ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    karaj
    نوشته ها
    1,079
    116
    نوشته های وبلاگ
    4
    مدیر سایت

    نکته های مهم در تهیه اسلاید های پاورپیونت در کسب و کار ها و استارتاپ ها



    کسب‌وکار چیزی جز فروش نیست: فروش محصول، موضوع یا مفهوم.
    زمانی که اسلایدی برای کسب‌وکارتان درست می‌کنید، مهم‌ترین مسئله این است که محصول خود را بشناسید. اگر خودتان اطلاعات کاملی درباره آنچه می‌خواهید بفروشید نداشته باشید، بعید است مخاطبان آن را از شما بخرند.
    تمرکز و علاقه مخاطبان را حفظ کنید. تهیه اسلایدهای تجاری موفق به تمرین نیاز دارد، اما اگر چند نکته کاربردی هم در آستین داشته باشید، آمادگی بیشتری برای این چالش خواهید داشت.

    ۱ـ از عبارات کلیدی درباره موضوع خود استفاده کنید
    نکته: این نکات به اسلایدهای پاورپوینت (نسخه‌های گوناگون پاورپوینت) مربوط می‌شوند، اما به‌طورکلی می‌توانید از آن‌ها برای انواع دیگر ارائه هم استفاده کنید.
    افرادی که در ارائه خبره و ماهر هستند از عبارات کلیدی استفاده می‌کنند و تنها اطلاعات مهم را در اسلایدها می‌گنجانند. تنها سه یا چهار نکته مهم را درباره موضوع موردنظرتان انتخاب کنید و هنگام ارائه، روی آن‌ها تأکید کنید. تعداد کلمات هر اسلاید را محدود کرده و از کلمات ساده استفاده نمایید. سعی کنید در هر اسلاید، از بیشتر از سه عبارت استفاده نکنید. فضای خالی پیرامون جملات به سهولت خواندن آن‌ها کمک می‌کند.

    ۲ـ چیدمان اسلاید بسیار مهم است
    اسلایدها را طوری طراحی کنید که دنبال کردن آن‌ها راحت باشد. عنوان را در بالای اسلاید، یعنی همان‌جایی که مخاطب انتظار دارد، قرار دهید. عبارات (فارسی) باید از راست به چپ و از بالا به پایین مرتب‌شده باشند. اطلاعات مهم را در نزدیکی بالای اسلاید قرار دهید. در اغلب موارد قسمت‌های پایین اسلاید از ردیف‌های انتهای سالن قابل‌مشاهده نیست، چرا که افراد دیگری در ردیف‌های جلویی نشسته‌اند.

    ۳ـ نشانه‌گذاری را به حداقل رسانده و از نوشتن همه متن با حروف بزرگ انگلیسی خودداری کنید
    نشانه‌گذاری ممکن است باعث شود اسلاید بی‌جهت شلوغ شود. استفاده از حروف بزرگ در سرتاسر متن نیز باعث می‌شود خواندن آن دشوار شود و لحن آن طوری به نظر برسد که انگار سر مخاطب فریاد می‌کشید.

    ۴ـ از فونت‌های فانتزی استفاده نکنید
    از فونتی استفاده کنید که ساده و خواندن آن راحت باشد (مانند Arial, Times New Roman یا Verdana) از فونت‌های اسکریپ اجتناب کنید چرا که خواندن آن‌ها روی پرده نمایش دشوار است. حداکثر از دو فونت مختلف استفاده نمایید؛ مثلاً یکی برای عناوین و دیگری برای متن. اندازه فونت‌ها را درشت و متناسب انتخاب کنید (حداقل ۲۴ و ترجیحاً ۳۰) تا افرادی که در انتهای سالن هستند نیز به‌راحتی بتوانند جملات را بخوانند.

    ۵ـ از رنگ‌های متضاد برای متن و زمینه استفاده کنید
    متون تیره روی زمینه روشن بهترین گزینه است، اما از زمینه سفید اجتناب کنید. تُن سفید را کمی پایین بیاورید و مثلاً از رنگ بژ یا رنگ‌های روشن دیگری استفاده کنید که چشم را اذیت نمی‌کنند. زمینه‌های تیره برای نشان دادن رنگ‌های شرکت و جلب‌توجه مخاطب مناسب‌تر هستند. در این حالت حتماً باید برای متن از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا به‌راحتی خوانده شوند.
    زمینه‌های طرح دار یا بافت‌دار، خواندن متن را کمی دشوارتر می‌کنند.
    سعی کنید الگوی رنگ‌ها در همه اسلایدها یکسان باشد.

    ۶ـ از طراحی اسلایدها به شکل مؤثری استفاده کنید
    زمانی که از یک تم طراحی (design theme) (پاورپوینت ۲۰۰۷) یا قالب طراحی (design template) (نسخه‌های قدیمی‌تر پاورپوینت) استفاده می‌کنید، طرحی را انتخاب کنید که برای مخاطبان مناسب باشد. اگر مخاطبان شما به کسب‌وکارتان مربوط می‌شوند طرح‌های ساده مناسب‌تر هستند. اگر مخاطبان شما کودک هستند از طرحی استفاده کنید که رنگ‌ها و شکل‌های متنوعی را شامل می‌شود.

    ۷ـ تعداد اسلایدها را محدود کنید
    کمتر بودن تعداد اسلایدها باعث می‌شود ارائه زیاد طولانی و خسته‌کننده نشود. همچنین دیگر مجبور نیستید هنگام ارائه، مرتباً اسلایدها را عوض کنید و باعث حواس‌پرتی مخاطبان شوید. به‌طور متوسط، خوب است در هر دقیقه یک اسلاید ارائه کنید.

    ۸ـ از عکس، نمودار و گراف استفاده کنید
    ترکیب تصاویر، نمودارها و گراف‌ها و حتی قرار دادن ویدیوهای دیجیتال در کنار متون، به تنوع ارائه کمک می‌کند و علاقه‌مندی مخاطبان را حفظ می‌نماید. از اسلایدهایی که صرفاً متنی هستند، اجتناب کنید.


    ۹ـ بیش‌ازحد از انیمیشن و افکت انتقال (transition) استفاده نکنید
    اگرچه انیمیشن و افکت‌های انتقال باعث افزایش علاقه‌مندی مخاطبان می‌شود، اما استفاده بیش‌ازحد از این قابلیت مفید، ممکن است باعث شود حواس مخاطبان از گفته‌های شما پرت شود. به خاطر داشته باشید که هدف از نمایش اسلاید، کمک بصری به مخاطب است، نه تمرکز او روی اسلاید.
    برای آنکه انیمیشن در همه اسلایدها هماهنگ باشد از طرح‌های انیمیشن استفاده کنید و برای افکت انتقال نیز در سرتاسر اسلاید از طرح یکسانی استفاده نمایید.

    ۱۰ـ مطمئن شوید اسلایدهای شما قابلیت نمایش در همه کامپیوترها را داشته باشند
    زمانی که اسلایدها را روی سی دی رایت می‌کنید، از ویژگی Package for CD (در پاورپوینت‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۳) یا Pack and Go (در پاورپوینت ۲۰۰۰ و پیش از آن) استفاده کنید. همچنین در کنار اسلایدها، یک نسخه از PowerPoint Viewer را هم اضافه کنید تا بتوانید اسلایدها را روی کامپیوترهایی که پاورپوینت در آن‌ها نصب نشده، نمایش دهید.

    www.thoughtco.com

    ۱۰ نکته برای تهیه اسلایدهای تجاری موفق برای ارایه - ictstartups.ir
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1