خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
حدود ده روز پیش بود برای خرید کتاب صفر تا صد رفته بودم انقلاب. انقلابگردی یکی از علاقهمندیهای منه و هر موقع برای خرید کتاب برم انقلاب، ابتدا یک بار راسته انقلاب را طی میکنم و ویترین مغازهها را تماشا میکنم. متاسفانه کتاب صفر تا صد را پیدا نکردم و نمیدانم چه شده بود ملت نگذاشته بودن از این کتاب یک جلدش هم بماند و تمام فروشگاهها این کتاب را تمام کرده بودند. احتمالا متمم کار خودش را کرده و اقبال برای خرید این کتاب بیشتر شده. گفتم حیفه دست خالی برگردم و باید یک کتاب بخرم. کتابهایی که برای خرید مد نظر داشتم را در ذهنم مرور کردم و نهایتا از بین گزینه های موجود ، کتاب گاو بنفش را انتخاب کردم. آن هم بخاطر نویسندهاش، ست گادین. ست گادین بخاطر تفکری که در بازاریابی داره برای خیلیها تحسینبرانگیزه و ویدیوهایش در TED هم جز سخنرانیهای پربازدیده. میتونید یکی از ویدیوهایش را از اینجا تماشا کنید. موضوعاتی که در کتاب گاو بنفش به آن پرداخته بود، حرفای جدیدی برایم داشت و آدم را به فکر وا میداشت که چقدر شرکتهایی که در اطرافمان میبینیم چه اندازه با حرفهایی که گادین در کتابش نوشته فاصله دارد. چیزهای جدیدی از این کتاب یاد گرفتم که به صورت موردی به آن اشاره میکنم، شاید شما هم علاقهمند شدید و خواستید این کتاب را مطالعه کنید. در این دوران امنیت برای شرکتها خطرناک است. باید ریسک کرد و چیزی چشمگیر خلق کرد درغیر اینصورت ، امنیت، شرکتها را به سمت نابودی سوق میدهد.تقریبا هر چیزی که مردم به آن نیاز دارند توسط شرکتها تولید شده یا در حال ارائه خدمات به آنها هستند. دیگر دوران تولید محصول زیاد ، تبلیغات گسترده در تلویزیون و فروش گسترده تمام شده. هر شرکتی که این استراتژی را در پیش بگیرد دیر یا زود به ضرر خواهد افتاد.برای موفق شدن در بازار، یک گاو بنفش داشته باشید وگرنه مردم به گاو سیاه و سفید عادت کرده اند.بخش کوچکی از بازار را انتخاب کنید و بهترین خدمات و محصول را به آنها بدهید زیرا دیگر نمیشود یک چیز برای همه کس تولید کرد.تبلیغات، بازاریابی نیست. خود محصول بازاریابی است.دوران تبلیغات در تلویزیون تمام شده. تبلیغ در تلویزیون چیزی جز هدر دادن پول و منابع نیست (مگر اینکه یک چیز چشمگیر (گاو بنفش) را از طریق تلویزیون به دیگران نشان دهید).از مشتری اجازه بگیرید که خود را به او معرفی کنید. مثلا با sms انبوه، ایمیل انبوه ، پخش تراکت ، صفحات پاپ آپ ، محصول خود را در حلق مشتری فرو نکنید!تا جای ممکن بازاریابی بی آزار داشته باشید. مشتری از دست شما و تبلیغات شما فرار نکند و به انتخاب خودش، شما را انتخاب کند.هر گاو بنفش چرخه عمر دارد. گاو بنفش خلق کنید، ارائه دهید سپس تا جای ممکن بدوشیدش. بعد از آن گاو بنفش دیگری خلق کنید.گاو بنفش به ندرت پیدا میشود چون مردم ترسو هستند. در کتاب از مثالهای متعددی استفاده میکند. یکی از مثالهایی که در کتاب ذکر شده و برایم خیلی جالب بود، مثال شرکت Hard Candy بود که توسط دو خواهر ایرانی، دینه مهاجر و پونه مهاجر تاسیس شد و با استفاده از تکنیک گاو بنفش به موفقیت بزرگی رسیدند. امنیت از ریسک خطرناکتر است - مروری بر کتاب گاو بنفش -دیجیتال مارکتینگ
Admin
مشاهده قوانین انجمن