بیابید، به مرور زمان و با کسب تجربه بیشتر، شبکه های اجتماعی و تبلیغاتی را که به بهترین شکل به ارضای نیازهای شما می پردازند، خواهید یافت.

    به تجسم مخاطبین ایده آل خود بپردازید
    بسته به نوع اپلیکیشن و یا بازی مورد نظر خود، باید اهداف متفاوتی برای کاربران این اپلیکیشن ها پیش روی خود قرار دهید. برای مثال یک بازی که بیش از حد بر روی پرداخت های درون برنامه ای تکیه دارد را در نظر بگیرید، چنین بازی نیازمند کاربرانی است که به طور مداوم بازی را انجام دهند. اپلیکیشنی که به ارائه بسته های ارتقا مشغول است، بر مخاطبین متمرکز تکیه می کند، نه تکرر. تجسم نوع کاربرانی که نیازمند آنها هستید به شما در تعیین هزینه بازاریابی کمک می کند و از همه مهم تر، تخصیص بودجه و ROI را موثر می گرداند.
    منبع:
    http://www.androidheadlines.com


    https://appreview.ir/%d8%a2%d8%b4%d9...7%d9%be%d9%84/
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    بازاریابی اپلیکیشن های موبایل

    بازاریابی اپلیکیشن های موبایل: استراتژی هایی برای موفقیت
    فرایند بازاریابی اپلیکیشن های موبایل، فرایند پیچیده ایست که زمان و تلاش زیادی را می طلبد.
    با این حال چنانچه استراتژی های بازاریابی اپلیکیشن به درستی برنامه ریزی و اجرا شوند، مزیت های بسیاری به همراه خواهد داشت. بنابر این سوال این است که چگونه استراتژی های بازاریابی اپلیکیشن خود را برای رسیدن به موفقیت تدوین کنید.
    اولین نکته این است که بر کاربران اپلیکیشن خود تمرکز کنید. شما با افراد سر و کار دارید، بنابراین باید رفتار موبایلی آن ها را پیش از شروع یک استراتژی بازاریابی خاص مطالعه کنید.
    در ادامه چهار مرحله برای دستیابی به موفقیت در مسیر تلاش های بازاریابی اپلیکیشن تشریح می شود:


    • مطالعه الگوهای رفتاری مشتریان


    اولین و مهمترین چیز این است که روی مخاطبان هدف خود تمرکز کنید و بدانید که از چه راه هایی می توانید آن ها را با اپلیکیشن خود درگیر کنید. آن ها را مشتاقانه مطالعه کنید و الگوهای رفتاری منحصر به فرد آن ها را تشخیص دهید.
    یکی از راه های موثر برای تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان مطالعه روی افرادی است که از وبسایت شما دیدن می کنند. از این راه می توانید بفهمید که از چه وسیله ای استفاده می کنند؟

    • هدف اصلی خود را به خاطر داشته باشید


    هدف اصلی شما فراهم آوردن بیشترین منفعت برای مشتریان با استفاده از اپلیکیشن شماست. به خاطر داشته باشید که مشتری کلید اصلی برای موفقیت در بازار اپلیکیشن است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که از سرویسی که ارائه می دهید راضی باشد.
    بدین منظور لازم است که تعامل زیادی با مخاطبان خود داشته باشید. به آن ها پیشنهاد هایی بدهید که نتوانند در مقابل آن مقاومت کنند. اطلاعات مبتنی برمکانِ مفید به آن ها ارائه بدهید. به آنها کمک کنید که اطلاعات خود را با دوستانشان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. همچین می توانید برای گرفتن بازخورد فوری، در اپلیکیشن خود سرویس امتیاز دهی و نظر سنجی قرار دهید.
    بازاریابی اپلکیشن برای شما به عنوان یک بازاریاب امری حیاتی است. بازاریابی اپلیکیشن به شما کمک می کند که با کاربران نهایی خود در لحظه، ارتباط مستقیم داشته باشید. به این واقعیت توجه کرده و سعی کنید همیشه بهترین تجربه کاربری را برای مخاطبان خود فراهم کنید.
    هنگامی که اپلیکیشن شما در بازار به موفقیت رسید، پس از آن می توانید به کسب درآمد از طریق تبلیغات و اضافه کردن فیچرهای پولی در آن فکر کنید.

    • اصلاح استراتژی بازاریابی


    پس از مراحل فوق، می بایست استراتژی های بازاریابی خود را اصلاح کنید. این مرحله شامل یک فرایند طولانی برنامه ریزی است. از جمله تشکیل یک تیم که مسئولیت رسیدگی به جنبه های مختلف طرح را بر عهده دارد؛ این جنبه ها عبارتند از: انتشار و تبلیغات خدمات، جمع آوری و پردازش اطلاعات، انتخاب بهترین پلتفرم موبایلی برای بازاریابی اپلیکیشن مورد نظر.
    همچنین می بایست برای انتخاب بهترین دوره زمانی به منظور فعالیت های تبلیغاتی، تصمیم گیری کنید. این امر به این بستگی دارد که فعالیت تبلیغاتی شما کوتاه مدت باشد یا بلند مدت.
    در صورتی که بخواهید یک تعهد بلند مدت بدهید، باید در مورد برنامه ریزی ، نگهداری و اجرای مراحل مختلف فرایند بازاریابی اپلیکیشن تصمیم گیری کنید.

    • انتخاب درست تکنولوژی موبایل


    مرحله نهایی، انتخاب درست تکنولوژی موبایل برای بازاریابی اپلیکیشن شماست. این مرحله شامل انتخاب تاثیر گذار ترین مدیا ها برای تبلیغات اپلیکیشن شما می باشد. بسته به زمان انتشار، ان مدیاها می توانند طیف گسترده ای از فضای دیجیتال را در بر بگیرند. مانند وب سایت ها،فضای تبلیغات برنامه های موبایلی و همچنین شبکه های اجتماعی.

    https://www.adtooapp.com/marketing-applications/
  10. #10
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    استراتژی‌های بازاریابی موبایلی برای افزایش فروش

    امروزه تلفن همراه به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای اجتماعی در میان عموم مردم تبدیل شده است. تنوع اپلیکیشن‌های تلفن همراه هوشمند یکی از مهمترین عوامل محبوبیت این ابزار الکترونیکی در میان اکثریت مردم است. باتوجه به این موضوع بازاریابی موبایلی نیز به یکی از تاثیرگذارترین روش‌های بازاریابی مدرن تبدیل شده است. بنابراین تمام کسب ‌وکارها باید با پدیده‌ای به‌نام موبایل و اینترنت آشنا شوند، مخصوصاً کسب وکارهای کوچکی که سعی دارند خودشان را در دنیای اینترنت جا بیندازند. اگر از جنبه‌ی بازاریابی به این موضوع نگاه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که بهترین ابزار برای برقراری ارتباط با مشتریان دراختیار مدیران و صاحبان کسب وکار قرار گرفته‌است؛ به این دلیل‌که شما در هر لحظه از زمان و در هر مکان می‌توانید اطلاعات مربوط به کسب وکار خود را در اختیار مخاطبان قرار دهید و محصولات خود را به اشتراک بگذارید. هرچند در نگاه اول ممکن است بازاریابی موبایلی روشی ساده به نظر برسد، اما انتخاب استراتژی برای آن باید به گونه‌ای باشد که بتواند با افزایش تعامل با مشتری میزان فروش را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

    1. استفاده از کدهای QR:

    کدهای QR اصالتا در سال ۱۹۹۷ به عنوان یک استاندارد ISS به ثبت رسیدند. همانگونه که می‌دانید یک بازاریاب موفق باید اطلاعات روانشناسی کافی برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان خود در اختیار داشته‌باشد. استفاده از این کدها به مخاطبان اجازه می‌دهد تا از طریق اسکن کردن کد، به بخش مورد نظر منتقل شوند. این کدها را می توان بر‌روی محصول و یا در صفحات وب قرار داد. امروزه اپلیکیشن‌های مختلفی برای مقایسه قیمت محصولات به صورت آنلاین به کمک کد QR وجود دارد. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند تاثیر به سزایی در پیشبرد استراتژی بازاریابی موبایلی کسب وکارها داشته باشد. از سوی دیگر جالب است بدانید که اگر بخواهید به عنوان یک کسب وکار موفق اعتماد مشتریان را به سمت برند خود جلب کنید، فراهم کردن امکان مقایسه قیمت با کد QR یکی از موثرترین راه‌های جلب اعتماد مشتری است.

    1. استفاده از بازاریابی پیامکی:

    بازاریابی پیامکی شناخته شده‌ترین روش در میان روش‌های مختلف بازاریابی موبایلی است. بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) یک فرصت بزرگ برای تجارت محسوب می‌شود اما در صورت اشتباه منجر به از دست دادن مشتریان خواهدشد. این نوع بازاریابی پتانسیل قابل توجهی در میان مردم دارد. زیرا مواجهه با پیام‌های تبلیغاتی که در قالب پیام کوتاه ارسال می‌شوند چند برابر سایر انواع پیام‌ها است. به این نکته توجه داشته باشید که ابتدا باید بطور واضح و دقیق تعیین کنید که قرار است پیامک‌ها را دقیقاً به چه مخاطبان و مشتریانی ارسال کنید. تعیین مشتریان یعنی مشخص کردن بازارِ هدف و مشتریانی که به احتمال زیاد از شما خرید خواهند کرد. در ضمن متن پیام نیز باید به گونه‌ای انتخاب شود که احساس خوبی در مخاطب ایجاد کرده و باعث شود که تمایل زیادی به اقدام نشان دهد.

    1. استفاده از بازاریابی اپلکیشن:

    همه این روزها شدیدا به دنبال این هستند تا کسب وکار اینترنتی و یا بهتر بگوییم بازاریابی اینترنتی خود را با بازاریابی سیار و موبایل مارکتینگ، بهینه کنند و با استفاده از این فرصت‌ها، برارزش کسب وکار خود بیفزایند. از این رو بازاریابان موبایل همراه بیش از پیش، از اپلیکیشن‌ها به عنوان منبع بازاریابی استفاده می‌کنند. استفاده از بازاریابی اپلکیشن مزیت‌هایی مثل رویارویی با مشتری، پرداخت و تبلیغات به صورت کاملا مستقیم با خود مشتری را داراست.

    1. استفاده از بازاریابی موبایلی بر اساس موقعیت جغرافیایی:

    GPS نقش مهمی را در بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی ایفا می‌کند. باتوجه به‌ این‌که بیشتر کاربران تلفن همراه معمولا مکان‌یاب (GPS) موبایل خود را روشن می‌گذارند، از روی کلمات کلیدی جستجو شده در موقعیت‌های جغرافیایی مختلف می‌تواند منبع مناسبی برای جمع‌آوری اطلاعات از علاقه‌مندی مردم باشد. این اطلاعات می‌توانند دسته‌بندی محصولات را ساده‌تر کرده و پیشنهاد محصول را برای کسب و کارها راحت‌تر کند.

    نتیجه‌گیری:
    توجه داشته باشید که یک استراتژی بازاریابی قوی می‌تواند با افزایش نرخ تعامل با مشتری میزان فروش محصولات را نیز افزایش دهد. بازاریابی موبایلی یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی است که می‌تواند با بالا بردن نرخ کلیک میزان مواجهه افراد با تبلیغات موبایلی را چندین برابر می‌کند.


    https://hoodadtech.com/mobile-marketing/
+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 3 123 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 21

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش