ایمیل و ارسال کردن خبرنامه‌های روتین یکی از روش‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن با مشتری در ارتباط بود و با این وسیله نرخ تبدیل بالاتری به دست آورد؛ اما ایمیل یکی از روش‌های ارتباط با مشتری است. روش‌های دیگری مثل خرید کردن، دونیت کردن، به اشتراک‌گذاری مطالب و موارد مشابه می‌توانند درگیر شدن یا engage شدن مشتری با محتوای سایت را بالاتر برده و به‌این‌ترتیب نرخ تبدیل بالاتری هم به دست آید.
یکی از مزایای افرادی که خبرنامه یا ایمیل دریافت می‌کنند وفاداری و درگیر بودن بالاتر این مشتریان نسب به سایر افراد است. این موضوع هم ازاین‌جهت به‌دست‌آمده که معمولاً برای جمع‌آوری لیست ایمیل مشتریان، افراد خود داوطلبانه ایمیل خود را وارد لیست می‌کنند.
چه راجع به ایمیل صحبت کنیم یا چه در مورد روش‌های دیگر، مشتری یا بازدیدکننده به دنبال یک‌چیز است: کسب تجربه خوب و خالص. برای ایجاد چنین تجربه‌ای با استفاده از ایمیل چه باید کرد؟
۱: مسیر تا لحظه پرداخت یا خرید را بهینه کنید

زمانی که مشتری در صفحه خاصی یا شرایط ویژه‌ای قرار می‌گیرد، دو سؤال را مطرح می‌کند؛ «آیا در جای درستی هستم؟» و «چقدر زمان برای رسیدن به مقصد نیاز است؟»؛ بنابراین بهینه بودن مسیری که مشتری باید طی کند تا به یک CTA رسیده و درنهایت فرآیند خرید را به پایان برساند مهم است. زمانی که مشتری باید صرف کند تا به انتهای فرآیند برسد و همچنین اطلاعاتی که به دست آورده و به شما ارائه خواهد کرد همگی از مواردی هستند که بهینه کردن آن‌ها می‌تواند پاسخ مناسبی برای سؤالات مطرح‌شده قبل باشد. همچنین برای بالاتر بردن نرخ تبدیل به نوشته‌ها و کپی‌هایی که روی دکمه‌ها یا CTA ها قرار می‌دهید هم دقت کنید تا بتواند با ارائه داده‌های بهتر، نرخ تبدیل بالاتری هم به دست آورند.
۲: از بکار بردن فعل‌هایی با زمان آینده خودداری کنید

فعل‌هایی که با زمان آینده در ارتباط هستند و ذهن مشتری را به آینده می‌فرستند نمی‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند. این نوع از گفته‌ها و نوشته‌ها حس «در لحظه» بودن را از مشتری می‌گیرند و اعتماد مشتری را پایین می‌آورند؛ بنابراین با داشتن چنین تردیدی، بازدید کننده برای تبدیل‌شدن به مشتری دچار تردید می‌شود. بازدیدکننده یا مشتری می‌خواهد در همان لحظه صاحب چیزی شود و به آن برسد.
۳: قیمت قانع‌کننده ارائه کنید.

آیا به این موضوع اعتقاددارید که قیمت یکی از مهم‌ترین پارامترهای تبدیل کردن بازدیدکننده به مشتری است؟ این موضوع نه‌تنها روی ذهنیت مشتری تأثیر می‌گذارد بلکه ارزش و معیاری است برای محک خوردن کالاهای شما. دقت کنید که قیمتی که در ایمیل به مشتری اطلاع می‌دهید چطور نوشته‌شده و چه ظاهری دارد. چه آیتم‌هایی در اطراف آن قرار دارد و حتی از چه فونتی استفاده می‌کنید. همه این موارد می‌تواند در نگاهی که کاربر به نوشته شما می‌اندازد مهم باشد.

ایمیل و خبرنامه از موارد مهمی است که مزیت مهمی دارد و آن‌هم درخواست خود مشتری برای دریافت آن است؛ بنابراین نمی‌توانید و نباید نرخ تبدیل آن را نادیده بگیرید. اگر شما روزانه یا هفتگی ایمیل ارسال می‌کنید توجه داشته باشید که تقریباً درصد زیادی از مسیر به مشتری تبدیل‌شدن بازدیدکننده شما طی شده است و تنها باید به گام‌های آخر دقیق توجه کنید.


https://www.clickyab.com/blog/%db%b3...5%db%8c%d9%84/