رعد و برق نیز به ندرت دوبار اتفاق می افتد، اما این بدان معنا نیست که اثرات آن نمی توانند تکرار شوند. ویدیوهای برند وایرال همیشه نباید گران قیمت باشند، ‘Always #LikeAGirl‘ و “FirstKiss”، که بسیار ساده و با بودجه کمی ایجاد شده اند، نشان می دهد که گران قیمت بودن همیشه مفید نیست، دونده ای را در نظر بگیرید که برای مسابقه تمرین می کند، معمولا بیشترین ورودی، خروجی یا شانس برنده شدن را افزایش می دهد. حتی یک محصول با درآمد کم و هزینۀ پایین نیز، نیاز به توزیع و بزرگ شدن دارد، در مورد ‘Always #LikeAGirl’ هزینه صرف رسانه های عظیم سوپر بول شد. این مطلب به پاسخ این سؤال می پردازیم که “استراتژی مناسب و قابل اعتماد برای وایرال ویدیو چگونه است؟” لطفا با ما همراه باشید.
یک استراتژی مناسب و قابل اعتماد برای وایرال ویدیو چگونه است؟

منابع کمتر برای ویدیو وایرال شما، شانس شما را برای شکست و در هم ریختگی کم تر می کند. ویدیوی آنلاین اکوسیستم رقابتی را به طور فزاینده ای افزایش می دهد و فرصت هایی را برای دستیابی به موفقیت ها در موقعیت هایی که کمتر رایج اند را نسبت به روزهای طلایی سال 2011 ارائه می دهند، اولین آزمایش من با ویدیو وایرال 10 میلیون بازدید داشت و در Good Morning America و Tosh.0 نیز قرار داده شد. به معنای واقعی کلمه توزیع این ویدیو از یک پست فیس بوک توسط یکی از دانشجویان کالج آغاز شد. فکر نکنم MPH واقعی نیز از زمان انتشارش تنها با یک پست فیس بوک محبوب شده باشد.
قاعده پیروی این است که همیشه بودجه برای هزینه های رسانه ای (سید و توزیع) را حداقل 3 برابر تولید کنید. اگر دارای تولیدات محتوای ناب نیستید، بیشتر مفاهیم وایرال را می توان با کم تر از 60،000 دلار تولید کرد. می توانید با استفاده از ریاضیات بودجه رسانه ای خود را مشخص کنید. زمانی که یک مفهوم را با بیشترین پتانسیل ممکن برای رسیدن به هدف خود طراحی نمودید، باید برنامه ای برای پرداخت تبلیغات، تاثیر گذاری، SEO یا بهینه سازی و تبلیغ در رسانه های اجتماعی را نیز در نظر بگیرید.
و در نهایت، تمام این موارد در تئوری عالی هستند، اما از کجا باید بدانید که ویدیو وایرال شما عملی خواهد بود؟ قبل از راه اندازی آن را تست کنید، درست مانند کاری که برای تلویزیون انجام می دهند. داده های تست شما در یک ویدیو با برند وایرال بسیار دقیق تر از گروه های متمرکز در تلویزیون می باشد. همیشه تغییرات چندگانه ویدیوی وایرال خود را به عنوان یک تبلیغ YouTube و با عناوین مختلف، thumbnailها، ویرایش هایی که ابتدا، وسط و انتها را تغییر می دهند، تغییرات فراخوانی به عملکردها و کلیدهای رول را نیز تعیین کنید. این کار به شما تمام اطلاعات لازم برای داشتن ویدیو با بالاترین عملکرد، اندازۀ به اشتراک گذاری و نحوه تعامل را نشان می دهد. اگر عملکرد آن معادل پایین ترین نسخه بهینه سازی شده است، پس لازم است که برخی از بخش ها را برای رفع نمودن نواقص مجددا اصلاح کنید. سازندگان برخی از بهترین ویدیوها، بیش تر از 100 نسخۀ عنوان را به تنهایی نوشته و آزمایش کرده اند. این تست پیش از راه اندازی یک راه فوق العاده برای خاموش کردن سیاست های دفتر است؛ داده ها دروغ نمی گویند شما دیگر نیازی به گوش دادن به دو طراح بلندپایه در مورد چگونگی تحویل خط یا چگونگی تنظیم صحنه، داده ها و… ندارید و تنها کافی است به حدس داده ها بپردازید.
حال تمام موارد را در اختیار دارید، اگر درست انجام شود، ویدیو وایرال می تواند حتی قابل پیش بینی تر و قابل اندازه گیری تر از استراتژی تلویزیون معمولی باشد. اگر شما استراتژی مناسب ، بودجه، ابزار و تست را در محل داشته باشید یا برخی از بودجۀ تلویزیون را به ویدیو وب سایت اختصاص دهید! شما و برندتان می توانید به عنوان ستاره های بعدی کسب و کار شناخته شوید.
منبع
tubularinsights




استراتژی مناسب رعد و برق نیز به ندرت دوبار اتفاق می افتد، اما این بدان معنا نیست که اثرات