“وایرال ویدیو” ساختن هرگز نمی تواند بتنهایی به عنوان هدف شما محسوب شود، زیرا هیچ استاندارد اندازه گیری به عنوان تضمین وجود ندارد. متاسفانه شرایط اینگونه ویدیوها با این تصورات غلط از بین رفته است، به من اعتماد کنید همیشه پیش از اقدام، مشتریانم را به صورت مشکوکی بازجویی کرده ام! با این حال، استانداردهای اندازه گیری بسیاری برای معیارهای ذکر شده در بالا وجود دارد.

نحوه سنجش میزان تاثیر وایرال ویدیو

اگر می خواهید مشروعیت وایرال ویدیو خود را به عنوان استراتژی تیم و سرپرست خود، جهت فروش از طریق چنین کمپین هایی قطعی کنید، کار آسانی را در پیش رو ندارید. ویدیو وایرالی می تواند اشتباه درک شود، بسیاری از برندها بدون داشتن دانش، افراد و ابزار مناسب در این زمینه شکست خورده اند. ویدیوهای برند وایرالی عموما بر اساس اهداف مختلف کسب و کار در دو جهت سرگرمی های تبلیغاتی مدرن یا تجاری تقسیم می شوند. بخش عمده ای از تجارت الکترونیک مدرن برای هدایت فروش مستقیم استفاده می شود و سرگرمی های تبلیغاتی عمدتا برای هدایت ویژگی های مطبوعات، اشتراک اجتماعی و رشد مخاطبان بکار می روند.
اگر هدف اصلی تحریک فروش مستقیم باشد، رویکرد تبلیغاتی به بهترین شکل ممکن استفاده می شود، به عنوان مثال Dollar Shave Club، Squatty Potty و FreshPet اغلب برای فروش محصولات حمام می باشند. این فیلم های فروش گرا، تماس بسیار قوی ای با فعالیت فروش دارند و معمولا در حالت عجیب و غریب قرار می گیرند و فرآیند فروش را به برنامه تلویزیونی پرطرفدار شبانه تبدیل می کنند.
ویدیوکلوپ دلار شیو (Dollar Shave) استارت آپی در حدود 615 میلیون دلار را به صورت یکجا ایجاد نمود، 12000 ثبت نام یا 100 هزار دلار در 48 ساعت اول دریافت کرد. Squatty Potty ویدیوی خود را در ظاهر shark tank ارائه نمود، بنا بر آخرین گزارشات 15 میلیون دلاری فروش داشته که 600٪ آن در فروش آنلاین، 400٪ نیز در خرده فروشی می باشد، که این امر چهار برابر فروش معمول شرکت بود. موفقیت ویدیو FreshPet به گونه ای بود که تقریبا وب سایت این برند را در ترافیک غرق نمود، سود اینکار به قدری خوب بود که پس از آن چندین ویدیو وایرال دیگر نیز ایجاد نمودند.
نکته باور نکردنی این تبلیغات، آشکار بودن تبلیغاتی است که کاملا در دسته بندی های برند قرار نمی گیرند و به طور گسترده ای در رسانه های عمومی به اشتراک گذاشته شده و در مطبوعات برجسته می گردند؛ Squatty Potty با 1+ میلیون و FreshPet با 150+ هزار که تمام آن ها با چندین ویژگی مطبوعاتی و ازدحام جمعیت همراه می باشند. طبق گفته های تبولر (Tubular)، نه تنها ویدیوکلوپ دلار شیو (Dollar Shave) با گذشت 90 روز از آپلود شدن ویدیو در Youtube آمار واقعا عالیه 8.3 میلیون مشاهده را بدست آورد، حدود 600 هزار اشتراک گذاری را در یوتیوب، فیس بوک و توییتر تولید کرد:
به یاد داشته باشید که مردم معمولا خرید نمی کنند مگر اینکه به آنها گفته شود که خرید کنید. اگر ایجاد تغییرات را می خواهید، درست همانند برند تجاری اسنوگی (snuggie commercial) سه بار به مردم بگویید خرید کنید آنها این کار را در ساعت 3 صبح در حالی که با چهرۀ شرم آور نشسته اید انجام می دهند.
در بخش بعد به نقش ویدیو در هک رشد مخاطب می پردازیم.


منبع
tubularinsights


http://www.8tag.co/%d9%86%d8%ad%d9%8...f%db%8c%d9%88/