برای شروع یک فعالیت اقتصادی موفق پس از ارزیابی نیاز جامعه و انتخاب یک کسب و کار در اکثر مواقع افراد بدنبال پیدا کردن افرادی شایسته و معتمد به عنوان شریک کاری می باشند که علاوه بر تامین سرمایه اولیه وظایف و طبعا سود حاصله از کسب و کار را قسمت نمایند وامروزه این امر به صورت قانونی و تحت شرایطی خاص به نام تشریفات ثبت شرکت محقق می شود ،پس از ثبت شرکت و آغاز فعالیت معمولا مجموعه هایی که اهداف بالاتر و سطح رضایتمندی بیشتری از مشتری را طلب می کنند به دنبال کسب گواهینامه هایی مبنی بر کیفیت فعالیت های انجام شده توسط مجموعه می باشد ، یکی از مهمترین این گواهینامه ها ، گواهینامه ایزو 9001 می باشد. دریافت این ایزو به حکم عبور از مرحله علمی ممیزی می باشد این گواهینامه از طریق سازمان گواهی دهنده اعطاء می گردد و نقش به سزایی در جلب اعتماد مشتری ها خواهد داشت.
در رابطه با تاریخچه این گواهینامه باید اشاره کرد که یک فدراسیون جهانی شامل سازمان های استاندارد در سال ۱۹۴۶ با حضور ۱۲۵ عضو تشکیل شد و ایزو به معنای ” مساوی و همگون” را ابداع کردند. هدف از تدوين آن بوجود آوردن الگوي بين المللي براي پياده سازي و استقرار سيستم مديريت كيفيت و تضمين كيفيت بود كه مورد استقبال فراوان در سطح دنيا قرار گرفت. دریافت این گواهینامه از سوی هر مجموعه موید این نکته است که مجموعه فوق الذکر تمام تدابیر خود راجهت درک کامل و اجرای بی کم و کاست خواسته های مشتری و ارائه خدمات و یا کالای با کیفیت مطلوب به کار گرفته است. این نکته مصداق بارز مشتری مداری می باشد که با دریافت این گواهینامه گامی فراتر از شعار توسط شرکت ها برداشته می شود و مشتریان اطمینان حاصل می نمایند که این مجموعه توسط سیستمی بی طرف بررسی شده است و برای دریافت این نشان مناسب ارزیابی گردیده است.
البته دریافت این ایزو هرچند در راستای دستیابی به اهداف مشتری مدارانه می باشد اما مسلما با اضافه کردن به تعداد مشتریان سود شما را افزایش می دهد و دارای منفعت بسیاری برای شرکت می باشد چراکه در زمانی که تمامی فعالیت ها به نحوی برنامه ریزی شود که کاراها به بهترین نحو انجام گیرد و شرکت برای بالا بردن روحیه حرفه ایی کارمندان و همچنین کاهش اتلاف انرژی و ضایعات و همچنین صرفه جویی مالی تلاش نماید، مثلما به جزء دستیابی به هدف والای رضایت مشتری به سود دهی بیشتر دست پیدا خواهد کرد به طور کلی می توان گفت که شرکت با تلاش برای دریافت این گواهینامه و دریافت آن می توانند به منافع بسیاری برای مدیریت سازمان خود دست یابند از جمله:
1- بهبود در برنامه ريزي سازماندهي و كنترل سازمان توسط مديريت
2- بازاريابي مؤثر و كارآمد در جهت افزايش تعداد مشتريان
3- بالا بردن سطح رضايت مشتريان از طريق ايجاد اطمينان بيشتر و ارائه خدمات بهتر به آنان
4- اعمال كنترلهاي مؤثر بر فرايندها و بهبود روشها
5- كاهش هزينه ها ضايعات دوباره كاريها و تعداد خطاها
6- بهبود كيفيت و نحوه ارائه خدمات
پس از آشنایی با مزایای دریافت ایزو 9001 برای رونق کسب کارتان نخستین گام را با تماس با مشاورین کیاثبت بردارید. ما همواره در کنار شما خواهیم بود


شرایط اخذ ایزو۹۰۰۱