برای الهام بخشیدن به افراد بدون ایده، من ماه پیش دقیقا شرایطی را که بنیان گذاران موفق الهامات خود را دریافت کردند بررسی کردم. ۵۰ کارآفرین را در سه سطح مختلف مورد بررسی قرار دادم (مرحله جذب سرمایه- مرحله رشد- مرحله شکست/موفقیت) و با مصاحبه های انجام شده از ۱۵ نفر از این افراد متوجه شدم که ۹۰ درصد از ایده های مناسب به ثمر رسیده در یکی از این دسته بندی های زیر قرار دارد. شاید شانس خیلی خوبی برای شما در این لیست ارائه شده وجود داشته باشد.



  1. من دردی را تجربه کردم که می خواهم برای حل آن قدمی بردارم.

بیشتر منابع عامه پسند ایده هایی که برای پاسخ به حل یک مشکل شکل گرفتند، خود بنیان گذاران آن را در زندگی شخصی خود تجربه کرده اند. ایده شما ممکن است چقدر ارزش داشته باشد؟ Kent Plunkett موسس Salary.com زمانی که با چالش استخدام منشی رو به رو شد و به پرداخت های آن مطمئن نبود. تصمیم گرفت و پایگاه داده اطلاعات جبرانی بزرگ جهان را ساخت و شرکت خود را در سال ۲۰۰۷ با ارزش $۱۷۵M به راه انداخت.


  1. من فرد با استعدادی را ملاقات کردم و با هم برای ساخت شرکت شروع کردیم.

اگر شما علاقه مند هستید تا شرکتی را ایجاد کنید اطراف خود را به خصوص محل کار و محل تحصیلتان را خوب ببینید. افرادی در مورد شروع كسب و كار با همكاري بيزينس اسكول ها به عنوان يک استراتژي براي كسب موفقيت هشدار مي دهند، اما ديتاها و آمار چيز ديگري را نشان مي دهد.
۳۹ شرکت از استارتاپ هایی که در سال ۲۰۰۳ شکل گرفتند و بالای $۱B به وسیله سرمایه گذاران بازاری عمومی و خصوصی ارزش گذاری شده اند حداقل نیمی از موسسین آنها با هم همدرس بودند. به نظر می رسد نزدیکی سطح فکری افراد به هم کتالیزور کلیدی برای مواجه شدن با ایده های جدید است.


  1. من توانایی خاص و یا اشتیاقی دارم که می توانم به سمت ایجاد یک کسب و کار سوق دهم.

فهرستی از توانایی های فردی و انگیزه های خود را بنویسید، ایده بعدی ممکن است از خود شما شروع شود کارآفرینان در این تقسیم بندی به شدت خودآگاه هستند و راه های جدیدی را در تجربه های کاری خودشان برای ایجاد یک کسب و کار تمام عیار جستجو می کنند.


  1. بعد از کار کردن در شرکتی برای مدت طولانی نیاز مشتریان را شناسایی کردم.

به گذشته شغلی خود نگاهی کنید اگر شما از تجربه تان استفاده کنید و درباره نیازهای برآورده نشده مشتریان فکر کنید احتمالا شما در جاده ثروت قرار بگیرید. در این دسته بندی موسسینی در این صنعت و یا حواشی آن برای سال های طولانی در حال فعالیت هستند بدون آنکه شرکتی را مستقیم در ارتباط با این حوزه شروع کنند.


  1. من ایده های بسیاری را جستجو کردم و در نهایت به انتخاب یکی از آنها نزدیک شده ام.

افراد با هوش در منابع اطلاعاتی جدید اعمال نفوذ می کنند مانند Quora و Hacker News تا آنها را هدایت کنند. تحقیق می کنند و از فرآیند داده محور حذف برای رسیدن به یک ایده کسب و کار استفاده می کنند. حتي بسياري به صورت كاملا حرفه اي بيزينس مدل هاي اثبات شده و شركت ها را دنبال مي كردند، هدف آن ها پيدا كردن نقاط شكوفايي (تحول ناگهاني در جهت مثبت!) و به كار بردن آن ها در مناطق جغرافيایی جديد بود.

5 منبع ایده های استارتاپی | وبلاگ برنامه تجاری‌سازی شریف