“کافیست یک تله موش بهتر بسازی تا دنیا به سراغ تو بیاید.”
این نقل قول ساده از رلف والدو امرسون شاهد اهمیت بازاریابی ویروسی است.

بازاریابی ویروسی چیست؟

بازاریابی ویروسی ، فرآیند بازاریابی وابسته به شبکه های اجتماعی (آنلاین یا آفلاین) جهت انتقال متون یا تبلیغات از طریق شیوع خود تکرارشونده است. این روش به انتشار ویروس یا بدافزارهای کامپیوتری شباهت دارد.

بر اساس ویکیپدیا ، دانشنامه آزاد ، بازاریابی ویروسی ، تبلیغات ویروسی و همهمه در بازاریابی کلمات کلیدی هستند که به تکنیک هایی اشاره می کنند که در آن ها از شبکه های اجتماعی موجود و فناوری های دیگر در جهت افزایش آگاهی از نام تجاری یا رسیدن به اهداف تجاری دیگر مانند فروش از طریق پروسه شیوع خود تکرارشونده اطلاعات که مشابه گسترش ویروس یا بدافزار کامپیوتر است استفاده می شود.

ثابت شده که بازاریابی ویروسی در ایجاد آگاهی از نام تجاری ، که یکی از مهمترین عوامل شکوفایی یک صنعت است ، موثر است. همه ما محصولات را با نام تجاری آن ها می شناسیم. وقتی که شما به یک کودک شکلات پیشنهاد می دهید او خواهد پرسید “چه شکلاتی؟”. آن ها از یک شکلات محبوب که دوست یا والدین شان از آن تعریف کرده اند استقبال خواهند کرد. بر این اساس ، نام تجاری برای محصول بازاریابی می کند و به همین دلیل بازاریابی ویروسی کاری موثر است. مردم احساسات و تجاربشان را در اینترنت ابراز می کنند و این باعث تشویق آن ها به استفاده از یک محصول یا خدمت خاص می شود بنابراین مردم به خاطر تعریف دیگران یک محصول را خریداری می کنند.

بازاریابی ویروسی چگونه به حضور شما در اذهان عمومی کمک می کند؟

فرآیند بازاریابی و تبلیغات ویروسی می تواند از انواع مدیا شامل عکس ، بازی های فرمت فلش که شامل ارتباط میان کاربران است ، تصاویر ویدئویی و فایل هایی صوتی جهت بازاریابی و ارائه محصول استفاده کند. بهترین راهکار استفاده از شبکه های اجتماعیست که همیشه راهی برای انعکاس زندگی افراد هستند. یکی از بهترین روش ها جهت مطرح شدن استفاده از تبلیغات مبتنی بر مقالات است. با نگارش و ترویج مقالات انگیزشی و پخش آن ها در شبکه های اجتماعی می توان بازاریابی فوق العاده ای انجام داد. متنی تولید کنید که پر از کلمات کلیدیست ، این کار موفقیت شما را تضمین می کند.


آیا بازاریابی ویروسی باعث افزایش حضور شما در سطح وب می شود؟ بله حتما ، چطور؟ خواهیم دید

– اگر بازاریابی ویروسی و بازاریابی مبتنی بر مقاله ای که انجام می دهید موثر باشد باعث افزایش آگاهی از نام تجاری خاص شما می شود.
– علاوه بر آن می توانید با کمترین هزینه جهت جلب و گسترش مخاطبین خود اقدام کنید.
– به همین ترتیب حضور خود در سطح وب را تضمین کرده و برای صنعت خود جایگاهی در آن ایجاد می کنید.
– مزیت دیگری که دارد اینکه اعتبار شما افزایش یافته و شاهد افزایش فروش خود خواهید بود.

چگونه می توان ویروسی شد؟

طبق تعریف آن در ویکی پدیا ” میتواند از طریق کلامی منتقل یا از طریق شبکه ی اینترنت یا تلفن همراه منتشر شود.”
با این حساب روش های بازاریابی ویروسی می تواند شامل موارد زیر باشد:
روش کلامی : فرآیندی که میان افراد آشنا با یکدیگر با اراده خودشان اتفاق می افتد.
شبکه های اجتماعی : شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توئیتر ، اینستاگرام و غیره نمونه های فوق العاده ای از رسانه هایی هستند که مطالب در آنها ویروسی می شود. مخاطبان این وب سایت ها بسیار زیاد بوده ، به هم متصل هستند و هر کدام مخاطبین زیادی دارند. در نهایت می شود گفت که فرآیند انتشار محتوا از طریق روش های مختلف اشتراک آن ، بسیار آسان است.

10 نوع مطلب ویروسی می شوند.
آماده اید که ویروسی شوید؟ ویروسی شدن یعنی دیده شدن مکرر یک مطلب توسط کاربران که توسط یکی از مخاطبین پخش شده است. این گونه مطالب می تواند شامل اطلاعات درز کرده ، نظرات ، به اشتراک گذاری ها و پاسخ ها در هر گفتگویی باشد.همه شرکت ها دوست دارند بازدید ، ترافیک ، مشترکین ، مبادلات ، به اشتراک گذاری و فالوئرهای بیشتری برای ماهیت مجازی شان داشته باشند. اگر مطلبی دارید که قابلیت ویروسی شدن را دارد ، بدون دشواری و به راحتی تعداد زیادی مشتری در مدت زمان کمی به دنبال آن خواهند بود. آرزوی هر بازاریاب اینترنتیست که مطلبی از ایشان ویروسی شود در عین حالی که این کار برایشان هیچ هزینه ای نیز به دنبال نخواهد داشت. در اینجا من به چند ترفند که برای ویروسی شدن به شما کمک می کند اشاره خواهم کرد.

1 تست ها

مطالب وبلاگ ها شایع ترین نوع از مطالبی هستند که ویروسی می شوند. با اینکه یک پست وبلاگی قطعا می تواند ویروسی شود ولی جا دارد مطالب اینترنتی مکمل دیگری که این امکان را دارند نیز بررسی کنیم.
تست ها مثالی خوبی برای این مساله بوده و باز فید و تعدادی وب سایت دیگر در این زمینه پیشگام هستند. بزرگترین حسن تست ها این است که علاوه بر جذابیت قابلیت این را دارند که شما را برای انتشار شان با دوستانتان تحریک کنند. به مطلب زیر نگاه کنید ، یک تست که سه هزار و هشتصد بار به اشتراک گذاشته شده و هزار و دویست نفر درباره آن نظر داده اند.


2 اینفوگرافیک ها

اگر چه اصلا جدید نیستند اما در عین حال بسیار مرسوم بوده و به همین دلیل گنجاندن شان در کمپین ویروسی شدنتان کارعاقلانه ایست. آیا می دانستید که اینفوگرافیک ها چهار برابر بیشتر از هرنوع مطلب دیگری پسندیده شده و به اشتراک گذاشته می شوند؟ اینفوگرافیک ها به طور کلی در شبکه های اجتماعی به عنوان محتوای چکیده بصری شناخته می شوند. آن ها میزان زیادی از اطلاعات را در یک تصویر نشان می دهند که به راحتی قابل دسترسیست ، جلب توجه می کند و برای کسانی که یک نگاه سطحی به آن می اندازند یا آن را مطالعه می کنند به راحتی قابل درک است.
این یک نمودار است که جدول زمانی شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توئیتر ، لینکد این ، اینستاگرام و اسنپ چت را نمایش می دهد.

3 محتوای انگیزشی

میزان زیادی از محتوای معمول که در یوتیوب ، ردیت ، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی منتشر می شود مطالب انگیزشیست. چرا؟ زیرا همه ما هر چند وقت یک بار به یک هل نیاز داریم. در نتیجه اگر محتوایی پیام قوی و الهام بخشی داشته باشد ، مردم با آن ارتباط برقرار کرده و تمایل خواهند داشت که احساس خود را با دیگران نیز در میان بگذارند. پست توئیتری که در ادامه می آید پیامی الهام بخش داشته و ظرفیت ویروسی شدن را نیز دارد. در اکثر موارد توئیتر و فیسبوک شبکه های کلیدی بوده اند که مطالب ویروسی شده از آنجا سرچشمه گرفته اند.


4 مطالب بحث برانگیز

اگر این مورد به صورت صحیح انجام نشود اثر خوبی نخواهد داشت و ورود به مسائل بحث برانگیز می تواند برای شرکت شما مخاطره انگیز باشد. اما اگر نظر خود را راجع به خبر یا موضوعی داغ به صورت صادقانه ابراز کنید خواهید دید که مطلب شما ویروسی خواهد شد. وقتی در حال نگارش راجع به مطلبی بحث برانگیز خود هستید باید تلاش کنید تا بازدید با کیفیت داشته باشد و باعث بحث های غیر اخلاقی نشود. حتما باید توجه کنید که مطلب شما باعث ایجاد گفتگوهای نامطلوب و آسیب زا نشود و در واقع باید به گونه ای از آن استفاده کنید که باعث ایجاد مباحث مطلوب شود. یک نقل قول جنجالی از آبراهام لینکولن در صفحه “کتابخانه بحث برانگیز ترین مطالب ” در فیس بوک هزار و ششصد پاسخ و صد و پنجاه و نه اشتراک گذاری را در پی داشت.


5 لیست ها

این گونه مطالب برای نگارش بسیار مناسب هستند. در واقع گردآوری آن ها بسیار خوب بوده و شانس زیادی برای ویروسی شدن دارند. تا به حال مطالب پر بازدید سایت ها را دیده اید ؟ با یک نگاه مختصر متوجه خواهید شد که اکثر آن ها مطالب شامل لیست هستند.
6 کیس استادی یا مطالعات موردی

یکی دیگر از انواع مطالب که به راحتی می تواند ویروسی شود مطالعه و تحقیق در یک مورد خاص است. این گونه مطالب عملی و اکتشافی بوده و در نتیجه برای خوانندگان با ارزش می باشند. مردم دوست دارند مفاهیم تئوری را در عمل ببینند و توجه زیادی به بازخوردی که شما گرفته اید خواهند داشت. خوانندگان اینترنتی ارزش یک مطالعه موردی خوب را می دانند ، علاقه دارند از حقایق و واقعیات با خبر شوند و روش کار و مخاطرات آن را درک کنند.

7 مطالب “چگونه باید انجام داد”

مطالبی که در رابطه با چگونگی انجام کارها می باشند شانس زیادی برای ویروسی شدن دارند زیرا بسیار خودمانی و راحت هستند. مردم دوست دارند که به مشکلاتشان پرداخته شود و بسیاری از افراد که به دنبال اطلاعات و حقایق هستند نیز جستجوی خود را با مطالب “چگونه باید انجام داد” شروع می کنند. بنابراین مطلبی که با عبارت “چگونه باید انجام داد” شروع می شود در جستجوی گوگل راحت تر پیدا خواهد شد. به این ویدئو ساده در رابطه با چگونگی طبخ پیتزای همبرگر پنیری از صفحه فیس بوک “چگونه باید به سادگی انجام داد” نگاه کنید ، پنجاه و شش هزار پاسخ و هفده هزار و هشتصد و بیست و یک به اشتراک گزاری با یک میلیون و هشتصد هزار بازدید.

8 ترین ها

مطالب راجع به بهترین ها ی هر چیزی منبع خوبی برای بازدید بوده و امکان ویروسی شدن را دارند. اینگونه مطالب شامل ده ، بیست یا هر تعدادی که بخواهید از بهترین های یک حوزه است که شما آن ها را رتبه بندی می کنید. به عنوان مثال یک سایت موسیقی ممکن است ده تا از بهترین موزیک های سبک ترنس در سال 2016 را لیست کرده باشد. مردم عاشق این هستند که راجع به خصوصیات برتر و موارد مختلف شبیه به این از تمامی جنبه های زندگی بخوانند. شما نیز شاید چنین لیست هایی را مطالعه کرده باشید. می دانید گزارشات سالیانه از لیست ثروتمند ترین ، تاثیر گزارترین ، جذاب ترین ، زیباترین و دیگر افراد چه قدر محبوب هستند. به عنوان مثال مطلبی که در ادامه می آید از صفحه فیس بوک “10 راه حل برتر” سه هزار و صد پاسخ دریافت کرد و هزار و چهارصد و شصت و نه بار به اشتراک گذاشته شد.


9 مطالب طولانی و با ارزش

راه های مختلف بازاریابی ویروسی معمولا شامل مطالب سرگرم کننده ، خنده دار و یا مطالبیست که عکس العمل افراد را بر می انگیزد. با این حال نیازی نیست که شما برای ویروسی شدن سراغ این گونه مطالب بروید. یک راه دیگر ویروسی شدن ایجاد محتوای عمده است. با انتخواب یک موضوع و جمع آوری طولانی ترین و قوی ترین محتوا در مورد آن می توانید کاری کنید که مطلبتان در زمینه تجارت شما پربازدید شود. این روش همچنین می تواند برای درجه بندی مهمترین کلمات و عبارات کلیدی نیز موثر واقع شود.

10 داستان های الهام بخش از انسان های واقعی

انسان ها ظرفیت شنیدن و عکس العمل به داستان ها را دارند. همچنین با فرض اینکه ما تحت تاثیر احساساتمان هستیم می توان قطعا درک کرد که چرا داستان های الهام بخش چنین ظرفیت بالایی برای ویروسی شدن دارند. حسن این گونه از محتوا اینست که به شما اجازه می دهد رابطه بسیار مثبتی با نام تجاری خود ایجاد کنید. به عنوان مثال صفحه فیس بوک ” نقل قول های الهام بخش” پیامی احساسی راجع به حیوانات به اشتراک گذاشت که دو هزار و صد بار پسندیده شد و پانصد و پنجاه و نه بار نیز به اشتراک گذاشته شد.

نکته پایانی

صرف نظر از اینکه چه مطلبی با مخاطبین خود در اینترنت به اشتراک می گذارید اگر محرک باشد یا آن ها را به فکر وا دارد قابلیت ویروسی شدن را دارد. زمانی که در حال تدارک کمپین ویروسی شدن خود هستید باید اطمینان حاصل کنید مطلبی که ارائه می شود به طریقی برای مخاطب مفید باشد حتی اگر فقط برای لحظه ای شادشان کند. به طور مداوم مطالب جدید و خاص تولید کنید و آنها را به اشتراک بگذارید. به زودی یک مطلب جالب که تهیه کرده اید ویروسی شده و اینترنت را فرا خواهد گرفت.




http://www.8tag.co/%d8%a8%d8%a7%d8%b...6%d9%88%d8%b9/