روش بازاریابی اینترنتی است که روی خرید تبلیغاتی تمرکز می‌کند که در صفحات نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل ظاهر می‌شوند. بسیاری از موتورهای جستجو روش‌هایی برای خرید تبلیغات به افراد یا کسب‌وکارها ارائه می‌دهند که در صفحات نتایج جستجو معمولاً در بالا یا سمت راست محتوا ظاهر می‌شوند. معمولاً هرچه هزینه بالاتری برای یک تبلیغات پرداخت در نظر گرفته شود، در صفحات نتایج جستجو بالاتر ظاهر خواهد شد و این موضوع به این بستگی دارد که چه مقدار رقابت در آن صفحه وجود دارد. بسته به قرارداد، ممکن است هزینه برای طول معینی از زمان پرداخت شود یا این‌که برای هر کلیکی که آن‌ها برای تبلیغ خود دریافت می‌کنند هزینه پرداخت شود.