اگر کسب و کاری آنلاین داریم، استفاده از ایمیل مارکتینگ امری اجتناب‌ناپذیر است. چه فروشگاه اینترنتی داشته باشیم یا یک سایت خبری و یا وبلاگ شخصی خواه ناخواه مجبوریم از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم.

در ایمیل مارکتینگ موضوعی که همواره مد نظر قرار دارد، فرایند سنجش و اصلاح ایمیلهاییست که قبلا ارسال شده است و طبق نتایج ایمیل‌هایی که قبلا ارسال شده‌اند تصمیم می‌گیریم ایمیلهای آینده را با چه محتوایی ، با چه عنوانی، به چه کسانی و با چه هدفی ارسال کنیم. پس چه بهتر که تمام گزارشات مربوط به ایمیل‌هایی قبلی را به صورت مکتوب داشته باشیم تا استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را بهتر پیش ببریم.
در فایلی که برای شما قرار داده‌ام هیچ جادو و افسانه‌ای وجود ندارد که بازاریابی ایمیلیتان را دگرگون کند بلکه به شما کمک می‌کند تا فرایند بازاریابی ایمیلی خود و تیمتان را با شفافیت بهتری انجام دهید. نتایج ایمیلهای ارسالی را ثبت کنید و براساس نتایج حاصل شده برنامه‌ای دقیقتر برای آینده طراحی کنید.
این قالب به شما کمک می‌کند تا :
در خاطرتان بماند کدام تست A/B موثرتر بود.
ایمیلهای ارسالی با چه هدفی تهیه شده بود.
ساماندهی لازم برای هر بخش از مشتریان که ایمیلهای شما را دریافت می‌کنند، انجام دهید.
نرخ تبدیل به Lead چقدر بود.
کدام عضو از تیمتان مسئولیت ارسال و اجرای کمپین را به عهده داشت و دارد.
گزینه‌های دیگری در این فایل وجود دارد که براساس نیاز خودتان می‌توانید بعضی فیلدها را حذف یا حتی فیلدهای جدید به آن اضافه کنید. این دیگر برمی‌گردد به هدف و نیازی که از ایمیل مارکتینگ دارید.
دانلود فایل سنجش و برنامه‌ریزی بازاریابی ایمیلی

در فایل فیلدی وجود دارد که نمایانگر میزان open rate و click rate است. تحقیقانی در این زمینه انجام شده است که میزان حداکثری این دو گزینه در صنایع مختلف را نشان میدهد.




دانلود فایل سنجش و برنامه‌ریزی بازاریابی ایمیلی -دیجیتال مارکتینگ