ممکن است شما تکنیک‌های سئو را انجام داده باشید، توضیحات خوبی برای محصولات خود نوشته باشید، کمپین‌های آنلاین درست کرده باشید و همه چیز به نظر خوب باشد اما هنوز فکر می‌کنید جا برای پیشرفت و بهبود وجود دارد. در اینجا می‌خواهیم ایده‌هایی برای افزایش بیشتر فروش آنلاین در فروشگاهتان را به شما پیشنهاد کنیم.
اطلاعات مهم مشتریان خود را جمع‌آوری کنید. می‌توانید بخش‌هایی را به فرم ثبت‌نام خود اضافه کنید؛ مثل نام شرکتشان، تاریخ تولد و دیگر اطلاعات. دقت کنید بیش‌ازحد از آن‌ها اطلاعات نخواهید که از ثبت‌نام کردن پشیمان شوند. نکتهٔ بعدی تقریباً به همین نکته‌ای که گفتیم مربوط است. مشتریان خود را بر اساس پارامترهای مختلف دسته‌بندی کنید. تقسیم‌بندی مشتریان به شما کمک می‌کند تا هدف‌های بازاریابی و کمپین‌های ایمیلی بیشتری را ایجاد کنید که همین یعنی بالا رفتن نرخ صحبت در مورد شرکت و محصولتان. مثلاً می‌توانید با فرستان کوپن‌های تخفیف سالروز تولد مشتری خود را تبریک بگویید و یا چندسالگی عضویتشان در سایت را جشن بگیرید.
سرویس‌های قبل از فروش و بعد از فروش خود را انسانی کنید. استفاده از ایمیل شاید راحت‌تر باشد ولی اگر بتوانید شرایطی را فراهم کنید که مشتریان پاسخ‌های خود را سریع‌تر دریافت کنند بسیار بهتر خواهد بود. تجارت الکترونیکی خود را به‌صورت انسانی انجام دهید که خود بدین معناست که همیشه آمادهٔ پاسخ‌گویی به مشتریان خود هستید و آن‌ها نیز می‌توانند سریع‌تر در مورد خرید خود تصمیم بگیرند.
به محصول خود ویدئو اضافه کنید. بسیاری از تست‌ّ‌های AB نشان می‌دهد که صفحهٔ محصولی که ویدئو دارد بازخورد بیشتری نسبت به دیگر صفحه‌ها دارد. پس چرا از این مورد استفاده نکنیم؟ قرار نیست یک فیلم هالیوودی داشته باشید، یک ویدئوی ۱-۲ دقیقه‌ای باکیفیت بالا کفایت می‌کند (هرچه کوتاه‌تر، بهتر) که مزیت‌های محصول یا سرویستان را در آن ذکر شود. موارد بصری همچون ویدئوها تأثیر به سزایی در فرآیند تصمیم‌گیری مشتری دارد. در این ویدئوها نباید فقط از محصولتان را نشان دهید بلکه باید نشان دهید این محصول چگونه کار می‌کند و چرا مشتری شما به آن نیاز دارد.
سایت خود را کاربرپسند طراحی کنید. اگر طراحی سایت شما مناسب نباشد ممکن است افرادی که برای بار اول وارد سایت شما می‌شوند به مشکل برخورند. پس باید به کاربرپسند بودن سایت خود توجه کنید تا برای کاربر قابل‌فهم و جست‌وجو در آن ساده باشد. دسته‌بندی محصولات و مسیر رسیدن به آن‌ها را با دقت و منطقی طراحی کنید. مثلاً: sitename.com/category/product.
باید به رشد دستگاه‌های موبایل نیز توجه کنید به همین منظور سایت خود را موبایل پسند طراحی کنید و از طریق دستگاه‌های مختلف قابل‌دسترسی باشد. بسیاری از مشتریان بالقوه محصولات موردعلاقه‌شان را از طریق دستگاه‌های موبایلشان بررسی می‌کنند و سپس از طریق دسکتاپ‌ها وارد سایتتان می‌شوند و خرید خود را انجام می‌دهند. پس این فرصت را هم از دست ندهید.
این روزها سرعت ارزش زیادی دارد. ما یک سرویس پرسرعت، به‌روز و با پاسخ‌های سریع می‌خواهیم. مشتریان شما سایتی می‌خواهند که سریع بارگذاری شود. پس سرعت سایت خود را بالا ببرید تا تجربهٔ کاربری بهتری را عرضه کنید.

اگر قرار است به کاربر امکان پرداخت آنلاین را بدهید پس حتماً امنیت بالای پرداخت را تضمین کنید که این مورد برای همه مهم است. افراد اطلاعات پرداختشان را فقط درصورتی‌که از سایت مطمئن باشند، به اشتراک می‌گذارند. همچنین پروتکل HTTPS را برای این سایت‌ها فراموش نکنید.
موارد بالا به شما کمک می‌کنید که سایتی حرفه‌ای‌تر و فروشی بهتر داشته باشید. این‌گونه می‌توانید در کورس رقابت با دیگر سایت‌ها حرف اول را بزنید.


https://www.clickyab.com/blog/%db%b8...7%db%8c%d9%86/