امروزه آشنایی با لینکدین در خارج از کشور خیلی رایج است اما متأسفانه این شبکه در ایران خیلی استفاده نمی‌شود. ولی در خارج از کشور خیلی از شرکت‌ها برای استخدام حتما به پروفایل شما درلینکدینمراجعه می‌کنند.لینکدین به انگلیسی ( LinkedIn) یک سرویس شبکه اجتماعیتجاریاست که در دسامبر ۲۰۰۲ ایجاد شد و در می ۲۰۰۳ آغاز به کار کرد .تا ماه ژوئن ۲۰۱۳، لینکدین بیش از ۲۵۹ میلیون کاربر ثبت‌شده در بیش از ۲۰۰ کشور جهان دارد. این وبگاه زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی و اسپانیایی را پوشش می‌دهد. بر طبق آمار هر ۱۲ روز یک‌میلیون كاربر جديد به سايت لینکدین اضافه مي‌شوند، يعنی در هر ثانيه يك كاربر در حال عضو شدن در اين سایت است.
پلتفرم لینکدین به شما این امکان را می‌دهد که در دنیای حرفه‌ای کسب‌وکار خود با افراد مربوطه ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید با داشتن ایمیل این افراد به آن‌ها دعوت‌نامه بفرستید و آن‌ها را به لیست دوستان خود اضافه کنید. همچنین در لینکدین بر اساس هم‌دانشگاهی بودن یا همکار بودن می‌توانید دعوت‌نامه‌ خود را بفرستید. لازم به ذکر است متن دعوت‌نامه شما باید به‌درستی انتخاب شود.لینکدین افراد را برای شما درجه‌بندی می‌کند. افراد درجه یک افرادی هستند که شما مستقیما با آن‌ها ارتباط دارید و افراد درجه دو کسانی هستند که با دوستان شما در ارتباط می‌باشند و به همین ترتیب درجات تعریف ‌می‌شود.پایه کار شبکه اجتماعی لینکدین بدین گونه است که کاربران را تشویق می‌کند تا یک پروفایل کاملاً حرفه‌ای بسازند و از پروفایل ساخته‌شده می‌توانند در سایت‌های دنیای مجازی به عنوان یک رزومه کاری استفاده نمایند.بعد از ثبت‌نام پروفایل خود را کامل کنید. در پروفایل اطلاعاتی مانند اطلاعات شخصی، سوابق تحصیلی، سوابق کاری، شغل فعلی، علاقه‌مندی‌ها، مهارت‌های تخصصی، شرح مختصری از خودتان، حوزه کاری، مقالات، تجربه‌ها نیاز به کامل شدن دارند. همچنین گذاشتن عکسی مناسب همراه با لبخند پروفایل شما را جذاب‌تر می‌کند. در صفحه پروفایل یک داشبورد دایره مانند در سمت راست وجود دارد که درصد کامل بودن پروفایل شما را نشان می‌دهد.همچنین لینکدین پیشنهادهایی مبنی بر چگونگی کامل کردن پروفایل به شما می‌دهد تا بهتر بتوانید شبکه خود را کامل کنید و با افراد حاضر در کسب‌وکار خودتان ارتباط برقرار کنید.شما می‌توانید برای سازمان و شرکتی که در آن کار می‌کنید یا صاحب آن هستید صفحه درست کنید و محصولات و خدمات خود را معرفی کنید تا افراد بهتر بتوانند کسب‌وکار شما را دنبال کنند.شما می‌توانید مطالب مفیدی را در صفحه شخصی خود بارگذاری کنید تا لینکدین این مطالب را به در دسترس دوستانتان قرار دهد و از این مطالب بهره کافی را ببرند. بدون شک تشکیل این شبکه و بررسی نظرات و مطالب، به پیشرفت شما در کسب‌وکارتان کمک می‌کند. دوستان شما نیز پیشرفت شما را حس می‌کنند. دوستان شما با استفاده از امکان امضای لینکدین می‌توانند مهارت‌های شما را تایید کنند. همچنین اگر بتوانید توصیه‌نامه از افراد صاحب‌نام در کسب‌وکارتان در پروفایل خود داشته باشید رزومه خود را کامل کردید. شما حداقل به سه توصیه‌نامه نیاز دارید تا درصد کامل بودن پروفایل خود را به صد برسانید.با لینکدین نیاز به رزومه نوشتن ندارید. می‌توانید رزومه خود را با توجه به اطلاعات پروفایل به‌صورت متنی دانلود کنید.
اگر شرکت‌هایی که نیاز به استخدام دارند از لینکدین برای اطلاع دادن استفاده کنند لینکدین با توجه به مهارت‌های افراد و مهارت‌هایی که کارفرمایان می‌خواهند به افراد پیشنهاد می‌دهد. همچنین لینکدین به ازای دریافت هزینه از شما می‌تواند به شما در گرفتن کار از کارفرمایان کمک کند.
یکی دیگر از امکانات لینکدین تشکیل گروه‌های تخصصی و بحث و تبادل‌نظر در آن‌ها است. شرکت در بحث و گفتگو‌ها و طرح کردن موضوعات علاوه بر پیشرفت کاری به کامل کردن درصد پروفایل شما نیز کمک ‌می‌کند.پروفایل خود را برای همه‌ی افراد در حالت عمومی قرار دهید تا برای همه تمام اطلاعات شما قابل‌نمایش باشد تا هم شما، هم بقیه افراد بتوانند شبکه قوی تشکیل دهید و ارتباطات مناسب صورت گیرد.اگر به دنبال فرد خاصی می‌گردید جستجوی پیشرفته لینکدین کار را برای شما راحت‌تر می‌کند. همچنین لینکدین افرادی را بر حسب نوع حرفه و تحصیلات به شما پیشنهاد می‌دهد. درصورتی‌که شما با فردی ارتباط برقرار کنید می‌توانید اطلاعاتی مانند ایمیل را بدست آورید و ارتباط‌های خود را کامل کنید.اگر کسی پروفایل شما را بازدید کرده باشد لینکدین به شما خبر می‌دهد. شما با استفاده از این امکان می‌توانید آنالیزهای لازم را انجام دهید. اگر از دوستان شما شغلشان را عوض کرده باشند لینکدین به شما اطلاع می‌دهد تا بهشان تبریک بگویید.



آشنایی با لینکدین

در ادامه اطلاعاتی کلی در مورد لینکدین آورده شده است.
  • در لینکدین سه میلیون صفحه مربوط به شرکت‌ها وجود دارد.
  • تعداد گروه‌ها در لینکدین به یک‌میلیون و نیم می‌رسد.
  • تنها ۲۷ درصد کاربران لینکدین روزانه پروفایل خود را چک می‌کنند.
  • به‌طور متوسط هر فرد پنج امضا برای مهارت‌های خود دارد.
  • هر کاربر به‌طور متوسط هفده دقیقه برای لینکدین در ماه وقت می‌گذارد.
  • افراد در حوزه‌های مالی، تکنولوژی، درمان، آموزش بیشترین مشارکت را در لینکدین دارند.



آشنایی با لینکدین