نظرتان در مورد ترکیب کره و خامه چیست؟ یا کره بادام‌زمینی و خامه؟ طعم این دو وقتی‌که با هم ترکیب می‌شوند می‌توانند نظر سخت‌گیرترین افراد را هم به خود جلب کنند. این داستان در مورد کمپین PPC و صفحه فرود شما هم صادق است. به عبارت ساده‌تر این دو باید با هم بسیار نزدیک و دقیق کار کنند تا شما بتوانید نتیجه‌ای مناسب به دست بیاورید.
هماهنگ کردن صفحه فرود و اصل کمپین PPC می‌تواند به شما در به دست آوردن نرخ تبدیلی بالاتر بسیار کمک کند؛ اما همیشه همه‌چیز بر وفق مراد نیست و برنامه‌ریزی شما ممکن است با خطاهایی جدی مواجه شود. این خطاها از عدم هماهنگی بین کمپین PPC و صفحه فرود ناشی می‌شود.
یکی از دلایل اصلی شکست کمپین‌های PPC در این مورد نهفته است که شما ترافیک اشتباهی را وارد صفحه فرود می‌کنید و خود طبیعتاً بازدیدکننده اشتباهی کاری جز ترک صفحه فرود شما نمی‌کند. اشتباهات زیادی ممکن است باعث ایجاد چنین مشکلاتی شوند که در ادامه به چند مورد از این اشتباه‌ها نگاهی می‌اندازیم.
اشتباه اول: شما از کلمات کلیدی اشتباهی استفاده کرده‌اید.
این مورد می‌تواند یکی از متداول‌ترین اشتباهاتی باشد که در بسیاری از موارد مرتکب آن می‌شویم. یکی از راه‌هایی که کمپین‌های ppc برای نمایش تبلیغات خود در جای درست از آن استفاده می‌کنند، کلمات کلیدی یا Key words است. این کلمات کلیدی در جستجوی افراد با استفاده از موتورهای جستجو کاربرد دارد. افراد کلمه‌ای را جستجو کرده و با رسیدن به صفحه‌های که کلمه موردنظر شما در آن است،‌ تبلیغ کمپین PPC را دیده و با کلیک روی آن به صفحه فرود موردنظر شما می‌آید. تا اینجا کار درست است.
اما انتخاب کلمه کلیدی کار دشواری است و اگر این کلمات اشتباه انتخاب شوند، طبیعتاً افرادی را به صفحه شما می‌آورند که مدنظر شما نبوده و درنتیجه به‌سرعت صفحه را ترک می‌کنند.
اگر چنین اتفاقی برای شما بی افتد به‌احتمال‌زیاد کمپین شما کمترین نرخ تبدیل یا Conversion را به همراه بالاترین نرخ هزینه CPC کسب خواهد کرد و چندان نیازی به توضیح نیست که نرخ بازگشت سرمایه یا ROI هم پایین خواهد بود.

راه‌حل: تنها از کلمات کلیدی استفاده کنید که مرتبط با حوزه کاری شما هستند. برای این کار کمی وقت صرف کنید و با ابزارهای مختلفی که وجود دارند گزارشی از کلمات کلیدی حوزه کاری‌تان را پیدا کنید و از آن‌ها استفاده کنید. با این کار هزینه کمپین‌هایتان تا مقدار زیادی پایین می‌آید. گوگل ترند یکی از این ابزارها است که می‌توانید با استفاده از ابزارهای دیگر گزارش کاملی تهیه و خود را از شر هزینه‌های اضافی رها کنید.
اشتباه دوم: هزینه روزانه کمپینتان را بدون هیچ استراتژی خرج می‌کنید.
آیا با این مشکل مواجه شده‌اید که هزینه کمپین PPC تان وسط روز به اتمام رسیده باشد؟ اگر پاسخ شما به این سؤال مثبت باشد مشکل بزرگی در استراتژی هزینه کردن کمپینتان وجود دارد. بحث کمپین‌های PPC بحث هزینه و نرخ تبدیل است. باید به شیوه‌ای هزینه کنید که بتوانید بهترین نرخ تبدیل را به دست آورید. حتی اگر بهترین صفحه فرود در دنیا را هم داشته باشید ولی هزینه کمپین شما در همان نصف روز اول به اتمام برسد به‌احتمال‌زیاد نتیجه مطلوب و موردنظرتان را به دست نیاورده‌اید. شما باید طوری هزینه کنید که مدت طولانی در بازی باقی بمانید.
راه‌حل: از زمان‌بندی درستی برای اجرای کمپین استفاده کنید. می‌توانید برای کمپینتان از ابزارهای زمان‌بندی مختلفی که سایت‌های ارائه‌کننده خدمات PPC به شما ارائه می‌کنند استفاده کنید و برای ساعت‌های مختلف، برنامه زمان‌بندی مختلفی به اجرا بگذارید. به‌طور مثال هزینه ساعت‌های نیمه‌شب را پایین بیاورید و برای ساعت‌های شلوغ و پربازدید از حجم بالای تبلیغات مختلفی بهره بگیرید.
اشتباه سوم: تبلیغ شما در کمپین با صفحه فرودتان هماهنگی ندارد.
یکی از اشتباهاتی که می‌تواند بسیار کشنده باشد، استفاده از تبلیغاتی است که کمترین ربط را به صفحه فرود شما دارند. اگر صفحه فرود شما چیزی به مشتری نشان می‌دهد که کاملاً با چیزی که در س تبلیغاتی دیده و روی آن کلیک کرده است باید بدانید که باعث حواس‌پرتی مشتری شده‌اید و او را از صفحه فرودتان بدون دستیابی به نرخ تبدیلی خوب بیرون کرده‌اید. پیغامی که مشتری روی بنر تبلیغاتی شما می‌بیند باید کاملاً با آنچه او در صفحه فرود می‌بیند مطابقت داشته باشد در غیر این صورت اشتباهی بزرگ مرتکب شده‌اید.
راه‌حل: هدفتان را کمپین تبلیغاتی که راه انداخته‌اید برای خودتان مشخص کنید. با این کار نه‌تنها خودتان دقیقاً خواهید فهمید که چه چیزی می‌خواهید به مشتری ارائه کنید بلکه طراح و حتی بازدیدکننده شما هم به‌درستی خواهد فهمید که چه چیزی طراحی کند و با کلیک روی بنر چه چیزی به دست خواهد آورد.

یکی از مهم‌ترین مواردی که روی بنر و حتی به‌عنوان Title صفحه فرود به کمک شما می‌آید «کپی» هایی است که می‌نویسید. در مورد نوشتن یک کپی خوب مطالب در همین وبلاگ وجود دارد که به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.
وقتی صحبت از یک کمپین PPC می‌شود، کمتر نسخه‌ای را می‌توان برای همه پیچید. هر کمپین شرایطی خاص و ویژه به خود دارد که بهتر است با توجه به شرایط درست و دقیقی به آن پرداخت؛ بنابراین نمی‌توان همه راه‌حل‌ها و همه نسخه‌های یک کمپین را هم برای همه پیچید. در اینجا سعی کردیم تا اصلی‌ترین اشتباهات در هماهنگی بین کمپین PPC و صفحه فرود را بررسی کنیم. در آینده باز هم به مواردی که می‌تواند منجر به موفقیت یا شکست این کمپین‌ها شود می‌پردازیم.


https://www.clickyab.com/blog/%d8%a7...%a7%db%8c-ppc/