+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از ۱ به ۱ از ۱
-
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۳۷ #۱
- تاریخ عضویت
- ۱۳۹۶/۶/۲۰
- محل سکونت
- Tehran
- نوشته ها
- ۴,۲۵۰
- لایک
- ۱۲۲
- تشکر شده
- ۱۲۳
نرخ تبدیل خوب چیست و به چه پارامترهایی نیاز دارد؟
همه کسبوکارهای اینترنتی امروز با مفهومی به نام «نرخ تبدیل» یا Conversion Rate سر و کار دارند. این مفهوم بهقدری مهم است که هرروز و شاید هر ساعت و پس از هر تغییر جزئی یا عمدهای این عدد مورد بازبینی قرار میگیرد. اما چه فاکتورهایی در بالاتر رفتن و بهتر شدن این نرخ مهم هستند؟ در ادامه به ۶ فاکتور مهم میپردازیم که یک نرخ تبدیل خوب با آنها سر و کار دارد.
- منبع ترافیک سایت
- هزینه ایجاد ترافیک بازدیدکننده از سایت
- مشخص شدن نوع تبدیل مدنظر در سایت
- بیشترین مقدار توانایی شما برای ایجاد یک نرخ تبدیل
- نرخ تبدیل فروش
- پیشبینی فروش موردنظر
حال در ادامه به توضیح هر یک از موارد بالا میپردازیم:
۱. منبع ترافیک سایت
منابع مختلف ایجاد ترافیک برای سایت با هم متفاوت هستند و هر یک میتوانند کیفیت متفاوتی با کانال دیگر داشته باشند. همچنین نرخ تبدیل این کانالهای ترافیکزا هم باهم متفاوت است برای مثال کمپینهای تبلیغاتی PPC یا Pay Per Click با توجه به ویژگیهایی که دارند، نرخ تبدیل بالاتری از تبلیغات ساده بنری دارند. چراکه شما بهصورت هدفمند میتوانید نمایش تبلیغات خود را در وضعیتی که از PPC استفاده میکنید کنترل کرده و هوشمندانه نرخ تبدیل را بالاتر ببرید.
۲. هزینه ایجاد ترافیک بازدیدکننده از سایت
طبیعی است که با توجه به کارکردهای مختلف کانالهای ایجادکننده ترافیک برای سایت، هزینه ایجاد ترافیک هم متفاوت خواهد بود. هزینه تبلیغات PPC میتواند با توجه به نوع و بودجهای که برای نمایش ماهانه آن در نظر میگیرید، از هزینه یک بنر ثابت که یک ماه در جای ثابتی از یک سایت قرار میگیرد بیشتر باشد. اینجا جایی است که باید برای کیفیت و هزینه یک تعادلی منطقی برقرار کنید.
۳. مشخص کردن نوع نرخ تبدیل مدنظر
طبیعی است پیشنهادهای مختلف به بازدیدکننده میتواند نتایج مختلفی در ایجاد نرخ تبدیل داشته باشد. برای مثال نرخ تبدیل دانلود یک فایل pdf از پر کردن یک فرم طولانی با فیلدهای زیاد بیشتر است. نرخ تبدیل فروش یک جنس با قیمت خوب و ویژه میتواند نرخ تبدیل بالاتری از دانلود یک فایل حجیم داشته باشد. بنابراین بهتر است هدفهایی برای ایجاد نرخ تبدیل انتخاب کنید که بازدیدکننده سایت شما بتواند سریع، ساده و راحت به آن دست پیدا کند. هرچه این فرآیند سادهتر باشد، احتمال بیشتر شدن نرخ تبدیل سایت شما هم بیشتر خواهد بود.
۴. بیشترین مقدار توانایی شما برای ایجاد یک نرخ تبدیل
هزینه شما در ایجاد یک عملیات یعنی یک CPA یا Cost Per Action درواقع مبلغی است که برای ایجاد یک فعالیت برای نرخ تبدیل پرداختهاید. برای مثال اگر ۱۰۰ نفر از سایت شما بازدید کنند و شما برای هر ورود به سایت ۱۰۰۰ تومان خرج کرده باشید، ۱۰۰ هزار تومان هزینه کردهاید. اگر از این ۱۰۰ نفر تنها ۵ نفر فایل موردنظر شما را دانلود کنند، هزینه CPA شما نفری ۲۰ هزار تومان خواهد شد. بهعبارتدیگر اگر جز یک نفر، هیچ کسی دیگر فایل شما را دانلود نکند هزینه CPA شما معادل مقدار هزینهای است که برای تبلیغ انجام دادهاید. بنابراین هرچه نرخ تبدیل شما در اینجا بیشتر باشد، مقدار هزینه CPA شما کاهش پیدا کرده و کمپین تبلیغاتی طراحیشده شما هزینه پایینتری خواهد داشت.
۵. نرخ تبدیل فروش
اگر شما یک سایت در حوزه تجارت الکترونیکی دارید، نرخ تبدیل فروش عددی مهم برای شما خواهد بود که بیانگر مقدار فروش شما بر اساس بازدیدتان خواهد بود. هر چه توانایی شما در تبدیل نرخ بازدیدکننده به خریدار (مشتری) بیشتر باشد، هم نرخ تبدیل بیشتری خواهید داشت و هم طبیعتاً سود بیشتری کسب میکنید. همینطور که گفتیم، کانالهای تبلیغاتی مختلف هزینه و نرخ تبدیل متفاوتی خواهند داشت. بنابراین با توجه به نتایجی که به دست میآورید کانالی برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده کنید که بهترین نرخ تبدیل و بازدهی را داشته باشد.
۶. پیشبینی فروش موردنظر
هدف همه این فعالیتها و بررسیها چیست؟ بله افزایش فروش و طبیعتاً افزایش سود. بنابراین این هدف باید هدف نهایی هر یکی از کمپینهای تبلیغاتی شما باشد. همینطور که نرخ توسعه کسبوکارتان رشد میکند باید بودجه تبلیغاتی شما هم افزایش یابد که منجر به بزرگتر شدن جامعه مورد هدف شما میشود. بنابراین باید پیشبینی یا بهتر بگوییم هدفگذاری مناسبی برای فروش داشته باشید که بتوانید بر اساس آن برنامهریزی کنید.
پس نرخ تبدیل مناسب چقدر است؟
ساده بگوییم نرخ تبدیل مناسب عددی است که شما باید بر اساس توانایی هزینه تبلیغاتی و همچنین رقابت با دیگران آن را به دست بیاورید و این کار نیاز به یک تحقیق بازاریابی دارد. هر چه فعالیتهای شما بیشتر و بهتر باشد، نرخ تبدیل بهتری خواهید داشت که درنهایت به بهتر شدن فعالیت تجاری شما منجر خواهد شد.
https://www.clickyab.com/blog/%d۹%be...e%d۹%۸۸%d۸%a۸/
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از ۱ به ۱ از ۱
موضوعات مشابه
-
۴ راه برای داشتن لیست ایمیلی با بیش از هزار مخاطب
توسط SARA در انجمن دیجیتال مارکتینگپاسخ: ۰آخرين نوشته: ۲۰۱۷/۱۱/۰۹, ۱۶:۰۷ -
لیست برخی از بزرگ ترین پارک های علم و فناوری دنیا
توسط Admin در انجمن پارک های علم و فن آوریپاسخ: ۰آخرين نوشته: ۲۰۱۷/۱۰/۲۴, ۲۱:۴۳ -
ارائه آسانسوری چیست ؟ ارائه در ۶۰ ثانیه
توسط Admin در انجمن آموزشیپاسخ: ۰آخرين نوشته: ۲۰۱۷/۱۰/۰۹, ۱۱:۵۸ -
سخنرانی های ted چیست ؟
توسط Admin در انجمن سخنرانی های TEDپاسخ: ۰آخرين نوشته: ۲۰۱۷/۱۰/۰۸, ۲۱:۵۸ -
شتابدهنده ایرانی در لیست برترینهای خاورمیانه قرار گرفت
توسط SARA در انجمن اخبار شتاب دهنده هاپاسخ: ۰آخرين نوشته: ۲۰۱۷/۰۹/۲۸, ۱۴:۰۷